Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

24 dec 2022, 12:53

Wil. schreef:
24 dec 2022, 10:59
Ik heb je al meer dan eens gezegd dat je naar de juiste bronnen moet gaan, maar je blijft hardleers.
.....
CSSE is de meest betrouwbare bron die je kan vinden met cijfers die door de "officiëlen" van het land worden doorgegeven. Ik baseer me hierop wat CSSE aan cijfers voor België toont , en die kloppen steeds met de "officiële" Sciensano bron. Al wat jij aanhaalt is op zijn minst dubieus , dat is in het verleden al meermaals bevestigd geweest.

Wil.

24 dec 2022, 14:12

Een video geplaatst door de South China Morning Post.

Intussen één of andere comical Fr.. Ali:

Hier is niks aan de hand, mensen ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Golf 5

25 dec 2022, 10:10

Bij de Wil is nooit niks aan de hand .

Worden zoveel opgenomen in de kliniek wat is daar de rede voor .
Voor hun plezier idem bij de kinderen . :evil:

Fazal

25 dec 2022, 10:30

¿¿¿Qué :?: :?: :?: 8O :roll: :roll:
Laatst gewijzigd door Fazal op 25 dec 2022, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

25 dec 2022, 10:50

Fazal schreef:
25 dec 2022, 10:30
:?: :?: :?: 8O :roll: :roll:
:lol: Dat is een evenaring van zijn vorig record.

Golf 5

25 dec 2022, 10:58

https://www.hln.be/buitenland/china-sto ... ~a3339c05/

China stopt met publiceren van dagelijkse covidcijfers
De Nationale Gezondheidscommissie in China stopt met het dagelijks publiceren van cijfers over het aantal besmettingen met en overlijdens door COVID-19. Dat heeft ze zondag bekendgemaakt.

HR 25-12-22, 10:49 Bron: BELGA

Een verklaring werd niet gegeven, maar duidelijk is dat de statistieken de golf aan besmettingen niet meer weerspiegelen die over het land dendert sinds de strenge coronamaatregelen in het kader van het zerocovidbeleid van Peking op 7 december op de schop gingen.

Voordien maakten de bijna verplichte PCR-tests het mogelijk om met betrouwbaarheid de trend van de corona-epidemie te volgen. Maar besmette personen nemen nu zelftests af en spelen die maar zelden door aan de autoriteiten, die daardoor geen betrouwbare cijfers meer hebben.

Sinds het opheffen van de beperkingen heeft China zes coviddoden gerapporteerd, maar vanuit veel crematoria komen er getuigenissen over een ongewoon hoge aanvoer van lijken. Miljoenen bejaarde en kwetsbare personen zijn niet volledig gevaccineerd.

Zieke chinezen krijg infuus toegediend in de wagen tis daar ook de rem op de zorg zoals bij ons .
( Ziekenhuis )Strakjes mag iedereen naar huis dag en half maar ze zijn nog aan voorbereiden .

Liegen allemaal om de cijfers zoals hier .
Moeten overal zwijgen zouden ze zelf nog weten wat ze moeten doen tegen deze pandemie van de zovele .

Fred1950

25 dec 2022, 11:04

Golf 5 schreef:
25 dec 2022, 10:58
.....
Voordien maakten de bijna verplichte PCR-tests het mogelijk om met betrouwbaarheid de trend van de corona-epidemie te volgen. Maar besmette personen nemen nu zelftests af en spelen die maar zelden door aan de autoriteiten, die daardoor geen betrouwbare cijfers meer hebben.

....
Dat is hier ook al het geval. En hierdoor toont Sciensano lage besmettingcijders onder de jonge bevolking , maar wel hoge cijfers onder de ouderen die in een ziekenhuis opgenomen moesten worden , en ook nog eens de hogere corona sterftecijfers.

Tot op vandaag publiceert China nog steeds haar cijfers. Ik geloof dat HLN en/of BELGA "een beetje" liegt. :lol: Om precies te zijn , vandaag melden ze voor gisteren ( 24 december ) 21.362 nieuwe besmettingen en 39 covid overlijdens.

Wil.

25 dec 2022, 14:29

Fred1950 schreef:
25 dec 2022, 11:04
Tot op vandaag publiceert China nog steeds haar cijfers. Ik geloof dat HLN en/of BELGA "een beetje" liegt.
Golf: 'Sinds het opheffen van de beperkingen heeft China zes coviddoden gerapporteerd.'

Uit de Nederlandstalige cultuurcanon: "♫ ... en 't kind geloofde het allemaal"

:lol:

Fred1950

25 dec 2022, 16:18

Ik geloof de buitenlandse CSSE , Belgen zijn sinds dat nationalisten er een rol beginnen te spelen niet meer betrouwbaar. :twisted: :mrgreen:

Wil.

26 dec 2022, 10:34

Afbeelding

Een dikke leugen! Ik heb al geschreven: hier loopt er wél ene rond die dat allemaal gelooft.
Graag gedaan, Fred.

Fred1950

26 dec 2022, 10:43

Uiteraard , de Japanners krijgen de eigen hoge besmettingen en doden niet verteerd , en dus moeten ze de aandacht maar naar een ander land toewerpen.

Japan :
Untitled155.png
Untitled155.png (28.43 KiB) 589 keer bekeken

Op de CSSE rangschikking staan ze op nummer één , gevolgd door de US op plaats twee. Zuid Korea staat op de derde plaats. https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6

Wil.

26 dec 2022, 11:05

Leve de Chinese aanpak! :lol:

tokkio

26 dec 2022, 17:21

Over naar China: 30 miljoen besmettingen op één dag, volgens de Chinese overheid.
250 miljoen deze maand alleen.

Wat heb ik gezegd over Omikron? Ze dachten daar dat ze het beestje eens aan de leiband konden leggen.
Het zijn "Besmettingen"
'Sinds het opheffen van de beperkingen heeft China zes coviddoden gerapporteerd.'
China heeft dubbel zoveel inwoners dan Europa,en ze zitten daar zoals sardinnetjes in een doosje opeen,en als ze na de beperkingen "maar" 6 covid doden hebben zijn ze goed bezig,dus zullen ze dat omikron beestje wel aan de leiband hebben,hoe zou de toestand zijn in BV India, die hebben ook bijna zoveel inwoners dan China, en daar hoort men niets van,of hebben ze daar geen covid?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Charlie Maru

26 dec 2022, 21:24

Fred, smijt uw maskers en ontsmettingsalcohol maar in de vuilbak....... :lol: :lol:

HLN:
Duitse topviroloog Christian Drosten: “Coronapandemie is voorbij”

Volgens de bekende Duitse viroloog Christian Drosten is het einde van de coronapandemie eindelijk bereikt. “We zien deze winter de eerste endemische golf van SARS-CoV-2. Naar mijn inschatting is de pandemie over”, zei de viroloog van het Berlijnse Charité-ziekenhuis in een interview met de krant ‘Tagesspiegel’.

https://www.hln.be/buitenland/duitse-to ... ~a093e28c/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

27 dec 2022, 10:44

Charlie Maru schreef:
26 dec 2022, 21:24
Fred, smijt uw maskers en ontsmettingsalcohol maar in de vuilbak....... :lol: :lol:

HLN:
Duitse topviroloog Christian Drosten: “Coronapandemie is voorbij”

Volgens de bekende Duitse viroloog Christian Drosten is het einde van de coronapandemie eindelijk bereikt. “We zien deze winter de eerste endemische golf van SARS-CoV-2. Naar mijn inschatting is de pandemie over”, zei de viroloog van het Berlijnse Charité-ziekenhuis in een interview met de krant ‘Tagesspiegel’.

https://www.hln.be/buitenland/duitse-to ... ~a093e28c/
Dat beweren onze regeringen ook om de haverklap. De kassa is leeg voor allehande maatregelen , en dus moet de bevolking maar zelf de gevolgen dragen van hun besmettingen. De ziekenhuizen trekken er dan willens nillens de stekker uit als de bedden dreigen vol te geraken -- zo gaat dat als men een rad voor de ogen begint te draaien. En op de koop toe geloven de volksidioten deze uitspraken van politiekers en dubieuze virologen.

Op het gebied van overlijdens zitten we nu met 10 overlijdens per dag amper beter dan in januari 2021 , dus twee jaar geleden. Rien a changer !
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 28 dec 2022, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.