Verwijderen = opgelost
-
JAGUAR - Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Welk programma is het beste en 't veiligst om iets te verwijderen van software of zo
de Uninstaller van IOBIT of van REVO of EaseUS CleanGenius?
de Uninstaller van IOBIT of van REVO of EaseUS CleanGenius?
Laatst gewijzigd door JAGUAR op 30 jan 2023, 15:39, 2 keer totaal gewijzigd.
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.
-
HaHaHa
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
We mogen toch eens lachen hé
das voor de experts hier, ze zullen wel reageren, dus geduld
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Weet je ouderdom niet maar op mijn ouderdom kan dat geen kwaad meer zenne
Maar weet je misschien welk programma het beste en 't veiligst is om iets te verwijderen van software : de Uninstaller van IOBIT van REVO of van EaseUS CleanGenius?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Als het gratis dingen zijn is elk van hen onbetrouwbaar. "Niets" is gratis ..... Als er ergens een totaal nieuw programma op het internet beschikbaar wordt , kan geen enkel van die programma's weten hoe het in mekaar zit en welke veranderingen het op je harde schijf wegschrijft. Je kan alleen maar vertrouwen op de "uninstaller" die de maker van het nieuwe programma ter beschikking stelt om het te verwijderen.
Het enige dat effectief een programma kan verwijderen is terugvallen naar een "hertelpunt" van voor dat je een programma hebt geïnstalleerd , maar dan ben je alle andere installaties van na dat herstelpunt ook kwijt , dus ook de Window updates ( wat niet zo erg is omdat je die achteraf terug binnen gaat krijgen ).
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Een programma goed en veilig verwijderen, kan meestal ook met Windows zelf.
Je kunt daarbij twee manieren gebruiken:
1. Via het menu Instellingen van Windows
a. Klik met de linkermuisknop 1 x op de Startknop van Windows (links-onderaan op het bureaublad) en klik daarna even daarboven op het tandwiel-icoon (= Instellingen).
b. Je komt in het venster Instellingen; klik daarin 1 x op Apps.
c. Scroll in het venster dat verschijnt aan de rechterkant wat naar beneden, klik 1 x op de naam van het programma dat je wil verwijderen, en klik daarna op Verwijderen.
d. Mogelijk komt er een melding dat het geselecteerde programma zal worden verwijderd, en (afhankelijk van uw instellingen in Windows) zal er ook een venster verschijnen met de vraag: Wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aan uw apparaat aanbrengt? Klik dan op Ja.
e. Het programma zal daarna worden verwijderd.
f. Sluit het venster door op het kruisje rechtsboven te klikken.
2. Via het Configuratiescherm
a. Als links-onderaan op het bureaublad geen zoekvak staat, klik dan ofwel op het loep-icoon dat rechts van de startknop staat, ofwel: klik met de rechter-muisknop op de startknop en klik daarna met de linker-muisknop op Zoeken.
b. Typ in het zoekvak: configuratiescherm (een gedeelte van het woord is meestal al voldoende). Links-bovenaan zal een blauw icoon verschijnen met de tekst Configutatiescherm. Klik daar 1 x op.
c. Het configuratiescherm verschijnt. Kijk wat daarin rechtsboven staat naast "Weergeven op:" Staat daar: "Categorie", wijzig dat dan met het pijltje in Grote pictogrammen.
d. Klik met de linkermuisknop 1 x op het icoon Programma's en onderdelen.
e. Selecteer in de lijst die verschijnt 1 x op de naam van het programma dat je wil verwijderen en klik daarna boven de lijst op Verwijderen/Wijzigen.
f. Mogelijk komt er nog een melding dat het geselecteerde programma zal worden verwijderd, en (afhankelijk van uw instellingen in Windows) zal er ook een venster verschijnen met de vraag: Wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aan uw apparaat aanbrengt? Klik dan op Ja.
e. Het programma zal daarna worden verwijderd.
f. Sluit het venster door op het kruisje rechtsboven te klikken.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Een bestand - niet zijnde een programma - kun je in Windows Verkenner meestal als volgt verwijderen:
1. Selecteer het bestand door er 1 x op te klikken.
2. Druk de linker-Shifttoets in en houd die ingedrukt terwijl je 1 x op de DELETE-toets drukt.
3. De vraag of je wel zeker weet dat je het geselecteerde bestand wil verwijderen, zal verschijnen.
4. Klik op Ja.
Laatst gewijzigd door franç op 29 jan 2023, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Allemaal prachtig , maar dan moet een programma ook een "un-installer" tijdens de installatie ervan voorzien hebben, zoniet ben je gejost en kent Windows zelfs dat programma niet eens.
De veiligste methode , zelfs tegen virussen , is terugvallen naar een "herstelpunt" , met uiteraard alle nadelen vandien.
De veiligste methode , zelfs tegen virussen , is terugvallen naar een "herstelpunt" , met uiteraard alle nadelen vandien.
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Als je eens vertelde over welk programma het gaat dan kan iemand mogelijk de normale manier geven om dit programma te verwijderen.
Dat is altijd beter dan een uninstal kanon programma te gebruiken.
Dat is altijd beter dan een uninstal kanon programma te gebruiken.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Dat Windows een op mijn computer geïnstalleerd programma niet herkende als ik het wilde verwijderen, dat heb ik nog nooit meegemaakt en ik gebruik een pc en Windows zo lang die bestaan. Nu is het wel zo dat ik nooit veel 'vreemde' programma's (welke dat ook mogen zijn) geïnstalleerd heb.
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
En heb je geen herstelpunten ben je nog gejoster
De methode van franç is de goeie, zeker als je geen uninstaller hebt voor de software.
IObit is zeker brol,
Revo stuurt je naar het confuguratiescherm.
-
Allemaal bedankt,
Het gaat over McAfee Live Safe wat op m'n laptop was geïnstalleerd en nu over
2 dagen verloopt en dat ik kan verlengen wat ik niet ga doen , zal wel een verwijdertool vinden voor het programma zelf .
Ga nadien de beveiliging van Windows zelf gebruiken want naar 't schijnt is die ook genoeg en heb ook nog altijd m'n Kaspersky Total Sécurity.
Toch bedankt allemaal voor de goede raad
Het gaat over McAfee Live Safe wat op m'n laptop was geïnstalleerd en nu over
2 dagen verloopt en dat ik kan verlengen wat ik niet ga doen , zal wel een verwijdertool vinden voor het programma zelf .
Ga nadien de beveiliging van Windows zelf gebruiken want naar 't schijnt is die ook genoeg en heb ook nog altijd m'n Kaspersky Total Sécurity.
Toch bedankt allemaal voor de goede raad
-
Als de software geen uninstaller heeft , gaat Windows via de methode van franç die ook niet vinden en dus het programma niet kunnen verwijderen.
Dat heeft McAfee zelf , en dat vind je terug zoals @franç het hierboven heeft beschreven. Je hebt daar geen "tool" voor nodig. Persoonlijk zou ik nooit van die "exotische" programma's zoals IOBIT en andere die jij aanhaalt durven gebruiken.
Kaspersky Total Sécurity is ook niet meer nodig. Mijnheer Kaspersy heeft me zelf zowat 20 jaar geleden gevraagd om te helpen bij het oplossen van een software probleem.
Weet je , al die anti-virus programma's kunnen mekaar tegenwerken. Beschouw die niet als een reeks deuren dat een virus zou moeten open doen om binnen te dringen , zo werkt dat niet in software.
En dan moet iedereen nog eens heel goed nadenken over het volgende : een antivirus programma moet een virus kunnen herkennen ! Dat herkennen doet het aan de hand van de "virus definitie bestanden" die je regelmatig ontvangt , bijna dagelijks voor Windows Defender van Microsoft ( dat lijkt een beetje op het gedrag van een vaccin ). MAAR .... als je een totaal nieuw virus op je PC/Laptop binnenkrijgt dat door Microsoft of McAfee of wie dan ook zelf nog niet ontdekt werd , dan gaat je virusscanner dat niet ontdekken , met eventueel alle kwalijke gevolgen vandien. Het is o,a, op die manier dat bedrijven "gehackt" worden.
Conclusie : de beste virusscanner zit tussen je eigen oren .... of ... pruts niet met onbekende software en ga niet op links op dubieuze sites en in emails van dubieuze oorsprong klikken.
.
-
Ja Fred , dat weet ik en ik ga niet op dubieuze sites , ook niet op Facebook of Tiktok ,
dus ik zal die McAfee maar verwijderen via 't Configuratiescherm, toch bedankt voor al de uitleg ,grtjs jag.