Veilig op de fiets
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Zal wel zo zijn beste voorn.
Maar 's avonds rijd ik niet zo veel meer met de wagen, maar toch, het is mij nog niet opgevallen.
En overdag let je daar natuurlijk niet op.
Het is wel zo dat in het donker, de fiets zich dwars of schuin, voor uw zicht moet bevinden, want van opzij let je daar ook niet op, hetgeen dan ook wel minder nodig is.
Bedankt benq, goede informatie.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Vlakbij m'n woonst is een redelijk grote rotonde (met 3 straten die erop uitkomen)
Centraal is een verhoogde oversteek voorzien voor FIETSERS en/of voetgangers,
die géén voorrang hebben!
Doch zowat 98% van de auto's stopt.
Maar...vooral in de weekends zijn er amateurfietsers, die in kleine groepjes rijden.
En al van ver tieren en roepen ze naar elkaar én mijden gewoon die veiligere oversteek!
Tja, mogelijk hoort dat bij de adrenaline kick, door als echte waaghalzen te willen rijden(!?).
H.
Centraal is een verhoogde oversteek voorzien voor FIETSERS en/of voetgangers,
die géén voorrang hebben!
Doch zowat 98% van de auto's stopt.
Maar...vooral in de weekends zijn er amateurfietsers, die in kleine groepjes rijden.
En al van ver tieren en roepen ze naar elkaar én mijden gewoon die veiligere oversteek!
Tja, mogelijk hoort dat bij de adrenaline kick, door als echte waaghalzen te willen rijden(!?).
H.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Deze voormiddag tussen twee regenvlagen in,
probeerde ik voor mijn tuin het fietspad wat op te vegen...
En er kwamen ruimschoots een 20-tal volledig beslijkte amateur-fietsers aangereden.
Ik kon nog tijdig opzij springen, want ze stonden zwaar onder stoom...
H.
probeerde ik voor mijn tuin het fietspad wat op te vegen...
En er kwamen ruimschoots een 20-tal volledig beslijkte amateur-fietsers aangereden.
Ik kon nog tijdig opzij springen, want ze stonden zwaar onder stoom...
H.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
- Locatie: Antwerpen
De gepensioneerde ploegjes van 5 man?
Die zijn zelden, misschien in een klein afgelegen dorpje,
kijk maar es: "Meer dan 5 man"
Om alle misverstand: Ik ga hier nu niet beweren dat die alcohol drinken hé
Link is puur om aan te tonen dat er groepen bestaan met meer dan 5 man.
https://westhoekverbeeldt.be/ontdek/det ... 314c896b18
en der zen der nog zenne
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Tja, de ene buurt is de andere niet...
In een straat op amper 500 meter van m'n woonst,
was vroeger een - intussen afgebroken - kroeg.
Buiten stonden soms een tiental fietsen.
De cafébaas zat te kaarten en de fietsers tapten zelf hun pint(en)
En rekenden correct af!
Later heeft in een straat er vlakbij
iemand z'n 2de garage uitgebreid
om er een pit-stop van te maken voor fietsers...
H.
-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
- Locatie: Haspengouw
Ons groepje 8 personen , stopt alleen als we een rit maken van meer dan 100km om iets te eten, dan heb ik het altijd moeilijk als we terug vertrekken , ik rij thans 33 jaar met koersfiets maar ik kan er niet tegen , maar dat is ook voor iedereen anders .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Het zijn niet zozeer 'dronken' fietsers die (mééstal zichzelf) verongelukken.
't Is eerder het verstand, dat om en bij de 40 km/h op nul komt te staan.
Een afslaande auto hebben ze wel gezien, maar ze rijden er toch maar tegenaan.
Hun denkwijze is daarbij ook nog van: "Rijd mij maar dood, ik ben tòch in mijn recht".
Ze beseffen niet dat de mogelijkheid bestaat dat de autobestuurder hen NIET heeft gezien.
Ze beseffen niet dat er in een gewone wagen ook dode hoeken zijn, waarbij de bestuurder hen niet heeft- of niet heeft 'kunnen' zien. Dat gebeurt meestal als ze 'te snel' de afslaande wagen naderen. En dit, terwijl de autobestuurders zijn/haar richtingaanwijzers heeft aanstaan. Maar ook daar, houden ze geen rekening mee. Ha nee, want ze zijn tòch in hun recht. Dat zijn dan van die mensen die alleen maar aan hun rechten, maar NIET aan hun plichten denken.
Voor voetgangers stoppen ze zeker niet, want dan moeten ze zich weer op gang trappen, hetgeen veel te vermoeiend is. En verder nodigt dat pedaalwerk hen uit om steeds sneller te pedaleren.
Ik blijf erbij dat de meeste zich met ware doodsverachting door en tussen het verkeer bewegen.
Met hun hand richting aanwijzen doen de meeste ook al niet, en eerst even achterom kijken, al zeker niet. Ha nee, want ze zijn tòch in hun recht. Enfin, zó zit hun denkwereldje blijkbaar in elkaar.
Als een zwakke weggebruiker eens zijn verstand zou gebruiken, en niet zomaar van zijn rechten 'misbruik' maken, ze zouden in het verkeer automatisch veel veiliger zijn.
't Is eerder het verstand, dat om en bij de 40 km/h op nul komt te staan.
Een afslaande auto hebben ze wel gezien, maar ze rijden er toch maar tegenaan.
Hun denkwijze is daarbij ook nog van: "Rijd mij maar dood, ik ben tòch in mijn recht".
Ze beseffen niet dat de mogelijkheid bestaat dat de autobestuurder hen NIET heeft gezien.
Ze beseffen niet dat er in een gewone wagen ook dode hoeken zijn, waarbij de bestuurder hen niet heeft- of niet heeft 'kunnen' zien. Dat gebeurt meestal als ze 'te snel' de afslaande wagen naderen. En dit, terwijl de autobestuurders zijn/haar richtingaanwijzers heeft aanstaan. Maar ook daar, houden ze geen rekening mee. Ha nee, want ze zijn tòch in hun recht. Dat zijn dan van die mensen die alleen maar aan hun rechten, maar NIET aan hun plichten denken.
Voor voetgangers stoppen ze zeker niet, want dan moeten ze zich weer op gang trappen, hetgeen veel te vermoeiend is. En verder nodigt dat pedaalwerk hen uit om steeds sneller te pedaleren.
Ik blijf erbij dat de meeste zich met ware doodsverachting door en tussen het verkeer bewegen.
Met hun hand richting aanwijzen doen de meeste ook al niet, en eerst even achterom kijken, al zeker niet. Ha nee, want ze zijn tòch in hun recht. Enfin, zó zit hun denkwereldje blijkbaar in elkaar.
Als een zwakke weggebruiker eens zijn verstand zou gebruiken, en niet zomaar van zijn rechten 'misbruik' maken, ze zouden in het verkeer automatisch veel veiliger zijn.