In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

28 jan 2023, 11:10

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: is inderdaad lekker, het zoete van de appel en het bittere van het witloof gaan goed samen. Mijn schoonmoeder deed indertijd ook fijngesneden witloof met veldsla , was ook lekker.

Gisteren waren de ukkemeisjes hier, vandaar dat ik niet langsgekomen ben. Ukkepuk die naar een andere school gaat , had wel les. Ben dus de meisjes gaan halen, zodat zoon en schoondochter konden doorwerken. Want met 2 kleintjes in huis, doe je niet veel. En zoon en schoondochter hebben soms deadlines dus die zijn dan blij dat ik ze ophaal. Vind dat de kinderen tegenwoordig veel vrije dagen hebben , dat valt me echt op. Ik bedoel dan vrije dagen buiten de schoolvakantie hé.

Vandaag en morgen veldrijden op tv. Dan gaan we kijken. De wedstrijd vandaag is niet ver van hier.

Spaanse woef ligt uitgeteld in de zetel. Moet zijn "schade" van gisteren nog inhalen :D . Als de ukjes hier zijn, moet hij niet slapen :D .

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

28 jan 2023, 11:55

Het was frisjes op mijn tochtje naar en van de bakker in Hofstade.
Ik merk dat veel kennissen in de buurt naar de buurdorpen om boodschappen gaan.
Komt er van van al hun fratsen om de stad zo onbereikbaar mogelijk te maken.
Niet iedereen heeft de centen om van de ene eettent naar de andere drinkgelegenheid te wandelen.
En kledij die is niet meer te betalen.
219€ voor een zomerkleedje...Omgerekend is dat 8.832,27 BFR.
Ik zal wel afdragen wat ik heb.
In de solden hebben ze mijn maat toch nooit meer.
Als ik me niet haast gewoon ook niet.
Uitleg is dan dat ze niet teveel in één maat willen indoen.
Anders zijn e klanten die dezelfde jurk aan hebben als ze mekaar tegenkomen...
Ik denk dat ik toch maar eens op zolder in mijn voorraad stofjes ga zoeken.
Of ik daar nog iets vind waar ik zelf iets kan uit maken.
Hoe doen ander mensen dat?
Prettige dag allemaal.

Bekske

29 jan 2023, 07:35

Afbeelding
dure kleding is niet aan mij besteed ik koop altijd kleding aan een betaalbare prijs .Ga toch nergens naartoe en met dieren in huis moet dat niet .Op de markt was er nog veel keuze in alle maten vond ik zelf wel .Als ik maar goed gekleed ben denk ik dan hoef het niet duur te zijn .Maar ja alles word duurder als ik kijk nu naar peignoirs die kosten meer dan dat ik nu voor een jas betaalt heb toch .Afijn ja iedereen heeft een verschillende smaak alsook een andere geldbeugel bij manier van spreken .Ik spreek hier over mijn eigen hoor groetje

Oma-C

29 jan 2023, 09:25

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Ik denk dat we eenzelfde dag krijgen
zoals gisteren :roll: hopelijk komt
na de middag toch een zonnetje door
zodat we even buiten kunnen :)
voor een kleine wandeling

Alle seizoentjes een fijne zondag
en hou jullie veilig...en zo gezond mogelijk :)

Mijn kaars brandt voor wie het nodig heeft
vooral voor wilde eend :(
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

29 jan 2023, 10:45

Goede morgen seizoentjes,

vroeg gaan slapen ( was nog geen 20 u) en toen ik boven was dacht ik waarom doe ik geen doemartje aan om te slapen. het resultaat: wakker geworden toen het klokkenspiel van de pastoor begon ( 9.15). wel enkele keren door een knufellende lilly wakker gemaakt. maar dan weer ingeslapen. vond het vanmorgen dan ook nog te donker om op te staan.
vandaag kippebillen. morgen een belegd broodje. want ik moet behandeld worden. zal nodig zijn met die koude temperaturen en die hoge luchtvochtigheid. denk van vandaag een zakje soep van 1 l te maken en ventje mag kiezen hoeveel soepballetjes hij erin doet. heb ook nog een brik soep. enfin, we zien wel. of een blik paprikasoep. er kunnen daar ook soepballetjes in.
Helena: 219 euro voor een kleed? ik denk dat ze me in die winkel mogen oprapen omdat ik tegen de grond ga van die prijs. 8O ik heb nog nooit een duur kleed gedragen. ( behalve mijn trouwkleed misschien want ik mocht de prijs niet weten) als ik zo in de magazines lees en iets zie die ik mooi vind is het ofwel veel te duur ofwel mijn maat niet. ik heb ooit eens zo'n magazine door de kamer gegooid van frustratie. ventje vroeg wat ik in kreeg en of hij de witte jasjes moest bellen. ooit eens in een winkel geweest waar zo'n sleutelgat verkoopstertje naar me kwam en zei dat het geen zin had dat ik er kwam want dat ze m'n maat niet gingen hebben. hoe kon zij dat weten? ik had een dikke jas aan. ik ben naar buiten gegaan en ben er nooit meer binnen geweest. ik vond dat ze me discrimineerden. ik had bijna een lezersbrief naar een krant gestuurd!
Bekske: op het marktje bij ons kost een peignoir 15 euro maar je kan er erwten door zaaien. ( fijne stof) en in de solden moet ik al sjans hebben dat ik iets vind dat 1) me aanstaat en 2) in mijn maat. en ik koop ook alleen maar kleren die makkelijk zitten.
op een gegeven moment moest ik met mijn ouders en enkele genodigden naar een feestje in DGW en ik moest van mijn moeder een soort korset dragen. kom ik thuis en doe dat ding uit en alles lag er ook uit van eten ( 5 gangen). mijn moeder haat mijn buik. nu de "feestdagen" al lang gedaan zijn kom ik maar niet los van het gewicht dat ik ben bijgekomen. ( en dat viel nog mee) maar nu val ik grammetje per grammetje af en dat heeft te maken met de situatie met ventje zijn moeder. ( stress doet mij eten en vooral dan sjokolat) en ik mag geen afslankmiddel nemen die je vrij kan kopen door mijn diabetes. ( van een bepaald merk waarvan ze regelmatig reclame maken zei de apotheker zelfs dat als ik de hele dag op de wc wilde doorbrengen ik dat vooral most kopen. het kon hem niet schelen dat hij tegen zijn eigen winkel sprak maar het had te veel bijwerkingen en 1 heel belangrijke. een extreem JoJo effect)
Clive zal haar voetjes nu onder tafel hebben. ik ben nog nooit naar een brunch geweest. Suus en Hans wilden ons indertijd meenemen naar een brunchrestaurant maar ze zaten zonder centen door een fout in Hans zijn belastingsberekening. ventje en Hans zijn dan naar de AH geweest om broodjes en soep. in die AH geraakte Hans ventje kwijt. ( die sjeest door de gangen van een supermarkt) en vandaar dat Puk dol is op zalm. en een briefje van 100 hadden ze daar nog nooit gezien. ( dat was omdat wij in papendrecht logeerden en een taxi moesten nemen dus extra geld meehadden en de bank gaf 100 euro mee ipv briefjes van 50) Toen ze terug kwamen vertelde Hans aan Suus het verhaal dat hij ventje kwijt was en ik zei: dus het is jou ook overkomen? toen ik nog meeging om boodschappen moest ik aan de aanvulsters vragen of ze m'n vent niet gezien hadden. ik heb sinds de pandemie 5 keer een supermarkt van binnen gezien. en dan moet ik nog mee naar de superbrico!
het is bijna tijd voor de aperitief.
Fijne dag seizoentjes keep safe knuffel.
Cats Rule!

anjelierken

29 jan 2023, 18:24

Afbeelding

Hallo iedereen,

Dure kleding koop ik niet , maar ook niet de goedkoopste. En ik draag mijn kleren jaren, in het begin als je ergens heen moet, daarna voor dagelijks gebruik en nog later voor in de tuin te werken . Dus vooraleer er iets weg gaat, is het al jaren oud en veel gedragen.

Deze namiddag fijne wandeling gemaakt , was al weken geleden. Het was prima buiten , niet te koud als je goed ingeduffeld was ( en ik was goed ingepakt :D ). Spaanse woef had ook zijn "frakske" aan . Onderweg goed onze babbel gehad . Soms is er niemand die tegen je spreekt , en op andere momenten leggen ze hun hele leven uit. Dat was deze namiddag het geval. ( het ganse leven uitleggen hé) :D .
Is wel plezant , maar langs de andere kant soms ook vermoeiend ( zeker als dat de ganse wandeling duurt). Dan ben je meer bezig met het gesprek, dan met de wandeling zelf.

In de rustpost had manlief zich per toeval aan de tafel gezet recht tegenover de tafel waar je koffie en gebakjes kon kopen. Ik zei: " Awel ja, nu zitten we goed". Met Spaanse woef in gedachten :oops: .En ja, hij kan zo smekend kijken, dat de dame hem koekjes kwam brengen. Zoiets gebeurt wel meer.

Nu ligt Spaanse woef op de zetel, die is uitgeteld ( ja, die komt er vanavond niet meer af).

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

30 jan 2023, 03:56

Afbeelding

Muddy Maddy

30 jan 2023, 09:31

Ventje had het weer in zijn botten gisteren. vraag ik vriendelijk om de flesjes en blikjes op te ruimen staat het er vanmorgen nog. en maar snurken om ter luidst ( Gimly). tot ik er genoeg van heb en naar beneden kom. Lilly wou niet eten dus Gimly heeft haar bord dan leeggeten. en Lilly is nu ventje gaan plagen om hem wakker te krijgen. hij negeert haar en dan gaat ze vanzelf weg. de afwas is al gedaan. enkel 2 borden en wat bestek. de braadpan had hij nu zelf gedaan daar ik een hekel heb aan vette potten afwassen. ( of die met tomatensaus)
vandaag naar schoonbroer. wat zal die nu te zeggen hebben over onze schoonmoeder en zijn vrouw en de generaal? wij zijn dan samenzweerers. hij zegt mij dingen die de anderen niet weten en vise versa. woensdag ga ik ook niet mee. ik moet donderdag naar de dokter. ik ben precies kortademing na het doen van een activiteit zoals de trap oplopen. of gewoon van de slaapkamer naar de wc. ik heb al eens een paar jaar terug moeten puffers gebruiken. dan is dat precies terug weggegaan. en donderdag zal de dokter willen weten hoe het nu gaat met heel die tralala met schoonmoeder en omdat ik wil dat hij naar dat gepiep luister ga ik het opschrijven.
denk dat lilly boven de boel aan het afbreken is want ik hoor beweging. ventje moet eerst gaan douchen en daarna ik. ondertussen kan hij om de broodjes gaan en hier wat opruimen. ( allez, ten minste reeds al :? ) 1 doos moet naar de gang. we vallen er net niet over als de katten er mee gespeeld hebben.
tijdens het koffie zetten ook nog een paar dingen gevonden die in de afwas moesten en altijd vergeet ventje de gasaansteker op zijn plaats te leggen. dat ik dan luidop zeg hoe is het mogelijk? maar dat hoort hij niet.
Anjelier: ja, ik kan me voorstellen hoe spaanse woef keek voor de koekjes! :D van die ogen waarbij je smelt. Lilly kan ook zo lief naar mij kijken. niet dat ze iets nodig heeft want ik heb het lisplantje kortgewiekt en moet vandaag die twee stekjes in water steken en ver weg zetten van de juffrouw. ( is ze kwaad om) maar als ze naast ventje ligt en dan naar mij kijkt in pure verrukking. het leven is goed zie je haar dan denken. zaterdag kreeg ze weer een vlering van ventje toen ze probeerde zijn rug te likken en erin te bijten. ( hij is blijbaar smakelijker dan ik met mijn 8 pillen) ze komt dan naar mijn voeten. vannacht zat ze met haar vacht in mijn gezicht. en maar snorren. ik werd er wakker van. en als ik ga liggen ben en mijn peignoir ligt hier ook nog dan gaat ze daar liggen. en ik moet haar dan verleggen om zelf te kunnen zitten. en daar maakt ze niets van. niet zoals gelijk bij ventje waar de kat ( pitoe) in de zetel zat en zij ervoor. toen we samenwoonden zat die ook altijd bij de tv ( klein)op het tapijt en ik kreeg daar de wubbels van. het heeft lang geduurd eer hij het afgeleerd is. ventje ligt nu waarschijnlijk in bed zijn digitale krant te lezen. en dan is die verbaasd dat het laat is eer hij onder de douche gaat. gelukkig hebben we vandaag wat meer tijd. de vorige keer was daar dat ongeval gebeurd en zaten we in de file. en moeder was boos dat we zo laat waren. toen hebben we ook rap-rap 1 quackburger en een milkshake naar binnen moeten proppen. en ventje wil dat niet. ik zit aan mijn 14 de behandeling en ga binnenkort een nieuw briefje mogen vragen voor 18 beurten. in feite zou ik om de 3 weken moeten gaan maar ventje vond dat niet haalbaar. ( en de naft :roll: ) en nu moet hij deze week 2 maal de route brugge-oostende afleggen. want nu is het mamasitten er ook bij gekomen. weeral die naft! en het wordt niet betaald.
eerlijk gezegd en gezwegen onder ons hadden ze schoonmoeder al lang moeten inschrijven in een RVT. dan was er nu misschien een kamer vrijgekomen en hadden ze al die problemen niet. maar schoonmoeder wil niet. ze wil hele dagen thuis zijn. en dat haal je niet uit d'r kop. de mijne wil zowiezo niet. ik denk dat ik meer dan 3 dokteren zal nodig hebben om die te overtuigen dat ze niet meer alleen kan wonen. ( zorgvolmacht)
nu eerst het nieuws lezen en dan plaatje zetten en daarna de boerderij. vandaag zal ik er niet veel moeten aankomen want ik heb ook nog andere dingen te doen en woensdag ook niet. ( ik ben van plan om verder mijn kleren op te ruimen)
moet vandaag wel een kaartje maken.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C

30 jan 2023, 09:34

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes, een fijne maandag vandaag :wink:
De zon is er al en laat ons hopen dat ze blijft
Koud is het misschien wel maar daar hebben we
lekker warme kleren voor, dus we gaan niet klagen :oops:

Bekske, dank je voor het mooie plaatje :)

Veel sterkte aan onze zieke en hou moed....
met geduld en boterhammen komt alles weer goed

Groetjes allen en tot................ :)
Laatst gewijzigd door Oma-C op 30 jan 2023, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Helena van Troje

30 jan 2023, 09:59

Was net aan het bedenken dat ik ondanks mijn warme sokken en warme pantoffels toch nog koude voeten heb.
Blij om die warme pantoffels, dat wel.
Ik heb al dikwijls gedacht aan die mensen die langs het kanaal in een tentje moeten slapen.
Ik weet niet of ik op de vlucht zou gaan moest het oorlog worden.
Enfin, het is al oorlog, zegt de oudste.

Lang geleden maar vanuit dit raam zie ik geen enkel wolkje aan de blauwe hemel.

Ben benieuwd of de man van de waterverzachter komt en wanneer.
Afspraak was voormiddag geregeld.
Herinneringsmail zegt namiddag.
Dat komt heel slecht uit want poetshulp moet komen vandaag, als ze komt...
Heel onze planning overhoop.
Ik dacht eerst boodschappen te doen en dan de bovenkastjes in de keuken onder handen te nemen.
En een deel naar de kringloop doen.
Is hier aan de overkant, maar ik heb geen idee hoe ik daar moet geraken, noch te voet ,noch met de auto...
Ik snap niet wat die verkeersdeskundigen hier allemaal van plan zijn.
Gaat dus niet vermits we thuis moeten blijven.
Proberen gaat mee, ze gaan proberen hem deze voormiddag nog te laten komen.
Ik hoop dat het lukt.

Maak er een mooie dag van!

Bekske

31 jan 2023, 05:42

Afbeelding

Muddy Maddy

31 jan 2023, 08:37

Schoonmoeder is van de fase 'ontkenning' naar de fase 'woede' gegaan. zij en de generaal maken hele dagen ruzie omdat ze haar medicatie niet wil innemen. ze is ondertussen ingeschreven in 3 rvt's. maar er moet plaats zijn. dus mijn vermoeden dat ze dat aluminiumpapier met de pillen in weggegooid heeft is dus bevestigd. ook van schoonbroer gehoord dat neef niets met zijn oma wil te maken hebben. ze heeft indertijd nichtje 1 en tot mijn verbazing nichtje 2 ook vooruit gestoken op hem. hij had net als ik meer medelijden met z'n opa. ik vind het nog altijd k*t met peren hoe ze hem behandeld heeft. eerst met de generaal foefelen tussen de lakens en toen hij ziek werd kon ze het niet aan om ook tijdens de weekends ( hij ging dan naar een dagopvang) voor hem te zorgen dus was het buurtrol tussen ventje, zijn zus en de kleinkinderen. al dacht natuurlijk iedereen er het zijne van. ( ze hield dan nog verzekeringen, de bank had ze overgelaten aan een ander) van neef weet ik dat als de deur van zijn kamer werd opengedaan hij het laken over zijn hoofd trok. ik vermoed dus ferme verwijten aan hem langs schoonmoeders kant omdat hij de ziekte van korsakov had en zij daar een grote rol in speelde. en zei neef het was het goedkoopste rusthuis dat ze kon vinden! hij wilde naar het rusthuis waar hij in dagverblijf was en daar heel graag was. maar neen. de centen. waarom draait het altijd om de centen? en ze maken zich er ongelukkig mee. gelukkig heeft mijn vader die hel niet hoeven mee te maken en heeft hij gekozen voor euthanasie iets wat bij schoonmoeder nu ook onmogelijk is. tenzij je vergif in d'r koffie doet en als ze je genoeg haat zal ze ze nog opdrinken ook! mocht ze in een ruisthuis geraken dan zal haar huis verkocht moeten worden. bij de mijne ook maar omdat er al jaren niets gemoderniseerd is ( en ze het ook niet wil) zal het onder de prijs moeten verkocht worden.
ventje had met Noël gespeeld en Lilly was boos op hem. dan heeft ie toen ik gaan slapen was naar Suus gebeld ( video) maar ventje was een beetje luidruchtig. heb dan mijn oordoppen in gedaan. maar ik kon toch nog horen tot ze stopten. ach ja, hij moet het ook eens aan iemand anders kwijt dan ik. ik hoop dat ik het hier kwijt kan want anders mag ik naar een psychiater. en die kan ik niet betalen. bovendien hebben de jongeren voorrang sinds Covid.
schoonzus merkte op dat ik er niet goed uitzag na de behandeling. ( heeft iets langer geduurd dan normaal) mijn moeder zou direct zeggen dat ik gedronken had. en ik zei haar dat ook. cola drinken na 15 u is helemaal niet slapen en met die contramal slaap ik al niet erg goed. toen heb ik een pintje gekregen. en ze wist helemaal niet van die situatie van af dat ik niet langer behandelbaar ben tenzij met een operatie maar ze willen niet omdat ik nog te jong ben. na 3 jaar denervaties uitbehandeld. :? gelukkig slaat die behandeling van schoonbroer aan. ik hoop alleen dat het rap zomer is.
vandaag weer een kaartje maken. maar ik heb tijd. de paus heeft geld.
ventje heeft beloofd van te stofzuigen want toen we hier thuis kwamen had Lilly een kartonnen doos gesloopt. was mijn voetmatje en anti slip onderste boven en lag er heel veel karton en stof aan mijn zitplaats. ze bijt in dat karton. hele stukken. ze hebben gegeten en zijn nu alle twee naar boven. ik heb al een nieuwe afwasspons, afwasdoek en vers metalen sponsje in de afwasbak gelegd. ik ververs die alle maand en de afwasdoeken zijn anti-geur. heb geen idee wat we gaan eten vanmiddag en morgen trek ik mijn plan. waarschijnlijk bami met kip en spekblokjes. en ik weet niet wat ventje gaat meedoen voor eten voor hem en zijn moeder. beenhouwer is nu ook de donderdag open ipv gesloten. alleen de zondagnamiddag sluit die. er is nu een extra iemand. en omdat er door de week heel veel verkoop is hebben de bazen besloten ( ook met die beenhouwer op de markt= concurentie) die sluitingsdag te laten vallen. nu zijn ze met 2 en wisselen elkaar af. zo hebben ze alle 2 evenveel uren.
ik hoor ventje boven maar die zal eerst zijn digitale krant lezen.
ik ga een kopje koffie maken.
Fijne dag seizoentjes keep safe knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

31 jan 2023, 09:55

Afbeelding

Aan alle seizoentjes een fijne dinsdag vandaag
ook al is het grijs met redelijk veel wind :roll:
het zonnetje probeert wel maar of het zal lukken.?
Ik wens jullie allen veel sterkte en mijn
duimen staan ook voor sterkte voor
wilde eend en zij die zich niet lekker voelen....?
goede moed en hopen dat het snel betert....

Groetjes allen en tot............... :)

anjelierken

31 jan 2023, 11:01

Afbeelding

Hallo iedereen,

Manlief is de goten aan het uitkuisen. In het najaar wordt dat altijd gedaan en dan nog eens in de winter.

Heb al 2 verjaardagskaartjes geschreven, 1 voor nichtje haar zoontje en 1 voor buurman. Zijn beide deze week jarig. Vrijdag breng ik een bezoekje aan beste vriendin. Hopelijk stelt ze het elke dag wat beter. Maar ja, zoiets moet zijn tijd hebben.

Denk van vanavond pannekoeken te bakken, heb geen zin in vlees, aardappelen en groenten.
En morgen is het zoals elke woensdag ukjesdag. Dan eten we altijd hetzelfde, gebakken aardappelen, ballekens gehakt met appelmoes of wortelen. De lievelingskost van de ukjes. Heb al appelmoes moeten kopen in de winkel, want de zelfgemaakte appelmoes met appelen uit de tuin is al op. En als er ballekens over zijn, eten ze die s'avonds koud bij de boterham.

Dames, tot overmorgen.

Helena van Troje

31 jan 2023, 11:05

Veel wind en frisjes, maar geen volk op de baan.
Ik kon overal zonder afstappen oversteken.
Bij de dokter alles oké.
BD zoals het hoort.
Vaccin gekregen.
Zal rood worden en pijn doen, zegt ze.
Een verwittigde vrouw is er twee waard.

Op het programma staat strijken.
Het kriebelt om in de tuin te beginnen.
We zullen nog maar even wachten.
Zolang hebben de diertjes nog schuilplaatsen genoeg tegen eventueel nog te komen koude.

De zon schijnt hier en ik zie blauwe lucht tussen de wolken.
Fijne dag nog iedereen.