In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Heb het licht aangestoken om hier te kunnen schrijven, zo donker is het hier.
Heeft al een beetje geregend, maar manlief was voor de regen al gaan wandelen met Spaanse woef. Had op de buienradar gekeken. Deze namiddag zijn we weg, dus heeft hij al zijn wandeling gehad.
Gisterennamiddag zijn we ook gaan wandelen, hier in de buurt. In een plaatselijk boekje stond er een wandelroute is, die we nog niet eerder gedaan hadden. Onderweg is een cafeetje iets gedronken, maar dat zal daar ook de laatste keer zijn. Vriendelijk waren die niet , en Spaanse woef was er precies teveel aan
Ga op tijd koken, want het is een eindje rijden naar feestje van zoontje van nicht. Het wordt gegeven in een indoorspeeltuin. Ik merk dat dat tegenwoordig bijna altijd wordt gedaan. Als de ukjes naar een verjaardagsfeestje moeten, is dat ook vaak in een indoorspeeltuin. Is natuurlijk wel heel plezant voor de kleintjes en de ouders hebben minder werk. Je huis blijft proper. Vroeger gebeurde alles thuis, heb dat hier ook nog vaak gedaan, maar achteraf heb je veel opkuis.
Wilde eend 2: veel beterschap
MM: laat het niet aan je hart komen , ( is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het). Je kunt toch niks aan de situatie veranderen, hoe graag je het ook zou willen. Je gezondheid komt op de 1ste plaats.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
En dat was dan een natte boterham.
Ik heb mijn tweede tenu van gedag al aan.
Brood gaan halen met de fiets, droog vertrokken, nat thuis gekomen.
Het was frisjes maar het deed deugd.
Nu schijnt de zon.
Ik dacht ik ga vroeg dan kan ik nog kiezen welk brood.
Had beter eventjes gewacht.
MM jullie burgemeester heeft een beetje van de streken van de onze.
Gisteren hadden wij een waarnemend burgemeester voor de waarnemend burgemeester van de echte burgemeester. Kunnen jullie nog volgen?
Geniet, van de zondag iedereen.
Ik heb mijn tweede tenu van gedag al aan.
Brood gaan halen met de fiets, droog vertrokken, nat thuis gekomen.
Het was frisjes maar het deed deugd.
Nu schijnt de zon.
Ik dacht ik ga vroeg dan kan ik nog kiezen welk brood.
Had beter eventjes gewacht.
MM jullie burgemeester heeft een beetje van de streken van de onze.
Gisteren hadden wij een waarnemend burgemeester voor de waarnemend burgemeester van de echte burgemeester. Kunnen jullie nog volgen?
Geniet, van de zondag iedereen.
-
Dekbed hangt al te luchten.
Poets is heel enthousiast aan het stofzuigen boven.
Het beddengoed is bezig gewassen te worden.
Kan hopelijk ook buiten drogen.
De maan is eindelijk gaan slapen.
Groot, rond aan de klare hemel.
Speciaal zicht.
Was weeral poets die dat opmerkte.
Die mist duidelijk een tuin in de stad.
Verleden dinsdag inenting Apnexa gekregen.
Sinds gisteravond een grote rode jeukende vlek op mijn bovenarm.
Dat is wel een heel late reactie me dunkt.
Deze nacht heel slecht geslapen.
Zal die volle maan geweest zijn.
Hoe heet jij dat alweer MM dat bijgeloof?
Het is nog fris buiten.
Hier verder een blauwe hemel.
Geniet van de dag!
Poets is heel enthousiast aan het stofzuigen boven.
Het beddengoed is bezig gewassen te worden.
Kan hopelijk ook buiten drogen.
De maan is eindelijk gaan slapen.
Groot, rond aan de klare hemel.
Speciaal zicht.
Was weeral poets die dat opmerkte.
Die mist duidelijk een tuin in de stad.
Verleden dinsdag inenting Apnexa gekregen.
Sinds gisteravond een grote rode jeukende vlek op mijn bovenarm.
Dat is wel een heel late reactie me dunkt.
Deze nacht heel slecht geslapen.
Zal die volle maan geweest zijn.
Hoe heet jij dat alweer MM dat bijgeloof?
Het is nog fris buiten.
Hier verder een blauwe hemel.
Geniet van de dag!
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Helena, ja ik kan nog volgen.
postjes hè. onze blauwe burgemeester die meegedaan heeft aan the masked singer ( en langs hier veel kritiek er voor heeft gekregen)is goed bevriend met dien van Middelkerke. Dè Jean Marie DeDecker. De Decker zat in de tijd van de rooie nog in de oostendse gemeenteraad. na een ruzie is die dan opgestapt. er zaten te veel 'mondpraters' naar de huidige burgemeester toe. welk een dat was weet ik niet of dat nu de Jean was of Johan. Johan is hier vlak voor zijn verloren verkiezingen als burgemeester hier in huis geweest om te praten over de problematiek van de parkeerplaatsen. En Nerveus dat die was. heel de tijd met zijn voet wippen. ventje had gezegd het woord te doen omdat ik rap uit mijn krammen schiet. er was dan ( maar alleen mondeling) dat er per trotoir 3 tegels weg konden en dan konden de auto's aan beide kanten staan afgesproken en zou hertekend worden maar ervoor had de Jean een enquette laten uitvoeren. waarvan de uitslag 50/50 was. maar diene is dan opgestapt en dus de Johan ging het regelen. de straat open leggen was gepland voor 2020. we zijn nu 3 jaar later en onze blauwe doet hier geen klop. de rijken naar de mond praten ja. de Johan had in de tijd nieuwe straatnaambordjes laten maken met vuurtorenwijk op. niemand gebruikt die term. wij zeggen opex wat een franstalig dinges is. ik vraag me af of die rijke zeggen dat ze een tweede verblijf (je) hebben op de vuurtorenwijk. in het begin dat die flats opgeleverd werden waren wij een rariteit. ze hadden zelfs een busje ingelegd om naar de kerstmarkt van de pastoor te komen!!! veel hebben ze niet gezien. een paar kramen en een jeneverstand van de chiro. ( en de pastoor die foto's stond te maken van de chiromeisjes.) er was dat jaar geen kerststallententoonstelling. wij zijn 1 of 2 keer geweest en de tweede keer hadden ze geen wierook bij het kraam van oxfam dus hoeft het niet voor ons. de eerste keer heb ik een suikerpotje in eendvorm gekocht. ( ik verzamelde toen nog eenden) en ik heb al verschillende keren gaan vragen voor wierook ( zuiverings) bij de winkel maar ze komen nooit toe. dus ga ik ze moeten online bestellen maar dat is voor volgende maand. heb net weer zand en korrels voor de katten besteld. en ja: die komen woensdag toe. maar ik ga niet mee naar schoonmoeder. en de "amarettojenever" was de echte ammaretto de tweede keer. dat is een wereld verschil van smaak. en nu buurmeisjes niet meer naar de chiro gaan en die is nu gemengd, gaan wij ook niet. bestellen ook geen koeken meer enzo. want die bleven daar liggen. tot de poets naar de datum keek. hup, de vuilbak in.
ik ben vanmorgen nogal ruw wakker gemaakt. mijn blote voet stak uit de donsdeken en Lilly viel die aan. auwie! met klauwen! gelukkig geen krabben op mijn voet.
ventje mag vanmorgen op zoek naar de rest van mijn medicatie. nu ligt die de digitale krant te lezen in zijn bed. ik heb Gimly eten gegeven. die speurt nu de hemel af naar vogeltjes.
heb gezien in het binnenkomen met mijn tas koffie dat Lilly weer op de kast gesprongen is. de doopsuikers liggen om en ook de foto van Matice. ( sorry clive maar die gooit ze als eerste om) het is haar om die plumeau (met wisselend licht) te doen vrees ik en ik denk eraan om te herdecoreren en die ergens anders te zetten. waar de juffrouw er niet aan kan.
wat we gaan eten vandaag is een raadsel. is niet besproken op het maken van een menulijstje. er is in feite geen menulijstje gemaakt wat we normaal de zondag doen. was vannacht volle maan. ( allez 98%) maar ik heb toch geslapen. al lag Lilly effe te snurken! vanmorgen wilde ik haar poten pakken zoals ze mijn voet vastgegrabbeld had en Gimly stond al naast me. precies alsof die aan het suporteren was. hup mama! heb dan maar geprobeerd ventjes voeten te pakken maar dat lukte ook niet.
ik ga opruimen en een klein afwasje doen en dan hier swifferen. ventje zei van met de stofzuiger rond te gaan lopen maar of dat werkelijk waar zal zijn? dan de krant hier lezen, fb plaatje gaan zetten en naar de boerderij. al heb ik voor dat laatste niet veel goesting.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap voor de zieken en moed voor de herstellenden. Knuffel
Helena, ja ik kan nog volgen.
ik ben vanmorgen nogal ruw wakker gemaakt. mijn blote voet stak uit de donsdeken en Lilly viel die aan. auwie! met klauwen! gelukkig geen krabben op mijn voet.
ventje mag vanmorgen op zoek naar de rest van mijn medicatie. nu ligt die de digitale krant te lezen in zijn bed. ik heb Gimly eten gegeven. die speurt nu de hemel af naar vogeltjes.
heb gezien in het binnenkomen met mijn tas koffie dat Lilly weer op de kast gesprongen is. de doopsuikers liggen om en ook de foto van Matice. ( sorry clive maar die gooit ze als eerste om) het is haar om die plumeau (met wisselend licht) te doen vrees ik en ik denk eraan om te herdecoreren en die ergens anders te zetten. waar de juffrouw er niet aan kan.
wat we gaan eten vandaag is een raadsel. is niet besproken op het maken van een menulijstje. er is in feite geen menulijstje gemaakt wat we normaal de zondag doen. was vannacht volle maan. ( allez 98%) maar ik heb toch geslapen. al lag Lilly effe te snurken! vanmorgen wilde ik haar poten pakken zoals ze mijn voet vastgegrabbeld had en Gimly stond al naast me. precies alsof die aan het suporteren was. hup mama! heb dan maar geprobeerd ventjes voeten te pakken maar dat lukte ook niet.
ik ga opruimen en een klein afwasje doen en dan hier swifferen. ventje zei van met de stofzuiger rond te gaan lopen maar of dat werkelijk waar zal zijn? dan de krant hier lezen, fb plaatje gaan zetten en naar de boerderij. al heb ik voor dat laatste niet veel goesting.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap voor de zieken en moed voor de herstellenden. Knuffel
Cats Rule!
-
Wat is dat met die katten en foto's?
Hier is dat de foto van H. die eraan moet.
Zowel Koba als Poes gooien die altijd om.
Hier is dat de foto van H. die eraan moet.
Zowel Koba als Poes gooien die altijd om.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Het verjaardagsfeestje was leuk, de kindjes hebben zich goed uitgeleefd. Denk dat die later als een blok in slaap zullen gevallen zijn.
Nichtje had ook een belangrijke , heuglijke mededeling . Deze zomer krijgt haar zoontje er een broertje of zusje bij. Van een verrassing gesproken
Deze voormiddag al boven gepoetst. Ook 1 machine was gedraaid. Heb nog wat strijk liggen, zal voor later op de dag zijn. En zo zijn we altijd maar bezig.
Voor vanavond als avondmaal Luikse salade, is ook al even geleden dat we dat gegeten hebben. Met spekblokjes, boontjes, aardappelen, ajuin. Eet dat eens graag.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede namiddag allen...
De zon kruipt al weg
Ik wens jullie allen een fijne avond
en voor later een goeie nacht
Slaaplekker straks en veel sterkte aan
al wie het nodig heeft
De zon kruipt al weg
Ik wens jullie allen een fijne avond
en voor later een goeie nacht
Slaaplekker straks en veel sterkte aan
al wie het nodig heeft
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal .
Bij Anjelierken in de familie dus heuglijk nieuws ! Proficiat !
Clive :nog niet hier geweest : hopelijk toch niet ziek ...///
Ter info : ik heb daarnet met de energieleverancier gebeld : ik had nog een vast contract aan O,51 cent per kwh voor elektriciteit . gelukkig heb ik dat nu kunnen vervangen en zal vanaf eind februari 0,28 cent per kwh betalen .. Oef : je moet het allemaal maar weten wat en hoe je of je dat kan laten aanpassen ..
Oma C : ja , hier is de zon erdoor gekomen en ik ben een wandeling gaan doen in het bos .. kan deugd doen.
Aan alle seizoentjes hopelijk een goede nachtrust . en veel moed . !
Bij Anjelierken in de familie dus heuglijk nieuws ! Proficiat !
Clive :nog niet hier geweest : hopelijk toch niet ziek ...///
Ter info : ik heb daarnet met de energieleverancier gebeld : ik had nog een vast contract aan O,51 cent per kwh voor elektriciteit . gelukkig heb ik dat nu kunnen vervangen en zal vanaf eind februari 0,28 cent per kwh betalen .. Oef : je moet het allemaal maar weten wat en hoe je of je dat kan laten aanpassen ..
Oma C : ja , hier is de zon erdoor gekomen en ik ben een wandeling gaan doen in het bos .. kan deugd doen.
Aan alle seizoentjes hopelijk een goede nachtrust . en veel moed . !
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes.
Ben hier even niet geweest wegens ziekte. Maar vandaag voel ik me terug heel wat beter.
Wilde eend, ik ben blij dat de betstralingen voorbij zijn. Nu nog die pijnlijke brandwonden verzorgen.
jij kunt helaas die zalf niet gebruiken, maar bij de apotheek verkopen ze ook vetverband, biogaze heet dat. Misschien eens proberen, aan de andere kant moet ik mij niet moeien, sorry
Zo, ga in actie schieten. Zonder namen, voor elk van jullie veel liefs en een dikke knuffel.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede dinsdagmorgen allen,
hier is het mistig en ik hoop dat
als die mist wegtrekt de zon er
weer doorkomt...
maar droog en dat is ook al goed
Een fijne dag iedereen en hou het
warm en veilig....
Veel sterkte aan wie het nodig heeft...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Helena: ik noem dat "mumbo jumbo" maar zelf ben ik wel bijgelovig. en zo denk ik altijd het ergste. als het dan niet zo is, dan is dat positief. Mumbo Jumbo is ook de naam van een spelletjesmaker die van die geheimzinnige zoek en vind spelletjes maakt. ja, ik vind het ook vreemd dat Lilly het op de foto van Matice gemund heeft. die van haar divine predessor laat ze staan. en de suikerbonen van Suzanne, de klein van neef. die van Miel & Gust liggen ook regelmatig op de grond en Gimly's foto plat.
gisteren een lang gesprek per video gehad met Suus. die had dat eens nodig. ze moet van de therapie een brief schrijven en voorlezen aan Marieke, haar ex hartsvriendin en 1 naar d'r moeder. ( Suus is geadopteerd) Ex- hartsvriendin heeft haar als een baksteen laten vallen!voorafgaand waren er 2 incidenten geweest. op nieuwjaarsdag zetten haar ex zeeuwse vrienden Suus verkleed als pakje voor Marieke's deur ( die zat in quarantaine wegens covid) maar er deed niemand open na herhaaldelijke smsjes van je bent toch thuis hè? Suus heeft zich dan van al dat pakpapier ontdaan en met een bus naar d'r moeder gereden om via daar naar dordrecht te gaan. en de tweede keer was het op hun huwelijk toen de schepen van burgerlijke stand enthousiast naar de belgische marine ging omdat ventje getuige was van Hans en ik lees goed :tweede getuige van Suus. Marieke stond foto's te maken. maar ik moest dus eerder tekenen en had dat al gezegd tegen die dame van de burgelijke stand dat de fotografe eerst moest tekenen. maar neen, ze was zo enthousiast die schepen dat ze die pagina onder mijn neus schoof en de pen in mijn hand gaf. en dan riep Suus dat marieke ook moest tekenen en zij zei lauw: och, ja? ok. ze heeft nog geholpen met Suus toen Hans op sterven lag en meegeweest naar domburg en heeft van Hans nog een gouden armbandje gekregen als dank omdat ze er al die tijd voor Suus was. na de begrafenis heeft ze weinig van zich laten horen en toen ik via fb de foto's vroeg want ik mistte ene stuurde ze ze op met de woorden: hier heb je alles. ik dacht nog bij mezelf wat zijn dat voor woorden. tot ze me blokeerde en ik ineens videofoon kreeg van Suus dat de vriendschap van 20 jaar gedaan was. is dat nu voor die handtekening?dat ze zich erover gezet had. je kon immers goed zien dat die dame van de burgerlijke stand zo enthousiast was! een man in uniform dat doet wat met een vrouw hoor! en dan nog met medailles. wat me ook opviel was dat marieke Suus niet ging troosten toen die huilde dat Hans het vlees van de kippenroulade in de microgolf had laten zitten en het dus verpieterd was. door de covid regels mocht ik Suus niet aanraken en dus deed haar moeder dat. ik heb die regels ook uitgelegd toen Suus haar moeder me een hand wilde geven. ( was toen verboden) en ook zeker geen knuffels en dat zei ik die dag ook nog een keer. ik zei dat ik het erg vond dat ik d'r niet kon troosten maar dat het niet mocht. Marieke bleef zitten en keek naar haar gsm. Suus wilde dan ook het armbandje terug en wilde dat aan ventje geven maar dat wilden wij niet. het was de wens van de stervende geweest. en toen ook later de vrienden uit zeeland Suus lieten vallen omdat ze met Jo is ( en ze zijn daar van een bepaald geloof) en dat was toen al de tweede keer dat Suus dat schreef op d'r tijdlijn. wie tgen ons is, ontvriend zichzelf. wel dat hebben ze gedaan met de melding dat hun geloof dit niet toekende. baf! ik had niets geschreven en toen begon Suus mezelf te vragen waarom ik niet reageerde en ik vroeg terug: staat er een houdbaarheidsdatum op vriendschap. ( want zelf hebben wij dat: een soort houdbaarheidsdatum op vriendschappen en het komt allemaal van onze kant)
Wilde eend: sjans dat je een vast contract heb kunnen krijgen. wij hadden er al een. de man van de gordijnen zei dat hij de helft van de lichten in zijn winkel moet doven om alles te kunnen blijven betalen. en hij heeft geen vast contract. ik las dat je flamazine gekregen had voor je bestralingswonden? schoonzus ook en daarom vertelde ik je over die gel die verkoelt te gaan halen bij de apotheek en een sterkere zalf. dat heeft schoonzus ook moeten doen maar wordt niet terugbetaald als je je papieren voor terugbetaling opzend. jammer.
ach, de fanclub van de baron is effe binnen geweest. want er komt iemand om te werken en het was waarschijnlijk om te zien of de baron al op is. iemand voor vochtbescherming.
Lilly kwam hier mieuwend naar binnen. ze moest alles vertellen tegen haar papa. vanmorgen was het al 6 toen ze kwam knuffelen. ze was weer aan de lisplant aan het knabbelen dus heb ik haar voor de glasgordijnen gezet, me voorover gebogen en heb gezegd: mag niet en ik kreeg een nat neusje. ( kusje mama) dat heeft ze vannacht of liever vroeg deze morgen ook gedaan.
vandaag gyros ( na de kevel met Suus was het te laat om nog die klaar te maken) dus hebben we een cordon blue gegeten. pan is afgeveegd ( had ventje vergeten) en de borden en bestek zitten in de week. ventje gaat om mijn boekjes. hopelijk lees ik ze vandaag uit anders morgen want ik ga niet mee naar schoonmoeder. ze weet het 's anderdaags toch niet meer. ( die alzheimer) en ik heb geen zin om een verhoor van de generaal te hebben over mijn gezondheid want voor je het weet is die met schoonmoeder aan de kibbel over pillen.
Lilly was naar de klink gesprongen maar kwam met d'r pootjes tercht in het waterfonteintje. ja, natuurlijk heb je natte poten zei ik tegen haar. ze slierde nogal toen ze de bocht nam naar de gang.
net een racemotortje. in grijs met donkergrijze streepjes en beige buik. en over haar buik wrijven laat ze gewillig toe. maar je kan nog steeds haar ribben tellen. ze blijkt niet aan te komen. ze loopt en speelt het eraf. want ze heeft een gezonde eetlust. 's morgen moet je d'r nog bij zetten maar 's avonds doet ze het alleen. en tussendoor eet ze korrels. haar biologische moeder en broer blijven ook zo dun. Een tijdje terug had Jo een kater opgemerkt die verdacht veel op Goofy leek. maar nu zien ze hem niet. het kan de vader zijn van Pipjes kittens maar Lilly is wel van een andere vader. daar zijn we zeker van. Nalou, Guusje en Goofy lijken enorm op elkaar. lilly is anders. ze heeft geen spoortje wit in d'r vel. waar de andere 3 dat wel hebben. en gisteren keek ik naar Gimly toen die kwam smeken om vlees en ik zag dat die snoet ook grijs word. ( hij wordt 13 jaar) en op 15/2 wordt Lilly 6 maanden. en ze is zeker volgroeid want ze meet languit 42 cm. Gimly is korter. die konden we niet meten want hij had het door.
ik ga nu het nieuws hier lezen en dan plaatje zetten. daarna een taak kiezen op de boerderij.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap voor de zieken en moed voor de herstellenden. knuffel
en ik wacht hier geduldig op een mailtje van b-post want ze komen met de korrels en het zand.
Helena: ik noem dat "mumbo jumbo" maar zelf ben ik wel bijgelovig. en zo denk ik altijd het ergste. als het dan niet zo is, dan is dat positief. Mumbo Jumbo is ook de naam van een spelletjesmaker die van die geheimzinnige zoek en vind spelletjes maakt. ja, ik vind het ook vreemd dat Lilly het op de foto van Matice gemund heeft. die van haar divine predessor laat ze staan. en de suikerbonen van Suzanne, de klein van neef. die van Miel & Gust liggen ook regelmatig op de grond en Gimly's foto plat.
gisteren een lang gesprek per video gehad met Suus. die had dat eens nodig. ze moet van de therapie een brief schrijven en voorlezen aan Marieke, haar ex hartsvriendin en 1 naar d'r moeder. ( Suus is geadopteerd) Ex- hartsvriendin heeft haar als een baksteen laten vallen!voorafgaand waren er 2 incidenten geweest. op nieuwjaarsdag zetten haar ex zeeuwse vrienden Suus verkleed als pakje voor Marieke's deur ( die zat in quarantaine wegens covid) maar er deed niemand open na herhaaldelijke smsjes van je bent toch thuis hè? Suus heeft zich dan van al dat pakpapier ontdaan en met een bus naar d'r moeder gereden om via daar naar dordrecht te gaan. en de tweede keer was het op hun huwelijk toen de schepen van burgerlijke stand enthousiast naar de belgische marine ging omdat ventje getuige was van Hans en ik lees goed :tweede getuige van Suus. Marieke stond foto's te maken. maar ik moest dus eerder tekenen en had dat al gezegd tegen die dame van de burgelijke stand dat de fotografe eerst moest tekenen. maar neen, ze was zo enthousiast die schepen dat ze die pagina onder mijn neus schoof en de pen in mijn hand gaf. en dan riep Suus dat marieke ook moest tekenen en zij zei lauw: och, ja? ok. ze heeft nog geholpen met Suus toen Hans op sterven lag en meegeweest naar domburg en heeft van Hans nog een gouden armbandje gekregen als dank omdat ze er al die tijd voor Suus was. na de begrafenis heeft ze weinig van zich laten horen en toen ik via fb de foto's vroeg want ik mistte ene stuurde ze ze op met de woorden: hier heb je alles. ik dacht nog bij mezelf wat zijn dat voor woorden. tot ze me blokeerde en ik ineens videofoon kreeg van Suus dat de vriendschap van 20 jaar gedaan was. is dat nu voor die handtekening?dat ze zich erover gezet had. je kon immers goed zien dat die dame van de burgerlijke stand zo enthousiast was! een man in uniform dat doet wat met een vrouw hoor! en dan nog met medailles. wat me ook opviel was dat marieke Suus niet ging troosten toen die huilde dat Hans het vlees van de kippenroulade in de microgolf had laten zitten en het dus verpieterd was. door de covid regels mocht ik Suus niet aanraken en dus deed haar moeder dat. ik heb die regels ook uitgelegd toen Suus haar moeder me een hand wilde geven. ( was toen verboden) en ook zeker geen knuffels en dat zei ik die dag ook nog een keer. ik zei dat ik het erg vond dat ik d'r niet kon troosten maar dat het niet mocht. Marieke bleef zitten en keek naar haar gsm. Suus wilde dan ook het armbandje terug en wilde dat aan ventje geven maar dat wilden wij niet. het was de wens van de stervende geweest. en toen ook later de vrienden uit zeeland Suus lieten vallen omdat ze met Jo is ( en ze zijn daar van een bepaald geloof) en dat was toen al de tweede keer dat Suus dat schreef op d'r tijdlijn. wie tgen ons is, ontvriend zichzelf. wel dat hebben ze gedaan met de melding dat hun geloof dit niet toekende. baf! ik had niets geschreven en toen begon Suus mezelf te vragen waarom ik niet reageerde en ik vroeg terug: staat er een houdbaarheidsdatum op vriendschap. ( want zelf hebben wij dat: een soort houdbaarheidsdatum op vriendschappen en het komt allemaal van onze kant)
Wilde eend: sjans dat je een vast contract heb kunnen krijgen. wij hadden er al een. de man van de gordijnen zei dat hij de helft van de lichten in zijn winkel moet doven om alles te kunnen blijven betalen. en hij heeft geen vast contract. ik las dat je flamazine gekregen had voor je bestralingswonden? schoonzus ook en daarom vertelde ik je over die gel die verkoelt te gaan halen bij de apotheek en een sterkere zalf. dat heeft schoonzus ook moeten doen maar wordt niet terugbetaald als je je papieren voor terugbetaling opzend. jammer.
ach, de fanclub van de baron is effe binnen geweest. want er komt iemand om te werken en het was waarschijnlijk om te zien of de baron al op is. iemand voor vochtbescherming.
Lilly kwam hier mieuwend naar binnen. ze moest alles vertellen tegen haar papa. vanmorgen was het al 6 toen ze kwam knuffelen. ze was weer aan de lisplant aan het knabbelen dus heb ik haar voor de glasgordijnen gezet, me voorover gebogen en heb gezegd: mag niet en ik kreeg een nat neusje. ( kusje mama) dat heeft ze vannacht of liever vroeg deze morgen ook gedaan.
vandaag gyros ( na de kevel met Suus was het te laat om nog die klaar te maken) dus hebben we een cordon blue gegeten. pan is afgeveegd ( had ventje vergeten) en de borden en bestek zitten in de week. ventje gaat om mijn boekjes. hopelijk lees ik ze vandaag uit anders morgen want ik ga niet mee naar schoonmoeder. ze weet het 's anderdaags toch niet meer. ( die alzheimer) en ik heb geen zin om een verhoor van de generaal te hebben over mijn gezondheid want voor je het weet is die met schoonmoeder aan de kibbel over pillen.
Lilly was naar de klink gesprongen maar kwam met d'r pootjes tercht in het waterfonteintje. ja, natuurlijk heb je natte poten zei ik tegen haar. ze slierde nogal toen ze de bocht nam naar de gang.
ik ga nu het nieuws hier lezen en dan plaatje zetten. daarna een taak kiezen op de boerderij.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap voor de zieken en moed voor de herstellenden. knuffel
en ik wacht hier geduldig op een mailtje van b-post want ze komen met de korrels en het zand.
Cats Rule!
-
Ook hier was het mistig toen ik opstond.
Ik kon de Mercedes garage aan de overkant niet zien zelfs.
Nu schijnt de zon volop met een mistige einder.
Ik denk een fijn wasje te riskeren.
Droogt het niet helemaal, dan moet het straks maar binnen verder drogen.
Gisteren alle beddengoed buiten droog gekregen.
Ik steek dat niet graag in de droger.
En het ophangen binnen is nogal ingewikkeld.
Na de middag om boodschappen in het centrum.
Nu is het misschien nog hier of daar glad...
Van een bange wezel gesproken...
MM je moet Lilly niet overvoeren hé!
Als dat zo een ratteke is dan loopt die haar energie eraf.
Dan kan die niet dik worden.
Koba was ook zo een fijn ding.
Voor mij gemakkelijk, woog ze niet teveel.
Poes daarentegen, daar is wel een pak aan.
Die laat zich niet graag optillen.
Doen we dan niet als dat niet moet.
Vandaag kook dag denk ik.
Prettige dag verder allemaal!
Ik kon de Mercedes garage aan de overkant niet zien zelfs.
Nu schijnt de zon volop met een mistige einder.
Ik denk een fijn wasje te riskeren.
Droogt het niet helemaal, dan moet het straks maar binnen verder drogen.
Gisteren alle beddengoed buiten droog gekregen.
Ik steek dat niet graag in de droger.
En het ophangen binnen is nogal ingewikkeld.
Na de middag om boodschappen in het centrum.
Nu is het misschien nog hier of daar glad...
Van een bange wezel gesproken...
MM je moet Lilly niet overvoeren hé!
Als dat zo een ratteke is dan loopt die haar energie eraf.
Dan kan die niet dik worden.
Koba was ook zo een fijn ding.
Voor mij gemakkelijk, woog ze niet teveel.
Poes daarentegen, daar is wel een pak aan.
Die laat zich niet graag optillen.
Doen we dan niet als dat niet moet.
Vandaag kook dag denk ik.
Prettige dag verder allemaal!