In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Gelukkige verjaardag Wilde eend, geniet ervan.
Hallo iedereen,
Clive: veel beterschap wens ik je. Rust maar goed uit.
Zonnetje schijnt hier , maar het is toch redelijk koud. Op de vijver ligt een heel dun laagje ijs.
Volgende week hogere t°.
Volgens weerbericht zijn de watervoorraden in de grond hier en daar al goed aangevuld.
HVT: covid is er nog steeds, alhoewel er niet meer over gesproken wordt en alles toegelaten is.
Ik wens je een spoedig herstel.
Dames, tot morgen allemaal.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ;
Dank voor de wensen hier van MM , CLive , Bekske , MJ , OMA C , HVT ,
Wingerd , Anjelierken en ook voor de kaartjes die al met de post kwamen. Vandaag helemaal niets in de brievenbus maar er staan al veel mooie kaartjes , die de vorige dagen met de post kwamen; op de buffetkast
Fijn dat jullie aan me denken
HVT : corona : inderdaad : we zijn er inderdaad nog niet van verlost , helaas . Veel beterschap
Ook voor Clive : wens ik zeker beterschap . Hopelijk gaat het spoedig beter .
heel veel groeten aan iedereen .
Dank voor de wensen hier van MM , CLive , Bekske , MJ , OMA C , HVT ,
Wingerd , Anjelierken en ook voor de kaartjes die al met de post kwamen. Vandaag helemaal niets in de brievenbus maar er staan al veel mooie kaartjes , die de vorige dagen met de post kwamen; op de buffetkast
Fijn dat jullie aan me denken
HVT : corona : inderdaad : we zijn er inderdaad nog niet van verlost , helaas . Veel beterschap
Ook voor Clive : wens ik zeker beterschap . Hopelijk gaat het spoedig beter .
heel veel groeten aan iedereen .
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede morgen alle sezoentjes,
Hier is er erwtensoep...je ziet de overkant
van de straat niet.... laat ons hopen
dat die mist optrekt en er weer een
zonnetje tevoorschijn komt
Groetjes allemaal en sterkte en beterschap
aan wie het nodig heeft
clive, Helena
wilde eend hopelijk heb je toch een beetje
een fijne verjaardag gehad
want het gaat snel
al die jaren achtereen

Hier is er erwtensoep...je ziet de overkant
van de straat niet.... laat ons hopen
dat die mist optrekt en er weer een
zonnetje tevoorschijn komt
Groetjes allemaal en sterkte en beterschap
aan wie het nodig heeft
wilde eend hopelijk heb je toch een beetje
een fijne verjaardag gehad
al die jaren achtereen
Laatst gewijzigd door Oma-C op 10 feb 2023, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

Hallo iedereen,
Er is meer en meer mist. Deze morgend zag ik nog het bosje hier rechtover , nu niet meer.
Ga het venster pas open zetten , als de mist weg is . Naar het schijnt blijft de vervuilde lucht onderaan hangen.
Ik zet dagelijks het venster open, zowel beneden als boven, om eens goed uit te luchten.
In de zomer blijft het de ganse dag open staan.
Manlief is naar zoon voor een klusje.
De kippetjes beginnen stilletjes aan terug eitjes te leggen, heb toch elke dag 1 ei. Eigenlijk is dat voor ons genoeg. Er zou terug vogelgriep zijn in het land, maar tot hier toe mogen ze nog vrij rondlopen buiten.
-
Hier is de mist opgetrokken en de zon is er
anjelierken, ik zet ook elke dag de ramen open
om te verluchten en als het zo mistig is dan
wacht ik ook.... mist is vuile vochtige lucht
en dat wil je niet in huis, we krijgen al
vuiligheid genoeg binnen
Als ik gisteren mijn wandelingetje ging doen ben
ik teruggegaan want er hing overal een vieze reuk
van houtverbranding in de lucht, er wordt veel hout
en zo verbrandt en dat pakt op de adem en stinkt
Ik krijg sowiewo al moeilijk adem...
Fijne dag verder iedereen, het is maar een flauw zonnetje
maar de mist is weg, hier staat alles tegeneen open
toch tegen de middag en dan sluit ik weer
anjelierken, ik zet ook elke dag de ramen open
om te verluchten en als het zo mistig is dan
wacht ik ook.... mist is vuile vochtige lucht
en dat wil je niet in huis, we krijgen al
vuiligheid genoeg binnen
Als ik gisteren mijn wandelingetje ging doen ben
ik teruggegaan want er hing overal een vieze reuk
van houtverbranding in de lucht, er wordt veel hout
en zo verbrandt en dat pakt op de adem en stinkt
Ik krijg sowiewo al moeilijk adem...
Fijne dag verder iedereen, het is maar een flauw zonnetje
maar de mist is weg, hier staat alles tegeneen open
toch tegen de middag en dan sluit ik weer
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier geen mist buiten.
Was misschien vanmorgen zo, dat weet ik niet.
Ik probeer braaf de raad van de huisarts op te volgen en veel te rusten.
Ben dus pas laat opgestaan, maar heb heel goed geslapen.
Ik heb wel mist in mijn hoofd me dunkt.
Het is net alsof ik onder water zit.
Ik was bekaf na gedoucht te hebben.
Dan maar verder alles in schuifjes.
Gezinshulp heeft ook Covid.
Klasgenootje Latijn heeft het ook zitten.
Wij waren tot hiertoe de enige die gespaard bleven.
Ik super voorzichtig, zij heel nonchalant...
Hier is vooral 's avonds de geur van de houtkachels ondraaglijk.
In de zomer krijgen we dan de stank van de bbq en van de vuurkorven.
Fijne dag nog aan allen!
Was misschien vanmorgen zo, dat weet ik niet.
Ik probeer braaf de raad van de huisarts op te volgen en veel te rusten.
Ben dus pas laat opgestaan, maar heb heel goed geslapen.
Ik heb wel mist in mijn hoofd me dunkt.
Het is net alsof ik onder water zit.
Ik was bekaf na gedoucht te hebben.
Dan maar verder alles in schuifjes.
Gezinshulp heeft ook Covid.
Klasgenootje Latijn heeft het ook zitten.
Wij waren tot hiertoe de enige die gespaard bleven.
Ik super voorzichtig, zij heel nonchalant...
Hier is vooral 's avonds de geur van de houtkachels ondraaglijk.
In de zomer krijgen we dan de stank van de bbq en van de vuurkorven.
Fijne dag nog aan allen!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
CLive : dank je voor de mooie verjaardagskaart
vandaag aangekomen. Ik hoop dat het vandaag wat beter met je gaat .
Hier schijnt een stralende zon .
OMa C en HVT, Anjelierken : last van vervuilde lucht : dat kan zeker niet gezond zijn . er wordt inderdaad allerlei gestookt . Die geur komt hier soms binnen met de deuren dicht .. Hoe , ?dat is mij een raadsel : via de niet geïsoleerde garage denk ik ... niet leuk .
Aan alle seizoentjes veel moed en sterkte en spoedig beterschap voor de zieken .
Hier schijnt een stralende zon .
OMa C en HVT, Anjelierken : last van vervuilde lucht : dat kan zeker niet gezond zijn . er wordt inderdaad allerlei gestookt . Die geur komt hier soms binnen met de deuren dicht .. Hoe , ?dat is mij een raadsel : via de niet geïsoleerde garage denk ik ... niet leuk .
Aan alle seizoentjes veel moed en sterkte en spoedig beterschap voor de zieken .
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Lilly heeft gisteren toen ventje naar de beenhouwer was en ik boven lag te rusten want ik ben de laatste tijd erg moe , een chinees theetasje gebroken.
En ze wist wel dat zij de daderes was want ik was degene die het op de grond vond en ventje erop attent maakte. ze heeft de hele vooravond niet naar mij gekeken. komen knuffelen? ik mocht het vergeten. maar ze is wel braaf op mijn voeten komen liggen. scherven brengen geluk zullen we dan maar zeggen. gisteren met die mist niet naar de markt geweest. ventje is wel te voet naar de carref. geweest om kippenboutjes want we hadden donderdag de vis opgegeten dan kan die mee met de vuilniszak. als het garnaalkroketten zijn maakt dat niet uit.
woensdag kon ik met mijn gsm alleen noodoproepen doen. wel kon ventje me bereiken via messenger. bleek de chip door te vallen een beetje los te zitten. en met dat grijs geweld in huis vliegt er wel eens een gsm op de grond die aan het opladen is. of de tablet glijdt weg als de staart van Lilly gepasseerd is.
van de week kreeg ik een blaadje met kortingsbonnen voor snoepjes. de hamvraag was: in welke winkel gaan we die vinden. het was toch beter geweest hadden ze staaltjes opgezonden. dan wisten we meteen wat ze hier lustten. maar ja, de crisis hè. bonnen drukken en opzenden is makkelijker. nu moeten we de zakjes kopen en dan pas weten we wat de juffrouw en de ouwe heer hier lusten van snoepje.
ventje mag straks om een groot brood en de kranten. we weten nog niet wat we gaan eten. ik had gisteren ondanks dat ik zo moe was zin in een Irish Coffee had na een 4 kazenpizza gegeten te hebben van een echte italiaan. maar hier inde buurt is het den cezar en die is een Nederlandse Turk. en we mogen daar niet meer binnen. Suus zou hem in elkaar geklopt hebben zei ze als ze hier verleden jaar was geweest en hem gezien hebben maar toen zat ze nog niet in therapie. ze heeft tijdens de vele ruzies met Jo deuren gesloopt en andere dingen kapot gemaakt.
het heeft vannacht geregerend of er is een mist uitgevallen want het ligt hier nat op straat.
ik ga het hier bij laten want ik moet nog naar moeder bellen.
Fijne dag seizoentjes, beterschap voor de zieken en moed voor de herstellenden. knuffel
Lilly heeft gisteren toen ventje naar de beenhouwer was en ik boven lag te rusten want ik ben de laatste tijd erg moe , een chinees theetasje gebroken.
En ze wist wel dat zij de daderes was want ik was degene die het op de grond vond en ventje erop attent maakte. ze heeft de hele vooravond niet naar mij gekeken. komen knuffelen? ik mocht het vergeten. maar ze is wel braaf op mijn voeten komen liggen. scherven brengen geluk zullen we dan maar zeggen. gisteren met die mist niet naar de markt geweest. ventje is wel te voet naar de carref. geweest om kippenboutjes want we hadden donderdag de vis opgegeten dan kan die mee met de vuilniszak. als het garnaalkroketten zijn maakt dat niet uit.
woensdag kon ik met mijn gsm alleen noodoproepen doen. wel kon ventje me bereiken via messenger. bleek de chip door te vallen een beetje los te zitten. en met dat grijs geweld in huis vliegt er wel eens een gsm op de grond die aan het opladen is. of de tablet glijdt weg als de staart van Lilly gepasseerd is.
van de week kreeg ik een blaadje met kortingsbonnen voor snoepjes. de hamvraag was: in welke winkel gaan we die vinden. het was toch beter geweest hadden ze staaltjes opgezonden. dan wisten we meteen wat ze hier lustten. maar ja, de crisis hè. bonnen drukken en opzenden is makkelijker. nu moeten we de zakjes kopen en dan pas weten we wat de juffrouw en de ouwe heer hier lusten van snoepje.
ventje mag straks om een groot brood en de kranten. we weten nog niet wat we gaan eten. ik had gisteren ondanks dat ik zo moe was zin in een Irish Coffee had na een 4 kazenpizza gegeten te hebben van een echte italiaan. maar hier inde buurt is het den cezar en die is een Nederlandse Turk. en we mogen daar niet meer binnen. Suus zou hem in elkaar geklopt hebben zei ze als ze hier verleden jaar was geweest en hem gezien hebben maar toen zat ze nog niet in therapie. ze heeft tijdens de vele ruzies met Jo deuren gesloopt en andere dingen kapot gemaakt.
het heeft vannacht geregerend of er is een mist uitgevallen want het ligt hier nat op straat.
ik ga het hier bij laten want ik moet nog naar moeder bellen.
Fijne dag seizoentjes, beterschap voor de zieken en moed voor de herstellenden. knuffel
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes,
een grijs weekend is er voorspeld
fijn dat het wat minder koud zal zijn
Ik wens allen een gezellige zaterdag
en voorzichtig voor besmettingen want
er wordt gezegd dat er een 2e griepperiode onderweg is
(ik gebruik nog altijd mijn maskertje voor de veiligheid)
M-M ja ik kan geloven dat er iets gesneuveld is met zo'n
jong geweld in huis
wel een hele taak zijn.. zonde van het theekopje
Alle seizoentjes een gezellig weekend zonder zon,
die grijze lucht voelt kouder aan dan je zou denken
of is dat maar mijn idee
Groetjes allen en hou het veilig..
-

Hallo iedereen,
Terug weekend, ik vind dat die dagen vooruit vliegen, of denk ik dat maar. Binnen enkele dagen is het al half februari, het is net of Nieuwjaar pas voorbij is.
Vandaag geen wandeling, hoorde gisteren in het weerbericht dat er veel vervuiling in de lucht zit, dus beter thuis blijven. Gezond kan dat toch niet zijn. Uren wandelen in sterk vervuilde lucht.
Vanavond gaan we voor de 1ste keer naar het clubfeest van de wandelclub. We zijn nog maar pas aangesloten sinds dit jaar. Die wandelingen doen we al vele jaren, maar we zijn nooit lid geweest van een club.
Hopelijk valt het mee , en zitten we in aangenaam gezelschap, dat weet je niet op voorhand. Ah ja, we zien wel.
MM: als de ukjes komen, doe ik bepaalde spullen weg , zoals de trekkoorden van Spaanse woef, een schotel met Chinese theekopjes, enz. Moesten ze die kopjes breken, zou ik het heel erg vinden ( heb die gekregen van schoonouders van zoon). En die trekkoorden is voor de veiligheid. Spaanse woef zijn koorden zijn heilig voor hem, wij weten hoe we ermee moeten spelen, maar die kleintjes niet. Dus als die niet in het zicht liggen, denken ze daar niet aan .