In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

06 jan 2023, 16:24

Afbeelding

Goeienavond allemaal de seizoentjes,
Vandaag weer een mooie dag gehad
met zachte temperaturen, vandaar dat
die virussen en microben niet dood gaan hé :roll: :oops:
Maar er komt nog wel een moment dat ze
er onderdoor gaan, hoop ik :?
We moeten gezond blijven of worden....
(De dokters verdienen al genoeg)... :oops:

Voor straks allemaal een rustige nacht
en tot morgen :) veel sterkte aan de zieken :(
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

07 jan 2023, 04:25

Afbeelding

Muddy Maddy

07 jan 2023, 08:58

Goede morgen seizoentjes,

Wat een komiek aapje in je plaatje Bekske. dat doet me denken aan het gezegde " de aap en de zot uithangen". hoewel in Brugge het woord "aap" ook nog een sexuele betekenis heeft. zoals: je mag hier in Brugge met je aap niet bloot lopen. Willy Lustenhouwer was een komiek die veel optrad in de stadschouwburg. hij lachtte graag met de mensen maar o, wee als je met hem lachtte. dat verdroeg hij niet. die keer dat hij in zijn onderbroek in de dakgoot stond omdat de man van die vrouw eerder thuisgekomen was, dat heeft hij nog lang mogen horen tot hij een bericht in het brugs handelsblad liet zetten dat de volgende die deze dingen over hem zei, een pv voor laster en eerroof aan zijn been had. Hij was een Goede Vriend van Roger Van damme die in de Lange straat een platenwinkel/muziekwinkel uitbaatte en accordionlessen gaf aan onder andere een kennis van mij. op een braderie heeft mijn vader zaliger al zijn Lp's gekocht en ze laten autograferen. hij was een echte charmeur en ik was toen een jaar of 7 denk ik toen ik hem in levende lijve ontmoette. ik was toen een verlegen kind. we hebben al die lp's op usb gezet maar ik heb geen idee meer waar die is. wel dat ik hem heb maar ik vind hem niet meer. ik zal het moeten vragen aan st-antonius maar ik denk eerder dat Lilly die gisteren een Marie Kondooke deed hem gaat vinden. de juffrouw had er niets beters op gevonden om zich te amuseren met een muntje dat daar ligt om het wekelijkse "win for life" lotje te krassen. die ligt op een gele doos van Goed Gevoel waar vroeger producten in staken en nu zitten daar papieren in die nog in de brandwerende klasseur moeten. ventje zaagt al een tijdje om dat salontafeltje te declutteren en nu heeft Lilly voorgetoond hoe het kan. alles op de grond. zodat zij Op die doos kon zitten. Gimly zag het met lede ogen aan en dacht: zie je wel: broer is gereïncarneerd. want als het eerste tegen de stenen lag, het volgende kwam er al aan. Vinny had het dan tegen de glazen die niet afgeruimd werden. pootje er tegen en "pets". ha, dat is wel leuk, next!
Gimly heeft zware diarree. Lilly als moedertje probeert zo goed en zo kwaad mogelijk dat op te kuisen. nu hebben ze nieuw zand met babypoeder erin. ze graaft heel graag naar china ( alle twee) en heeft vannacht het zand dat rondgestrooid was gebruikt om de plas te bedekken. arm ding. ik heb er nu opslorpdoekjes op gelegd en boven was er nog geen pak naar boven gedaan en heb ik zijn ziek moeten bedekken met kleenex. ventje die ik gewaarschuwd had om zijn sloefen aan te doen, trapte in het terugkeren van de badkamer er natuurlijk in. wie niet luisteren wil...
Gisteren toen wij hier zaten heeft mijn schoonmoeder geprobeerd me te bellen. echter geen enkele keer de ringtoon ' crazy frog' die ik gebruik voor alle andere oproepen behalve die van ventje gehoord. van ventje is de ringtoon: bad to the bone. uit een Terminatorfilm. ik geloof de eerste. de groep ken ik niet. wat heeft ze uitgespookt? heeft ze misduwt? een heel grote mogelijkheid. en de tweede keer zal het geweest zijn van: maar wat doe ik nu? ik lap 't em weeral. met haar alzheimer kan het alle kanten op. de "generaal" zit op nog geen 5 meter van haar in zijn zetel. geprobeerd om naar mij te bellen om "hulp"? ik twijfel er sterk aan. het kan, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en ze had aan ventje gevraagd waarom ik niet mee was. ze wil me nog eens zien zei ze. ze heeft ook toen haar vermoedens uitgesproken over het zoontje. ze was dus zeer lucide. durfde het niet zeggen want als uitkomt dat zijn zoon op mannen valt dan zal de "generaal" erg erg boos zijn. en het vermoeden uitspreken tegen schoonzus durft ze ook niet omdat die 2 zoals nu geweten is, 2 handen op 1 buik zijn. schoonzus verklaarde aan haar eigen man "bang" te zijn voor hem maar de waarheid is anders. ze is bang om hem tegen te spreken. en ik ben de enige die durft tegen hem ingaan. ik moet die vent niet. schoonbroer is er ook gene fan van.
in theorie komt het erop neer dat de generaal zich in de familie gewurmd heeft en er nu met geen stokken uit weg te krijgen is. en zeker nu niet. enfin. Lilly wilde vannacht knuffelen weer rond 2.40 in de nacht. ze heeft het dan vooral gemunt op ventje. ze wil onder zijn donsdeken, likt aan zijn voeten en terwijl ze dat doet, snort ze tegen het moederland op. ventje is daar echter niet mee gediend. normaal ligt ze op mijn voeten te slapen en bougeert geen enkele keer. ik heb dus altijd warme voeten. als ik moet opstaan om naar de badkamer te gaan moet ik dus mijn ene voet voorzichtig wegtrekken en dan de andere. dan kan ik het bed uit. ze blijft dan normaal liggen. omdat ik dan via het leeslampje dat aan mijn bed hangt haar positie ken, kan ik in het weer in bed kruipen mijn voeten zo positioneren dat ze naast haar liggen. maar er moeten nieuwe batterijen in dat leeslampje. ik denk niet dat er rnog in mijn schuif liggen. en het zijn AAA 's. ik moet nog de sensorlampjes voor onder de trap bestellen. van ventje mag ik maar beginnen met 2 stuks omdat ik ook nog een barkruk nodig heb voor werk in de keuken. ( lees de afwas, groenten snijden en saus maken aan het fornuis) die moet mijn rug ondersteunen. zijn lijst met aan te schaffen artikelen is deze maand vol. omdat ik geen boeken nodig heb, geen dvd'ds van films en enkel nog een bestelling moet doen bij de snoepwinkel voor retrosnoep, maar die kan een maand uitgesteld worden ( di-eet) kan ik dus de barkruk via het blauwe bolletje aanschaffen en 2 sensorlampjes op batterijen. er zijn er in totaal 6 nodig. de barkruk ( alias ontbijtbarstoel) kost net geen 100 euro. hij is in de hoogte verstelbaar. maar ik ga eens op zoek in meubelzaken niet ver van huis.
Vraagje. moest Clive deze maand geen onderzoeken laten uitvoeren voor haar longrekking? want ik lees ze maar niet. ofwel heeft ze weer een zware opstoot?
de "fanclub" van de Baron is hier. zijn ontbijt komen brengen. :roll: en wat ziet deze spion? dat ze nu een sleutel hebben. een van die 2 is een nicht van wijlen de freule waar ze elke donderdag mee naar de markt ging.( heb ik van horen zeggen- dat er een nicht is.- die donderdagse marktuitstapjes kende ik al maar ik dacht dat het een kennis of een vriendin was die met haar elke donderdag naar de markt in 't stad ging. ventje is gisteren naar onze markt geweest. hij had een potje choco nodig. en ik een anijsmuis. ik heb nog choco met gezouten karamel. volgende maand heeft ze valentijnchoco.
Ik ga afsluiten en naar moeder bellen.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

07 jan 2023, 09:37

Afbeelding

Goede morgen allemaal,
weer een donkere dag wat niet leuk is :roll:
Maar we moeten het ermee doen.... :oops:

Ik wens allen een fijn weekend en
veel sterkte aan de zieken..... :)
Echt koud is het niet maar ik hou niet
van de dagelijkse regen :roll:

anjelierken

07 jan 2023, 11:39

Afbeelding

Hallo iedereen,

De was is bijna gedaan, ga die buiten hangen, veel wind en op de buienradar te zien komt er geen regen.

Als manlief gaat wandelen met Spaanse woef , ga ik mee. Is al even geleden dat we met de wandelclub gaan wandelen zijn. Eerst het vriesweer, dan de feestdagen en regen. Ik begin het al te missen :D .
Morgen kunnen we ook niet gaan, want het is het verjaardagsfeestje van ukkemeisje 2.
Moet morgenvroeg 1 taart bakken . De ouders gingen ook zorgen voor een verjaardagstaart van bij de bakker. Zo mooi kan ik die niet versieren, met die kleurtjes en marsepein , enz. Bij mij zijn dat de klassieke taarten :D .

MM: inderdaad, is al enkele dagen geleden dat we iets van Clive gelezen hebben.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro

08 jan 2023, 07:57

Goedemorgen, :wink: :wink: :wink:
Kom even langs om oma c
Een Fijne verjaardag te wensen
Laatst gewijzigd door mammyretro op 08 jan 2023, 08:59, 2 keer totaal gewijzigd.
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro

08 jan 2023, 07:58

mammyretro schreef:
Kom even langs om oma c
Een Fijne verjaardag te wensen

mammyretro

08 jan 2023, 08:05

mammyretro schreef:
Kom even langs om oma c
Een Fijne verjaardag

mammyretro

08 jan 2023, 08:25

goede morgen
hoe kan ik hier de berichten verwijderen
plaatje gemist ,dank je wel

Bekske

08 jan 2023, 08:54

Afbeelding

clive

08 jan 2023, 09:12

Afbeelding
@ Oma-C, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag een wensen jou nog heel veel gezonde jaren.
Liefs van manlief, van mij en natuurlijk ook van Matice. :D :D :D

mariajohanna

08 jan 2023, 09:49

OmaC, ook van hieruit een fijne verjaardag gewenst !

Goede morgen aan alle dames......

Ben al bezig te kokerellen, ga nog wat voortdoen.....

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende...
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

08 jan 2023, 09:49

Goede morgen allemaal, :wink:
Ik geraakte weer niet binnen bij sennet,
ook niet langs een omwegje... :-((
Zondag hé ....dan gebeurt dat meer dat ze
aan de site aan 't werken zijn.... :roll:
Ik ben ondertussen mijn eten klaar aan' t maken
want m'n dochter komt vandaag weer eventjes langs
ze moet ervan genieten als ze de kans krijgt
het werk laat het niet altijd toe.....

Dank je clive en mammyretro voor de wensen :wink:
mammyretro, rechts naast je berichtje zie je een en
en een kruisje, als je op dat kruisje klikt dan kan je
de berichtjes verwijderen

Allemaal een fijne zondag, de zon komt erdoor
dus wordt het een mooie dag (hoop ik)

Helena van Troje

08 jan 2023, 10:12

Afbeelding

Gelukkige Verjaardag,Oma-C!

Helena van Troje

08 jan 2023, 10:15

Alleen in de verte wat wolkjes in een blauwe lucht.
Daar gaan we dus van genieten.

Fijn dat je dochter net vandaag kon komen nu je jarig bent, oma-C.

We hebben terug voorraad in huis.
Vriendin van jongste heeft koerier gespeeld.
Hij was een vriend gaan helpen die sos geseind had.

Van alles en nog wat op het programma.
Wat ervan gerealiseerd werd zullen we vanavond weten.

Fijne dag iedereen!