Alles Elektrisch......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

30 nov 2022, 18:21

Jij bent een optimist .... :D Wacht maar als de ijsschotsen op Groenland in zee geschoven zijn , we zullen dan nog eens klappen. :mrgreen:

Thorium centrale ? Er is nog geen enkele die echt productief draait , het zijn allemaal nog maar experimenten. Die komen vééél te laat om de aardbol nog te redden van de ondergang. :twisted:
U bent een echte pessimist Fred,altijd positief denken, is goed voor het hart.
U moogt gerust 100 jaar worden,het doemscenario dat ze ons voorspiegelen,is gewoon een andere optie om de werkmens /gepensioneerde armer te maken.
Een van de reden dat ze de arbeider/gepensioneerde armer hebben gemaakt ...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/01 ... -tijdlijn/

Wie mensen misleid word normaal gestraft, als minister komt men er mee weg,zelfs nog een bonus bovenop, een zitje in het Europees parlement :( daardoor zitten we vanaf 2006 met de gebakken peren.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf06102006_044

En de winst gaat naar Sues/ Frankrijk.

https://www.demorgen.be/nieuws/electrab ... ~bef61fe3/

En de Co² , fijn stof, en andere gassen die moeten de werkmensen maar oplossen,ze gaan nog meer auto's een rode kaart geven, er rijden er toch te veel.
https://www.milieucentraal.nl/klimaat-e ... ie-en-gas/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

30 nov 2022, 19:13

Spijtig dat ze er alle slechte chauffeurs niet kunnen uithalen.
Er zijn ook al te veel fietsers.
Velen onder hen zouden, voor iedereens veiligheid, ook beter de tram nemen.

tokkio

01 dec 2022, 16:59

Fazal schreef:
30 nov 2022, 19:13
Spijtig dat ze er alle slechte chauffeurs niet kunnen uithalen.
Er zijn ook al te veel fietsers.
Velen onder hen zouden, voor iedereens veiligheid, ook beter de tram nemen.
Het zijn niet de fietsers Fazal,er zijn te veel automobilisten die met alles bezig zijn , behalve met autorijden, en vele kennen de wet niet, als men een fietser voorbij wilt rijden(op die moord strookjes dat ze hier een fietspad noemen)moet men minsten 1 meter rijafstand houden, kan dat niet met te veel tegenliggend verkeer dan moet men er achter blijven.
Ik ben ook al in de gracht getuimeld omdat een vrachtwagen mij rakelings voorbij reed,nochtans kwamen er geen tegenliggers af, en was er geen ononderbroken witte lijn,dat de politie daar eens streng op controleert.
Als autobestuurder moet je buiten de bebouwde kom voortaan 1,5 meter afstand houden wanneer je een fietser of voetganger voorbijrijdt. Binnen de bebouwde kom blijft de te bewaren afstand 1 meter.23 mei 2019
https://magazine.vab.be/op-weg/mobilite ... ger-maken/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

01 dec 2022, 18:05

tokkio schreef:
Het zijn niet de fietsers Fazal,er zijn te veel automobilisten die met alles bezig zijn , behalve met autorijden, en vele kennen de wet niet, als men een fietser voorbij wilt rijden(op die moord strookjes dat ze hier een fietspad noemen) moet men minsten 1 meter rijafstand houden, kan dat niet met te veel tegenliggend verkeer dan moet men er achter blijven.
Weet ik ook wel allemaal tokkio, en als autobestuurder, hou ik mij daar aan. maar het zijn wel degelijk meestal de fietsers die hun laars vegen aan het verkeersreglement.
En btw, het is niet 'minstens' één meter , het is een één en een halve meter, dat een auto afstand moet houden als hij een fietser passeert.

Enkele voorbeelden van fietsers-wangedrag? Ik zal er u hieronder een paar geven.

- Zonder licht rijden als het duister wordt-, of al donker- of mistig is!
- Eveneens, als zwakke weggebruiker dan nog, ook met hun telefoontje bezig zijn!
- Zonder handen rijden, met hun ogen op dat GSM-ke gericht!
- Auto's, voetgangers en ja, zelfs andere fietsers hinderen, en- of hen de weg afsnijden!
- Zich, met ware doodsverachting (voor iedereen) zo snel mogelijk tussen het verkeer bewegen.
- Op de rijbaan voor wagens, nààst het fietspad rijden!
- Stoppen voor voetgangers kennen ze al zeker niet!
- And last but not least, denken dat ze overal voorrang hebben!
Sommigen rijden er liever tegen, dan te vertragen, of te stoppen mocht het nodig zijn!

Ik mag gerust zeggen dat minstens 5 à 6 fietsers op de 10, zich als dusdanig gedragen.
Ik ben praktisch iedere dag op de baan. Mij moet je niets wijsmaken hoor.
Ik heb al meer dan genoeg gezien, en ja, ook meegemaakt, zowel te voet, met mijn fiets, en vooral met mijn wagen! Kijk eens goed rond als je met eender wat op de baan bent, ge kunt er niet naast kijken.
Het is wel zo, dat het zodanig erg is geworden, dat hun wangedrag niet meer zo opvallend is.
Het lijkt wel alsof iedereen het gewoon is geworden.
En dan zijn ze verwonderd dat ze omver gereden worden!? Ik alleszins niet!

Ik wil grif aannemen dat 'jij' (misschien) wel een voorbeeldig fietser bent, maar je zult moeten toegeven dat alles wat ik hier aanhaal, wel degelijk regelmatig gebeurt. 'TE' regelmatig, als je 't mij vraagt.

Heeft natuurlijk niets met het draadje te maken, maar misschien wel met een kortsluiting in de hersenen bij sommige fietsers. Gelukkig moeten die niet opgeladen worden, zo kan er geen brand ontstaan. 8)

benq

02 dec 2022, 08:59

tokkio schreef:
Het zijn niet de fietsers Fazal,
Oja el het zijn zeker ook de fietsers, zelfs voetgangers.

Als je 10 fietsers ziet rijden zijn er 7 die tijdens het rijden aan het gsm men zijn of met iets ander bezig, en meestal zonder handen rijden.

Hetzelfde met voetgangers, die lopen soms tegen een paal als ze met hun gsm bezig zijn of zonder kijken op de rijbaan lopen
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fazal

02 dec 2022, 12:15

Inderdaad benq, eergisteren nog gezien.
Een jonge vrouw liep tegen een verlichtingspaal.
Hilarisch! :D

Fred1950

02 dec 2022, 12:20

Fazal schreef:
Brevieren , waar mijnheer pastoor van destijds jaloers zou van worden. :wink:

Charlie Maru

02 dec 2022, 13:40

Fazal schreef:
En...? Diene paal was toch niet beschadigd..? :mrgreen: :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fazal

02 dec 2022, 14:48

Waarschijnlijk wel, want naar verluidt, zat die avond de gans de wijk een uur zonder straatverlichting. :? :D

Wil.

02 dec 2022, 16:43

Elon Musk heeft de eerste grote trekker voor een vrachtwagen (36 ton) - een semi genoemd - afgeleverd.
Die zou zijn batterijpakket kunnen volladen aan een snelheid van 1.000 kW. Diezelfde laadsnelheid gaat ook van toepassing zijn op de 'cybertruck' van Tesla.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

02 dec 2022, 17:23

Fazal schreef:
En dan verder gaan zonder een briefje achter te laten, "vluchtmisdrijf" :mrgreen:

tokkio

02 dec 2022, 17:30

Wil. schreef:
02 dec 2022, 16:43
Elon Musk heeft de eerste grote trekker voor een vrachtwagen (36 ton) - een semi genoemd - afgeleverd.
Die zou zijn batterijpakket kunnen volladen aan een snelheid van 1.000 kW. Diezelfde laadsnelheid gaat ook van toepassing zijn op de 'cybertruck' van Tesla.
Dat stroom kabeltje zal wat dikker moeten zijn dan 2,5 carré :mrgreen:
en waar gaat die overal zijn batterijen kunnen opvullen.

E.T.

02 dec 2022, 17:33

1000 kW

das toch 1000 maal 1000 watt

dat zal nogal een piekbelasting geven 8O

Fred1950

02 dec 2022, 18:20

E.T. schreef:
02 dec 2022, 17:33
1000 kW

das toch 1000 maal 1000 watt

dat zal nogal een piekbelasting geven 8O
Die hangt men te laden aan een toekomstige Ventilus hoogspanningsmast , :twisted: :mrgreen: dan is dat maar een slordige kleine 3 Ampere. :P

Charlie Maru

07 dec 2022, 09:42

Fazal schreef:
01 dec 2022, 18:05

..... maar het zijn wel degelijk meestal de fietsers die hun laars vegen aan het verkeersreglement.
En btw, het is niet 'minstens' één meter , het is een één en een halve meter, dat een auto afstand moet houden als hij een fietser passeert.

Enkele voorbeelden van fietsers-wangedrag? Ik zal er u hieronder een paar geven.

- Zonder licht rijden als het duister wordt-, of al donker- of mistig is!
- Eveneens, als zwakke weggebruiker dan nog, ook met hun telefoontje bezig zijn!
- Zonder handen rijden, met hun ogen op dat GSM-ke gericht!
- Auto's, voetgangers en ja, zelfs andere fietsers hinderen, en- of hen de weg afsnijden!
- Zich, met ware doodsverachting (voor iedereen) zo snel mogelijk tussen het verkeer bewegen.
- Op de rijbaan voor wagens, nààst het fietspad rijden!
- Stoppen voor voetgangers kennen ze al zeker niet!
- And last but not least, denken dat ze overal voorrang hebben!
Sommigen rijden er liever tegen, dan te vertragen, of te stoppen mocht het nodig zijn!

Ik mag gerust zeggen dat minstens 5 à 6 fietsers op de 10, zich als dusdanig gedragen.
Ik ben praktisch iedere dag op de baan. Mij moet je niets wijsmaken hoor.
Hier......een mooi voorbeeldje......(filmpje)
je zou nog voor minder diene automobilist een pint betalen....... :roll:

https://www.hln.be/herentals/kijk-wiele ... ~a7b2f93d/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier