In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

02 jan 2023, 11:03

Dank je Clive , Oma C en MM : de bestralingen starten morgen en inderdaad .. ik zit daar weer over te piekeren en vooral over de bijwerkingen , ook van de verplichte pillen ... Maar het zal moeten . Helaas blijven die bijwerkingen doorgaan , lang nà de bestralingen omdat ik die pillen minstens 5 jaar zal moeten slikken .
Het zal moeten , het is zo beslist door de dokters.
Dank voor alle steun . Groetjes aan alle seizoentjes !!

anjelierken

02 jan 2023, 11:52

Afbeelding

Hallo iedereen,

Terug een normale week , ik weet op den duur niet meer welke dag we zijn.
Hier is ook alles rustig verlopen op oudjaar. Zoonlief en gezinnetje waren vroeger vertrokken , de kindjes waren moe en ukkemeisje 1 was ziek ,ze had koorts.

Vandaag is ukkemeisje 2 jarig, we vieren het zondag.

Weet nog niet wat we vanavond gaan eten, heb niet veel zin in eten. Na die feestdagen .
Misschien een pannenkoek bakken.

Wilde eend 2 : sterkte voor de komende tijd.

Clive: Matice weet wel waar het goed slapen is :D . Is toch wel een heel brave hond, dat hij zonder te janken terug naar zijn slaapkamer gaat. Sinds enkele weken slaapt Spaanse woef bij ons in de slaapkamer. Op 1 nacht is die beginnen janken, zonder ophouden tot s' morgens vroeg . Ik dacht de volgende nacht zal beter zijn, nietes, 3 nachten achter elkaar. Als je dan s' morgens opstaat heb je een punthoofd. Zei tegen manlief dat het zo niet verder kon . En sindsdien slaapt hij bij ons in een hoekje van de slaapkamer. Heb daar een kussen en deken gelegd. En "mijnheerke" is content. En wij ook, we kunnen weer slapen :D
En eigenlijk hebben we er geen last van, hij legt zich op zijn kussen , en die hoor je de ganse nacht niet meer.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

02 jan 2023, 12:29

Goede middag allemaal,

Voor mij waren het allemaal plezante dagen.
Ook al heb ik nu nog een massa tafelkleedjes te strijken.
Gisteren avond is heel mijn bende geweest.
Behalve oudste kleindochter.
Die zag het niet zitten met schoolwerk.
Begrijpelijk want ze moet haar opdrachten af krijgen voor de examens die eraan komen.
Het was bijna gelijk vroeger.
We hebben tranen gelachen.
Het grootste deel was wel opgeruimd, maar ik heb nog een vaatwasser te ledigen.
De volgende moet dan ook ingestoken worden.
De jongste en de middelste waren in form.
Eindelijk is de grote zetel deftig ingewijd.
Ik kocht hem tijdens covid en zelf heb ik er weinig gebruik van gemaakt.
Ik zit liefst in mijn klein zeteltje.
Nu is er goed gebruik van gemaakt.
In de zithoek staat alles al op zijn plaats.
De keuken daarentegen, dat is nog een klein slagveld op het aanrecht.
Allemaal fijn goed dat moet afgewassen worden.
Mag in de vaatwasser op fragiel programma.
Het zilverwerk is opgeborgen al, gelukkig...
Deze namiddag rustig aan verder doen.
Oma-C indachtig: morgen komt ook nog langs en vóór vrijdag heb ik niets belangrijks op het programma staan.

Maak er allemaal een fijne dag van.

Oma-C

02 jan 2023, 16:35

Afbeelding

Gordenavond allemaal, :wink:
wilde eend veel sterkte voor jou :roll: :oops:
en iedereen een gezellige avond en een rustige nacht
tot morgen.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

02 jan 2023, 17:52

Fijne avond allen,

Zo, onze vakantieweek aan zee zit er op ! De batterijtjes zijn terug vernieuwd en de feestdagen zijn ook door, ook wij zijn blij dat alles terug zijn normale gangetje kan gaan.....
Ook de postbode heeft zijn best gedaan ! M-H, uw kaartje was er ook bij, en dat 'irt' , daar kan voor gezorgd worden, als je zelf wil, ik heb het al eerder gezegd, zeg wanneer en er staat een auto klaar aan de bushalte !

Iedereen trouwens hartelijk dank voor de kaartjes en de wensen, het doet deugd zoveel vriendschap te mogen ontvangen. Ze hebben allemaal een plaatsje waar ze nog een tijdje kunnen blijven staan......

Wilde Eend, goede moed en sterkte voor morgen. En ja, 5 jaar die medicatie moeten blijven nemen is niet fijn, maar het is om je terug gezond te maken. De bijwerkingen kunnen ook nog meevallen, al blijf je wel steeds herinnerd dat je nog een weg te gaan hebt.......
Maar we wandelen wel de hele tijd met je mee, het hele parcour af. Daarvoor zijn vrienden, ook al is het 'maar ' virtueel......
Hier brand ook een kaars voor jou......

En nu een boterhammetje eten, de wasmachine is ook al in gang geschoten ....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

03 jan 2023, 08:31

Afbeelding
mj bedankt voor je post

mariajohanna

03 jan 2023, 09:05

Fijne morgen, seizoentjes,

Al flink geregend vanmorgen, blij dat ik nog in bedoeld ag !

Ook al tegenslag gehad ..... tegen pot melk gestoken, bijna alles overal opgespat en afgelopen, enz......
Het is precies mijn dagje wel.........

Oei, Bekske, nu pas mijn post ontvangen??? 8O
Dat is precies méér dan te voet gekomen........
Denk dat de post overbelast is, waarschijnlijk.......... wel jammer, ik heb liever dat het te vroeg komt dan nadien......, je kan toch niet 3 weken op voorhand versturen??? :?
Enfin, je hebt het gehad, dat is ook al iets....., al heb ik de indruk dat de post het hier ook dikwijls laat afweten........ jammer allemaal....
Enfin, nog wat voortdoen met mijn huishoudinkje, manlief heeft veel last van lage (te lage) bloeddruk en is terug in bed gaan liggen. Zal nog eens gaan kijken, met de bloeddrukmeter......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot de.... volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

03 jan 2023, 09:33

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes,
Een donkere dag vandaag en dat is jammer
maar we nemen het zoals het komt.... :roll: :oops:

M-J, hopelijk geraakt de BD van je man snel weer
op z'n plooi :roll: 't is altijd iets hé.... veel sterkte :)

wilde eend we denken aan jou hopelijk valt het
allemaal nog een beetje mee.... heel veel sterkte :wink:

Aan iedereen een fijne dinsdag en tot...... :)

Muddy Maddy

03 jan 2023, 10:07

Goede morgen seizoentjes,

Op weg naar brugge was er een file. er was een wagen die ze net takeleden als wij passeerden en die stond met zijn neus tegen de rijrichting. zal 'n serieuze boenk-patat geweest zijn dan. we hebben dan een snelle hap gaan eten en toen we er eindelijk waren was moeder boos. alsof wij er konden aan doen dat we stilstaand verkeer hadden. enfin, ze was dus in d'r "viezen" riep op mij toen bleek dat ik het kaartje dat ik meehad zelf moest schrijven voor "vriendin 2". en ik zei beginnende op hoge toon en verlagend naar beneden: "Hold your Horses!" ze had dus weer alles verkeerd uitgelegd. en typisch voor haar was dat niet waar. en ik was heel heel dik geworden. ach ja? mijne weegschaal zegt dat het allemaal mee valt. 3.5 kg is inderdaad veel. maar valt eigenlijk nog mee want de chocolade goesting was tussen kerst en nieuw aan het verdwijnen. voorlopig steek die zijn kop niet op.
De hond van Frè was op logement omdat ze een kot voor hem aan het bouwen zijn. hij leeft grotendeels buiten ginder en heeft geen echt hondenhok. dat is een labrador en dus geen klein hondje en hij wilde tegen me aan springen. ( ze zijn er niet mee naar de hondenschool geweest) Terwijl schoonzus hem bij zijn halsband hield, heb ik gezegd 'rustig' en hij werd rustig. hij begreep dat hij niet tegen me moest opspringen. hoe lief z' koppie er ook uit zag. dat schoonzus hem met zijn halsband tegen hield was ook een factor. hij heeft een aai over z'n koppie gehad en toen heeft schoonzus hem buiten gezet. çerise, de kater ( ja, het is een hij die een zij- naam heeft.) kwam uit de kelder want die had Gimly & Lilly op mij geroken want ik stond aan de ingang van het keldergat. Noël waarschijnlijk ook want daarom wilde hij op mij springen. iedere keer ik miauw zei, antwoorde die. wat moet ik anders doen? hij stelt mij een vraag! je negeert niemand die je een vraagt stelt tenzij je die niet wilt beantwoorden. juist? een overenthousiaste hond en een schoonzusje die met een stok loopt, neen schoonzus nam geen risico. ik kon immers vallen door dat Noël op mij sprong. ondertussen kwam schoonbroer de volgende afspraak vastleggen. terwijl zijn patiënt zich installeerde. dat gedaan kreeg ik een glaasje cava voor mijn nieuwjaar van schoonzus.
ik ga moeten stoppen want we krijgen hier een oproep van schoonzus.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

anjelierken

03 jan 2023, 14:12

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier komt er een zonnetje piepen, doet eens deugd in deze donkere dagen.

De hondenwas hangt buiten, ik wacht altijd tot er eens 1 dag is zonder regen. Ik droog het liever buiten, dan valt het haar in de tuin, en niet in de living. Zal wel droog zijn tegen vanavond, want er is een beetje wind.

Manlief is al naar het veldrijden aan het kijken, eerst de vrouwen , later de mannen. Kijk daar ook wel eens graag naar.

Denk van morgen de kerstboom weg te doen, alles is nu toch voorbij. De kaartjes mogen nog een tijdje blijven staan op de kast, dat neemt geen plaats in, die kerstboom wel.

Wilde eend2: je bent in onze gedachten. Sluit me aan bij het berichtje van MJ.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

03 jan 2023, 15:13

voor wilde eend2
Afbeelding

wilde eend 2

03 jan 2023, 19:32

Dank u , Bekske , en de andere seizoentjes.
De eerste behandeling viel nog mee behalve dan het lange wachten op voorhand want 1 van de 2 toestellen was kapot 8O 8O !Volgens andere patienten was deze panne al de 3de keer in 4 weken tijd ... Dat belooft ....
Voor iedereen een goede nachtrust , indien mogelijk ... Veel moed en sterkte voor wie het kan gebruiken .

Bekske

04 jan 2023, 03:40

Afbeelding
de nachtraaf is op ronde dank zij de gewrichtspijnen sluiten de oogluiken niet .Heb nochthans zware pijnstillers maar ja die regen is de schuldige volgens dat er sommige tegen mij zeggen .Weet niet welke houding ik moet nemen om minder pijn te hebben .Vrijdag komt de huisarts dus nog even doorbijten sorry ik hoop dat jullie een goede nachtrust hebben groetje

Muddy Maddy

04 jan 2023, 07:14

Goede morgen seizoentjes,

ik moest gisteren snel ophouden want schoonzus belde. of ventje haar "dienst" van vandaag wil overnemen omdat ze verkouden is
en eten gaan halen voor zichzelf en hun moeder. ja, dat kunnen we doen. ik ging normaal naar de mijne maar na wat nadenken heb ik besloten van thuis te blijven en wat achterstallig huiswerk in te halen. ventje ging belegde broodjes halen maar dat kan schoonmoeder niet meer bijten. ze eet vandaag gehaktbal ( bij de onze zijn het grote biljartballen) en puree. gisteren was de broodjeszaak dicht maar als ook vandaag die dicht is haalt ventje nog twee extra bollen voor zichzelf. ikzelf zal mijn plan wel trekken. er staat nog een potje pasta carbonara. desgewenst kan ik noedels koken. van die echte bami. ik moet dan wel zien dat ik currysaus uithaal. of ik eet het met een andere saus. kaassaus en doe er kleine gehaktballetjes voor de soep erbij die ik dan bak. met ui!
de poezenbeesten hebben een gekookte kippeborst gekregen. Lilly is niet verzot aan echte kip. ze ging vanmorgen onmiddelijk het zakje vlees vanuit Gimly zijn teljoor opeten. en daar stond die sukkelaar dan. heb hem dan maar stukken kip in madammeke haar teljoor gegeven. zij wil geen kip dus krijgt hij het. ze zal wel tonijn krijgen vanmiddag. want ik vermoed dat Gimly de kip boven de tonijn zal verkiezen. dat was ook zo met de sardientjes. zij heeft de meeste opgegeten. vanavond eten we dan worst met peertjes. gisteren spruiten gegeten met spieringcoteletten. Dat was op z'n kats gezegd: lek m'n lipje. eerst gekookt en dan gestoofd. dus vandaag ( vanavond als ventje eindelijk thuiskomt want zijn moeder heeft nog een doktersafspraak en de "generaal" wil haar niet komen halen naar haar huis. ventje moet het doen (haar naar zijn apartement brengen want de Dr is net beneden het appartement). ( de generaal is dus "loverboy") het vreemde is dat ik gebakken worst niet meer lekker vind. geef mij ze maar gekookt. die van ventje zal ik dan bakken. misschien al op voorhand zodat ik de pan al kan afwassen. de keuken is voor 98% gedaan. dat heb ik gisteren dan gedaan omdat het gisteren ventjes dvd kijk dag was. ik kon net lang genoeg rechtstaan op 6! spruiten na om die schoon te maken. de barstoelen zijn dan toch geen slecht idee. 't zijn toch solden.
dus ventje is zijn dienst gaan kloppen en zoals ik al schreef kan ik dan eindelijk achterstallig huiswerkjes doen. kaartjes maken moet ik ook en de flair en de libelle en het Goed Gevoel uitlezen. dan heb ik nog de boerderij om de 2 uur en misschien een film als ik mij verveel of de count of monte cristo verder lezen. ben toch maar in het begin. ik gebruik nu dat lees/vergrootglas om de boekjes te lezen vooral 's avonds wordt het moeilijk. dan zijn mijn ogen echt vermoeid. eens melden aan de Dr. misschien heb ik een straffere leesbril nodig. ( en ik heb nog een monteur liggen)
Bekske: je hebt gelijk. de vochtige lucht en de wind doen geen goed aan de knoken. ik ben ook eerder opgestaan dan normaal maar misschien ligt dat aan het feit dat het bijna volle maan is. ik had gisteren ook meer last dan normaal en heb de Tens meer moeten gebruiken dan gewoonlijk. ook 2 extra duopillen. (en 10 extra druppels :oops: )
Wilde eend: veel moed. hebben ze in het ziekenhuis niet gezegd dat je je na elke bestraling moet insmeren met brandwondenzalf? ik wil me niet moeien: elke zaak is anders, maar schoonzus geeft dit als tip. zij was goed verbrand. je krijgt die zalf niet terug van de ziekenbond maar ze raad ook aan een merkbrandwondenzalf te gebruiken en de verzachtende zalven nadien ook van een merk ( ik geloof dat ze la roche-possay aanraadde) noem het aftersun. en das al een goed begin als een van de 2 toestellen al stuk is. geeft een mens echt moed vind ik. maar je moet er door en wij gaan mee om je te steunen. je kan je ook heel erg moe gaan voelen en dat is soms deels te wijten aan je medicatie die je moet nemen voor 5 jaar. schoonzus neemt 7 pillen. meestal is dat zei zij na een 4 tal bestralingen. dat moe voelen en geen fut hebben. vreemd dat mijn vader daar geen last van had maar de bestraling was ook op een andere plek ( heiligbeen). zij raad ook aan een kussentje in de vorm van een hartje onder je oksel te leggen om te kunnen slapen. dat zou in het "carepakket" van de stichting tegen kanker moeten zitten. vrijwilligers maken die. en zij zegt dat het helpt. ( Liegt zij dan lieg ik met mijn raad aan jou :? )
De "Vinnykaars" brand hier voor iedereen.
ik ga mijn moeder niet op de hoogte brengen dat ik niet afkom want maandag was ze al zo vies al een herpel omdat we te laat waren: das 1 en 2 omdat ventje haar niet opgebeld had met nieuwjaar want die was ziek. ( too many salsa) we zien dan wel voor volgende week. ventje moet nog een huissleutel krijgen maar ze zijn de code vergeten waar je nieuwe mee maakt. :roll: :roll: :roll: dus dat wordt een ander veiligheidsslot. en dat gaat geld kosten. in de tijd dat hij ging samen wonen met mij moest hij zijn huissleutel afgeven en direct nadien stak schoonmoeder op aanraden van de Generaal een nieuw slot. ( ze deed toen nog bank en verzekeringen dus onder de noemer" veiligheid". :roll: ) voorlopig moet het poetsvrouwtje open doen. Ze hebben nog niet verteld dat er inslapende mensen komen en een extra poesthulp.
De kinderen van schoonzus en broer moeten voorlopig niet helpen. zij hebben hun eigen leven en familie. en ik betwijfel of ze het uit zichzelf zouden aanbieden. margaux, de jongste kon via de unief een uitstel krijgen om te helpen maar dan verliest ze X- aantal jaar zo lang als het gaat duren. en huisarts is al 6 jaar studie geloof ik. ( ze ging eerst criminologie doen en dus een verlies van 2 jaar) ze is nog jong genoeg om aangenomen te worden in een praktijk. op voorwaarde dat de trien geen eigen praktijk wil. ( ze kan al geen kater van een kattin onderscheiden :oops: ) Bon, voor ik het aan mijn tikker krijg, ga ik nog een kopje koffie maken. en nadenken terwijl ik daar in de keuken ben waar ik mijn sapcentrifuge ga steken. dan ga ik hier het nieuws lezen, een goede morgen plaatje op fb en mijn lijst met jarigen bekijken of die volledig en juist is. pas als het licht is kan ik een afbeelding kiezen voor het maken.
Fijne dag seizoentjes keep safe knuffel
Cats Rule!

Oma-C

04 jan 2023, 10:21

Afbeelding

Goede morgen allemaal :)
Een regendag alweer maar niks aan te doen :roll:
pakken wat komt, alleen doet die vochtigheid
wel pijn aan de knoken, ik kan nu geen kaartjes
maken want ik kan geen schaar vasthouden
door de artrose aan handen polsen en vingers :oops:
Gelukkig heb ik nog een voorraadje liggen
voor als ik er een nodig heb :wink:
(Die artrose zit ook in andere gewrichten,
maar die heb ik niet nodig om kaartjes te maken) :roll: :oops:

Allen een fijne woensdag en hou het veilig....
Veel sterkte aan wie het kan gebruiken
En een speciaal knuffeltje aan wilde eend :? :(