In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (6)
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allen ,
Hier is het droog en ik zie de zon af en toe door de wolken piepen.
Het is wel fris buiten , 6 graden .
Prachtige foto's inderdaad Annemarie
Remie , koffieklets of fietsen .
Z'bloemeke , wij hebben ook senseo en wij vinden eigenlijk alleen de Perla mild van de AH lekker en als ze die niet hebben , de milde pads van de Jumbo . Milde koffie dus , niet te scherp en niet te bitter
Met mijn man gistermiddag even naar kledingzaak geweest . Hij moest ( met tegenzin haha ) een broek kopen , en zowaar hij vond er 1 lekker zitten , gelijk dan maar 3 dezelfde gekocht ( wel in 3 verschillende kleuren ) want kleding kopen is niet zijn hobby zeg maar . De vrouwen hier zullen dat herkennen denk ik
Wat we vandaag gaan doen ? Geen idee nog . Stukje fietsen .
Z'bloemeke , Marietteke , Gerda , Ponneke , Remie , Inge , Jadi , Mies , Annemarie , Adam en 'meelezers' allemaal een fijne zaterdag gewenst .

Hier is het droog en ik zie de zon af en toe door de wolken piepen.

Het is wel fris buiten , 6 graden .

Prachtige foto's inderdaad Annemarie

Remie , koffieklets of fietsen .
Z'bloemeke , wij hebben ook senseo en wij vinden eigenlijk alleen de Perla mild van de AH lekker en als ze die niet hebben , de milde pads van de Jumbo . Milde koffie dus , niet te scherp en niet te bitter
Met mijn man gistermiddag even naar kledingzaak geweest . Hij moest ( met tegenzin haha ) een broek kopen , en zowaar hij vond er 1 lekker zitten , gelijk dan maar 3 dezelfde gekocht ( wel in 3 verschillende kleuren ) want kleding kopen is niet zijn hobby zeg maar . De vrouwen hier zullen dat herkennen denk ik
Wat we vandaag gaan doen ? Geen idee nog . Stukje fietsen .

Z'bloemeke , Marietteke , Gerda , Ponneke , Remie , Inge , Jadi , Mies , Annemarie , Adam en 'meelezers' allemaal een fijne zaterdag gewenst .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie zonnige zaterdagmorgen allemaal
wij zijn vandaag thuis want Myla en Elly zijn hier al van deze morgen
en ik ben ook aan de wekelijkse wasjes bezig en van alles en nog wat
maar ik heb nu niet veel tijd en dus zal ik later wel eens op iedereen antwoorden
want terwijl de soep aan 't koken is moet ik nog de balletjes maken om er in te doen
en dan ook nog de verse spruitjes kuisen en ook de rest van het middageten terwijl ik de wasmachine en de droogkast op tijd en stond leegmaak en terug vul met de was
tot later, daaaaag

wij zijn vandaag thuis want Myla en Elly zijn hier al van deze morgen
en ik ben ook aan de wekelijkse wasjes bezig en van alles en nog wat
maar ik heb nu niet veel tijd en dus zal ik later wel eens op iedereen antwoorden
want terwijl de soep aan 't koken is moet ik nog de balletjes maken om er in te doen
en dan ook nog de verse spruitjes kuisen en ook de rest van het middageten terwijl ik de wasmachine en de droogkast op tijd en stond leegmaak en terug vul met de was
tot later, daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Nou An-W, het is fietsen geworden.
Maar eerlijk gezegd had ik daar bijna spijt van, want eigenlijk stond er voor dit oude manneke ’n te straffe verdomd koude wind..!
Wel heb ik nog druiven kunnen scoren, dit bakje voor € 1,00

En An-W om nog even terug te komen op die knol van de Sint, ik kon ze nu heel stiekem allebei vastleggen
Wisselende beelden
Dat arme bruine paardje wat erbij loopt gebruiken de Sint en Piet als pakezel voor de cadeautjes die naar de kinderen moeten.. best wel zielig vind ik.. niet dan.. ja toch..?
Nu de lunch, dan 'n kort middag
waarna het dan tijd is voor sport de TV (wielrennen) Menu:

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

Remie ja koud windje , heb ik ook gevoeld toen ik vanmorgen
naar de winkel fietste
hier effe het zonneke gezien , maar ze is er alweer vandoor ,
En amaai druifjes voor maar 1 euro ,
ik zal zeker eens naar Moordrecht moeten komen ,
wanr dat vind je hier niet bij ons hoor
bloemeke , wat leuk , de hondjes op bezoek ,
ik zie onze "rakkers" morgen hé ,
en kijk er ook al naar uit ,
grootjegerda , ja alweer 'n nieuwe dag ,
ze vliegen zo voorbij , vind ik
AN W je man kan weeral voort , met zijn drie nieuwe broeken ,
en ja ik herken dat zeker , bij ons is dat ook zo , winkelen is niet aan hem besteed
mama igne , regen bij jullie ,
hier ook af en toe 'n klein buitje
Anne Marie , ja toffe fotoos hoor ,
fijne dag nog voor iedereen
geluk vind je onverwacht
-
hallooooo een goeie avond al bijna weer
voila de hondjes zijn terug naar huis en ze hebben zich geamuseerd
en ze zijn echt braaf
jadi hopelijk gaat het een beetje daar bij jullie , en voelt je ventje zich niet te ziek , sterkte hoor
marietteke veel plezier nog morgen bij je zoon met de hondjes
en hier is het al gans de dag droog en zonnig bij ons
Remie laat de druifjes maar smaken en 1 euro is geen geld voor zo'n bakje
hier kost dat veel meer hoor , want groenten en fruit zijn de laatste tijd veel duurder geworden in ons Belgenlandje en de rest ook trouwens
gerda ook een fijne zaterdag voor jullie
An bedankt voor de info over koffiepads , wij kochten onze koffiepads altijd in de Carrefour omdat we deze het best vonden maar nu zijn de verpakkingen veranderd en komen hun koffiepads van een andere leverancier en is het ook andere koffie en deze is echt niet te drinken
en bij ons is het ook zo dat mijn ventje altijd 2 of 3 jeansbroeken tegelijkertijd koopt , en dus kan jou ventje nu lang verder met 3 nieuwe broeken
inge hier lag de grond deze morgen ook lichtjes nat van vannacht maar overdag bleef het droog
Anne-marie ook een mee eter in de tuin , hier hebben we er ook ééntje die 's nachts af en toe eens iets komt pikken uit de eetpot van de egeltjes en het is een rosse bosmuis bij ons die onder ons tuinhuisje woont achteraan in de tuin
allé tis alweer etenstijd
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Ponneke, Sarina , Anne_marie en Adam 2
geniet nog van jullie zaterdagavond verder
daaaaaag

voila de hondjes zijn terug naar huis en ze hebben zich geamuseerd
en ze zijn echt braaf
jadi hopelijk gaat het een beetje daar bij jullie , en voelt je ventje zich niet te ziek , sterkte hoor
marietteke veel plezier nog morgen bij je zoon met de hondjes
en hier is het al gans de dag droog en zonnig bij ons
Remie laat de druifjes maar smaken en 1 euro is geen geld voor zo'n bakje
hier kost dat veel meer hoor , want groenten en fruit zijn de laatste tijd veel duurder geworden in ons Belgenlandje en de rest ook trouwens
gerda ook een fijne zaterdag voor jullie
An bedankt voor de info over koffiepads , wij kochten onze koffiepads altijd in de Carrefour omdat we deze het best vonden maar nu zijn de verpakkingen veranderd en komen hun koffiepads van een andere leverancier en is het ook andere koffie en deze is echt niet te drinken
en bij ons is het ook zo dat mijn ventje altijd 2 of 3 jeansbroeken tegelijkertijd koopt , en dus kan jou ventje nu lang verder met 3 nieuwe broeken
inge hier lag de grond deze morgen ook lichtjes nat van vannacht maar overdag bleef het droog
Anne-marie ook een mee eter in de tuin , hier hebben we er ook ééntje die 's nachts af en toe eens iets komt pikken uit de eetpot van de egeltjes en het is een rosse bosmuis bij ons die onder ons tuinhuisje woont achteraan in de tuin
allé tis alweer etenstijd
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Ponneke, Sarina , Anne_marie en Adam 2
geniet nog van jullie zaterdagavond verder
daaaaaag

marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

slaapwel
geluk vind je onverwacht
-

Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

En of ze smaken, de helft gisteren bij de lunch al opgegeten en vandaag de rest bij de lunch.zonnebloemetje schreef: ↑25 feb 2023, 18:41Remie laat de druifjes maar smaken en 1 euro is geen geld voor zo'n bakje
Nu moet ik ze nog wel betalen, ik had net deze keer geen kleingeld bij me en er was niemand die kon wisselen.
Dus de eerstvolgende keer dat ik daar weer langskom (da’s bijna altijd als ik ’n fietstoertje doe in de polder) doe ik onderstaande briefje met de daarop geplakte
even in de brievenbus zoals hier afgebeeld op de foto bij het (boeren)stalletje.
Straks eerst heel goed kijken wat het weer doet voordat ik weer net als gisteren op ‘t
stap, toen was het echt minder leuk door de schrale koude wind..! (kracht 4)En anders vermaak ik mezelf ook wel binnen hier thuis prima hoor

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE & BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne zondag
Vanmorgen een beetje uitgeslapen
Nu genieten van mijn ontbijt
Het zonnetje is er bij, al is het wel koud buiten
Ergens vandaag een flinke wandeling met de hond maken, wasje draaien en verder hebben we nog geen plannen
Laat de druiven lekker smaken Remie, een euro is zeer weinig wat je ervoor betaald hebt
Zonnebloemetje genoten van de honden
Koffie drinken ik zeer weinig, maar mijn man is ook kieskeurig met wat hij wil drinken aan koffie
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Vanmorgen een beetje uitgeslapen
Nu genieten van mijn ontbijt
Het zonnetje is er bij, al is het wel koud buiten
Ergens vandaag een flinke wandeling met de hond maken, wasje draaien en verder hebben we nog geen plannen
Laat de druiven lekker smaken Remie, een euro is zeer weinig wat je ervoor betaald hebt
Zonnebloemetje genoten van de honden
Koffie drinken ik zeer weinig, maar mijn man is ook kieskeurig met wat hij wil drinken aan koffie
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
Goedemorgen allen ,
Hier heel zonnig , maar heel koud ook .
Maar gaan vanmiddag toch fietsen naar dochter denk ik ( 11 km heen en 11 km terug ) .
Leuke foto's gezien hier . Wist ook nooit dat Sinterklaas een apart pakjespaard had
Lekker genieten van je druiven Remie en dat zijn 'vooroorlogse' prijzen
Alle groente en fruit in de supermarkt vind ik best wel duur geworden , ik kijk wel naar aanbiedingen hoor.

Hier heel zonnig , maar heel koud ook .
Maar gaan vanmiddag toch fietsen naar dochter denk ik ( 11 km heen en 11 km terug ) .
Leuke foto's gezien hier . Wist ook nooit dat Sinterklaas een apart pakjespaard had
Lekker genieten van je druiven Remie en dat zijn 'vooroorlogse' prijzen
Alle groente en fruit in de supermarkt vind ik best wel duur geworden , ik kijk wel naar aanbiedingen hoor.

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
O ja , nog even voor de liefhebbers van vogels onder ons.
De Vogelbescherming heeft de webcams van de broedende lentevogels weer actief gezet .
De bosuil bijvoorbeeld , zit al vanaf 9 februari op haar ei
Hieronder kan je ze bewonderen :
Live meekijken: webcams Vogelbescherming staan weer aan
https://www.vogelbescherming.nl/beleefdelente
De Vogelbescherming heeft de webcams van de broedende lentevogels weer actief gezet .
De bosuil bijvoorbeeld , zit al vanaf 9 februari op haar ei
Hieronder kan je ze bewonderen :
Live meekijken: webcams Vogelbescherming staan weer aan
https://www.vogelbescherming.nl/beleefdelente
Laatst gewijzigd door An-W op 26 feb 2023, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.