Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

18 jan 2023, 18:20

Sousske schreef:
18 jan 2023, 18:01
.....

k zen gene vent :P
Limburgers zijn zeker veel gewoon, alleen zo'n mondvod lijkt me niet echt fijn om bijna de godganse dag te dragen.
Dus ook al geen verpleegster , iemand die in een laboratorium werkt , die in operatiezalen werkt ( dokter chirurg ) , die met gevaarlijke stoffen moet werken , enfin ... niet iemand die voorop in de rij loopt. 8)

Charlie Maru

19 jan 2023, 12:27

HLN:
Bijna 11 miljoen euro aan geneesmiddelen moet in vuilnisbak: “Minister Vandenbroucke wist dit vorig jaar al”

Corona blijft de federale overheid geld kosten. Na een verlies van 10,7 miljoen euro aan testmateriaal blijkt nu ook bijna 11 miljoen euro aan geneesmiddelen rijp voor de vuilnisbak. “Een deel van dat bedrag heeft de FOD Volksgezondheid proberen wegmoffelen”, zegt oppositiepartij N-VA. Om wat voor soort medicijnen gaat het? En waarom ‘zweeg’ zowel de FOD Volksgezondheid als minister Frank Vandenbroucke (Vooruit) hierover?

https://www.hln.be/binnenland/bijna-11- ... ~a20a7414/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

E.T.

19 jan 2023, 12:35

Medicijnen die niet meer geschikt zijn moeten vernietigd worden, toch?

Als de FOD Volksgezondheid morgen vervallen pilen op de markt zou brengen is het ook niet goed hé

nv A blijft een ´klein´ oppositiepartijtje ...

Dicksy

19 jan 2023, 12:44

Als we zouden mogen weten om welke medicijnen het juist gaat dan zou men zeker een nuance kunnen maken maar blijkbaar is dit zelfs taboe. Waarom?

E.T.

19 jan 2023, 13:13

Maakt opzich niet uit - overdatum is overdatum :!:

Zelfs de voedselbanken zijn aan deze regels gebonden

Dicksy

19 jan 2023, 14:18

Medicijnen kopen om op het schap te laten liggen is ook geen teken van goed bestuur.
Als die medicijnen werden aangekocht en ook gebruikt werden, zij het ook maar ten dele, om een bepaalde aandoening of andere te bestrijden kan ik er nog mee leven als door dit deels gebruik de zaken opgelost/onder controle werd verkregen. Maar kopen om, zoals ik al schreef, om ze op het schap te laten liggen om dan te vernietigen wegens vervaldatum is geen goed bestuur.
Daarom is het wel goed om te weten om welke medicijnen het juist gaat en waarvoor ze gediend hebben of moesten gediend hebben.

E.T.

19 jan 2023, 14:33

Weet je nog dat je moord en brand schreeuwde toen bleek dat er geen noodvoorraad meer was van mondmaskers?

Voorraadbeheer is complex en vaak een spel van vraag en aanbod.
Inschatten wat en hoeveel er nodig zou kunnen zijn, doe het maar.

Ook in deze materie staan de beste stuurlui aan wal wat te roepen ...

Hobo

19 jan 2023, 14:52

Qua MONDMASKER... in een hospitaal en zelfs bij mijn huisdokter blijft een mondmasker verplicht.
Zelf heb ik het meeste hinder wanneer ik een bril draag om tijdens het wachten iets te lezen.
Het uitademen gaat dan door dat masker, maar ook onder de leesbril.
Zodat m'n ogen snel droog worden...
Ps.: In de supermarkt waar ik inkopen doe blijven de kassiersters achter hun plastiek scherm zitten.
En in een andere supermarkt zijn enkelen die de rekken aanvullen, die ook een masker dragen.
Wat ook tegen de griep kan zijn (!?)

Nu, ja, in Japan zag ik lang voor Corona, al vele mensen met een soort mondmasker op straat lopen.
Voorkomen = beter dan genezen.

H.

Dicksy

19 jan 2023, 15:21

Weet je nog dat je moord en brand schreeuwde toen bleek dat er geen noodvoorraad meer was van mondmaskers?
:?:

Wat ik wel weet, ivm die mondmaskers, is dat ik nog terug gedacht heb aan die discussies die hier gevoerd werden in 2020 met ICE. Hoe ze verguisd werd (ook door u en vele anderen) omwille van haar standpunt over de draagplicht van het mondmasker en hoe de kazakken nu 180° gedraaid zijn omtrent het nut e.d. meer.

E.T.

19 jan 2023, 15:38

Het kot was indertijd te klein, toen ons Maggie vuurtje stook had gedaan en er geen voorraad van maskers was.

ICE is niet verguisd en verwijderd omwille van haar standpunten maar wel om haar kwetsend taalgebruik!

benq

19 jan 2023, 16:41

Hobo schreef:
19 jan 2023, 14:52
En in een andere supermarkt zijn enkelen die de rekken aanvullen, die ook een masker dragen.
en waarom niet, als wij de voordeur dichttrekken om te gaan winkelen dragen wij ook nog een mondmasker,
en op de wekelijkse met ook.
en wij zijn niet alleen der zijn der nog zelfs jonge mensen
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

tokkio

19 jan 2023, 17:22

De politieker die geld verbrande, verbrand nu vervallen medicijnen,wie verdiend wie aan al die contracten en leveringen die dan vernietigt worden.
https://www.hln.be/binnenland/bijna-11- ... &auth_rd=1
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.

19 jan 2023, 17:43

Wat moet je anders doen met vervallen spullen?
Of moeten we geen voorraden meer aanleggen? Of net meer?
Waar ge je klagen bij een volgende crisis?

tokkio

19 jan 2023, 17:57

Als ze medicijnen gaan kopen,dan zullen ze wel naar de houdbaarheidsdatum zien zeker,en in plaats om er voor een paar miljoen te bestellen,kan het ook voor enkele 100duizend euro.
Ze zitten daar met 8 ministers en medewerkers,en niemand heeft er aandacht voor,het gaat om belasting geld,u koopt toch ook niet voor 1000 euro biefstuk ,als u weet dat die na X tijd niet meer te eten zijn.
Maar het is voor alles, hoe grote de bestelling, hoe meer bonus, daarom, wie verdiend wat aan zo een bestelling,zeker omdat ze weten dat ze veeeeel te veel besteld hebben die nadien moeten verbrand worden.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.

19 jan 2023, 18:05

Staffelkorting heet zoiets ...

Wat stel jij dan voor dat we een beetje pillen bestellen en in voorraad houden ... voor wie? Bij een echte crisis moet je ruim voldoende spullen hebben!

Voorbereid zijn heeft nu eenmaal kosten.