Energieprijzen
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Er rust een banvloek op vleeseters want vlees = CO2-voetafdruk volgens de nieuwste openbaringen.
'ze' hebben het goed voor met ons en sporen ons aan om meer plantaardig te eten. 0% btw op sla en komkommers
'ze' hebben het goed voor met ons en sporen ons aan om meer plantaardig te eten. 0% btw op sla en komkommers

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De domme kloten beseffen wel niet dat ze hiermee de pharma geld laten verdienen. Wie geen vlees eet moet noodgedwongen Vit. B12 en ijzerpillen nemen. Ik heb een collega gekend die ook plotseling in een bevlieging vegatarier werd , en zonder de consequenties ervan te kennen. Na een paar maanden zag die eruit als een lijk door bloedarmoede. Hij is dan terug maar vlees gaan eten.
Bij de productie van Vit. B12 en ijzerpillen wordt ook CO2 uitgestoten ( en wie weet allemaal voor andere bodemvervuiling ).
En vanwaar gaan we dat plantaardig eiwit als alternatieve eiwitbron dan wel halen ? Uit genetisch gemanipuleerde soja ingevoerd uit de VS ? Jawel !
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Wat is eigenlijk de oorzaak van het duurder worden van al die courante basisproducten ? Tijdens WO II werden aanvoerlijnen over zee te gevaarlijk vanwege de U-boten erkon dus weinig worden ingevoerd, bovendien eiste de Duitse bezetter meer dan zijn evenredig deel op, gevolg grote schaarste en onbetaalbare boter. Maar komt al onze voeding nu misschien uit Oekraïne ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Misschien is het goed om dei 50% heel groot te schrijven, dat zegt meer dan van 6 naar 9%
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Koop je alle dagen een stukje vlees of vis van € 10 dan heb je nu op ´t einde van de week daar 3 euro btw op betaald vanaf dan zal ´t 4,5 euro zijn ... dus een euro vijftig meer als je gepensioneerd bent.
Ga je werken dan kan je dat wel hebben want je krijgt per week zo´n 15 euro extra
Ga je werken dan kan je dat wel hebben want je krijgt per week zo´n 15 euro extra
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Minister Van Peteghem ( Nieuwe woord van Minister is Modern)
Maar van 6 naar 9 % btw is geen uil hoor
Komt meer btw binnen kunnen ze 835 aanbieden via belastingen .
Alleen de gepensioneerde kunnen op honger zitten .
Niks voor niks bij de regering . En gratis bestaat niet bij Mevr Rutten .
Idem voor elektriciteit en gas . Zijn nog veel wachtende voor de premie
en als je indient via platform van F.O.D moet je vier maanden wachten .
Maar van 6 naar 9 % btw is geen uil hoor
Komt meer btw binnen kunnen ze 835 aanbieden via belastingen .
Alleen de gepensioneerde kunnen op honger zitten .
Niks voor niks bij de regering . En gratis bestaat niet bij Mevr Rutten .
Idem voor elektriciteit en gas . Zijn nog veel wachtende voor de premie
en als je indient via platform van F.O.D moet je vier maanden wachten .
-
Overloop even de bronnen van inkomsten van de staat:
1. belasting op arbeid (inkomstenbelasting): we staan aan de top in de wereld
2. belasting op vermogen - belasting op winst bedrijven en op dividenden en zelfs een stuk op persoonlijk vermogen: ook hier staan we mee aan de leiding in de wereld. Bovendien gaan de liberale partijen dwarsliggen als je hierover begint.
3. btw: hier valt nog wel wat te halen want voor veel zaken bepaal je zelf of je ze koopt of niet. Groenten, fruit, elektriciteit: nultarief in Van Peteghem zijn plan.
4. erfenisbelasting: ook daar kan men nog wat pakken, al is het niet heel veel
Als jij het was, wat zou je dan méér belasten en wat minder?
1. belasting op arbeid (inkomstenbelasting): we staan aan de top in de wereld
2. belasting op vermogen - belasting op winst bedrijven en op dividenden en zelfs een stuk op persoonlijk vermogen: ook hier staan we mee aan de leiding in de wereld. Bovendien gaan de liberale partijen dwarsliggen als je hierover begint.
3. btw: hier valt nog wel wat te halen want voor veel zaken bepaal je zelf of je ze koopt of niet. Groenten, fruit, elektriciteit: nultarief in Van Peteghem zijn plan.
4. erfenisbelasting: ook daar kan men nog wat pakken, al is het niet heel veel
Als jij het was, wat zou je dan méér belasten en wat minder?

Will: 3. btw: hier valt nog wel wat te halen want voor veel zaken bepaal je zelf of je ze koopt of niet. Groenten, fruit, elektriciteit: nultarief in Van Peteghem zijn plan.
Heb je al eens de prijzen van de groenten en fruit bekeken , denk je nu echt
dat Delhaize en Colruyt , prijzen gaan verlagen omdat er geen btw wordt aangerekend .
Maakt dat iemand anders wijs .
Nogmaals ze hebben altijd achterpootjes bij de regering , alleen sponsoren ze hun eigen , is niet
moeilijk als je aan de bron zit .
Normaals gratis bestaat niet .
Heb je al eens de prijzen van de groenten en fruit bekeken , denk je nu echt
dat Delhaize en Colruyt , prijzen gaan verlagen omdat er geen btw wordt aangerekend .
Maakt dat iemand anders wijs .
Nogmaals ze hebben altijd achterpootjes bij de regering , alleen sponsoren ze hun eigen , is niet
moeilijk als je aan de bron zit .
Normaals gratis bestaat niet .
-
"Het kan nog altijd meer", zei Kim Jong Un en hij belastte de mensen aan 100%.
Des te meer je belast, des te minder zijn de mensen bereid om nog te proberen iets extra's te verdienen. En dan valt de curve van de inkomsten weer een heel stuk naar beneden.
Sorry, mijn fout. 6% zal het blijven, inderdaad.Alleen omdat z´n arm werd omgewrongen is elektriek van 21 naar 6 % gekomen, het nultarief gaat daarvoor nooit komen ...
Mijn vraag was: als jij mocht beslissen, wat zou je dan méér belasten?

Wil :Mijn vraag was: als jij mocht beslissen, wat zou je dan méér belasten?
Je bent uit zelfde hout gesneden als de ministers , en daarmee is alles gezegd .
Hebben ze nog niet genoeg beslist in de wetstraat en wat ze beslissen trekt stijl op de botten .
Zie naar stikstofakkoord , zit al te wenen op zijne stoel Jan Jambon .
Zie dat ze vandaag niet tot akkoord komen , dan breekt de hel los in Brussel .
Zie naar Vreg ze heeft die zaak toch ook verloren . Minister Demir .
En dat gaat ook zo gebeuren met stikstofakkoord kunnen ze weer van nul beginnen .
Nogmaals gratis bestaat niet , en al wat ze uitdelen gaan ze op andere manier terug innen .
Nog een jaar , en dan komen er weer nieuwe aan de macht met andere visie , kunnen ze weer
alles omkeren .
Je bent uit zelfde hout gesneden als de ministers , en daarmee is alles gezegd .
Hebben ze nog niet genoeg beslist in de wetstraat en wat ze beslissen trekt stijl op de botten .
Zie naar stikstofakkoord , zit al te wenen op zijne stoel Jan Jambon .
Zie dat ze vandaag niet tot akkoord komen , dan breekt de hel los in Brussel .
Zie naar Vreg ze heeft die zaak toch ook verloren . Minister Demir .
En dat gaat ook zo gebeuren met stikstofakkoord kunnen ze weer van nul beginnen .
Nogmaals gratis bestaat niet , en al wat ze uitdelen gaan ze op andere manier terug innen .
Nog een jaar , en dan komen er weer nieuwe aan de macht met andere visie , kunnen ze weer
alles omkeren .