In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede morgen en happy valentijn, alleen of met twee, het is voor iedereen....
Hier doen ze er wel aan mee, maar volgens mij, een zottekesspel.... omdat er bingo geafficieerd staat, voor de rusthuisbewoners + de flatbewoners en met als moeilijkheidsgraad een school-klas, die mee bingo komt doen. Dat zou nog gaan, mits ze op tijd zouden kunnen beginnen (10 u ), wat uiteraard niet was, en in feit zou het om 10.45 moeten gedaan zijn omdat er mensen zijn die dan de tafels moeten klaarzetten, voorzien voor het restaurant . Om 11.15 u is het restaurant open (elke week op dinsdag stoofpotje) en om 1 u moet het restaurantgebeuren (cafetaria) opgeruimd zijn voor een volgende activiteit. Die is wel maar om 14.30 u, maar alle tafels krijgen weer een andere plaats, die activiteit is valpreventie......
Ik zie jullie, van op afstand (
) denken : wat is dat daar allemaal... en gelijk hebben jullie. Wij hebben ook gedacht ... amaai....
Enfin, alles zal wel 'loslopen' , zoals alles !
We zijn eens gaan kijken bij de bingo, moesten toch in de buurt zijn voor de kapper, maar nu terug thuis, wat verder doen aan wat ik was begonnen.
En intussen hier een 'klapke' , he !
Aan Bobijntje : hartelijk dank voor wat ik in de brievenbus vond. Het is nog wel wat te vroeg, maar dat geeft niet ! Merci !
Seizoentjes, nu ga ik wel wat voortdoen hoor, bijna middag, en stoofpotjesdag ! Het is varkensstoofvlees met mosterd en worteltjes en frietjes of puree, voorafgegaan door een lekkere soep en later een lekkere dessert..... Daarna een tas koffie.... en ons buikje is meer dan gevuld....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Mijn dikke kaars blijft hier intussen wel branden voor allen die wat steun kunnen gebruiken.....
Hier doen ze er wel aan mee, maar volgens mij, een zottekesspel.... omdat er bingo geafficieerd staat, voor de rusthuisbewoners + de flatbewoners en met als moeilijkheidsgraad een school-klas, die mee bingo komt doen. Dat zou nog gaan, mits ze op tijd zouden kunnen beginnen (10 u ), wat uiteraard niet was, en in feit zou het om 10.45 moeten gedaan zijn omdat er mensen zijn die dan de tafels moeten klaarzetten, voorzien voor het restaurant . Om 11.15 u is het restaurant open (elke week op dinsdag stoofpotje) en om 1 u moet het restaurantgebeuren (cafetaria) opgeruimd zijn voor een volgende activiteit. Die is wel maar om 14.30 u, maar alle tafels krijgen weer een andere plaats, die activiteit is valpreventie......
Ik zie jullie, van op afstand (
Enfin, alles zal wel 'loslopen' , zoals alles !
We zijn eens gaan kijken bij de bingo, moesten toch in de buurt zijn voor de kapper, maar nu terug thuis, wat verder doen aan wat ik was begonnen.
En intussen hier een 'klapke' , he !
Aan Bobijntje : hartelijk dank voor wat ik in de brievenbus vond. Het is nog wel wat te vroeg, maar dat geeft niet ! Merci !
Seizoentjes, nu ga ik wel wat voortdoen hoor, bijna middag, en stoofpotjesdag ! Het is varkensstoofvlees met mosterd en worteltjes en frietjes of puree, voorafgegaan door een lekkere soep en later een lekkere dessert..... Daarna een tas koffie.... en ons buikje is meer dan gevuld....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Mijn dikke kaars blijft hier intussen wel branden voor allen die wat steun kunnen gebruiken.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Valentijn vandaag, wij doen daar ook niet aan mee. Het is elke maand wel iets dat gevierd wordt.
Heb de ramen gepoetst, manlief had gisteren met de hogedrukreiniger de terras en oprit gedaan , en tevens ook de luiken. Nu waren de ramen daardoor ook bespat, dus heb ik ze maar gepoetst.
Zonnetje schijnt hier flink, heb al een klein wasje buiten hangen. Of het zal droog zijn vanavond, valt af te wachten.
Dochter belde met een klein probleempje: 1 van haar oorbellen is in het afvoerputje geraakt , ze ziet het liggen , maar kan er niet aan. Dus da's een karweitje voor manlief. Ik heb hier een magneetje liggen, ga dat meenemen, je weet nooit dat het helpt. Anders moet manlief het dekseltje eraf vijzen, we zien wel. Heb dat ook ooit eens bijna voorgehad, maar ik was nog snel genoeg, om het te pakken.
Dames, tot overmorgen, want morgen is het ukjesdag.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15
@ Anjelier en dochter, ik leg altijd een gastendoekje in de lavabo, dus over het putje. Een simpele oplossing, maar het vermijdt veel ergernis en misschien wel spijt.
Jongens, sorry dat ik zo weinig van mij laat horen, maar ik voel me echt ziek. Ik denk elke dag aan jullie, dus vergeten doe ik jullie niet.
Beterschap aan de zieken en dan zit vooral Wilde eend in mijn hoofd. Beterschap ook voor diegenen met last en pijntjes.
Jongens, sorry dat ik zo weinig van mij laat horen, maar ik voel me echt ziek. Ik denk elke dag aan jullie, dus vergeten doe ik jullie niet.
Beterschap aan de zieken en dan zit vooral Wilde eend in mijn hoofd. Beterschap ook voor diegenen met last en pijntjes.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Zijn we weer solidair Clive?
Het gebeurt wel meer dat jij last hebt en ik constateer dat het hier ook niet te best gaat.
Ik ben al heel blij dat die vreselijke verscheurende hoestbuien afgenomen zijn.
Nu nog geregeld aanvallen van hoofdpijn en spierpijn en heel vlug moe.
Het zal heel erg moeten keren wil ik naar de les kunnen vrijdag.
Mijn lieve buurvrouw heeft voor fruit en groentjes gezorgd.
Deze voormiddag dacht ik dat het wel zou gaan.
Dus in het zonnetje een piepklein tuinwerk gedaan.
Geen goed idee.
Dus heb ik me weer op mijn uitkijkpost geïnstalleerd in mijn zeteltje.
Vandaag was het modeshow.
Ik denk dat ik niet veel moois ga kunnen kopen deze zomer.
Er liepen er hier in t-shirt voorbij en anderen met sjaal en wanten!
Zonnetje schijnt vrolijk.
Geniet ervan.
Ik kom pas terug te voorschijn,
Na Valentijn....
Het gebeurt wel meer dat jij last hebt en ik constateer dat het hier ook niet te best gaat.
Ik ben al heel blij dat die vreselijke verscheurende hoestbuien afgenomen zijn.
Nu nog geregeld aanvallen van hoofdpijn en spierpijn en heel vlug moe.
Het zal heel erg moeten keren wil ik naar de les kunnen vrijdag.
Mijn lieve buurvrouw heeft voor fruit en groentjes gezorgd.
Deze voormiddag dacht ik dat het wel zou gaan.
Dus in het zonnetje een piepklein tuinwerk gedaan.
Geen goed idee.
Dus heb ik me weer op mijn uitkijkpost geïnstalleerd in mijn zeteltje.
Vandaag was het modeshow.
Ik denk dat ik niet veel moois ga kunnen kopen deze zomer.
Er liepen er hier in t-shirt voorbij en anderen met sjaal en wanten!
Zonnetje schijnt vrolijk.
Geniet ervan.
Ik kom pas terug te voorschijn,
Na Valentijn....
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

Van harte beterschap aan de zieken hier .. Voor iedereen die het nu moeilijk heeft .
Lig zelf ook in de lappenmand helaas .... : Zware verkoudheid met hoesten .. Doktersafspraak voor morgen zal ik moeten afzeggen .
Ik hoop op een goede nachtrust voor iedereen ... het zal wel beteren met "tijd en boterhammen" hoop ik .
Groetjes aan alle seizoentjes ..
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gimly heeft weer een haarbal. de long-long versie. hij ligt te slapen en vraagt ( lees zeurt) niet om eten. ik vrees dat we 't vlaggen hebben. deze keer opslorpdoekjes gebruiken en eenmaal droog de wetjetswiffer erop gebruiken.
geen valentijn gevierd: gewoon spaghetti gegeten en wel een glas witte wijn gedronken ' s avonds toen Lilly naast ventje lag. Maar vannacht.... elke half uur kwam de juffrouw piepen en snorren en haar genegenheid voor ventje ten toon te spreiden door hem te likken en te bijten. ( liefdesbeetjes) die is dan natuurlijk wakker en gestoord. vandaag is ze 8 maaand oud. vanmorgen liep ze naar Gimly die ligt te slapen op de fleece en pakte hem vast bij de nek en duwde haar neus tegen de zijne. hij was gestoord natuurlijk maar gelukkig liet ze het erbij.
Anders is het hier cross tot er eentje er genoeg van heeft.
gisteren zat er een enveloppe van 't stad in de brievenbus. we gaan zo'n fiberverbinding krijgen. straatje open ( liefst als het slecht weer is) straat lang open en versierd met oranje lampen die flikkeren in den donker en goe breed opengelegd zodat een kleerkast van een vent er in zou kunnen vallen. en ten slotte straatje dicht om tot de conclusie te komen dat 't spel niet werkt. en dan beginnen we toch weer van vooraf?
en we hebben geen plannen waar alles ligt, dus moet elke maatschappij apart 't straatje open leggen en weer dicht. moet er nog zand zijn?
ventje gaat zich moeten haasten om op tijd bij zijn moeder te zijn want die moet ook nog boodschappen doen. wil hij vanavond iets drinken en bijkomen.
ik weet nog niet wat ik ga doen. ik ben nog niet op temp. vandaag. ( diesel)
Fijne dag seizoentjes, beterschap voor de zieken en moed voor de herstellenden. knuffel
Gimly heeft weer een haarbal. de long-long versie. hij ligt te slapen en vraagt ( lees zeurt) niet om eten. ik vrees dat we 't vlaggen hebben. deze keer opslorpdoekjes gebruiken en eenmaal droog de wetjetswiffer erop gebruiken.
geen valentijn gevierd: gewoon spaghetti gegeten en wel een glas witte wijn gedronken ' s avonds toen Lilly naast ventje lag. Maar vannacht.... elke half uur kwam de juffrouw piepen en snorren en haar genegenheid voor ventje ten toon te spreiden door hem te likken en te bijten. ( liefdesbeetjes) die is dan natuurlijk wakker en gestoord. vandaag is ze 8 maaand oud. vanmorgen liep ze naar Gimly die ligt te slapen op de fleece en pakte hem vast bij de nek en duwde haar neus tegen de zijne. hij was gestoord natuurlijk maar gelukkig liet ze het erbij.
Anders is het hier cross tot er eentje er genoeg van heeft.
gisteren zat er een enveloppe van 't stad in de brievenbus. we gaan zo'n fiberverbinding krijgen. straatje open ( liefst als het slecht weer is) straat lang open en versierd met oranje lampen die flikkeren in den donker en goe breed opengelegd zodat een kleerkast van een vent er in zou kunnen vallen. en ten slotte straatje dicht om tot de conclusie te komen dat 't spel niet werkt. en dan beginnen we toch weer van vooraf?
en we hebben geen plannen waar alles ligt, dus moet elke maatschappij apart 't straatje open leggen en weer dicht. moet er nog zand zijn?
ventje gaat zich moeten haasten om op tijd bij zijn moeder te zijn want die moet ook nog boodschappen doen. wil hij vanavond iets drinken en bijkomen.
ik weet nog niet wat ik ga doen. ik ben nog niet op temp. vandaag. ( diesel)
Fijne dag seizoentjes, beterschap voor de zieken en moed voor de herstellenden. knuffel
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede woensdagmorgen allemaal
zonnig is het, dus nog even ervan genieten
want vanaf morgen wordt het weer minder zonnig
zo zei de weerman gisteren
Maar we nemen het zoals het komt
we kunnen erover zagen en dat helpt ook niet
Voor alle zieken een spoedig beterschap,
het lijkt weer een heel ziekenhuis te worden...
Fijne dag allemaal en sterkte wie het nodig heeft
hier geen nieuws.... groetjes en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

Goede namiddag, heerlijk in het zonnetje
Heb zopas boodschappen gaan doen en
de muts en handschoenen konden al rap in de caddy
het was er al te warm voor, zalig in de zon en bijna geen wind
Veel sterkte aan allen die het nodig hebben ....
en nog even wachten op de lente
Groetjes allen en tot morgen....
-
Hier staus quo.
Toch een beetje orde kunnen scheppen.
Twee fijne wasjes buiten gehangen.
Hier waaide een fris windje.
Ja en echt buiten mag ik nog niet hé!
Nog een prettige avond verder iedereen.
Toch een beetje orde kunnen scheppen.
Twee fijne wasjes buiten gehangen.
Hier waaide een fris windje.
Ja en echt buiten mag ik nog niet hé!
Nog een prettige avond verder iedereen.
-
Goede morgen allemaal zo vergeet ik niemand
een grijze morgen ... er zal vandaag niet veel zon te zien zijn vrees ik
en het is frisser als gisteren, toen hadden we 14°
Maar ja, half februari kan het nog geen zomer zijn hé
Allen een fijne donderdag en spoedig beterschap
en hou het veilig!!
een grijze morgen ... er zal vandaag niet veel zon te zien zijn vrees ik
en het is frisser als gisteren, toen hadden we 14°
Maar ja, half februari kan het nog geen zomer zijn hé
Allen een fijne donderdag en spoedig beterschap
en hou het veilig!!
-
Ook hier grijs.
Vandaag een poging ondernemen om de strijk een beetje bij te werken.
Als het niet lukt kan ik gewoon stoppen.
Veel valt er niet te vertellen.
Ik hoor en zie niemand.
Maak het binnen gezellig vandaag.
Vandaag een poging ondernemen om de strijk een beetje bij te werken.
Als het niet lukt kan ik gewoon stoppen.
Veel valt er niet te vertellen.
Ik hoor en zie niemand.
Maak het binnen gezellig vandaag.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Beterschap voor de zieke seizoentjes.
Hallo iedereen,
Clive: dank je wel voor de tip, inderdaad een doekje erover leggen , voorkomt het. Uiteindelijk heeft dochter zelf het klusje geklaard, hoe? dat weet ik niet.
Herinner me zo iemand ( is jaren geleden) die had haar autosleutels laten vallen, recht in het rioolputje. Ze zag ze liggen, maar kon er niet aan. De mannen van de gemeente zijn er aan te pas gekomen.
Weinig volk in de supermarkt deze ochtend. Is me al eerder opgevallen. Volgens manlief maken de supermarkten verlies ( heeft dat gelezen). Ja, er komen er steeds meer en meer. Hier zijn de laatste tijd ook winkels bijgekomen, en er staan er nog op de planning ( van horen zeggen).
Grijs en regenachtig. Gelukkig was het gisterennamiddag goed weer, de ukjes hebben een tijdje buiten gespeeld . Ze gingen op de trampoline springen, ja, dan moet ik ook meedoen van hun. Maar zo hoog als hun spring ik niet, ik probeer me staande te houden
Dames, tot morgen allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemiddag Seizoentjes,
Allemaal bedankt voor de beterschapswensen. Voel me beter vandaag, was lang geleden dat ik me van een bronchitis zo ellendig heb gevoeld. De eerste dagen voelde ik me niet echt ziek en dan over 1 nacht was ik het wel. Heb vandaag ook voor de eerste keer een beetje honger. Heb wel wat gegeten de laatste dagen, maar was allemaal in stukjes en beetjes en het smaakte me niet. Heb verschillende zelftesten gedaan, maar die waren altijd negatief. Moet wel nu nog mijn medicatie blijven innemen tot ze leeg is.
Ik las diagonaal dat er veel Seizoentjes in de lappenmand liggen. Heel veel sterkte en beterschap voor jullie natuurlijk ook.
Het regent, was toch eens graag met Matice gaan wandelen, want dat was de laatste dagen ook niet het geval als manlief niet thuis werkte. Zal me goed induffelen en een muts en sjaal aandoen en de korte tour maken.
HVT, jou quarantaine zit erop als ik goed gelezen heb. Jij bent dan ook aardig ziek geweest.
Zo, ik ga eens iets in het HH doen en rond 14:00H ga ik als het weer niet te slecht is, wandelen met Matice. Hem ook zijn regenjas maar aandoen.
Ik wens zonder namen iedereen beterschap als het nodig is en voor iedereen een mooie donderdag.
Liefs en een dikke knuffel.
-
Goede morgen alle seizoentjes
Er zal niet veel zon zijn vandaag,
hier was het vanmorgen zelfs nevelig
Maar we nemen wat komt, en passen ons aan
Er zit niks anders op....
Heel veel sterkte aan al onze zieke vrienden
en een knuffeltje voor allen
Er zal niet veel zon zijn vandaag,
hier was het vanmorgen zelfs nevelig
Maar we nemen wat komt, en passen ons aan
Er zit niks anders op....
Heel veel sterkte aan al onze zieke vrienden
en een knuffeltje voor allen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
hevige wind en niet veel te vertellen.
Fijne dag beterschap voor de zieken, moed voor de geqarantainden en sterkte voor de herstellenden. knuffel
hevige wind en niet veel te vertellen.
Fijne dag beterschap voor de zieken, moed voor de geqarantainden en sterkte voor de herstellenden. knuffel
Cats Rule!