In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ik ben er zeker van dat alle Seizoentjes braaf zijn geweest en dat dus de Sint is geweest
Matice krijgt zijn Sint vanavond pas als manlief terug thuis is van zijn werk.
Manlief heeft voor mij de kristallen trein van Swarovski gekocht, tweedehands wel, want die trein wordt niet meer gemaakt. Alles was erbij, de originele doosjes en de certificaten. Maar de dame die dan nog in onze gemeente woont, zat spijtig genoeg in een vechtscheiding en had centjes nodig, ze verkocht heel erg veel volgens manlief. Ik ben er reuzenblij mee.
Maddy, dat klopt wel dat je zegt dat ik vaak kortingen krijg, maar dat is omdat ik mails krijg van mijn vaste winkels en die allemaal goed in het oog houd. En als ik dan juist iets nodig heb, is die korting welkom. Maar van die hondenjasje wist ik het echt niet. Dat stond niet in de folder, niet in mijn mailbox, stond zelfs niet aanduid in de winkel zelf. Dus waren we blij verrast aan de kassa.
Ben gisteren met hem gaan wandelen met zijn jas aan, kan hij er ook aan wennen. Hij staat er beeldig bij, het is dan ook nog een hoody, maar zijn kap zet ik hem wel niet op. Hij staat er beeldmooi mee.
Moet vandaag op controle naar de tandarts. Ga 2 X per jaar. Kan nu al een afspraak maken voor volgend jaar.
Sterkteknuffel aan de zieken en de herstellenden. En HVT, fijn dat alles zo leuk is verlopen op het feestje.
Zo, ik ga eraan beginnen. Liefs en knuffel aan elk van jullie.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zonnige morgen alle maatjes,
veel aangenamer dag de vorige grijze dagen
maar alles ligt nat, waarschijnlijk van de mist
die neergekomen is.....koud is het wel natuurlijk
Gelukkig is er geen of weinig wind
Het was een mooie zonsopgang
clive, ik hen ook een hele Swarovski verzameling
door de jaren bijeen gespaard stukje voor stukje
mooi hé maar wel wat onderhoud aan als ze
niet in een kast staan want dan vangen ze ook stof
We waren ooit in het Swarovski-fabriek in Oostenrijk
daar puilen de ogen uit bij het zien
van al die mooie dingen....
De Sint langsgekomen? hier niet, ik moet zelf voor
sint spelen... en snoep is uit den boze (diabetes)
Geniet allen van deze dag, en hou het veilig!
Veel sterkte aan de zieken, ik duim voor jullie allen.
Laatst gewijzigd door Oma-C op 06 dec 2022, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
De blauwgespikkelde muts die ik zondag aanhad moest moeder waarschijnlijk niet aangestaan hebben, al had ze niets gezegd maar ze gaf ineens twee mutsen die ik moest passen. ventje grapte bij de rode dat er nog een witte bol op moest. de grijze staat me het best. die ga ik vandaag aandoen. moet later dan verwacht naar de dokter en dan nog de dokter die ik verleden keer had want de mijne is ziek. en ze weten niet hoe lang het deze keer zal duren. 't kan 2 weken zijn of 3 of zelfs nog langer. ik moet er om 13.15 zijn. hij gaat dan maar moeten zoeken voor betere pijn stillers. hij zal zijn eigen suggestie nu moeten opzoeken. er zal wel geen secretariaat zijn op dat uur, dus ga ik de kaartjes opzenden en aan mijn vriendin vragen of ik het adres van mijn zieke dokter mag hebben. kan ik er tussen nog een beterschapke of 2 maken.
we zijn dus eerst gaan eten en wie komt er daar ineens binnen? onze chinezen die mei ling uitbaten! eens iets anders dan 'n chineeske grapte meneer "tak". hij vroeg dan wat we in st-andries kwamen doen. ja, nu was er tijd voor een uitgebreider praatje. de Q had problemen met hun milkshake machines. ze waren precies zelf bevroren van dat halfbevroren ijs/melk mengsel in hen. en we kregen bediening aan tafel. normaal moet je wachten. op een groot scherm tonen ze dan je nummer onder "gereed".
bij schoonbroer kreeg ik een cava-tje. schoonzus moest met schaamrood bekennen dat ze vergeten was een kaartje op te sturen. foei! heb schoonbroer ook de rest van de taai- taai en een deel pepernoten gegeven. schoonzus wilde weten wat dat was dat in dat wit zakje op tafel.
ik moet niet eerder terug dan in januari en dus ontbreekt er een fles porto. maar zegt hij, we gaan dan eens naar de buurgemeente dan kan jij naar de AH. en de ambacht, de hoofdbeenhouwerij is daar ook. ik denk niet dat johan al die schotels alleen gaat kunnen doen dus ga je automatisch naar de ambacht moeten.
Juffrouw lilly heeft 2 knuffelsessies gedaan. eentje rond 4 u vannacht en ene rond 6. ze is komen eten maar is nu terug op bed gaan liggen bij ventje omdat die nog zijn voeten warmt en zijn krant digitaal leest. Gimly lag op de fleece. nu is hij aan 't zoeken of er nog iets eetbaars in zijn pot zit. als ventje straks beneden komt moet hij dan een nieuw zakje hebben.
de reden waarom Lilly 2 keer is komen knuffelen was omdat rond 4 & 6 u ventje het oerwoud aan het doorzagen was. normaal is ze later. als ze blijft aandringen en kopjes geven dan is het dringend. vanmorgen heeft ze een beetje gegeten en hier beneden haar kattenbak gebruikt. vrijdag moet ze onder het scalpel. en gaan vragen of ze meteen nog een manicuurtje en een pedicuurtje kan krijgen want haar nagels worden weer lang. ventje is bang dat ze erin gaat blijven. maar ze is jong en gezond en de laatste keer zijn geen afwijkingen vastgesteld. ze was alleen te mager voor haar leeftijd. daarna gaat ze speciale korrels moeten eten om niet slekkenvet te worden. Ons Mies woog niet veel maar had de beenderstructuur van een klein hondje en kon net in de urne die we gekozen hadden. die hebben ze niet kunnen verzegelen omdat er geen plaats meer was. Vinny woog 4.5 kg en die pastte goed in zijn aardwerken urn. ik heb hier een poets gehad die dat griezelig vond, de assen van mijn huisdieren op de schouw. die weigerde de schouw met nat te doen. ik deed het dan voor ze kwam zelf. Irina vond dat een vreemde gewoonte. dat doen ze niet in rusland zei ze.
denk dat ik een nieuwe grote Vinnykaars ga moeten gaan zetten. die dient voor iedereen. volgende week gaan we nieuwe moeten gaan halen. ik zet pas de kerstversiering de 15 de. dan was het mijn vaders verjaardag en nadat we geweest waren deed ik dan de versiering. geen dag eerder en geen dag later. we zetten niet veel en we weten dus nog niet of buurvrouw die guerlande gaat hangen. Buurman V heeft het in elk geval nog niet gedaan en de anderen ook niet. overbuurvrouw heeft zulke reuze notenkrakers aan de venster gezet. achter het gordijn. je ziet ze nauwelijks staan.
ik hoor Lilly weg en weer crossen boven. achter broer. normaal doen ze dat beneden.
ventje zei dat Gimly de bak gebruikt had en het natuurlijk laten liggen. hij was er amper af of Lilly ging het gaan bedekken. zoals ik al schreef: zijn persoonlijke kattenbak assisstente. en dat ze hem groomt dat hebben we ook al gezien. maar dat mogen we niet zien volgens Gimly want hij deed alsof hij het niet leuk vond.
nu eerst het nieuws hier lezen en dan effe Fb loeren en daarna pillen pakken en clemetijnen eten nu het seizoen er is.
dan aankleden en een extra vestje aandoen want gisteren zei schoonbroer dat mijn huid ijskoud aanvoelde.
dan is het wachten tot 13 u en dan ben ik naar dr jonathan.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap voor de zieken en herstellenden en knuffel.
De blauwgespikkelde muts die ik zondag aanhad moest moeder waarschijnlijk niet aangestaan hebben, al had ze niets gezegd maar ze gaf ineens twee mutsen die ik moest passen. ventje grapte bij de rode dat er nog een witte bol op moest. de grijze staat me het best. die ga ik vandaag aandoen. moet later dan verwacht naar de dokter en dan nog de dokter die ik verleden keer had want de mijne is ziek. en ze weten niet hoe lang het deze keer zal duren. 't kan 2 weken zijn of 3 of zelfs nog langer. ik moet er om 13.15 zijn. hij gaat dan maar moeten zoeken voor betere pijn stillers. hij zal zijn eigen suggestie nu moeten opzoeken. er zal wel geen secretariaat zijn op dat uur, dus ga ik de kaartjes opzenden en aan mijn vriendin vragen of ik het adres van mijn zieke dokter mag hebben. kan ik er tussen nog een beterschapke of 2 maken.
we zijn dus eerst gaan eten en wie komt er daar ineens binnen? onze chinezen die mei ling uitbaten! eens iets anders dan 'n chineeske grapte meneer "tak". hij vroeg dan wat we in st-andries kwamen doen. ja, nu was er tijd voor een uitgebreider praatje. de Q had problemen met hun milkshake machines. ze waren precies zelf bevroren van dat halfbevroren ijs/melk mengsel in hen. en we kregen bediening aan tafel. normaal moet je wachten. op een groot scherm tonen ze dan je nummer onder "gereed".
bij schoonbroer kreeg ik een cava-tje. schoonzus moest met schaamrood bekennen dat ze vergeten was een kaartje op te sturen. foei! heb schoonbroer ook de rest van de taai- taai en een deel pepernoten gegeven. schoonzus wilde weten wat dat was dat in dat wit zakje op tafel.
ik moet niet eerder terug dan in januari en dus ontbreekt er een fles porto. maar zegt hij, we gaan dan eens naar de buurgemeente dan kan jij naar de AH. en de ambacht, de hoofdbeenhouwerij is daar ook. ik denk niet dat johan al die schotels alleen gaat kunnen doen dus ga je automatisch naar de ambacht moeten.
Juffrouw lilly heeft 2 knuffelsessies gedaan. eentje rond 4 u vannacht en ene rond 6. ze is komen eten maar is nu terug op bed gaan liggen bij ventje omdat die nog zijn voeten warmt en zijn krant digitaal leest. Gimly lag op de fleece. nu is hij aan 't zoeken of er nog iets eetbaars in zijn pot zit. als ventje straks beneden komt moet hij dan een nieuw zakje hebben.
de reden waarom Lilly 2 keer is komen knuffelen was omdat rond 4 & 6 u ventje het oerwoud aan het doorzagen was. normaal is ze later. als ze blijft aandringen en kopjes geven dan is het dringend. vanmorgen heeft ze een beetje gegeten en hier beneden haar kattenbak gebruikt. vrijdag moet ze onder het scalpel. en gaan vragen of ze meteen nog een manicuurtje en een pedicuurtje kan krijgen want haar nagels worden weer lang. ventje is bang dat ze erin gaat blijven. maar ze is jong en gezond en de laatste keer zijn geen afwijkingen vastgesteld. ze was alleen te mager voor haar leeftijd. daarna gaat ze speciale korrels moeten eten om niet slekkenvet te worden. Ons Mies woog niet veel maar had de beenderstructuur van een klein hondje en kon net in de urne die we gekozen hadden. die hebben ze niet kunnen verzegelen omdat er geen plaats meer was. Vinny woog 4.5 kg en die pastte goed in zijn aardwerken urn. ik heb hier een poets gehad die dat griezelig vond, de assen van mijn huisdieren op de schouw. die weigerde de schouw met nat te doen. ik deed het dan voor ze kwam zelf. Irina vond dat een vreemde gewoonte. dat doen ze niet in rusland zei ze.
denk dat ik een nieuwe grote Vinnykaars ga moeten gaan zetten. die dient voor iedereen. volgende week gaan we nieuwe moeten gaan halen. ik zet pas de kerstversiering de 15 de. dan was het mijn vaders verjaardag en nadat we geweest waren deed ik dan de versiering. geen dag eerder en geen dag later. we zetten niet veel en we weten dus nog niet of buurvrouw die guerlande gaat hangen. Buurman V heeft het in elk geval nog niet gedaan en de anderen ook niet. overbuurvrouw heeft zulke reuze notenkrakers aan de venster gezet. achter het gordijn. je ziet ze nauwelijks staan.
ik hoor Lilly weg en weer crossen boven. achter broer. normaal doen ze dat beneden.
ventje zei dat Gimly de bak gebruikt had en het natuurlijk laten liggen. hij was er amper af of Lilly ging het gaan bedekken. zoals ik al schreef: zijn persoonlijke kattenbak assisstente. en dat ze hem groomt dat hebben we ook al gezien. maar dat mogen we niet zien volgens Gimly want hij deed alsof hij het niet leuk vond.
nu eerst het nieuws hier lezen en dan effe Fb loeren en daarna pillen pakken en clemetijnen eten nu het seizoen er is.
dan aankleden en een extra vestje aandoen want gisteren zei schoonbroer dat mijn huid ijskoud aanvoelde.
dan is het wachten tot 13 u en dan ben ik naar dr jonathan.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap voor de zieken en herstellenden en knuffel.
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Zijn alle seizoentjes braaf geweest ?
Hier heeft de Sint enkel speculaasjes gebracht, geen chocolade.
Ik eet eigenlijk geen chocolade, alhoewel ik het graag lust. Ik krijg er constipatie van, dus beter niet meer eten. Alhoewel als het Pasen is, eet ik wel eens een paasei.
Voor de ukjes heb ik wel chocolade figuren ( ze komen zondag langs).
De zon schijnt, veel aangenamer dan gisteren.
Straks naar de viswinkel, 1x per week eten we toch eens vis. In de nieuwe viswinkel hier in de buurt komt veel volk. Daarom ga ik steeds op de middag , dan ben je meestal alleen. Ben er eens geweest in de voormiddag, niet te doen, zeker 10 personen voor mij.
De vorige keer had ik panharing gekocht, die kun je daar in filets kopen. Had dat nog nooit in een viswinkel gezien. Was wel aangenaam om te eten, zonder die vervelende graatjes erin.
Manlief vond dat zeer goed, want die wil enkel pure vis of puur vlees eten, zonder graatjes of beentjes erin. Een kippenboutje afkluiven, zul je manlief niet zien doen.
Dames, tot morgen allemaal.
-

Zo, bij de tandarts was alles oké. Ze heeft enkel mijn tandsteen van mijn tanden moeten doen. DEn ben daarna de Sint voor manlief gaan halen, hij gaat er blij mee zijn. hij moest een leuke joggingbroek hebben , maar die zijn zelden leuk. Nu heb ik er toch eentje gevonden met ritsen in de zakken en mooi afgewerkt, heb hem daarbij een mooi shirt en sweater gekocht.
@ Oma-C, wat leuk dat jij zo'n heuse verzameling van Swarovski hebt. Zoveel heb ik er niet. Ik heb de oester met de parel, een konijntje, een klein beertje en een grote beer die een vis in zijn poten heeft en dan nu de trein. Ze staan niet achter glas, maar borstel die elke week af met een zachte make-up borstel en blink ze daarna even op met een zacht brildoekje als dat nodig is. Ze staan op een lange lichtbalk die boven mijn lange kast hangt en als ik dat licht 's avonds aandoe is die lichtinval op die figuurtjes echt wel mooi. Ik kan geloven dat jij je ogen hebt uitgekeken in Oostenrijk. Dat moet prachtig geweest zijn. Ik ben heel blij met de trein, vind het wel een beetje zielig voor de dame in kwestie.
Liefs en verzorg jij jezelf ook goed.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
OMA C Dank je wel voor de post ,was vandaag in de bus
OMA C Dank je wel voor de post ,was vandaag in de bus
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren bij de wandeling in het bos met Matice, een eekhoorntje gezien. Het diertje was niet schuw en hopste pas verder toen Matice en ik bijna bij hem waren. Onze geweldige speurhond merkte de eekhoorn pas op toe het beestje ging lopen. Dat is nu typisch Matice, die heeft totaal geen opmerkingsgave. Die zou er gewoon over struikelen
Ook manlief was aardig verrast met zijn Sint. Hij vond het een leuke joggingbroek, maar dat is voor in huis te dragen. Maar was opgetogen over zijn mooi T-Shirt en polosweater. En ja MM, op de laatste 2 had ik weer een korting, namelijk mid seasons sales.Ik had op de 3 stuks een korting van 60€. Enkel de joggingbroek was volle prijs.
Vandaag boven alles poetsen en nieuwe dekbedden leggen. En proberen te gaan wandelen met Matice als de tijd een beetje meezit.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens zeer zeker die ziek zijn of last hebben veel moed en sterkte.
Liefs en een warme knuffel voor jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede morgen alle seizoentjes 
Hier komt de zon weer piepen net als gisteren
het is een mooie dag geworden en dan voelt het
minder koud aan....en nu ziet het er weer zo uit
laat ons hopen....
Mijn zoon en schoondochter zitten met de griep in bed
Hoewel ze de griepspuit hebben gehad
Hij belde gisteravond om te vragen of ik het ook had
want ik was er zondag nog efkes geweest voor
haar verjaardag... ik was binnen en buiten geweest
want ze moesten weg...
Hopelijk zijn ze snel beter... maar het heeft z'n tijd nodig!
mammyretro fijn dat mijn kaart op tijd was,
nog een fijne verjaardag

Aan M-M ook een gelukkige verjaardag gewenst
mijn kaartje zal weer tevoet onderweg zijn het is
samen met dat van mammyretro verzonden
Proficiat en nog vele jaren

Geniet allen van deze mooie dag, groetjes en tot.......
Hier komt de zon weer piepen net als gisteren
het is een mooie dag geworden en dan voelt het
minder koud aan....en nu ziet het er weer zo uit
laat ons hopen....
Mijn zoon en schoondochter zitten met de griep in bed
Hoewel ze de griepspuit hebben gehad
Hij belde gisteravond om te vragen of ik het ook had
want ik was er zondag nog efkes geweest voor
haar verjaardag... ik was binnen en buiten geweest
want ze moesten weg...
Hopelijk zijn ze snel beter... maar het heeft z'n tijd nodig!
mammyretro fijn dat mijn kaart op tijd was,
nog een fijne verjaardag

Aan M-M ook een gelukkige verjaardag gewenst
mijn kaartje zal weer tevoet onderweg zijn het is
samen met dat van mammyretro verzonden
Proficiat en nog vele jaren

Geniet allen van deze mooie dag, groetjes en tot.......
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Oma C & Clive; bedankt voor jullie kaartjes, ze zaten gisteren in de bus samen met nog twee anderen. van mijn Nederlandse vriendin een groot boeket bloemen gekregen tsjokvol met anjers en rozen. en vanmorgen kwam mijn eigen kadootje toe. Een snijplank met mes en een stuk van 1 kg spaanse serano ham. die moeten we nog een plaatsje geven in de keuken en zien dat Lilly er ook niet aanzit zoals aan de bloemen! ze was gisteren naar de keuken geslopen en was er vandoor met een afgebeten anjer! die kat houdt van bloemen, maar haal ze niet in huis want ze vreet ze op. dus staat het boeket in de keuken en gaat de deur iedere keer in slot want seffens hou ik geen enkele bloem meer over.
schoonzus had een sms gestuurd. voor de rest moet ik nog gaan zien op Fb. neef en nicht gaan dat wel ginder gedaan hebben al had ventje gevraagd om een kaartje te sturen aangezien zij zelfgemaakte krijgen. ventje vond dat ik ook recht had op een kaartje. nu ja, de moderne generatie gaan we zeggen. vriendin Marleen uit antwerpen had ook een zelfgemaakt kaartje gestuurd en vriendin veronique had voor de hallmark service gekozen.
Suus belt vanmiddag nadat ik mijn kreeft ontmanteld heb. anders voor de pc dat doen is niet gemakkelijk en om 11.45 precies als ik 55 jaar geleden geboren ben gaat de champagne ( gewone cava) open. ventje had gevraagd of ik wist wanneer ik geboren was. hijzelf is om middernacht geboren en zijn moeder kon kiezen. ofwel de 18 de ofwel de 19 de . ze koos voor de 19 de was hij een jaar jonger.
nooit gesnapt waar mijn schoonmoeders logica vandaan kwam. de dokter die de mijne vervangt wilde weten waarom ik die hartmedicijnen nam. ik heb hem dan het verhaal van de schoonfamilie verteld en hij trok grote ogen. regelmatig een amai er tussen. dat staat normaal niet in mijn dossier want alleen mijn vaste dokter kende het verhaal. hij dus nu ook.Hij had er over nagedacht en we gaan de medicatie omdraaien.
's morgens werken met de duo's ( en eventueel de Tens en verwarmende zalf) pas 's middags druppels en nog 2 duo's en voor het slapen ook weer duo's zodat de pijnmedicatie gespreid is over de ganse dag en kan werken. dus een constante werking kan afgeven. we kunnen alleen hopen dat er niet te veel vochtig weer is. hij heeft grafieken getoond van mijn leverwaarden en suikers en ze stonden goed.
Gimly is met de paarse muis aan het spelen die hij vroeger had en die ik aan Lilly had gegeven. seffens krijgt Lilly haar sinterklaas. gisteren vergeten te geven.
schoonmoeder en loverboy hebben net gebeld en hij had mijn gsm nummer niet. had naar de landlijn gebeld maar die bestaat al jaren niet meer. we werden te veel lastig gevallen door nummers die we niet kenden en 't waren altijd verkooppraatjes. dus hup, weg ermee en ook met de entertaiment pakketten. ze probeerden nog de streamingsdienst aan te bieden maar ventje zei: juffrouw, ik heb meer dvd's dan uw en andere steamingsdiensten bij elkaar. ja, toen kon ze niet anders.
Moeder had ook al vroeg gebeld maar ik was na de wekker van 8.30 terug ingedommeld. ik werd wakker van de bel die mijn pakket kaas & vleeswaren kwam brengen. er is ook nog een pikante kaas en twee pikante salami's bij. en natuurlijk dat hammetje. iets dat ik al lang wilde hebben.
Lilly heeft haar zotte minuten. dat staat Gimly niet al te veel aan. zijn staart doet overuren. nu is het blijkbaar over. ze heeft nu een gele bal ontdekt en is daar nu mee op route.
ik ga m'n pillen pakken en mijn fruit eten. daarna ga ik eens kijken hoeveel felicitaties er al op Fb staan. schoonzus had een smsje gestuurd. die heeft geen smoelenboek maar whatsapp en weet ik veel meer. die whatsapp is te gevoelig voor virussen zei ventje. die komt er bij ons niet in.
Clive: ik heb ook een paar van die swarofski figuurtjes waaronder een disco duck in het paars met een koptelefoon op. de rest zit heel achterin de kast want Vinny had er eens 1 in zijn poten gekregen en stuk gemaakt. en ik zou nog moeten zoeken waar die staan en wat het is.
Oma C: dat was waarschijnlijk een indrukwekkende fabriek. ik zou aan het kwijlen zijn geslagen bij wijze van spreken. hier is de winkel in de gallerij weg. die staat helemaal leeg. een spookpand noemen ze het.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap voor de zieken en herstellenden, knuffel. en bedankt voor de vele kaartjes en wensen.
Oma C & Clive; bedankt voor jullie kaartjes, ze zaten gisteren in de bus samen met nog twee anderen. van mijn Nederlandse vriendin een groot boeket bloemen gekregen tsjokvol met anjers en rozen. en vanmorgen kwam mijn eigen kadootje toe. Een snijplank met mes en een stuk van 1 kg spaanse serano ham. die moeten we nog een plaatsje geven in de keuken en zien dat Lilly er ook niet aanzit zoals aan de bloemen! ze was gisteren naar de keuken geslopen en was er vandoor met een afgebeten anjer! die kat houdt van bloemen, maar haal ze niet in huis want ze vreet ze op. dus staat het boeket in de keuken en gaat de deur iedere keer in slot want seffens hou ik geen enkele bloem meer over.
schoonzus had een sms gestuurd. voor de rest moet ik nog gaan zien op Fb. neef en nicht gaan dat wel ginder gedaan hebben al had ventje gevraagd om een kaartje te sturen aangezien zij zelfgemaakte krijgen. ventje vond dat ik ook recht had op een kaartje. nu ja, de moderne generatie gaan we zeggen. vriendin Marleen uit antwerpen had ook een zelfgemaakt kaartje gestuurd en vriendin veronique had voor de hallmark service gekozen.
Suus belt vanmiddag nadat ik mijn kreeft ontmanteld heb. anders voor de pc dat doen is niet gemakkelijk en om 11.45 precies als ik 55 jaar geleden geboren ben gaat de champagne ( gewone cava) open. ventje had gevraagd of ik wist wanneer ik geboren was. hijzelf is om middernacht geboren en zijn moeder kon kiezen. ofwel de 18 de ofwel de 19 de . ze koos voor de 19 de was hij een jaar jonger.
's morgens werken met de duo's ( en eventueel de Tens en verwarmende zalf) pas 's middags druppels en nog 2 duo's en voor het slapen ook weer duo's zodat de pijnmedicatie gespreid is over de ganse dag en kan werken. dus een constante werking kan afgeven. we kunnen alleen hopen dat er niet te veel vochtig weer is. hij heeft grafieken getoond van mijn leverwaarden en suikers en ze stonden goed.
Gimly is met de paarse muis aan het spelen die hij vroeger had en die ik aan Lilly had gegeven. seffens krijgt Lilly haar sinterklaas. gisteren vergeten te geven.
schoonmoeder en loverboy hebben net gebeld en hij had mijn gsm nummer niet. had naar de landlijn gebeld maar die bestaat al jaren niet meer. we werden te veel lastig gevallen door nummers die we niet kenden en 't waren altijd verkooppraatjes. dus hup, weg ermee en ook met de entertaiment pakketten. ze probeerden nog de streamingsdienst aan te bieden maar ventje zei: juffrouw, ik heb meer dvd's dan uw en andere steamingsdiensten bij elkaar. ja, toen kon ze niet anders.
Moeder had ook al vroeg gebeld maar ik was na de wekker van 8.30 terug ingedommeld. ik werd wakker van de bel die mijn pakket kaas & vleeswaren kwam brengen. er is ook nog een pikante kaas en twee pikante salami's bij. en natuurlijk dat hammetje. iets dat ik al lang wilde hebben.
Lilly heeft haar zotte minuten. dat staat Gimly niet al te veel aan. zijn staart doet overuren. nu is het blijkbaar over. ze heeft nu een gele bal ontdekt en is daar nu mee op route.
ik ga m'n pillen pakken en mijn fruit eten. daarna ga ik eens kijken hoeveel felicitaties er al op Fb staan. schoonzus had een smsje gestuurd. die heeft geen smoelenboek maar whatsapp en weet ik veel meer. die whatsapp is te gevoelig voor virussen zei ventje. die komt er bij ons niet in.
Clive: ik heb ook een paar van die swarofski figuurtjes waaronder een disco duck in het paars met een koptelefoon op. de rest zit heel achterin de kast want Vinny had er eens 1 in zijn poten gekregen en stuk gemaakt. en ik zou nog moeten zoeken waar die staan en wat het is.
Oma C: dat was waarschijnlijk een indrukwekkende fabriek. ik zou aan het kwijlen zijn geslagen bij wijze van spreken. hier is de winkel in de gallerij weg. die staat helemaal leeg. een spookpand noemen ze het.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap voor de zieken en herstellenden, knuffel. en bedankt voor de vele kaartjes en wensen.
Cats Rule!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Voor MM en Mammy Retro :
een fijne verjaardag !!

Voor MM : mijn kaartje zal ook wel te voet komen ....
de post ............ je kan er echt niet op rekenen ..
Clive : vind het altijd fijn de belevenissen van Matice te lezen .
Van de andere seizoentjes natuurlijk ook
Hier mis ik de eekhoorntjes wél ... waar ik vroeger woonde, kwamen die okkernoten eten in de bloembak aan het keukenvenster .. Dat was zo mooi om te zien .
Oma C : zoon en schoondochter toch weer griep ... hopelijk zijn ze snel weer beter .
Ook voor Bekske en iedereen die het gebruiken kan : veel moed !!
Groetjes aan iedereen : ik ga eens beginnen aan het schrijven van de nieuwjaarskaartjes .
een fijne verjaardag !!

Voor MM : mijn kaartje zal ook wel te voet komen ....
de post ............ je kan er echt niet op rekenen ..
Clive : vind het altijd fijn de belevenissen van Matice te lezen .
Van de andere seizoentjes natuurlijk ook
Hier mis ik de eekhoorntjes wél ... waar ik vroeger woonde, kwamen die okkernoten eten in de bloembak aan het keukenvenster .. Dat was zo mooi om te zien .
Oma C : zoon en schoondochter toch weer griep ... hopelijk zijn ze snel weer beter .
Ook voor Bekske en iedereen die het gebruiken kan : veel moed !!
Groetjes aan iedereen : ik ga eens beginnen aan het schrijven van de nieuwjaarskaartjes .