Goede morgen seizoentjes,
De katten zijn gevoederd. de een wat meer of de ander want Gimly eet niet van twee walletjes maar uit 2 teljoren. Lilly was vanmorgen wel heel vroeg met knuffelen. rond 4 u in de morgen. ik lag nog te slapen en hoorde ventje: neen lilly.
ventje heeft geen zin. niet om uit zijn bed te komen en straks naar brugge te rijden want wat zal het nu weer zijn.

toen hij vroeg voor een benzinevergoeding omdat hij nu twee weken 2 dagen moet komen zei zijn zuster ineens heel zakelijk: we zullen zien. ach want als broerlief ineens om geld komt vragen en zij beheert het geldelijke aspect dan steigert ze net als schoonmoeder toen ventje vroeg of hij na 1 jaar met mij kon trouwen. ik zou dat anders aangepakt hebben. vooral dat eten dat hij moet meebrengen. maar ja, wie ben ik? aangetrouwd. dat is schoonbroer en mij diep ingepeperd toen ze met schoonvader zaten. wij hadden daar geen zaken mee. ik heb hem maar 1 keer gaan opzoeken toen hij in't minnewater lag ( waar de dochter van de nicht van mijn moeder werkte) in de goedkoopste kamer maar hij had zicht op de tuin. ja, op een struik en een stukje grasveld.

wij hebben hem toen meegenomen naar de cafetaria. voor een pintje en wisten wij veel dat we naar alcoholvrij hadden moeten vragen. ik zie hem daar nog zitten met zijn pintje en zijn ijsje want het was toen heel heet. en hij was gelukkig. hij zag er nog goed uit, niet zoals later toen korsakov harder toesloeg. en zo wilde ik me hem herinneren. wie zou het me kwalijk nemen? ventje kon zeer weinig op bezoek omdat het op het werk zeer druk was. en parkeerplaasten aan het minnewater heb je daar ook niet veel. dat is voor de bewoners en de toeristen. voor de bruggeling: trek uw plan. het begint hier ook zo te worden. maar de bewoners worden er ook van tussen gepakt. zet maar uw blauwe schijf en om de 4 uur gaat ge gaan wisselen. tarara gerard.
wanneer ventje terug thuis zal komen als hij om kwart voor 11 vertrekt, dat weet alleen Joost. ik heb de generaals telefoonnummer. als het de spuigaten begint uit te lopen dan zal ik wel bellen. want verleden week was het ook al een half uur later. en hij was aan 't klagen dat delhais niet open was. ja, zeg die mensen staakten. en wij wisten nog van niets want ventje had geprobeerd het nieuws te streamen via de tv van zijn moeder maar dat lukte niet. en wij kijken al een maand niet naar 't nieuws. alles is veel te slecht. ventje leest het wel online. en ik lees een beetje nieuws hier. het is hier aan de zonnig kant maar voor hoe lang? en het is een beetje warmer en de wind zit niet in de stoof. dan zijn de katten ook op hun gemak. lilly is een echte zonneklopster. nu ligt ze tijdelijk op de verwarming. gisteren was ik kaartjes aan het maken en curieuze neuze stak haar kop in de doos met versieringen. hing er toch wel geen plakhartje aan d'r snorharen? en ze kreeg het er niet af en wij ook niet. maar uiteindelijk is het d'r toch gelukt. ik moet er nog 2 maken maar ik ga voor alle zekerheid nog eens kijken op fb of ik er geen mis waar ik het adres van heb. of hier gewoon moet bussen. enfin, als de nek niet te veel tegenprutteld maak ik er vandaag nog 2. kan ik ook eens kijken of april me lukt. buurman V krijgt er gene meer omdat ik boos op hem ben. Gisteren hebben ze hier met een zware boormachine mij bijna uit bed geboord. ipv te komen zeggen dat ze werken doen. we mogen het rieken. bovendien kreeg buurvrouw V verleden jaar een kaartje en ik heb niets gehoord. geen dank je. ik heb toen gezegd: dat is al 2 of 3 jaar dat ik er een geef en ze zegt nog niet dank je dat ze dan van mijn lijst wordt geschrapt. als ik het zelf moet vragen of het mooi was kan ik beter geen geven. de jongste is beter opgevoed in dat geval.
enfin, Lilly heeft terwijl ik koffie ging zetten mijn verdwaalde sloef gevonden. en ook een houten bolletje speelgoed denk ik. is ze zich met die twee aan 't amuseren. ik vraag me soms af wat ze uitspookt als wij voor mijn behandeling naar Brugge gaan. best dat ik 't niet weet zeker?
ventje heeft eindelijk een afspraak voor zijn haar. ik zal maar beter meegaan want zijne payconniq werkt niet en dan kan ik zeggen dat ze de zijkant in trapezium moet snijden.was ze de vorige keer vergeten. en ik ben dan ook eens buiten. en kan ik haar vragen of ze een ingewerkte vlecht kan zetten in mijn haar. ik ben daar zot van. ik had dat met mijn trouw ook zo gewild maar die kapper had veel roem vergaard in Parijs onder andere met zijn ingewikkelde opsteekkapsels. 25 steekspeldjes heb ik uit mijn haar gehaald. en een lint. hij vond zo'n vlecht ordinair. dus vroeg die of ik hem carte blanche wou geven. mij kon het op dat moment toch niet schelen wat ze met mijn haar deden. voordat hij eraan begon had ik een coupe ontploft. ha, er loopt hier vrij loslopende postbode. zo lang hij maar geen rekeningen in de bus steekt of aanbeld voor pakjes. want voor buurman V nemen we ze niet meer aan. en we hebben reden genoeg.
Ik heb net ontdekt dat Lilly met een paaseitje van de doop van de kleine van neef aan het spelen was. dat betekend dat de juffrouw met haar ongewijde poten in dat mandje heeft gezeten waar normaal witte eitjes in zitten.
ha, ventje gaat opstaan. mag hij nog een kleine boodschap doen naar de Peter. en vragen wanneer die jarig is. als hij het al geweest is , is het voor volgend jaar.
en ik stop nu met leuteren.
Fijne dag verder.