Hoekje: "De oase van rust" 2022(1)
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Toch wat goed nieuws Corry, ontspan maar!
Ik ben aan 't wassen, niet dat ik van plan ben buiten te drogen maar ik heb tijd en voel me tamelijk goed.
Ik hoest nog wel maar het is al veel beter. Nadat mijn bloeddruk zondagavond zo hoog was heb ik een mail gestuurd naar de huisarts, hij is gisterennamiddag op huisbezoek gekomen dus ik met paraplu naar de apotheek, gelukkig is het niet ver! Gisterenavond had ik alweer verontrustende hartkloppingen maar ik genoot van de TV programma's. Met een zolpitop toch goed geslapen.
Dus de markt overgeslagen, volgende week misschien beter!
We zijn allemaal blij van die koude, donkere regen af te zijn zeker?
Het moest weer lukken: er mocht gisteren papier buiten gezet worden en zoals elke keer regende het, ik heb het wel maar buitengezet voor ik ging slapen, heb compassie met die ophalers!
Ik ben aan 't wassen, niet dat ik van plan ben buiten te drogen maar ik heb tijd en voel me tamelijk goed.
Ik hoest nog wel maar het is al veel beter. Nadat mijn bloeddruk zondagavond zo hoog was heb ik een mail gestuurd naar de huisarts, hij is gisterennamiddag op huisbezoek gekomen dus ik met paraplu naar de apotheek, gelukkig is het niet ver! Gisterenavond had ik alweer verontrustende hartkloppingen maar ik genoot van de TV programma's. Met een zolpitop toch goed geslapen.
Dus de markt overgeslagen, volgende week misschien beter!
We zijn allemaal blij van die koude, donkere regen af te zijn zeker?
Het moest weer lukken: er mocht gisteren papier buiten gezet worden en zoals elke keer regende het, ik heb het wel maar buitengezet voor ik ging slapen, heb compassie met die ophalers!
Ivette
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie frisse morgen
Gisteren hele dag in Zw....em, bij I en Cie.
't ziet er precies naar uit of ik hier op ego-trip ben
en toch geef ik (nog) niet op
Bij het uit de auto stappen gisterenavond een serieuze smak gemaakt
; dikke pijnlijke linkerhand en
gevilde neus, 't ziet er mooi uit.
Gisteren hele dag in Zw....em, bij I en Cie.
't ziet er precies naar uit of ik hier op ego-trip ben
en toch geef ik (nog) niet op
Bij het uit de auto stappen gisterenavond een serieuze smak gemaakt
gevilde neus, 't ziet er mooi uit.
Oud maar niet Out
-
Gelukkig heb ik die verdomde hand niet nodig om te wandelen
.
Het zonnetje lokte ons dus weer eens naar buiten.
We zijn de groene omgeving van de eigen stad gaan opzoeken, wat weer mooie beelden opleverde.

en nog meer... zie FB
Vraagje : iemand onder jullie die Goed Gevoel leest ?
Het zonnetje lokte ons dus weer eens naar buiten.
We zijn de groene omgeving van de eigen stad gaan opzoeken, wat weer mooie beelden opleverde.

en nog meer... zie FB
Vraagje : iemand onder jullie die Goed Gevoel leest ?
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
op passen met vallen hé Rietjes
ik sukkel er nog altijd mee en het is al zo lang geleden
ga nog altijd naar de kiné
en ik kwam opeens draaierig om dat ik me te veel forceerde
en door de pijn kwam ik draaierig
het duurt veel te lang naar mijn gedacht
ik sukkel er nog altijd mee en het is al zo lang geleden
ga nog altijd naar de kiné
en ik kwam opeens draaierig om dat ik me te veel forceerde
en door de pijn kwam ik draaierig
het duurt veel te lang naar mijn gedacht
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Goeieavond
Nog niemand ondergesneeuwd ?
Hier in de westhoek geen enkele witte vlok gezien hoor; voormiddag zonnig, namiddag grijs en nu regen
We hebben dus de voormiddag benut om buiten te komen, wandelingetje.
De namiddag voor wat boodschappen en hh
De avond voor een badje en een boek
en zo gaan we het WE in.
Ja meme-RIetje, op onze leeftijd genees je niet zo makkelijk en vlug meer he.
Als het te lang duurt toch nog maar eens terug naar de dokter gaan en scan laten nemen, een scheurtje of barstje dat ze niet meteen gezien hebben kan de oorzaak zijn.
Nog niemand ondergesneeuwd ?
Hier in de westhoek geen enkele witte vlok gezien hoor; voormiddag zonnig, namiddag grijs en nu regen
We hebben dus de voormiddag benut om buiten te komen, wandelingetje.
De namiddag voor wat boodschappen en hh
De avond voor een badje en een boek
en zo gaan we het WE in.
Ja meme-RIetje, op onze leeftijd genees je niet zo makkelijk en vlug meer he.
Als het te lang duurt toch nog maar eens terug naar de dokter gaan en scan laten nemen, een scheurtje of barstje dat ze niet meteen gezien hebben kan de oorzaak zijn.
Oud maar niet Out
-
Woensdag was mijn bloeddruk in de namiddag 19, vlak voor mijn afspraak met de kapster. Ik ben toch gegaan, zat daar met een bloedrood gezicht, heel ongemakkelijk. Nik's jongste zou donderdagnamiddag afkomen met het kleintje, ikke blij . Maar ik heb het moeten afzeggen omdat ik naar Spoed in AZ Delta in Rumbeke ben gegaan. Daar hebben ze een lichte vorm van Corona vastgesteld maar gelukkig mocht ik toch naar huis terugkeren en zit vanaf gisteren 7 dagen in quarantaine. Gelukkig heb ik goeie buren die voor mij naar de apotheker en Proxy geweest zijn, ik trek mijn plan maar heb het lastig dat ik niet zelf mijn boodschappen kan doen. Maar, zo blij dat ik in die kliniek niet moest blijven, ik kan TV kijken, op de PC kijken, eten maken wat ik nu ga doen, mijn ademhaling gaat al vlotter.
Op 2 februari heb ik een afspraak bij de cardioloog, zal juist van pas zijn en ook een hele geruststelling!
Op 3 februari krijg ik dan weer een spuit in mijn oog, dus kliniekbezoek genoeg maar velen hier kennen dat ook. Toch een geruststelling dat ik naar huis mocht, alles zal wel goed komen!
Ik dacht na al mijn vaccinaties dat ik van Corona af was. Ik moet 3x daags Dafalgan bruis bijnemen, iemand ook Corona gehad die me raad kan geven?
Groetjes tot later
Op 2 februari heb ik een afspraak bij de cardioloog, zal juist van pas zijn en ook een hele geruststelling!
Op 3 februari krijg ik dan weer een spuit in mijn oog, dus kliniekbezoek genoeg maar velen hier kennen dat ook. Toch een geruststelling dat ik naar huis mocht, alles zal wel goed komen!
Ik dacht na al mijn vaccinaties dat ik van Corona af was. Ik moet 3x daags Dafalgan bruis bijnemen, iemand ook Corona gehad die me raad kan geven?
Groetjes tot later
Ivette
-
Br.........
Wandelen onder een stralend zonnetje bij vriestemperaturen....
't kan zo'n deugd doen
't zou wel mooier geweest zijn met een laagje sneeuw
maar dan was ik misschien niet aan die 15 km geraakt

Oei Ivette....
Eigenlijk denk ik dat we het allemaal gehad hebben hoor in een of andere lichte vorm, niet te zwaar aan tillen.
Wandelen onder een stralend zonnetje bij vriestemperaturen....
't kan zo'n deugd doen
't zou wel mooier geweest zijn met een laagje sneeuw
maar dan was ik misschien niet aan die 15 km geraakt

Oei Ivette....
Eigenlijk denk ik dat we het allemaal gehad hebben hoor in een of andere lichte vorm, niet te zwaar aan tillen.
Oud maar niet Out
-
Goeiemorgen
Eerst en vooral mijn oprecht medeleven betuigen aan Corry.
Corry, het zat er aan te komen
maar toch is het schrikken en vooral is het altijd te vroeg.
Jullie hebben een mooi betrekkelijk lang leven gehad samen met hoogtes en laagtes die je altijd samen doorgekomen bent.
Koester de vele mooie herinneringen en laat ze je helpen te aanvaarden en te verwerken.
Sterkte en heel veel moed om verder te gaan.
Ik ben blij dat ik Stafke gekend heb als een mooi wijs mens en zal hem zo blijven herinneren.
Eerst en vooral mijn oprecht medeleven betuigen aan Corry.
Corry, het zat er aan te komen
maar toch is het schrikken en vooral is het altijd te vroeg.
Jullie hebben een mooi betrekkelijk lang leven gehad samen met hoogtes en laagtes die je altijd samen doorgekomen bent.
Koester de vele mooie herinneringen en laat ze je helpen te aanvaarden en te verwerken.
Sterkte en heel veel moed om verder te gaan.
Ik ben blij dat ik Stafke gekend heb als een mooi wijs mens en zal hem zo blijven herinneren.
Oud maar niet Out
-
Mijn strijkmand is terug leeg, de wasmand bijna...
'k ben dus weer gerust voor een paar dagen
Menu : kippengehaktballetjes in een sausje van kruidenkaas met paprika en selderreepjes.
't ziet er op papier niet slecht uit
'k ga er eens aan beginnen
en dan weten te zeggen of het lekker was hoor.
het is iets dat ik eens wil uitproberen voor een vriendenetentje binnenkort.
Droog vriesweer dus dat zal weer wandelen worden straks !
'k ben dus weer gerust voor een paar dagen
Menu : kippengehaktballetjes in een sausje van kruidenkaas met paprika en selderreepjes.
't ziet er op papier niet slecht uit
'k ga er eens aan beginnen
en dan weten te zeggen of het lekker was hoor.
het is iets dat ik eens wil uitproberen voor een vriendenetentje binnenkort.
Droog vriesweer dus dat zal weer wandelen worden straks !
Oud maar niet Out
-
Corry, ik zit nu natuurlijk in een moeilijke periode maar ik zit hier te schreien als ik het lees van Stafke.
Hier hebben we dikwijls foto's van Stafke gezien zodat we hem bijna leren kennen.
Zoals Elly zegt: een troost dat hij op 't laatst niet veel afgezien heeft.
Mijn innige Deelneming, koester de lange jaren en de goeie momenten die ge mocht samen zijn, veel sterkte
Hier hebben we dikwijls foto's van Stafke gezien zodat we hem bijna leren kennen.
Zoals Elly zegt: een troost dat hij op 't laatst niet veel afgezien heeft.
Mijn innige Deelneming, koester de lange jaren en de goeie momenten die ge mocht samen zijn, veel sterkte
Ivette
-
Goeieavond
Drukke voormiddag gehad
en na de middag dan op stap (7 km)
dus nu pas tijd voor de pc.
Gisteren ook al op stap geweest 12 modderige km.
Je had mijn wandelschoenen moeten zien bij thuiskomst, 'k denk dat ze wel 1kg meer wogen en onderweg was 't echt ploeteren om recht te blijven op sommige plaatsen !
Corry mijn gedachten zijn bij jou hoor !
Drukke voormiddag gehad
en na de middag dan op stap (7 km)
dus nu pas tijd voor de pc.
Gisteren ook al op stap geweest 12 modderige km.
Je had mijn wandelschoenen moeten zien bij thuiskomst, 'k denk dat ze wel 1kg meer wogen en onderweg was 't echt ploeteren om recht te blijven op sommige plaatsen !
Corry mijn gedachten zijn bij jou hoor !
Oud maar niet Out
-
Goeie middag
'k heb weer een proper kort kopje, voelt wel koud aan.
'k zal mijn muts moeten opzetten om te wandelen straks.
Menu : biefstuk, aardappel en spruitjes.
't hadden eigen varkenskorteletjes moeten zijn maar 'k heb blijkbaar het verkeerde pakje uit de diepvries gehaald.
'k heb weer een proper kort kopje, voelt wel koud aan.
'k zal mijn muts moeten opzetten om te wandelen straks.
Menu : biefstuk, aardappel en spruitjes.
't hadden eigen varkenskorteletjes moeten zijn maar 'k heb blijkbaar het verkeerde pakje uit de diepvries gehaald.
Oud maar niet Out
-
Goeie koude morgen
Meme-Rietje, waar blijf je ?
Oma-Dina, ben jij niet jarig vandaag ?
Kom maar je wensen ophalen

koud en grijs !
't zal een binnendagje worden met deze middag een partijtje rummikub bij Okra.
Straks eens bij buurtje gaan koekeloeren. Haar eerste oppasdag voor kleindochtertje van 3 maand.
Menu : spaghetti.
Meme-Rietje, waar blijf je ?
Oma-Dina, ben jij niet jarig vandaag ?
Kom maar je wensen ophalen

koud en grijs !
't zal een binnendagje worden met deze middag een partijtje rummikub bij Okra.
Straks eens bij buurtje gaan koekeloeren. Haar eerste oppasdag voor kleindochtertje van 3 maand.
Menu : spaghetti.
Oud maar niet Out
-
Ik ben tot en met morgen in quarantaine maar van die Corona ben ik niet ziek, ik loop kwiek rond als anders, ik kook , kuis een beetje, gisteren bundel prei gesneden en ingevroren, ik kan goed en smakelijk eten, Corona zal hopelijk licht zijn!
Zoals gewoonlijk neem ik nauwgezet mijn medicatie, lees wat en kijk TV dus rust ik veel! Maar elke vooravond stijgt mijn bloeddruk 17, 18 , ik heb er medicatie voor maar mag die maar innemen na meting! Ik hoop het zo uit te houden tot donderdag 2 februari om naar de cardioloog te gaan in Torhout dan weet ik hopelijk eindelijk waarvan die hoge bloeddruk komt en hoe die kan verholpen worden.
Ik zal me tot 2 febr. heel kalm houden want na al die angstige avonden zal ik heel content zijn te weten wat er met me scheelt!
Groeten tot later!
Zoals gewoonlijk neem ik nauwgezet mijn medicatie, lees wat en kijk TV dus rust ik veel! Maar elke vooravond stijgt mijn bloeddruk 17, 18 , ik heb er medicatie voor maar mag die maar innemen na meting! Ik hoop het zo uit te houden tot donderdag 2 februari om naar de cardioloog te gaan in Torhout dan weet ik hopelijk eindelijk waarvan die hoge bloeddruk komt en hoe die kan verholpen worden.
Ik zal me tot 2 febr. heel kalm houden want na al die angstige avonden zal ik heel content zijn te weten wat er met me scheelt!
Groeten tot later!
Ivette