Transgender

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Golf 5

05 mar 2023, 09:37

Heb jij daar last van Wil .

Laat ieder in zijn waarde .

En vergis je soms in persoon ( is menselijk ) excuses aanbieden .

En die gaan dat met plezier aanvaarden .

Sarah Bettens (K's Choice) voortaan door het leven als man ( Is ook een dochter geweest van Kinderarts )

Fazal

05 mar 2023, 12:13

Heeft natuurlijk niets met transgender te maken, maar soms kan je echt niet weten of je met een juffrouw of met een mevrouw hebt te doen. Om te beginnen zou je al heel goed 'moeten' kijken of ze een trouwring draagt, en dan ziet je nog niet altijd direct of het wel een trouwring is. En aan de telefoon is het hélemaal niet te doen. Dan moet je al eerst vragen of haar aanspreektitel juffrouw of mevrouw is!?

Stel u dan eens voor dat je met een transgender hebt te maken!?
Is het juffrouw, mevrouw, of meneer??? Er is soms al twijfel bij de stem dat je hoort.

Besluit: Er dient dringend een 'algemene' aanspreektitel worden uitgevonden.
Maar ik zou niet weten welke!? Iemand een voorstel? Altijd welkom! :mrgreen:

Golf 5

05 mar 2023, 13:50

Fazal ga je uwe bril moeten nemen lol .

Fazal

05 mar 2023, 13:58

Golf 5 schreef:
05 mar 2023, 13:50
Fazal ga je uwe bril moeten nemen lol .
8O Mijnen bril moeten nemen??? Waarom??? :roll:
Ik hoor nog goed zenne. :wink:

Wil.

05 mar 2023, 14:10

Golf 5 schreef:
05 mar 2023, 09:37
Heb jij daar last van Wil .
(...)
Sarah Bettens (K's Choice) voortaan door het leven als man ( Is ook een dochter geweest van Kinderarts )
Na haar operatie is ze de dochter geworden van een dokwerker. Het was haar vrije keuze.

Neen, ik heb daar geen last van.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

05 mar 2023, 14:24

Er zijn er die pretenderen dat God evengoed een vrouw zou kunnen zijn.
Er zijn dan anderen die pretenderen dat God geslachtloos is.
Ik vraag mij dan ook af, waarom een 'geslachtloze' of 'vrouwelijke' God, door iedereen, God de Vader wordt genoemd!??? 8)

Mijn eigen vader was in ieder geval een man, en dat is 'hij' altijd gebleven.
En mijn moeder was ontegensprekelijk een vrouw, en dat is 'zij' ook altijd gebleven.
En ikzelf ..., ben een man, en ik word zéér zéker nóóit een vrouw!

Ik ben dus een meneer, en wee degene die het waagt zich daarin te vergissen!!! :evil: :wink: :D
Evenwel met àlle respect voor vrouwen natuurlijk! :|

Hobo

05 mar 2023, 15:06

Zelfs zonder visueel contact kan men de bal mis kaatsen.
Omdat een stem hoog of laag kan zijn.

En nog even dit... niemand hoort de eigen stem, zoals anderen die horen. :!:

H.

Fazal

05 mar 2023, 17:26

En mèt visueel contact 'zie' je het 'bijna' ook niet meer.
Mannen dragen lang haar, en de meeste vrouwen dragen een lange broek.

Maar vorige week nog 'heel duidelijk' een man in sportieve herenkledij gezien, maar op hoge hakken. Hij brak zich bijna de nek, en ik ... ik lachte mij bijna een breuk. Ajajajai, doet nog altijd pijn. :(

Waar dit alles toch maar weer goed voor is nietwaar!? :D

voorn

05 mar 2023, 18:13

Bij Aalst karnaval veel transgenders tegen gekomen :lol:

Charlie Maru

05 mar 2023, 19:15

voorn schreef:
05 mar 2023, 18:13
Bij Aalst karnaval veel transgenders tegen gekomen :lol:
Jommo....Oilsjt Carnaval....'t zijn er dan ook "buiten categorie" hé...... :mrgreen: :lol:
Een natuurverschijnsel dat zich maar 3 dagen per jaar voordoet.....en nergens anders. :lol: :lol: :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Golf 5

06 mar 2023, 11:07

Wil: Heb jij daar last van Wil .
(...)
Sarah Bettens (K's Choice) voortaan door het leven als man ( Is ook een dochter geweest Tis zoon van Kinderarts )

Je mag mij zoveel corrigeren geen probleem .
Maar je kan nu niet meer zeggen dat dochter is van kinderarts neen is ne zoon .

Wil.

06 mar 2023, 11:22

Zeg, Golf, heeft zij/hij nu andere chromosomen? Ik bedoel: is ze veranderd van XX naar XY?
En heeft ze nu zaadcellen ipv eicellen?

Als het antwoord 2 keer 'ja' is, dan is die zij inderdaad een hij geworden. Anders blijft ze een vrouw, maar dat belet niet dat jij kunt zeggen dat we met een man te maken hebben en dat haar familie haar nu aanspreekt met Sam. Ook wanneer we naar 'Sam' verwijzen, mogen we 'hem' en 'zijn' zeggen. Dat staat ons (gelukkig) nog vrij in dit land.

Als jij dat graag hebt, dan spreken we jou vanaf vandaag ook aan met 'Sire Golf'. Misschien voel jij je dan ook écht een koning? Dat zijn voor ons 4 letters meer, da's al, maar aan jou verandert er niet veel.

voorn

06 mar 2023, 18:17

Er bestaan inderdaad mensen die een profiel heebbern dat niet overeenkomt met de chromosomen.
Denk aan de hardloopster uit 1936 die sneller was als het nederlandse ikoon.
Maar jaren later bij opgraving wel degelijk een vrouw was.

Wil.

09 mar 2023, 11:06

POLITICO verbiedt de volgende woorden:

Mankind (mensheid)
Man-made (door de mens gemaakt)
Manhunt (mensenjacht)
Crack the whip (de zweep erop leggen - verwijst naar slavernij)
Waiter or waitress (ober of serveerster )
Biological gender, biological sex, biological woman, biological female, biological man, or biological male (biologisch geslacht, biologische man of vrouw).

Dat is een voorbeeld van Newspeak en de bedoeling daarvan was de geest van de mensen onder controle te brengen. In dezelfde trant heb ik eerder dit al eens laten zien.

Dicksy

09 mar 2023, 11:46

Een democratie is veel meer dan het vrije verkiezingsproces, wat weliswaar onmisbaar is, maar slecht één aspect vormt van wat wij 'een democratie' noemen.
Het gaat over een vrije pers, over vrij je mening mogen zeggen, over het vrij mogen protesteren tegen overheidsmaatregelen, over het vrij je geloof te mogen aanhangen, over het mogen vormen van vakbonden, over beperkingen van de macht via beschermende maatregelen voor het volk enz.

Deze zaken zijn niet aanwezig in Rusland of in China. Ze zijn wel hier bij ons aanwezig. Wanneer je dan merkt dat sommigen spotten met 'onze democratie', dan weet je dat je goed zit.
Maar aangezien de democratie zelden (of nooit) perfect is, kan er altijd wel wat verbeterd worden en dat mag men hier op Sennet dan aankaarten. Op het Russische sennet is dat al veel minder voor de hand liggend.
:roll: :roll:
Dat is een voorbeeld van Newspeak en de bedoeling daarvan was de geest van de mensen onder controle te brengen.
'Gelukkig is newspeak maar een fictieve taal in George Orwells roman 1984. Het is een taal die wordt gecreëerd en gecontroleerd door de totalitaire staat als een instrument om de vrijheid van gedachten en concepten die een bedreiging voor het regime vormen (zoals vrijheid, zelfexpressie, individualiteit en vrede) te beperken'.

Gelukkig is ze maar fictief en komt men dat bij ons niet tegen want wij leven in een 'democratie'.