In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
@Anjelier :
Je kersenpitkussentje komt in contact met je huid en andere externe factoren, waardoor het belangrijk is om het kussen af te toe een opfrisbeurt te geven. Het goede nieuws? Het is makkelijker dan je denkt!
Een schoon kersenpitkussen in 1-2-3
Leg je kersenpitkussen een half uur in water. De pitten kunnen zo al heel wat water absorberen.
Doe je kussen in de wasmachine. Gebruik géén wasmiddel of wasverzachter: de wasbeurt moet zo neutraal mogelijk zijn. Kies voor een programma op 30 graden en gebruik voor alle zekerheid een wasnetje: als er dan toch een scheurtje ontstaat, ligt je wasmachine niet onder de pitten.
Leg het kussen na de wasbeurt op een droge handdoek. Die zal de meeste nattigheid absorberen. Laat ‘m vervolgens aan de lucht drogen. Om het proces te versnellen, kun je de handdoek met het kussen op de verwarming leggen. Schud het kussen goed op als het helemaal droog is. Zo goed als nieuw!
Tip! Doe een kussensloop over je kersenpitkussen wanneer je ‘m gebruikt. Zo blijft hij langer fris en zul je ‘m minder snel moeten wassen.
Je kersenpitkussentje komt in contact met je huid en andere externe factoren, waardoor het belangrijk is om het kussen af te toe een opfrisbeurt te geven. Het goede nieuws? Het is makkelijker dan je denkt!
Een schoon kersenpitkussen in 1-2-3
Leg je kersenpitkussen een half uur in water. De pitten kunnen zo al heel wat water absorberen.
Doe je kussen in de wasmachine. Gebruik géén wasmiddel of wasverzachter: de wasbeurt moet zo neutraal mogelijk zijn. Kies voor een programma op 30 graden en gebruik voor alle zekerheid een wasnetje: als er dan toch een scheurtje ontstaat, ligt je wasmachine niet onder de pitten.
Leg het kussen na de wasbeurt op een droge handdoek. Die zal de meeste nattigheid absorberen. Laat ‘m vervolgens aan de lucht drogen. Om het proces te versnellen, kun je de handdoek met het kussen op de verwarming leggen. Schud het kussen goed op als het helemaal droog is. Zo goed als nieuw!
Tip! Doe een kussensloop over je kersenpitkussen wanneer je ‘m gebruikt. Zo blijft hij langer fris en zul je ‘m minder snel moeten wassen.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Als ik deze hulp nu mag houden!!!
Uitgebreid en heel geduldig boodschappen gedaan.
Daarna de ijskast heel grondig schoongemaakt.
Dit is hulp krijgen.
En toen vond ze dat ze teveel gemorst had en sloeg nog rap een dweil door de keuken.
Nu ja, ze is nog van de oude garde.
Zou het nu toch gaan lukken deze keer?
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Bekske, alweer zo'n mooi plaatje.
Anjelier, wij hebben inderdaad goede buren. Mijn buurvrouw die ons koffie kwam brengen is de mama van mijn ex buurkinderen en de oma van de 4 kleinkindjes. Wij zijn gedurende al die jaren meer vrienden geworden dan buren, zonder dat we bij elkaar de deur plat lopen. Ik heb eens voor mijn Kerst een kadertje gehad met daarin de tekst: " jullie zijn de beste buren ooit." Daar was ik heel blij mee.
En de koffie had gesmaakt, zeker weten.
Vandaag dinsdag, eerst alles stofzuigen en Matice zijn speelgoed ook opruimen en de rest van het HH. Dinsdag is mijn rustige dag wat poetsen betreft. Wel ook nog de strijk doen die gisteren gewassen is;
Ondanks dat we maar met zijn tweeën zijn, heb ik toch altijd veel was.
Manlief is thuis aan het werken, dus de dingen die lawaai maken heb ik al gedaan. Keuken en living opgeruimd en gestofzuigd + de vaatwasser al leeg gemaakt.
Zo, ik heb gisteren een overzichtje gemaakt, dus ga ik nu plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Speciaal voor Wilde eend, heel veel sterkte en moed, de maand is al over de helft.
En een warme knuffel voor elk van jullie.
PS, lieve mensen, pas op als jullie naar buiten gaan, hier is het echt superglad. Dat we hier geen gebroken armen of benen hebben. Liefs.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allemaal
Het heeft hard gebakken vannacht
alles wat nat was is goed aangevroren
Voorzichtig als je buiten moet zijn ,
er kunnen gladde plekken zijn...
Toch liever dit zonnige koude weer
dan de nattigheid van de laatste tijd
Hopelijk heeft niemand schade door
het nat en de wind...
wilde eend, veel sterkte, mijn kaars
blijft branden voor jou en voor al
wie het nodig heeft
Geen nieuws hier, groetjes allen
en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Goede morgen seizoentjes,
Ventje moet woensdag niet eens opdraven om te mamasitten want de generaal verjaart ( 80) en 't zoontje ( waarvan wij en nu ook schoonmoeder al heel lang vermoedden dat die nog in de kast zit en diep) heeft al een restaurant gereserveerd om te gaan eten. deze week springt nichtje 1 ook in. deze week komt er ook iemand kijken wat voor soorten hulp er nog kunnen aangeboden worden want schoonmoeder wil helemaal alleen wonen. en wij vrezen dat dit ondertussen te laat is. het had al moeten gebeuren na haar val op de kasseien in Brugge waarbij ze haar schouder brak. dat had tijdens die lange revalidatie moeten gebeuren. schoonzus is er mee eens. maar schoonmoeder is een koppig mens. ( ram) en de generaal ( waterman) heeft ze gewoon meegenomen naar zijn chique appartement en voor de rest was het dan gemakkelijk. want toen sprak ze helemaal niet van: ik ga weer thuis wonen. en we zaten nog met die pandemie die maar aansleepte. enfin, we kunnen dees week eens ons goesting doen. vandaag doet ventje de bedden. dan kan die was er onmiddelijk in. ik heb gisteren mijn doemartje gevonden en ook een reeks spullen zoals tafelkleden, stoffen servieten en nog dekbedovertrekken, kussenslopen en wat nog meer. ik heb tegen ventje gezegd dat ik morgen een opruiming van die kast wil en dat hij maar mee moet helpen.
ik heb gisteren dus prei soep gemaakt en ik moet zeggen dat ze lekker is. nu ga ik er hamblokjes bijdoen. ventje had daar nog nooit van gehoord tot ik hem vertelde dat 1 van de recepten in het kookboek van de boerinnen Kervelsoep met Rijst is. dat hebben wij op school ook leren maken. hij had daar nog nooit van gehoord. ik zei ze doen toch ook rookworst bij snert? hij moest me gelijk geven. vandaag eten we lasagna. met extra geraspte kaas die helaas 10 cent in prijs is gestegen. ik heb tegen ventje gezegd dat hij eens een hele maand lang moet opschrijven wat er duurder geworden is. omdat hij niet graag in de colruit rondloopt probeer ik hem in de richting van de collect en go te sturen. misschien zijn de producten die hij elke week meeneemt goedkoper dan de carref. en dan is het maar afhalen. we zullen dat nog eens onderzoeken. vooral voor het kateten is zo'n prijsvergelijking noodzakelijk. of ze gaan met de tafel moeten mee-eten zoals vroeger. en de dieren werden ook oud. en ze hadden net dezelfde ziektes als nu.
het heeft vannacht goed gevroren. wij zijn weer postpunt voor buurman V.
wij zijn toch altijd thuis. buurman heeft zijn schouw op het dak moeten hermetsen en heeft ook de onze gedaan. daarbij beweerde hij tegen ventje dat ik hem op het dak gezien had en tegen hem gesproken had. ik denk dat hij dat gedroomd heeft. ik heb geen weet van spreken tegen buurman die op het dak zat. of het moet mijn astrale projectie zijn. en dat zal dan onbewust geweest zijn want daarvoor moet je in een staat van zeer diep meditatie zijn. ( ja, ik ben daar weer met Mumbo- Jumbo
)
allez, Helena, ik hoop dat je deze hulp zou kunnen houden. Arlette, mijn eerste poets was ook al een stuk ouder en in het begin hielp ik nog mee. die was een strijkwonder. en ze hield ook meer van strijken dan van gewoon poetsen. ze had wel de neiging van te commanderen. toen was mijn aandoening nog niet zo ver gevorderd en zaten we nog niet in het stadium van infiltraties en denervaties.
het is stil hier voor de moment. Lilly ligt op de fleece te slapen en Gimly op die platte doos. Gimly vind dat hij te weinig natvoer krijgt. het is crisis voor ons ook. en omdat Gimly de neiging heeft om te veel natvoer in zijn teljoor te laten liggen dat dan volgens meneerke slecht geworden is, geven we nu minder. als die echt honger heeft zal die wel korrels eten. ik heb hem onder de poot gegeven over het feit dat hij de deur van en naar de gang open zet. we hebben al eens gekeken voor zo'n deurpomp. probleem is dat ofwel de deur te rap zal toevallen ofwel dat ze te hard gaan moeten duwen om binnen te komen. een electrisch oog is ook uit den boze en kost te veel. een kattenluik? geen van de twee heeft ervaring met kattenluiken. en het zou een maat van een klein hondje moeten zijn ( of maat maine Coon) om de royale kont van Gimly erdoor te krijgen. wat zegt ik kont? zeg maar zijn hele lijf. Lilly zet hem net zover open dat haar kop en fijn lichaam erdoor kan maar hij doet net als Mies. helemaal open. bovendien was Mies geen deuren gewoon. in die 7 jaar stond gewoon alles open en de trap naar boven kwam uit op de salon.
Clive: jij hebt dan chance met je buren. hier zouden ze nog een effortje mogen bij doen. Joyce probeert maar de wil is er nog niet bij sommigen. ik zie bv buurman V niet naar zijn ouders rijden om koffie voor de buren.
ventje is zich gaan klaarmaken. eerst om het leesvoer, brood en beleg en dan de bedden.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en voor elk een dikke knuffel.
Ventje moet woensdag niet eens opdraven om te mamasitten want de generaal verjaart ( 80) en 't zoontje ( waarvan wij en nu ook schoonmoeder al heel lang vermoedden dat die nog in de kast zit en diep) heeft al een restaurant gereserveerd om te gaan eten. deze week springt nichtje 1 ook in. deze week komt er ook iemand kijken wat voor soorten hulp er nog kunnen aangeboden worden want schoonmoeder wil helemaal alleen wonen. en wij vrezen dat dit ondertussen te laat is. het had al moeten gebeuren na haar val op de kasseien in Brugge waarbij ze haar schouder brak. dat had tijdens die lange revalidatie moeten gebeuren. schoonzus is er mee eens. maar schoonmoeder is een koppig mens. ( ram) en de generaal ( waterman) heeft ze gewoon meegenomen naar zijn chique appartement en voor de rest was het dan gemakkelijk. want toen sprak ze helemaal niet van: ik ga weer thuis wonen. en we zaten nog met die pandemie die maar aansleepte. enfin, we kunnen dees week eens ons goesting doen. vandaag doet ventje de bedden. dan kan die was er onmiddelijk in. ik heb gisteren mijn doemartje gevonden en ook een reeks spullen zoals tafelkleden, stoffen servieten en nog dekbedovertrekken, kussenslopen en wat nog meer. ik heb tegen ventje gezegd dat ik morgen een opruiming van die kast wil en dat hij maar mee moet helpen.
ik heb gisteren dus prei soep gemaakt en ik moet zeggen dat ze lekker is. nu ga ik er hamblokjes bijdoen. ventje had daar nog nooit van gehoord tot ik hem vertelde dat 1 van de recepten in het kookboek van de boerinnen Kervelsoep met Rijst is. dat hebben wij op school ook leren maken. hij had daar nog nooit van gehoord. ik zei ze doen toch ook rookworst bij snert? hij moest me gelijk geven. vandaag eten we lasagna. met extra geraspte kaas die helaas 10 cent in prijs is gestegen. ik heb tegen ventje gezegd dat hij eens een hele maand lang moet opschrijven wat er duurder geworden is. omdat hij niet graag in de colruit rondloopt probeer ik hem in de richting van de collect en go te sturen. misschien zijn de producten die hij elke week meeneemt goedkoper dan de carref. en dan is het maar afhalen. we zullen dat nog eens onderzoeken. vooral voor het kateten is zo'n prijsvergelijking noodzakelijk. of ze gaan met de tafel moeten mee-eten zoals vroeger. en de dieren werden ook oud. en ze hadden net dezelfde ziektes als nu.
het heeft vannacht goed gevroren. wij zijn weer postpunt voor buurman V.
allez, Helena, ik hoop dat je deze hulp zou kunnen houden. Arlette, mijn eerste poets was ook al een stuk ouder en in het begin hielp ik nog mee. die was een strijkwonder. en ze hield ook meer van strijken dan van gewoon poetsen. ze had wel de neiging van te commanderen. toen was mijn aandoening nog niet zo ver gevorderd en zaten we nog niet in het stadium van infiltraties en denervaties.
het is stil hier voor de moment. Lilly ligt op de fleece te slapen en Gimly op die platte doos. Gimly vind dat hij te weinig natvoer krijgt. het is crisis voor ons ook. en omdat Gimly de neiging heeft om te veel natvoer in zijn teljoor te laten liggen dat dan volgens meneerke slecht geworden is, geven we nu minder. als die echt honger heeft zal die wel korrels eten. ik heb hem onder de poot gegeven over het feit dat hij de deur van en naar de gang open zet. we hebben al eens gekeken voor zo'n deurpomp. probleem is dat ofwel de deur te rap zal toevallen ofwel dat ze te hard gaan moeten duwen om binnen te komen. een electrisch oog is ook uit den boze en kost te veel. een kattenluik? geen van de twee heeft ervaring met kattenluiken. en het zou een maat van een klein hondje moeten zijn ( of maat maine Coon) om de royale kont van Gimly erdoor te krijgen. wat zegt ik kont? zeg maar zijn hele lijf. Lilly zet hem net zover open dat haar kop en fijn lichaam erdoor kan maar hij doet net als Mies. helemaal open. bovendien was Mies geen deuren gewoon. in die 7 jaar stond gewoon alles open en de trap naar boven kwam uit op de salon.
Clive: jij hebt dan chance met je buren. hier zouden ze nog een effortje mogen bij doen. Joyce probeert maar de wil is er nog niet bij sommigen. ik zie bv buurman V niet naar zijn ouders rijden om koffie voor de buren.
ventje is zich gaan klaarmaken. eerst om het leesvoer, brood en beleg en dan de bedden.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en voor elk een dikke knuffel.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag bijna ondertussen.
Heel goed geslapen.
Zo stijf als een plank wakker geworden.
Dat is dan het nadeel.
De zon scheen volop achter de verduisteringsgordijnen.
Braaf binnen blijven deze voormiddag.
Deze namiddag eens zien hoe het ervoor staat en toch vlees gaan halen.
Spijtig genoeg is de beenhouwer op maandag gesloten.
Daar kunnen we dus niet naartoe met de hulp.
Ik heb gisteravond gewoon voor het plezier de ijskast af en toe open gedaan.
Genieten van de properte.
Morgen papier en karton: we zullen seffens alles eens bijeenrapen.
De brandweer kwam hier voorbij gesjokt want het was alweer file.
Ik snap niet dat die auto's niet opzij gaan.
Voor de rest moet je maar lef hebben.
Komt hier een trucker zijn oplegger plaatsen met veel gewroet en gewring en motorengeronk.
Daarenboven heeft hij het lef van die oranje kegels te plaatsen zodat er niemand voor hem kan gaan staan!
Ik dacht dat de openbare ruimte van iedereen is...
We zullen ons hoorhulpen een insteken dat we te weten komen wat er weer aan onheil is gebeurd.
Gisteren las ik dat de leerlingen van een uniformschool protesteerden dat ze het uniform werd afgeschaft.
Wij zouden niet liever gehad hebben vroeger.In de week onze serge donkerbruine plooirook.
Op zondag wit-bruin geruite rok met platte plooien. Een donkerbruine blazer en een baret op ons hoofd.
Witte bloes met lange mouwen en insigne op het bordzakje geborduurd. Zwarte of bruine schoenen.
Dames geniet van de zon van achter de ramen (en de sansevieria
)
Bekske, je voi la vie en rose!
MM lekker kervelsoep met rijst.
Ons moeke maakte dat vooral 's zondags.
Soms gebruikte ze daar het aspergenat voor.
Heel goed geslapen.
Zo stijf als een plank wakker geworden.
Dat is dan het nadeel.
De zon scheen volop achter de verduisteringsgordijnen.
Braaf binnen blijven deze voormiddag.
Deze namiddag eens zien hoe het ervoor staat en toch vlees gaan halen.
Spijtig genoeg is de beenhouwer op maandag gesloten.
Daar kunnen we dus niet naartoe met de hulp.
Ik heb gisteravond gewoon voor het plezier de ijskast af en toe open gedaan.
Genieten van de properte.
Morgen papier en karton: we zullen seffens alles eens bijeenrapen.
De brandweer kwam hier voorbij gesjokt want het was alweer file.
Ik snap niet dat die auto's niet opzij gaan.
Voor de rest moet je maar lef hebben.
Komt hier een trucker zijn oplegger plaatsen met veel gewroet en gewring en motorengeronk.
Daarenboven heeft hij het lef van die oranje kegels te plaatsen zodat er niemand voor hem kan gaan staan!
Ik dacht dat de openbare ruimte van iedereen is...
We zullen ons hoorhulpen een insteken dat we te weten komen wat er weer aan onheil is gebeurd.
Gisteren las ik dat de leerlingen van een uniformschool protesteerden dat ze het uniform werd afgeschaft.
Wij zouden niet liever gehad hebben vroeger.In de week onze serge donkerbruine plooirook.
Op zondag wit-bruin geruite rok met platte plooien. Een donkerbruine blazer en een baret op ons hoofd.
Witte bloes met lange mouwen en insigne op het bordzakje geborduurd. Zwarte of bruine schoenen.
Dames geniet van de zon van achter de ramen (en de sansevieria
Bekske, je voi la vie en rose!
MM lekker kervelsoep met rijst.
Ons moeke maakte dat vooral 's zondags.
Soms gebruikte ze daar het aspergenat voor.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
MM: bedankt voor je antwoord, ga dat eens proberen. Want ons kersenpitkussentje is nog nooit gewassen , en vind dat dat een beetje ruikt. Was gisteren opgestaan met rugpijn en dan doet zo'n warm kussentje echt wel deugd.
Kervelsoep met rijst dat ken ik. Maakte dat vroeger ook vaak op mijn werk. Iedereen vond dat lekker.
HVT: laten we hopen dat je deze keer de juiste hulp hebt, want dat is goud waard. Bij zoonlief hebben ze nu ook een nieuwe hulp en ik vind dat dat meisje dat goed doet. Ze is wel traag , maar alles wat ze doet , doet ze goed.
De luiken waren dichtgevroren deze morgend. Dan wachten we tot de zon het ijs doet smelten. Vanaf vanavond laten we dan de luiken open, waren dat vergeten gisteren.
Heb aardbeienconfituur gemaakt , van aardbeien uit de diepvries. Er zitten er nog in, maar da's voor de volgende keer, niet teveel ineens. Ik neem nooit meer dan 3kg fruit.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ondanks het heel fris is heb ik toch liever dit weer tegenover andere landen mogen we niet klagen dat beetje vriesweer hier .Als de zon er door komt is het goed te doen buiten .ik geniet samen met de viervoeters als we buiten zijn .Zij zijn ook goed aangekleed en je ziet hoe graag ze buiten zijn .Kortom ieder weer heeft voor en na delen ook zijn charme klagen over het weer is in feite een luxe omdat we een dak boven ons hoofd hebben .Sommige mensen hebben tegenslag en ja spijtig dat die geen dak boven hun hoofd hebben .Klagen kun je over zoveel maar als je een dak boven je heb en warm zit en buikje gevuld moogt jeheel tevreden zijn vind ik persoonlijk .Wens iedereen het beste toe en hou de moed erin groetje
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Bekske ,wat een mooie woorden en zo waar. Wij mogen inderdaad niet klagen en toch doen we dat.
Ik lees dat jouw hondjes ook goed ingepakt zijn. Matice heeft bij dit droog vriesweer ook zijn hoody aan als we gaan wandelen. Maar ik vind dit weer beter dan zo'n kletsnatte dag.
Ik ga dadelijk beginnen aan de poets boven. Met de was en de strijk ben ik eindelijk volledig bij. Maar vandaag heb ik natuurlijk weer was, het bed - en badlinnen. Het badlinnen moet niet gestreken worden, maar het dekbed natuurlijk wel.
Matice is weer in zijn niet eetbui. Ik weet dat hij niets heeft en dat dit niet of matig eten eigen is aan dit ras, maar ik zit daar dan 's nachts over te piekeren. Of hij nu honger heeft, of hij al zijn vitamines, mineralen, antioxidanten wel binnen heeft en meer van dat fraais.
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Beterschap aan de zieken en een extra portie moed voor Wilde eend. Zonder namen, voor iedereen een mooie dag gewenst en ook vandaag mag een knuffel niet vergeten worden. Liefs.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes
Goed gebakken buiten, ik kreeg
net als anjelierken een rolluik
niet omhoog, zat vastgevroren, vanavond
opletten dat ik ze niet helemaal sluit,
nu moet ik wachten tot de zon ze ontdooit
om op te trekken, erg is dat niet
maar ik wil ze niet kapottrekken
Alles is als gisteren wit buiten en er zullen
wel gladde plekken zijn dus oppassen als
je buiten moet zijn..... liefst geen valpartijen
Hier geen nieuws dus weinig te vertellen
en ik denk ook net als Bekske dat we
blij mogen zijn en dat we het goed hebben
maar sakkeren doen we altijd hé
Veel sterkte aan wilde eend, ik duim
nog steeds met je mee.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Goede morgen seizoentjes,
het heeft weer gevroren. Lilly was gisterenavond een beetje op haar teentjes getrapt dat ik nog niet in mijn bed zat. we waren naar All Saints ( opgenomen) aan het kijken en midden in de aflevering ben ik dan naar bed gegaan want mijn rug sputterde toch tegen. ( blijkbaar moet ze het aangevoeld hebben) de afwas van de lasagne moet nog gedaan worden en dan trek ik naar boven om orde te scheppen in de chaos van de kast. vandaag moeten we immers niet gaan mamasitten. het laatste kerstkaartje is toegekomen. dat van schoonzus.
de hond van neef blijft klaarblijkelijk daar een tijdje wonen ( of zelfs voorgoed als schoonbroer zijn goesting krijgt) want neef en zijn madam zijn aan verbouwwerken bezig en dat beest heeft nog geen hondenhok om te schuilen tegen de kou, laat staan de bouwvakkers dus heeft schoonbroer beslist om Noël binnen te pakken. ventje heeft Lilly vannacht uit bed gesmeten. ( niet hard natuurlijk) want ze was hem weer aan het ambeteren is zijn slaap. als ze bij mij komt knuffelen dan val ik direct weer in slaap door haar gesnor. het heeft lang geduurd eer ze op mijn voeten kwam liggen en ik was dus verplicht mijn sokken terug aan te doen. ach, er zijn erger dingen.
ventje heeft al gebeld naar de "generaal". ik kon op zo'n korte tijd geen kaartje maken. ze gaan eten naar de "siphon". jaren geleden ook daar jaren gaan eten. werkten in 2 shiften. vanaf 12 u tot 13 u kon je er eten en dan van 13 u tot 14. ik geloof dat die tante er ging om de paling in de roomsaus te gaan eten en natuurlijk ga je naar daar om gezien te worden. wij gingen in de tweede shift omdat je dan meer op je gemak zat en ze je niet buiten keken. elke vierkante centimeter van die zaal was benut om zoveel mogelijk tafels te zetten dus je stoel achteruit schuiven om te gaan zitten als er aan de andere tafel al een gezeldschap zat was lastig met hun jas aan de stoel. daarom hadden ze een betalende vestiaire. die hadden wij in de cinema ook. 1 euro en de opbrengst werd verdeeld onder de hostessen/barpersoneel. ik heb eens een bontjas van een madam en een hoed ( borsalino) in mijn vestiare gehad. omdat ik er zo goed op gepast had ( was vlak bij de bar) gaf die vent 5 euro. de bazin had dat gezien en keek natuurlijk of ik het in het groene "spaarkaske" stak. meestal hadden we heel weinig mensen die ons vertrouwden met hun jassen. maar die mensen waren van "stand". ze moesten wel geen ijs hebben tijdens de pauze want ik deed dat dus ook. we hadden boven de bar 3 monitors staan en op een bepaald moment ( ik geef een voorbeeld de scene van sharon stone in basic instinct in zaal 3 was het startsein voor de mannen om in de projectieruimte te gaan zien want daar was het via een spiegel dat de film in de zaal werd geprojecteerd en van dichtbij zie je meer natuurlijk. helaas zag je niets van haar "bever"
) hadden wij dus een idee dat het tijd was om onze manden te vullen en dat de spoel van de film bijna gedaan was. na de pauze en de verkoop mochten wij gratis ( al misten we een deel van de film) de rest gaan zien. daar heb ik "Fried Green Tomatos at the whistle stop cafe" leren kennen. het boek heb ik ook. in zaal 1 zat ik in het hoekje naast de deuren en in zaal 3 nam ik de zetel het dichtst bij de uitgang. bij mijn weten heb ik nooit een film in zaal 2 gaan zien. daar zat de nooduitgang. we mochten op onze vrije dag een film gaan zien bij de collega's van een andere cinema. met ventje ( die moest betalen) ben ik daar in de Van eyck de film "Hook" gaan zien. en iedereen van mijn collega's kwam kijken waar ik zat met ventje.
( tweede rij in het benedenblok) Dirk had zelfs een plooistoel uit hun vestaire gehaald! zij hadden al eerder door dat ventje smoor op mij was.
Clive: jij hebt redelijk veel producten van ritu*als nietwaar? als je nog eens producten nodig hebt wil je eens kijken of ze zo'n roller hebben dat je aan je slapen wrijft waardoor je beter slaapt? ik zou daar de prijs van willen weten. en hoe groot de flacon is. ( want als het maar 25 ml is en duurder dan 20 euro dan vind ik het te duur)
Anjelier: als je luiken vervroren waren dan heeft het dan wel heel minus gevroren. wij hebben nu momenteel een -1°. en het wordt deels zonnig. vannacht voorspellen ze -2°. er staat voorlopig een zwakke wind. dat zal goed zijn voor zondag als we met moeder gaan eten. ik moet omdat ik vandaag boven bezig ben mijn tuniek van ammerelo aandoen en kijken hoe goed die mijn buik camoufleerd. dan weet ik het. ik heb gisteren nog een bijpassend paars gebreid jasje gevonden. en dat op een zwarte broek. de mouwen zullen wel te lang zijn. en als we samen gaan mamasitten heb ik nu mijn doemartje want de temp in haar huis ( nog met enkel glas) is slechts 18° en dat voel je wel als je lang stil zit. nu weet ik dat ik èn mijn tens moet meenemen en de fastuumgel.Om maar niet te spreken over mijn spuitbus warmtespray voor mijn nek.
Ik ga nu rap de afwas doen, dan het nieuws hier lezen. wij zijn weer postpunt voor buurvrouw dit keer en ik heb al een messenger gestuurd. ga moeten de bel op de trap zetten want ventje ruimt graag op met muziek. dan de boerderij en dan ga ik al naar boven om eraan te beginnen.
Fijne dag seizoentjes, keep safe dikke knuffel.
het heeft weer gevroren. Lilly was gisterenavond een beetje op haar teentjes getrapt dat ik nog niet in mijn bed zat. we waren naar All Saints ( opgenomen) aan het kijken en midden in de aflevering ben ik dan naar bed gegaan want mijn rug sputterde toch tegen. ( blijkbaar moet ze het aangevoeld hebben) de afwas van de lasagne moet nog gedaan worden en dan trek ik naar boven om orde te scheppen in de chaos van de kast. vandaag moeten we immers niet gaan mamasitten. het laatste kerstkaartje is toegekomen. dat van schoonzus.
ventje heeft al gebeld naar de "generaal". ik kon op zo'n korte tijd geen kaartje maken. ze gaan eten naar de "siphon". jaren geleden ook daar jaren gaan eten. werkten in 2 shiften. vanaf 12 u tot 13 u kon je er eten en dan van 13 u tot 14. ik geloof dat die tante er ging om de paling in de roomsaus te gaan eten en natuurlijk ga je naar daar om gezien te worden. wij gingen in de tweede shift omdat je dan meer op je gemak zat en ze je niet buiten keken. elke vierkante centimeter van die zaal was benut om zoveel mogelijk tafels te zetten dus je stoel achteruit schuiven om te gaan zitten als er aan de andere tafel al een gezeldschap zat was lastig met hun jas aan de stoel. daarom hadden ze een betalende vestiaire. die hadden wij in de cinema ook. 1 euro en de opbrengst werd verdeeld onder de hostessen/barpersoneel. ik heb eens een bontjas van een madam en een hoed ( borsalino) in mijn vestiare gehad. omdat ik er zo goed op gepast had ( was vlak bij de bar) gaf die vent 5 euro. de bazin had dat gezien en keek natuurlijk of ik het in het groene "spaarkaske" stak. meestal hadden we heel weinig mensen die ons vertrouwden met hun jassen. maar die mensen waren van "stand". ze moesten wel geen ijs hebben tijdens de pauze want ik deed dat dus ook. we hadden boven de bar 3 monitors staan en op een bepaald moment ( ik geef een voorbeeld de scene van sharon stone in basic instinct in zaal 3 was het startsein voor de mannen om in de projectieruimte te gaan zien want daar was het via een spiegel dat de film in de zaal werd geprojecteerd en van dichtbij zie je meer natuurlijk. helaas zag je niets van haar "bever"
( tweede rij in het benedenblok) Dirk had zelfs een plooistoel uit hun vestaire gehaald! zij hadden al eerder door dat ventje smoor op mij was.
Clive: jij hebt redelijk veel producten van ritu*als nietwaar? als je nog eens producten nodig hebt wil je eens kijken of ze zo'n roller hebben dat je aan je slapen wrijft waardoor je beter slaapt? ik zou daar de prijs van willen weten. en hoe groot de flacon is. ( want als het maar 25 ml is en duurder dan 20 euro dan vind ik het te duur)
Anjelier: als je luiken vervroren waren dan heeft het dan wel heel minus gevroren. wij hebben nu momenteel een -1°. en het wordt deels zonnig. vannacht voorspellen ze -2°. er staat voorlopig een zwakke wind. dat zal goed zijn voor zondag als we met moeder gaan eten. ik moet omdat ik vandaag boven bezig ben mijn tuniek van ammerelo aandoen en kijken hoe goed die mijn buik camoufleerd. dan weet ik het. ik heb gisteren nog een bijpassend paars gebreid jasje gevonden. en dat op een zwarte broek. de mouwen zullen wel te lang zijn. en als we samen gaan mamasitten heb ik nu mijn doemartje want de temp in haar huis ( nog met enkel glas) is slechts 18° en dat voel je wel als je lang stil zit. nu weet ik dat ik èn mijn tens moet meenemen en de fastuumgel.Om maar niet te spreken over mijn spuitbus warmtespray voor mijn nek.
Ik ga nu rap de afwas doen, dan het nieuws hier lezen. wij zijn weer postpunt voor buurvrouw dit keer en ik heb al een messenger gestuurd. ga moeten de bel op de trap zetten want ventje ruimt graag op met muziek. dan de boerderij en dan ga ik al naar boven om eraan te beginnen.
Fijne dag seizoentjes, keep safe dikke knuffel.
Cats Rule!
-
@ Muddy Maddy,
Zo'n slaaproller ( relax serumroller van Rituals Jing) kost in de winkel 15, 95€ en online 12,90€ ,maar daar zijn de verzendkosten niet bij gerekend.
Ze hebben ook een roller voor hoofdpijn, maar vind niet dat dat helpt.
Het beste kun je op de site van Rituals kijken.
Veel succes.
Zo'n slaaproller ( relax serumroller van Rituals Jing) kost in de winkel 15, 95€ en online 12,90€ ,maar daar zijn de verzendkosten niet bij gerekend.
Ze hebben ook een roller voor hoofdpijn, maar vind niet dat dat helpt.
Het beste kun je op de site van Rituals kijken.
Veel succes.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Dag Dames,
Inderdaad, Bekske, we mogen niet klagen. Ik ben ook liever in ons Belgenlandje , dan elders, waar het minder fijn is, maar.... welke keuze hebben we eigenlijk??
Heb niets bijgelezen, dit is voor seffes.
Dochter is juist weg, we hebben gebeld met restaurant, om alles goed af te spreken voor ons 50-jarig huwelijk te vieren... , maar we hebben 'hulp' van dochterlief.
Er komt heel wat bij kijken... maar we zijn ermee begonnen, en we gaan voort ! We komen er wel !
Straks even 'bijlezen' ....
Sorry iedereen, het is hier het 1 na het ander, zeg maar .... we worden geleefd.
Wordt het ooit terug 'normaal' ? Ik weet het niet. We proberen het 'midden' te handhaven, maar zelfs dit is onvoirspelbaar. We zien wel.
Morgen naar ziekenhuis voor raadpleginf cardioloog, overmorgen is het iets anders....
Dames, Hier schijnt het zonnetje, veel auto's op de parking (veel bezoek voor de mensen hiernaast in het rusthuis) en nu ga ik nog wat voortdoen aan de kaartjes....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot... de volgende.
Inderdaad, Bekske, we mogen niet klagen. Ik ben ook liever in ons Belgenlandje , dan elders, waar het minder fijn is, maar.... welke keuze hebben we eigenlijk??
Heb niets bijgelezen, dit is voor seffes.
Dochter is juist weg, we hebben gebeld met restaurant, om alles goed af te spreken voor ons 50-jarig huwelijk te vieren... , maar we hebben 'hulp' van dochterlief.
Er komt heel wat bij kijken... maar we zijn ermee begonnen, en we gaan voort ! We komen er wel !
Straks even 'bijlezen' ....
Sorry iedereen, het is hier het 1 na het ander, zeg maar .... we worden geleefd.
Wordt het ooit terug 'normaal' ? Ik weet het niet. We proberen het 'midden' te handhaven, maar zelfs dit is onvoirspelbaar. We zien wel.
Morgen naar ziekenhuis voor raadpleginf cardioloog, overmorgen is het iets anders....
Dames, Hier schijnt het zonnetje, veel auto's op de parking (veel bezoek voor de mensen hiernaast in het rusthuis) en nu ga ik nog wat voortdoen aan de kaartjes....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen