Goede morgen seizoentjes,
Ja, ik ben veel te vroeg. Lilly was komen knuffelen en ik heb ze betrapt op het bestijgen van de berg kleren. ha, zo niet hè. eraf!
madammeke verdween dan. met medenemen van mijn slaap waarschijnlijk. en waar lag de juffrouw princessheerlijk? in de zetel op mijn plek! de verwarming slaat nog niet aan. heb die handmatig verzet maar pas tegen 5.40 zal ze in gang schieten. ten minste denk ik en hoop ik. op dat uur, werkenuur sloeg ze altijd aan. dan was de ergste koude uit de badkamer die in het noordwest ligt als ventje moest werken. ondertussen hebben ze al hun ontbijt achter de kiezen en zijn nu achter elkaar in de gang. om grijs haar van te krijgen als je die niet al hebt. gisteren een deel kaartjes geschreven en gepost maar... je raad het al: ik heb geen postzegels genoeg. en ook geen kaartjes! dus nu nog bijmaken en wachten tot de post 3 blaadjes van 10 postzegels in de bus komt steken. ik had ze nochtans geteld! moet er om op te zenden 4 bij maken en dan die voor de buren en 5 voor de handelaars die ik gedurende het jaar bezocht heb. ik heb al gemerkt dat dit geappriciëerd wordt. wie wat krijgt van afbeelding geen idee. ventje las het adres door toen er op de binnenkant tekst stond. kunnen er geen "verloren" gaan. of ik moet het verkeerd opgeschreven hebben. zoals het postzonenummer van neef. die wilde ik gisterenavond bellen maar geen antwoord. en ik praat niet graag tegen een antwoordapparaat. dus neergelegd of beter gezegd afgeduwd. wou hem persoonlijk bedanken voor zijn te laat kaartje. schoonzus belde. zij en ventje moeten eens rond de tafel gaan zitten om de situatie van hun moeder te bespreken. schoonbroer en ik mogen daar niet bij zijn want wij zijn geen familie. en wij zouden alle twee zeggen: steek ze in een serviceflat. verkoop dat huis en ze kan er nog van genieten. desnoods koopt ze zo'n serviceflat. met hetgeen die zal overschieten kan ze nog 5 x in opperste weelde leven. dat huis is nog heel veel waard. locatie, locatie en nog eens. dicht bij 't stad. een supermarkt in de buurt. de zwemkom in de buurt, toegang tot het openbaar vervoer en een korte rit naar de autostrade. en dan zwijg ik nog van de kapper, slager, bloemenzaak, electrozaak op wandelafstand. school is ook dichtbij. er is een kerk voor degene die het geloof nog belijden. en er is daar zelfs een schoonheidssalon in de buurt want als de flair een actie doet staat die er meestal ook in. het ziekenhuis is niet ver enz enz. dat kan toch rekenenen op een paar slordige miljoen euro.
dat van mijn moeder is een andere zaak. ik ga ferm onder mijn vraagprijs moeten gaan. of ik moet een projectontwikkelaar vinden die het bedrag dat ik er voor wil, wil betalen om er een flat van zeker 3 verdiepen neer te poten. er is ook een goede locatie maar flats brengen dan meer winst op dan dat die er voor neergeteld heeft. anders moeten er heel veel dingen vernieuwd worden en de fiscus gaat al met een groot stuk aan de haal.

ik wil er niet eens aan denken! en toch doe ik het.
nu ik hier in de kou zit Helena, vind ik het niet prettig. en toch slapen er mensen op straat. en die meteo zegt dat het gaat sneeuwen! ik haat sneeuw. ik moet in een vorig leven een inuït geweest zijn die een koelkast van een gehaaide verkoper gekocht heeft. om mijn sneeuwballen in te bewaren of zo.grr. de thermometer zegt dat het hier 18° is in huis. maar het voelt veel kouder aan. en ik zit hier en die katten zitten/liggen lekker op mijn warm bed. temp. in de slaapkamer was 15°.
weet niet of er markt zal zijn. als er een is, dan heb ik een zwarte anijsmuis nodig en een potje artisanale choco met gezouten karamel. de gebraden kippen vind ik te flets en Joyce ook. voor de prijs die ze ervoor vragen hadden ze iets meer kruiden mogen gebruiken. maar ja, dan is het voor een ander niet goed. en zo kunnen we doorgaan. tot we aan het gaatje zijn. vandaag proeven we van die st-jacobsschelpen. er is nog brood. er is nog beleg. en er ligt nog een lat sjokolat in de keuken. binnen 4 min zou die verwarming moeten aanspringen. anders een nieuwe thermostaat. een die je op elk moment kan verhogen of verlagen. maar hoeveel zal dat kostenplaatje zijn? mijn sponsor is niet happy om te springen. ga koffie maken. dan krijg ik het ook warm. moet nog mijn libelle lezen. en de food van de carref. al denk ik niet dat er een recept zal instaan waar er alles in zit die ik wel lust.
Helena: ik ging gisteren versieren. is niet doorgegaan.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm en beterschap voor de zieken en de herstellenden. knuffel