Foto voor achtergrond

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Danny.

21 jan 2023, 09:55

Hello iedereen, kan iemand mij helpen bij het volgende?

Op mijn bureaublad staan icoontjes waarmede ik verschillende programma's kan starten.

Op de achtergrond van mijn bureaublad verschijnt een foto die ook regelmatig veranderd.

Hier een screenshot van wat ik zie (de icoontjes over een foto die van binnen naar buiten genomen werd met twee personen erop):

Afbeelding

Ik zou graag weten in welke folder die fotootjes te vinden zijn, kan iemand mij helpen waarvoor dank.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Fred1950

21 jan 2023, 16:58

Bedoelt ge met "fotootjes" de iconen of de foto met twee personen ? Die foto op de achtergrond moet je er ooit op één of andere manier zelf op geplaatst hebben , tenzij er op uw PC/Laptop een programma loopt dat die beelden zelf verandert ( en dat programma is dan wel geen Microsoft onderdeel ). De achtergrond beelden bevinden zich in subfolders van C:\Windows\Web\Wallpaper\ . Het is soms wat zoeken in welke subfolder die foto's staan. Het is mij nog steeds niet duidelijk "waarom" Windows de achtergrond uit één van die subfolders neemt en als ge die wisselt dan uit een andere subfolder neemt.

De icoon foto's zijn onderdeel van het programma dat je start. Je kan dat icoon wel wijzigen via "eigenschappen" van het icoon op je bureaublad met een icoon dat in SHELL32.dll steekt of in een andere *.dll zoals moricons.dll. Je kan ook een eigen aangemaakt icoon ( bestandje met extensie ICO ) selecteren.

E.T.

21 jan 2023, 19:48

Ik zou graag weten in welke folder die fotootjes te vinden zijn
Er zij twee mogelijkheden
- of het is een achtergrondfoto je aangeboden door edge/firefox/... en wisselt ongeveer elke dag
- of het is een foto van jou en die staat dan in een aparte map in jouw foto's / afbeeldingen ... je computer gaat er daar af en toe eentje halen om als achtergrond te dienen. Kan je allemaal regel via 'persoonlijke instellingen'

Danny.

21 jan 2023, 21:03

Bedankt aan beiden.

@Fred
Die foto op de achtergrond moet je er ooit op één of andere manier zelf op geplaatst hebben

- die foto's die op de achtergrond verschijnen heb ik deels zelf opgenomen
- maar daar verschijnen ook regelmatig screenshots die ik destijds van mijn scherm genomen heb
- die foto's die als achtergrond verschijnen zijn steeds dezelfde, maar wisselen wel om de zoveel minuten

Als ik moet gaan zoeken achter die wel bepaalde foto van die twee personen (die ik wel zelf genomen heb) dan ben ik tegen einde dit jaar nog niet klaar, ik heb op mijn PC ongeveer 9.000 foto's staan, en ik weet ook niet bij benadering wanneer ik die foto gemaakt heb. :oops: :oops:

In de C:\Windows\Web\Wallpaper\ is volgend te zien
Afbeelding

@ET Zie in de uitleg aan Fred

Groetjes

Danny
Bijlagen
image.png
image.png (88.56 KiB) 392 keer bekeken
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
*Joy*

21 jan 2023, 21:48

Afbeelding

Danny,

Gewoon naar je map fotos ( afbeeldingen) gaan ..
Rechts klikken op de foto en ..klaar
Maar als je 9000 foto's hebt staan, dan ben je voor een tijdje zoet :roll:

Of rechts klikken op een lege plaats op je bureaublad en ....

Afbeelding

Danny.

22 jan 2023, 07:37

Joy, eveneens bedankt, maar dat helpt mij ook niet verder :evil:

Maar betreffende wat ik zie op de achtergrond op mijn scherm, hier twee screenshots van wat ik daar soms kan zien, en daarvan ben ik zeker dat het geen door mij gemaakte foto's zijn, eerder een screenshot, maar dan betwijfel ik nog of ik het gedaan heb, ik vermoed dat mijn PC zo maar een screenshot maakt, en dat ergens in een of ander directory gaat gaan verbergen :roll: :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn geen foto's die ik genomen heb.

Groetjes

Danny

sacho

22 jan 2023, 09:19

Danny,
als je Joy gevolgd has was je er bijna.
Klik met rechts op een lege plaats op het bureaublad 'aan persoonlijke voorkeur aanpassen'
Dan ben je in de persoonlijke instellingen.

Afbeelding

klik daar op achtergrond. Nu kan je het bureaublad aanpassen.
Afbeelding, effen kleur, diavoorstelling of Windows-spotlight.
Kies wat je wil.
Afbeelding
Kies je diavoorstelling, klik dan op dat kleine v'tje volgens mijn screenshot dan zie je ook van welke map een diavoorstelling wordt weergegeven.
Afbeelding
Klik aan de rechterkant op bladeren als je een andere map wil, zo kan je zelf een map maken met alleen foto's die jij op je bureaublad wil.

Als je het nu niet vindt, vind je het nooit.

Danny.

22 jan 2023, 10:08

Wat een voldoening te zien dat zoveel mensen aan het helpen zijn, dankjewel Sacho.

Maar daarmede is het probleem blijkbaar nog steeds niet opgelost, wat zie als ik doe wat jij hier laat zien is het volgende

Afbeelding

En dat is heel iets anders dan wat jij daar laat zien, maar ik ben ook niet stil gezeten, zal dat eventjes uitleggen in een volgend bericht.

Groetjes.

Danny

sacho

22 jan 2023, 10:14

Je moet klikken op achtergrond,

Danny.

22 jan 2023, 10:21

Wat ik intussen gedaan heb is alle jpg laten opzoeken, het zijn er 9.737. ik heb die bekeken met grote pictogrammen, en toevalliger wijze zie ik daar als eerste foto een van de beelden die ik ook reeds als achtergrond heb gezien, ik klik daarop om meer info te bekomen en wat zie ik (zie zwarte kader)

Afbeelding

Ik ga op zoek naar die AppData maar kan die niet vinden, ik veronderstel dat een of andere verborgen map, mag ik alle mappen zichtbaar maken?
Hoe kan ik die dan op nieuw laten verbergen?

Bijkomende info, laten zoeken naar beelden die met "Cache" beginnen brengt ook geen voldoening

Groetjes

Danny

sacho

22 jan 2023, 10:36

sacho schreef:
22 jan 2023, 10:14
Je moet klikken op achtergrond,
Waar jij zit te zoeken zijn je tijdelijke bestanden Danny.

Danny.

22 jan 2023, 10:42

Wat zegt kabouter lui? Ik dus ook. Ik denk dat ik het zal opgeven :oops:

Groetjes

Danny

sacho

22 jan 2023, 10:45

Afbeelding

E.T.

22 jan 2023, 10:48

Danny. schreef:
22 jan 2023, 10:08

Afbeelding
De oplossing staat op je scherm dat je hier toont ... ga met je muis naar de 5de of 6de laatste regel en klik ...

Danny.

22 jan 2023, 11:33

Iedereen, een dikke sorry, ik weet het, ik ben niet van de slimste, maar er is zoveel verwarring in wat ik op mijn scherm kan zien en de verwijzingen die jullie tonen en aangeven, zoals de 5de of de 6de om maar een voorbeeld aan te halen, ik zie andere zaken op mijn scherm, sorry voor de vraag stelling en jullie kostbare tijd.

Ik geef het op.

Groetjes

Danny