In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

18 feb 2023, 10:08

Goede zaterdagmorgen seizoentjes allemaal :wink:
Een grijze ochtend ik hoop dat
het nog iets beter wordt :roll: het heeft
geregend maar momenteel is het droog :oops:

Ja jammer voor de stoeten van carnaval
die overal willen uitgaan :(
die mensen hebben zoveel werk gehad
aan de praalwagens, de wind is er ook
niet zo goed voor :roll:
hopelijk valt het nog wat mee
Maar er is niks tegen te doen
Hier is het pas op 3 maart
de jaarlijkse carnavalstoet

Groetjes allen en sterkte wie het nodig heeft :(
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

18 feb 2023, 10:40

Afbeelding

Hallo iedereen,

Grijs buiten maar niet koud.

Heb gisteren van ex- collega van manlief eendeneieren gekregen. Die heeft thuis veel pluimvee lopen . Weet nog niet wat ik met die eendeneieren ga doen. Denk wel dat die ietsje anders smaken dan kippeneieren. Ze zijn ook groter. Heb zo ooit eens op het werk een struisvogelei gehad, dat moesten we kapot slaan met een hamer, niet te doen :D .

Morgen begint de carnaval. Hopelijk hebben ze goed weer. Daar gaan we niet naartoe , ik denk dat ik in mijn ganse leven nog maar 2 keer ben gaan kijken. Ik zie het liever op tv. Bij ons thuis keken ze elk jaar op de Duitse tv naar het carnaval. De tv bleef de ganse dag aan. Ik denk zelfs dat er busreizen werden georganiseerd .

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

18 feb 2023, 10:41

Goede morgen.
Hoeveel brood zit er nog in de diepvries?
Ik ga kijken in de garage.
Oeps, de was moet nog ingestoken.
Het is wel koud aan de voetjes op sokken.
Ach ja, de sloffen staan nog boven.
Op naar boven.
Vensters sluiten terwijl we daar toch zijn.
Bijna de sloffen vergeten.
Ja en waar heb ik mijn leesbril nu weer gelaten?
Toertje door het hele huis.
Ah ja, op het muurtje in de living.
Hoeveel brood zit er nog in de diepvries?
Awel, ik moet nog altijd gaan kijken.
En zo gaan de dagen vlug voorbij...

Prettige dag aan allen!

Oma-C

19 feb 2023, 09:35

Goede grijze zondagmorgen allemaal... :oops:
Ik stuur een knuffeltje aan jullie allen
en vooral aan hen die het écht nodig hebben :)

Muddy Maddy

19 feb 2023, 09:50

Goede morgen seizoentjes,

hier geen nieuws. Hier geen carnaval of toch niet waar ik weet van heb aan het grijze water.
Fijne dag allen, beterschap voor de zieken moed voor de herstellenden knuffel
Cats Rule!

anjelierken

19 feb 2023, 10:39

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier wordt het een rustig dagje.
De strijk is al gedaan, was weinig, want ik strijk altijd machine per machine. Als de strijk gedaan is, dan pas wordt er gewassen, zo kan je het makkelijk bijhouden.

Denk niet dat er iemand zal langskomen, heb nog niks gehoord van de kinderen. Dinsdag komen de ukjes, dat hebben we al afgesproken, en voor de rest van de week zien we wel.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

19 feb 2023, 11:12

Afbeelding

Oma-C

19 feb 2023, 11:12

Afbeelding

clive

19 feb 2023, 12:11

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

Neen, ik hou ook niet van karnaval, te druk voor mij. Heb wel respect voor diegenen die maanden en maanden aan de praalwagens werken.
Alles in het HH is gedaan op langzaam tempo. En ook het avondeten is al voorbereid en de keuken opgeruimd.
Gaan nu wandelen met Matice en als we daarvan terug zijn, volgt er een heerlijk rustige zondagnamiddag waar alles kan en niets moet.

Wilde eend, ik hoop dat de brandwonden wat beter zijn en dat ze eindelijk de juiste zalf gevonden heb die daadwerkelijk werkt.

Liefs en een warme knuffel voor iedereen.

Helena van Troje

19 feb 2023, 13:46

Hier een blij iemand.
Ik heb me weer heel erg moeten inhouden in het tuincentrum!
Maar, ik heb de viooltjes voor in de bloembakken.
En mooie servetjes, en kruiden voor in de kruidenborder.
Tijm, peterselie, roosmarijn, munt...
Twee primula om die van vers en gezond gezelschap te houden.
En wat kleine plantjes voor in de mini bloempotjes.
Spijtig waren er geen hangers om viooltjes in te planten.
Nu nog de ene of de andere om potgrond sturen, want de auto was vol...
Zo een kleine zak kan ik moeilijk met de fiets vervoeren.

Het is maar grijs buiten, maar maak het dan binnen maar gezellig allemaal!

MM zo kort van stof de laatste dagen?

En nog goed nieuws!
Ik heb gewonnen!
De volhouder wint.
Ik denk dat ze mij bij wegen en verkeer beu zijn met mijn gezaag over de vrachtwagens voor de deur.
Er staat een verkeersbord " verboden te parkeren"
Gedaan met mastodonten voor mijn neus...
Wie daar voor gezorgd heeft?
Ik weet het niet.

wilde eend 2

19 feb 2023, 18:49

Dag seizoentjes allemaal ,
Hier voor de verandering buikgriep ..... gisteren 2 gebakken eitjes gegeten ... misschien komt het daardoor ?? geen idee .../////
Ik lees dat jullie het ook rustig houden ...
Clive : ik hoop ook echt dat het nu beter gaat met jou .
( mijn huid is tamelijk goed hersteld maar ik moet nog een hele tijd een vochtinbrengende crème smeren tegen uitdrogen en schilferen )
En wat betreft karnaval : in de jaren 70 maakte ik zelf elk jaar een mooi kostuum voor de bals ( heb ooit een prijs gewonnen met mijn markiezinnenkleed )en was ik lid van een karnavalsgroep . Die tijd is lang voorbij : nu zou ik niet meer de moeite doen om te gaan kijken .
HVT : fijn dat je de lentebloempjes hebt kunnen kopen in het tuincentrum !
OMA C , Anjelierken , Bekske , MM , en alle seizoentjes : een fijne avond en blijf gezond !!

Muddy Maddy

20 feb 2023, 09:28

Goede morgen seizoentjes,

zal ik vandaag een beetje langer van stof zijn, helena? :D ( zit een beetje in een dip door het weer en de arthrose)
mijn koffiezet is al 5 dagen kapot en ik moet 3 weken wachten als ik een nieuwe wil want het kleur en model is uitverkocht. voor nu is het oploskoffie.
ons moeder heeft vriendin 1 naar de markt gestuurd om brugse lookworst ( een rode, een bruine en witte + 500 gr gehakt.) ze heeft dat in de diepvries gestoken tegen dat we volgende week maandag komen. ik vraag me af waarom ze dat nu doet en ventje zei: zodat ze niet dat uitgesteld etentje voor haar verjaardag moet geven. ik ga hem nog gelijk moeten geven ook.
ventje heeft in de nacht van zaterdag op zondag weer een aanval van ademnood gekregen. het night-choke symdroom. ik schrok wakker en Lilly verdween onder het bed. nodeloos te zeggen dat ik dan heel de nacht gewaakt heb. hij zou een heel stevig hard hoofdkussen moeten hebben dat op zijn plaats blijft liggen.
gisteren hebben wij ons bij wijze van spreken dood gezocht naar de bruine ovenschaal. om het gebraadje in te bakken in de oven.
uit noodzaak dan de pyrexschaal van onder het stof gehaald en snel afgewassen. die bruine ovenschaal liet zich niet vinden. tot ik vanmorgen oploskoffie ga zetten en het LED TL licht op snoer aansteek onder de kast om te zien of er nog genoeg water in de waterkoker zat. en uit mijn ooghoek zie ik iets bruins. die ovenschaal zat knus weggestopt achter een opdienschaal op het uitdruiprekje. Als ventje de vorige keer de afwas gedaan had zou hij hem wel gevonden hebben. maar die doet liefst zo weinig mogelijk in het huishouden. hij moest dat thuis ook niet want zijn moeder had een werkvrouw. de toen 16 jarige zwangere kathleen die door haar ouders was buiten gezet en zich was gaan aanbieden als kuismadam. ( ze was ook op onze trouw want ze werd bijna voor ieder feestje gevraagd als "deel van de familie")
schoonmoeder had medelijden en ze mocht 3 dagen in de week komen kuisen als schoonmoeder op "cursus" was ( lees: in bed met de generaal) Geen wonder dat mijn schoonvader aan den drankduivel zijn ziel verkocht. schoonmoeder had ook alle kleertjes van schoonzus die ventje ook moest aandoen ( ja, met kant aan de hemdjes en al) gespaard en dan aan die kuisvrouw gegeven voor haar kindje. die zoon wil niets meer met zijn moeder te maken hebben tussen haakjes maar hoe de historie daarvan in elkaar zit weet ik niet. ze is nu op pensioen. de laatste keer dat ik ze zag was op de receptie van nichtje haar trouw. en ik weet niet wat ik haar misdaan heb maar ze keek niet eens naar me noch zei ze goede dag. ze sprak alleen tegen ventje en ik was een soort aparitie. ( spookfiguur)
ben blij dat je zoveel bloemen en plantje gescoord hebt Helena maar hier komen er geen. ventje vind dat we er
geen plezier gaan aan beleven met ons "bloemenmeisje" die graag anjers ziet. hij is bang dat ze alle planten kapot gaat bijten.
zo dat was het lange stof.
Fijne dag seizoentjes, beterschap aan de zieken en moed voor de herstellenden knuffel.
Cats Rule!

clive

20 feb 2023, 09:48

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, fijn te lezen dat de brandwonden toch al een beetje beter zijn dankzij de zalf of zalven.

Kan het zijn dat ik Bekske mis ? Hoop dat daar alles oké is.

Muddy Maddy, bij jullie alles in orde ?

HVT, zo'n tuincentrum is gevaarlijk voor mijn bankkaart :D . Zie altijd wel iets mooi staan.

Oma-C, hoe bevalt het jouw dochter in Delft. Is ze het daar al een beetje gewoon ?

MJ, jij hebt het druk. Geniet van de mooie dingen die ze bij jullie allemaal doen.

Mammyretro, ik weet niet hoe het weer gisteren bij jullie was, maar hier was het tijdens de middag goed te doen. We waren gaan wandelen met Matice, maar ben alleen terug naar huis moeten komen wegens zuurstofproblemen en ik was een puf vergeten mee te nemen. Ben daarna gaan wachten aan de rand van het bos waar manlief en Matice uitkwamen.

Anjelier, fijn dat schoondochter haar juweeltje terug uit het gootje heeft kunnen vissen. Dat gebeurt haar nooit meer :) . Ik heb het ook maar geleerd een gastendoekje in de lavabo te leggen, nadat het kwaad was geschied.

Buurman schuin/ schuin tegenover ons is gisteren met de ambulance opgehaald. Hij heef K en het ziet er echt niet goed uit. Kaarsjes branden dan wel, maar of ze ook daadwerkelijk gaan werken is maar de vraag.

Zo, ik ga beginnen aan het HH. Ze zijn hier een digitale meter aan het plaatsen. Om07:15H ging de bel al. Gelukkig had ik een pyjama aan met een lange broek. En daarover mijn pluchen kamerjas.

Zo, ik ga beginnen. Eerst mijn haren gaan wassen en dan badje nemen en dan boven meteen alles doen en de vuile was meenemen , deze sorteren en de eerste wasmachine van vandaag instoppen. Als we terug elektriciteit hebben natuurlijk.

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten. Ik wens iedereen een zo'n mooi mogelijke maandag.
Liefs en een warme knuffel voor iedereen.

Oma-C

20 feb 2023, 09:55

Goede maandagmorgen allemaal :wink:
grijs en regenachtig....net als het voorbije weekend :oops:
Ik stuur allen een beetje moed en beterschap

clive, dochter is het al goed gewoon in Delft :)
maar ze is ook een reeks ziekenhuisdelen aan het
aflopen, onderzoeken allerlei..... hopelijk vinden ze rap
wat er gaande is :roll:
Hier verder alles oké en rustig, groetjes allen en tot........ :)

Helena van Troje

20 feb 2023, 10:13

Tegen deze middag heb ik weer een spic en span huisje!
De eerste was beddengoed hangt te drogen buiten aan de lijn.
MM bedankt voor de lange stof :D
Verder valt er hier niet veel te vertellen.
Morgen of overmorgen ten laatste moeten de boeken van de bib binnen.
Er is een nieuwe halte van De Lijn voorzien ter hoogte van de bib en toevallig stopt mijn bus daar nu ook.
Dat gaan we dan eens proberen.
Die mobib kaart moet toch ook nog renderen.
We zullen eens naar de living verhuizen want ik zit hier in de weg.

Grijs en somber, maar uit komt de zon wel terug.
Fijne dag nog allemaal.