In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

04 jan 2023, 11:31

Afbeelding

Hallo iedereen,

Sinds gisteravond is er al veel regen en wind.
Zag op het nieuws dat er al dieren ontwaken uit hun winterslaap, niet goed natuurlijk.

Gisteren zat er een verkeerd kaartje in de brievenbus. Heb opgezocht waar die straat is, helemaal de andere kant van de gemeente. Ik woon op de ene rand en het kaartje moet naar de andere rand 8O . Hebben dat hier soms nog voor, maar dan meestal 1 straat verder, is de 1ste keer dat het veel verder is. Zal er deze namiddag naartoe rijden, zal zelf voor postbode spelen :D .

Straks naar de supermarkt, want morgen komen de ukjes. Die zijn nog steeds in kerstvakantie. Volgens zoon is schoondochter ziek . Ukjes zijn ook ziek geweest. Was nochtans van plan om vandaag de kerstboom af te breken, maar ga dat morgen doen, kunnen de ukjes meehelpen. Verder eens denken wat ze nog allemaal kunnen doen, want dat is soms niet simpel. Ze kunnen niet naar buiten .Misschien eens koekjes bakken in de namiddag, hebben we nog niet gedaan. Vooral ukkemeisje 1 vind dat leuk.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

04 jan 2023, 12:14

OMa C : ook pijnlijk en moeilijk , die artrose . .. En niks aan te doen . Veel sterkte ! ook aan de andere seizoentjes met pijn !
MM : inderdaad : ze hebben in het ziekenhuis een grote tube zalf "meegegeven " ( zal wel op de factuur staan achteraf ) Te smeren 3X per dag want mijn décolleté begint nu al rood te worden..... 8O
En ik heb " zeep zonder zeep "gekocht voor de verzorging .
Ook aan de andere seizoentjes : dank voor jullie steun en medeleven ...

Oma-C

04 jan 2023, 12:33

Afbeelding

Hartelijk dank voor de vandaag ontvangen
Verjaardagskaarten van :
M-M, MJ, clive en mammyretro
Heel mooi..... :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

04 jan 2023, 19:01

goede avond ,
graag gedaan omaC
IK heb het vroeg verzonden ,ben blij dat het al aan gekomen is
hier veel wind ,niet gaan wandelen vandaag,
ik zit niet goed in mijn vel
fijne avond bbisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro

04 jan 2023, 19:07

omaC hja die artose doet pijn ,ik was met kerst
gedwongen om niks te doen ,schouders, die bol weer
en met nieuwjaar ben ik in jogging gebleven ,te pijn aan de pols ,
gelukkig kwam er niemand ;niemand gezien of gehoord ,
een smsje van zoon eric ,
kort en bondig ,bonne annee :cry: :cry:
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy

05 jan 2023, 07:19

Goede morgen seizoentjes,

Oma C: ik hoop dat er bij mij tekst in stond? want ik geloof dat ik verleden jaar vergeten was er iets in te zetten. ik heb zoals je weet ook arthose en weet hoe pijnlijk die voor de moment is. (ik heb maar 2 kaartjes kunnen maken gisteren)
Ventje is dus gaan mammasitten en hij vond dat het meeviel. ze was helder ( onset alzheimer) en bewoog goed ( early parkinson) ze vond het eten goed en is gaan wandelen met ventje. heeft enkele dingen verteld dat wij al wisten maar ze met niemand kon delen. want schoonzus en de "Generaal" zijn twee handen op 1 dikke buik. het ging over diens zoon. ze vroeg ventje ook over serviceflats en nog veel meer. maar.... en nu komt het. ventje wilde zijn zus laten weten dat het zo goed gaat en ze dus eigenlijk ferm overdreven over hun moeders capaciteiten. die ligt "verkouden" in bed. och, zegt ze, je hebt geluk gehad want ze had blijkbaar een goede dag. Doing! en ineens viel mijne eurocent. het kan dat ze die dag een goede dag had. en dat ze inderdaad vandaag niet meer weet wat ze tegen ventje gezegd heeft en gevraagd. ( ook naar waarom ik niet mee was) bepaalde dingen dat schoonzus al verteld had en zo, laten me vermoeden dat die slechte dagen misschien niet medisch zijn opgewekt? ik wijs geen vingers maar het is niet de eerste keer en het zal ook niet de laatste familie zijn waar dingen gebeuren achter gesloten deuren. dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. we zullen wel zien de volgende keer want nu moet eerst het probleem van de poetshulp opgelost worden want die heeft een hernia. en ventje kan zijn moeder niet naar ergens voeren want zijn instap van Tuutje is te hoog voor haar. ( maar makkelijker voor mij dan de Honda) en ze is de mercedes van de generaal gewoon.
( vanaf nu wordt dat zijn naam omdat ik vind dat hij bevelen uitdeelt enz) zijn moeder vertelde ventje dat hij geen makkelijke man is, maar ze heeft hem gewild. en toen ze er achter kwam was het natuurlijk te laat. ze zat vast. als dat natuurlijk de waarheid is. bon.
ik heb hier ondertussen heel wat werk verzet dat anders niet uit mijn handen komt omdat ventje hier alle dagen rondhangt. ( ik heb ook naar mijn moeder gebeld omdat hij er nu niet was en er nu dingen konden gezegd worden) maar ik kwam helaas tijd te kort ( de avond schermering viel vroeger dan verwacht door het weer) maar vandaag is er nog een dag. Rome is ook niet gebouwd op 1 dag. en ik ben aan het wachten tot de druppels voor mijn rug in werking treden. ik heb Lilly een zakje vlees voor haar neusje moeten houden en vreetbalgis ( Gimly)tegen houden. hij had al zijn eten ( kip) gehad. zij eet nog altijd te weinig naar mijn gedacht. haar kittenkorrels en hun kattenbakzand zijn onderweg. mijn bestelling van die paarse bloes met glitters is door de douane. tel daar nog 2 à 3 dagen bij. Zooplus wordt geleverd door post Nl. mijn bloes door B-post. zijn we niet thuis dan weet b-post dat ze het pakje moeten afleveren bij Peter. Post Nl zet het af in zo'n dag/nacht winkel. ( uitgebaat door allochtonen) op een gegeven moment hadden we er hier 5! van die winkels. de enige die al jaren een vergunning heeft van 't stad is die aan de E. Morauxlaan. en die mag maar open vanaf 18 u. de andere 3 hebben wisselende openingsuren. een van die winkels (met drank) is nog uitgebaat door familie van Irina die hier kwam poetsen. nu is daar de Bistro.
ik moet vandaag om 11 u bij Dr Jonathan zijn. ik heb nog geen weet of mijn eigen dokter terug is. het lijstje met geneesmiddelen moet nog geschreven worden. en dan maar hopen dat alles voorradig is. want dat is een probleem. altijd problemen met twee soorten: de druppels pijnstiller en mijn hydrogroton. gelukkig vraag ik altijd een doosje/flesje extra. je weet immers nooit. en een vooruitziende vrouw zou er 2 waard zijn zeggen ze.
Lilly is terug naar boven en het is gedaan met lang op mijn voeteind te blijven liggen. ze heeft een fixatie op ventjes blote voeten en wil daar onder de dons kruipen. ze was redelijk vroeg met haar geknuffel maar ik heb er nauwelijks gehad.
Gimly ligt op een -op instorten staande- doos. ja, hij is geen lichtgewicht zoals Lilly. daar ligt die nu op te maffen. gisteren die fleece die aan de dvd kast lag gewassen want wij hadden een van kleur veranderende lavalamp met glitters en die is gevallen met oude jaar en daar zit olie in. en natuurlijk was dat op die fleece terecht gekomen. ( ik heb per ongeluk ook een muis en een pluisballetje mee in de wasmachine gestoken) Lilly is er al op gaan spelen. Normaal ligt Gimly er. ( en nu weet ik waarom Suus die fleece meegegeven heeft: er zit een vlek op die niet meer uitgaat)
vandaag zou ik een kleurwas moeten insteken als ventje naar de carref. is om boodschappen. dat is dan in de tijd dat ik me ga wassen/ aankleden. tegen dat ik terug ben van de Dr zou die moeten gedaan zijn. want als ik het niet doe.... Plooien is voor ventje.
Gisteren hebben we allebei gekookte worst gegeten. ventje had geen echte honger. de peertjes waren nog iets tè hard. vandaag is het spaghetti. morgen eitjes met friet. ventje wil eens proberen dat ei te kraken in zo'n koekjesring. om mooie ronde eitjes te hebben. mocht het lukken dan zal hij het voortaan zo doen want hij kettert altijd als er eene uitloopt. hij "bakt" de eitjes in zo'n pan waar ze reclame voor maken dat je niet moet afwassen, enkel afvegen. ( maar dan heb je ook geen krokant korstje vind ik en het eiwit is nooit helemaal gestold) ik heb die koekjesring gebruikt om die croques te maken op kerstdagavond. ( en ik heb verschillende maten)
er is geen afwas. nu nog een plek zien te vinden voor die sapcentrifuge. het kan zijn dat er 1 kast helemaal gereorganiseerd moet worden. we zien wel. ( de kleerkast is ook nog niet gedaan. :roll: ) ik ga nu mijn rug insmeren met fastumgel en dan een kopje koffie maken. hier het nieuws lezen en dan gelijk elke dag. goede morgen plaatje enz.
Fijne dag seizoentjes, keep safe knuffel.
Cats Rule!

Bekske

05 jan 2023, 08:23

Afbeelding
hallo iedereen maak er een gezellige dag van groetje

Oma-C

05 jan 2023, 10:22

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
sorry zonder namen dan vergeet ik niemand :roll: :oops:
Het ziet er een beetje een betere dag uit... het is droog
en de lucht is minder grijs :?

M-M, ja er stond tekst in je kaartje ... bedankt :)

mammyretro, Bekske en al wie pijn heeft....heel veel sterkte en moed
En nu komt de zon erdoor, laat ons hopen dat ze
mag blijven :wink: ....groetjes allen en tot later.....

Helena van Troje

05 jan 2023, 12:50

Het was zalig buiten.
Ik heb al een hele rit achter de rug.
Naar de bib is aan de andere kant van het stad.
Mijn gemakkelijke terugweg is nu helemaal terug open.
Waarom ze die fietspaden zo aangelegd hebben en al de auto's op een kluitje kilometers laten omrijden?
Ik vraag het me af.Ik ben amper mensen tegengekomen op die fietsautostrade langs de ring...
Ik ben geen verkeersdeskundige, maar dat had best anders gekund.
Voor de rest ben ik blij natuurlijk voor zo een mooi fietspad...

Het glas is ook al naar de glasbol en er steekt al een wasje in.
Dit in het kader van het gespreid elektriciteitsgebruik.
Een mens moet nogal opletten tegenwoordig.
Staat de chauffage niet te hoog?
Zijn alle lichten uit?
Is het boilertje onder de afwasbak in de keuken afgezet?
Kwestie van alert te blijven.
Ik vrees dat ik deze namiddag toch even ga verdrinken in een goed boek.

Het was een plezant tafereeltje aan de bib.
Terwijl mama de fiets vast zette (ook dat mag je zeker niet vergeten in onze veilige stad)
Was de kleuter al aan het proberen zijn boekje in de inleverbus te steken.
Jong geleerd is oud gedaan.
Eerst scannen en dan wachten op het groene lichtje en dan insteken.
Dat laatste was een klein probleem want hij kon amper aan de gleuf.
Na een boekje of drie had hij het toch gehad.
Mama beetje geambeteerd dat het lang duurde.
Heb gezegd dat ik tijd had en dat hij er plezier mocht aan hebben zelf zijn boekjes in te leveren.

Geniet van wat de dag jullie gaat brengen.

Bekske

06 jan 2023, 07:16

Afbeelding

Oma-C

06 jan 2023, 10:06

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Fijne 3 koningendag
hier is de zon er aan 't doorkomen zoals gisteren
laat ons hopen .... het is gisteren ook pas tegen
de avond gaan regenen, het was een fijne dag :)

Bekske, haha leuk jouw plaatje en 't is waar :lol:

Veel sterkte aan onze zieken, ik duim dat
alles goedkomt, en mijn kaars brandt..
Meer kan ik niet doen ... :roll: :oops:
Een fijne vrijdag aan allen, de eerste week
is ook weer bijna voorbij :wink:

anjelierken

06 jan 2023, 10:48

Afbeelding

Hallo iedereen,

Nu schijnt de zon hier , na regen. Is wel mooi een stralende zon tegen een blauwe hemel met witte wolkjes.
Ze mag nog een tijdje schijnen :D .

Straks de kippen eten geven. Dat gebeurt vaak als de ukjes hier zijn, dat we dat vergeten. Dan is onze routine verstoord :D . Maar geen nood, dan eten ze vandaag een beetje meer. Ik heb nog genoeg om ze te geven. En zeker als de ukjes gepasseerd zijn, een restje van dit en een restje van dat.

Kerstboom zit terug in zijn doos, de kerstballen ook. Alleen nog de kerstslinger aan de voordeur, die hangt er nog. Mag ik niet vergeten, dat hangt uit het zicht .
Ukjes hadden meegeholpen gisteren, ja, dan gaat het vlot. Ze vonden het plezant. Vandaag gingen ze thuis de kerstboom afbreken.

Vandaag 3 koningen. Heb hier nog geen enkele koning aan de deur gehad. Dat gebeurt zelden. Ook omdat we buiten het centrum wonen.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

06 jan 2023, 11:08

Fijne vrijdag, seizoentjes,

Bekske, een waar plaatje ! :D
Na die tweede regen hopelijk zonneschijn !

OmaC, Mammyretro, Hartelijk dank in manlief zijn naam !
Ze staan naast zijn zetel, op de vensterbank !
De tijd gaat snel ...... gebruik hem wel. Een waarheid als een koe......

Ben wat laat met alles, wat later uit bed en dan is het ineens een heel stuk later... enfin, we doen maar aan, he. Vandaag huiswacht voor mij, ze zijn aan het rondkomen in onze blok, om de waterleidingen te spelen. Uit onderzoek is gebleven dat er in 1 flat verhoogde warden zijn van een bacteria in het water, daarmee willen ze preventief alle leidingen spelen. Eer ze zo 51 flatten gedaan hebben......

Alle, we zullen hier nog wat kokerellen, gemakkelijk vandaag, overschot van de wok van gisteren met een soepje vooraf.... manlief is hier beneden nog zijn klapke aan het doen, bij de wandelaars....

Moed en sterkte voor hen die het kunnen gebruiken. Mijn 3 kerstkaarsen zijn aangestoken.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

06 jan 2023, 11:11

Goede morgen seizoentjes,

De deurbel ging en er ook doorgeslapen. 't was B-post want zoals ik al eens schreef heb ik speciale postzegels van de divine predessor laten drukken. een vel van 20 stuks die evenveel kost als een van 10 zegels vorig jaar. Die dienst is in Mechelen, Helena. misschien dat jij het weet liggen? mijn schoonvader zaliger zou trots zijn geweest. die was een fervent postzegelverzamelaar. er staat op zolder ginder een hoge stalen kast met allemaal postzegels in, boeken die hij zelf maakte met postzegels van over de hele wereld. er is gesproken geweest dat ventje die zou overnemen. want dat was schoonvaders wens geweest. in ieder geval ze zijn geld waard voor een verzamelaar. wij hadden hem dat ook beloofd als het zo ver zou komen. maar door dat de ziekte van Korosakof te snel evouleerde is daar nooit verder op ingegaan. in feite staan de mensen daar ook nooit bij stil bij post in de brievenbus. ik weet dat ik eens naar de zegel kijk en denk van ach, ja dat was er ene van dat jaar. ( aangezien ze blijven tellen met de cijfers erop) en wat iedereen weet dat ze blijven stijgen in prijs. dus juist voor 2023 die besteld. ons moeder had het ook al aan den facteur gevraagd of ze bij ging moeten plakken omdat de prijs omhoog ging. neen zei die en ik had dat ook al gezegd maar mijn moeder moet alles eerst van een ander horen voor ze het gelooft. :?
ventje mag straks naar de apotheek om de medicatie. eens zien wat er weer wel en wat er weer niet in voorraad zal zijn. Gisteren voor mijn voetjes geweest en die nachtelijke krampen zijn weg. het moet dus aan mijn tenen liggen. er is op oudejaar een lavalamp op gevallen en Tieneke vroeg waarom mijn rechterknoezel weer zo dik stond maar daar is niets aan te doen. dat is een oude kwetsuur van op de ferry. mijn schoonbroer had dan vastgesteld dat die enkel zeer zwaar gekneusd was en dat dat niet meer goed zou komen. ik had immers geen eerste zorgen gehad zoals ijs op de voet enz. was het gebroken geweest dan had ik er nooit op kunnen lopen. enfin, het is een souvenirtje van naar dit huis te komen kijken dat ventje eerst wilde tonen aan vader ( structuur) en zelf wilde kijken of het de moeite was. met de verstuikte enkel kon ik die trap niet op en pas nadien gezien dat die draai bovenaan levensgevaarlijk is. ( er af donderen heb ik ook al gedaan) er hangen daar nu steunbeugels om mij op te trekken. theoretisch gezien zou er aan de andere kant ook een leuning moeten hangen. die huizen hier zijn van de jaren '50. die trap is volgens buurman van puur beukenhout.
Lilly was vannacht in form. knuffel, knuffel en nog eens knuffel. ze is begonnen rond de klok van 03.00. ventje werd weer het voorwerp van haar affectie. ze heeft een obsessie voor zijn voeten. maar ventje is daar niet mee gediend. ik heb zelf verschillende keren een "kusje" gekregen. ( en haar staart tegen mijn lippen :D ) ik heb ze vanochtend zelf moeten lokken met een zakje vlees. ze eet echt te weinig naar mijn goesting. maar ze gaf aan zin te hebben in dat zakje vlees dat op tafel lag. toch misschien een belletje doen naar de dierenarts. in de gang staan gewone kittenkorrels. normaal moet ons Juffrouw al korrels eten voor gesterilseerde poezen. maar ze is nog te mager.
Gimly is van het "merk" fretbalgis" dat wil zeggen die "denkt" dat zijn eten al zuur is ook al ligt het nog geen 5 min. in zijn teljoor. hij was vannacht baldadig geweest en had naast de tweede bak gepoept. en ik gleed bijna uit in een plasje gal. hij is dan ook op momenten extreem gulzig. eet Lilly haar restjes op. en zij geeft hem waarschijnlijk toe. met 3 grote katers in haar "gezin" heeft ze waarschijnlijk ook het gedrag van haar biologische moeder gecopieërd. toegeven. en in vuilnisbakken zitten. haar moeder en Lotte worden door die katers hoogstwaarschijnlijk gedomineerd. Lotte wordt zelf regelmatig door de anderen gepest. Lotte is even oud als Gimly. vroeger had je nog Floortje maar die is er niet meer. nog gestorven voor Hans en na haar overlijden zijn Pim en Puk gekomen. Puk die gek is op gerookte zalm en die het alleen gaat eten als ik het hem geef. ik ben zijn "tante zalm". toen hij nog klein was, zat hij op mijn schouder te wachten tot hij een stukje kreeg. en dat is hij nooit vergeten. hij is op en top een charmeur. Suus zou met hem willen wedstrijden doen maar dat heb ik haar erg rap uit haar zwevend hoofdje gepraat. ( zeer stressvol voor het dier in kwestie om nog maar te zwijgen van de "moordende" concurentie op zo'n wedstijden. en het prijskaartje niet te vergeten!)
Lilly lag gisteren erg "onladylike" in de zetel naast ons. achterpoten wijd open. moest er een magazine voor katers bestaan was ze de centrefold. :D maar ik kon op die manier naar haar buikje kijken en er over wrijven. de "knobbel" van haar operatie is bijna weg. het haar dat weggeschoren is zal nog zo'n goeie 6 maand "kaal" blijven dat weten we uit ondervinding met ons Mies. Zij was gesterilseerd via de zijkant. hier worden de eierstokken via de buik weggenomen. en nu via onderhuidse hechtingen en oplosbare hoeft een vrouwtje geen t-shirtje of rompertje aan. ze had wel een pleister maar die is vanzelf losgekomen. zoals ze daar lag heel relaxt moet ze toch een enorm vertrouwen hebben in ons. anders gaat een poes niet zo liggen. ze ligt nu op de verwarming. en slaapt. Gimly is op zijn beurt op de fleece aan het slapen. ventje is naar de apotheek. en om een broodje. morgen eten we croques dus zal het brood op zijn. ik heb als beleg een spie brie nodig en een potje noordzeesalade. vandaag eten we ei met frietjes. geen vis. ook geen blikje tonijn voor die 2 poezeloezen. ik kreeg de prijslijst van neptunus gisteren en viel bijna uit de zetel!
Fijne dag seizoentjes, de zon schijnt dus Bekske je plaatje had het mis :wink: maar voor hoelang. geniet van de mooie dag als je kan. beterschap voor de zieken en de herstellenden en moed voo degene met een behandeling ( Wilde Eend en wie nog?) knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje

06 jan 2023, 12:39

MM zeker dat ik weet waar dat is.
Naast het kleuterschooltje waar mijn kinderen naar school gingen indertijd.

Vandaag verjaart de middelste.
45 wordt die.
Toen ik zou oud was studeerde de oudste af aan de universiteit.
De jongste deed dat jaar zijn plechtige communie.
Middelste heeft nog een klein van zeven jaar...

Alle pullovers zijn gewassen en gestoomd.
Nog drie tafellakens en de strijkmand is leeg...
Deze namiddag moest het droog worden een wandelingetje en anders lezen.

Prettige dag nog iedereen.
De zon doet een poging om er door te komen hier.