In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

02 apr 2023, 08:53

Afbeelding

Muddy Maddy

02 apr 2023, 09:03

Goede morgen seizoentjes,

Van armoe moeten opstaan want ons Lilly stond weer in de startblokken. komaan mama! en ventje zuchtten als een stoomlocomotief. Ha, neen das juist plezant. is die uit bed! want ze haalde weer kattekwaad uit. was gisterenavond al begonnen. en vanmorgen moest ze dus verder doen. en ventje wil uitslapen! zoveel mogelijk. want met al dat heen en weer geloop: is het niet voor boodschappen dan is het voor iets anders. ik kreeg de vraag waarom ik al melk in dat steelpannentje had gedaan. wel, ik heb toch kaassaus nodig voor de pizza? ja, de verstrooidheid sloeg weer toe. ik heb vandaag kaassaus nodig! en bbq ham, witloof koken en prei, aardappelen schillen want ik leg altijd beneden eerst een laagje gestampte petatjes. ben ik level 104 krijg ik mijn beloningen niet! ach ja. er zitten altijd bugs in zo'n grote upgrade. wat ik wel jammer vind is dar de layout kinderlijk aandoet. en wie ben ik? de tablet had ook een upgrade gedaan en ineens hoor ik mijn naam! WTF? het was de spraakcontrole die aangezet was.en die spraakcontrole van de tv is niet veel soeps. ken ik niet, vind ik niet enz. Buurman V was gisteren alomtegenwoordig op straat. hij heeft met de baron en diens tuinman gesproken en gisterenavond waren er al 3 fans ipv 2 van de baron. als de freule nog leefde mocht hij naar geen andere vrouw kijken. dan keek die stuurs voor zich uit. dat maakt mijn rekening niet. ik kijk ook stuurs naar de grond maar dat is omdat die stenen van den troitoir schots en scheef liggen. en je weet nooit dat er een briefje van 5 of 10 euro uit iemands zakken is gevallen. vooral als de foor er staat. aan de achterkant van de kramen waar hun caravans staan, kun je wel eens geluk hebben. daar ligt de draad naar de generator. allez draden. dikke. vandaag bestelling doen bij doemrt want moeder is overstag gegaan. en lilly is gaan spioneren aan de venster. haar eerste werkje als ze beneden kwam? Gimly zijn stinkiepoo wegruimen. En die is een grumpy old cat geworden volgens ventje die een half uur te vroeg boven was. hij wilde eten hebben en ventje zat te kijken naar Father of the pride over de leeuwen en tijgers van Sigfried & Roy. Sigfried is overdreven camp neergezet. hij is altijd zo bezorgd over zijn haar. John Goodman is de vader van the pride en Julian Holloway is siegfried. de serie is gestopt toen Roy in het echt aangevallen werd door een van de dieren. die zitten in een "secret garden" in las Vegas waar niemand mee bekend is. af en toe komt er iemand met slechte bedoelingen die per ongeluk tegen en dan gaan de leeuwen aan het dansen. Het is dan altijd op het laatste dat siegfried of Roy dat te weten komen maar de kwestie is al lang opgelost door Larry. Ik was gisteren weer aan het CSI-en. maar sinds vrijdag is mijn rug in staking. het zal de barkruk worden voor het klaarmaken. en Lilly is dol op kaas. maar geen warme. dus eens kijken of ze aardappelen in kaassaus lust. die zijn dan al lang afgekoeld bij mij. normaal zou ik het witloof moeten karameliseren voor ik ze in de rolletjes draai. hebben ze meer smaak. maar ook mijn schouder is in staking gegaan. maar de gel uit de L.C.Action doet zeer goed zijn werk.
de andere gel werkt ook goed gecombineerd met de Tens. maar die gel moet dan wel goed ingedroogd zijn. gisterennamiddag dan gaan rusten en Lilly kwam mee. en rusten zal het vandaag ook zijn. eerst de saus maken want die moet koud zijn dan de aardappelen koken en in fijne brokken in de microgolf gevolgd door de witloof en de prei te samen in een pot in de microgolfoven. zo kunnen mijn petatten niet aankoken gelijk die prost in ons eerste appartement. en altijd rond 23 u! ze had een kat maar dat mocht normaal niet. die sloop als ze de kans kreeg naar mij via de reling van het balkon. toen had ik mijn eerste plumbago. want de scheiding was gewapend glas. ik had veel liever hout gehad. van dat hout dat in de zon grijs wordt. als je niet ieder jaar er een likje vernis aangeeft. dat deed mijn vader altijd. en nu ziet mijn moeder dat niet meer graag. maandag had Gilles zijn laatste examen en moeder was ribbedebie. dochter Mona had me gezien en wilde me spreken maar er stonden een paar voor haar neus. toen haar moeder thuis kwam zei Mona dat ik naar de LDL was. Stefanie & Mona naar de ldl maar wie ze niet vonden was ik. ze waren met 6 's morgens thuisgekomen en de kleinste had de deur opengedaan maar de sleutel er laten opzitten. heb ik ook eens gedaan. Buurman had het gezien en belde aan. Sleutelbos was opvallend genoeg. eenden, eenden en nog eens eenden. hij had met zijn 2 de vrouw op mijn verjaardagsfeestje een ijzeren eend gegeven. Bjorn en zijn russische een theelichtjes houder in de vorm van tulpen. en een bos gele rozen. ja, kuikentjes van een eend zijn in eerste instantie geel dan worden ze grijs. of het moet in rusland de gewoonte zijn om gele rozen te geven. Bjorn was ver gemarineerd en vertelde over zijn seksleven voor haar.
en natuurlijk was ze boos. op het zelfde kerstfeestje was het de laatste dag van Natacha's vader en zijn moest toch voor de klein gaan kijken en metaan spioneren naar die vader. allez we weten al 1 ding zeker. nooit in de duinen gaan vrijen want er komt zand in je mossel. en dat schuurt teveel voor de johnson van de man. Johnsons, lassard! as far as the eye could see. get it? got it? good! ze liggen hier alletwee plat. Lilly languit en Gimly halfopgerold. ventje moet niets gaan halen want alles is in huis. moet alleen nog de roomsoesjes uithalen. maar die zijn rap ontdooid. en daar is de eerste die de honden uitlaat. de zijne en die van de française. die is terug van waar ze gekomen is. kon zich niet aarden. te weinig bos. In parijs is er een boit. leuk om de hond uit te laten . Bois de bologne. Ha, Lilly heeft ze in de gaten. heeft er nu niets tegen dat ventje met de hond speelt. maar die had maandag zijn zinnen op mij gezet. voor zijn kauwspeeltje dat we dan vonden in de LCAction. moeder was toch verbaasd dat schoonmoeder eerst gewillig naar de kliniek ging. tot in de namiddag. dan hing ze weer 't klein kind uit. de erfenis! schoonzuster zei dat de erfenis haar niet kon schelen. schoonmoeder ligt op geriaterie 2 waar ze veel geduldiger zijn dan beneden. Daar was het deur open, ja madam en deur toe. De generaal moest 's nachts uit zijn bed om haar te komen kalmeren. en toen nam ze nog geen pillen. De narcose heeft heel lang gewerkt. mij moeder had er weinig last van. en mijn vader was bang dat ze niet ging ontwaken. hij was 't janken nabij. Gimly is gaan kijken of er niet mirakeleus eten in zijn teljoor is gevlogen. nope. hij moet wachten tot ventje op is. en dat kan lang duren op een zondag. om 10.30 opstaan , salami snijden, porto opendoen en naar chicago Fire kijken. Otis is in de brand gebleven van de matrassen fabriek. en hermann heeft zijn wraak gehad. nu is mouch en trudy medebazen. Trudy werkt aan de desk bij de politie. hard van buiten maar zacht van binnen. Tuesday de dalmatier ligt ook graag naast mouch. samen trekking van zijn moustache en the couch. Tuesday is de mascotte. vroeger hadden alle brandweerhuizen een dalmatier. die zie je beter in de brand wanneer het stikdonker is. ach, vogeltjes! Lilly kijkt er naar en Gimly ligt weer neer. nog 7 magazines en en stuk krant. ik dacht dat ik een opplooibare bloembak bij wish had gekocht volgens messenger. niet dus. voor de Dahliabollen. die kan ik zelf planten als de bak op de tafel aan de keukenruit staat. over de keuken gesproken, het kattenuurwerk werkt weer, zwiert weer met de staart en rolt de ogen. de tonijn staat klaar en de koffie is er ook al. nu nieuws fb en reclame.
Fijne dag verder gelukkig is het redelijk droog.
Cats Rule!

Oma-C

02 apr 2023, 09:51

Een fijne zondag vandaag en het is droog :roll:
we krijgen een betere week en dat stemt ons blij.... :)

Veel sterkte aan de zieken en goede moed.....
Groetjes allen .... ik ga naar de koers kijken :)
tot later :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

02 apr 2023, 12:18

Al een plezante telefoon gehad.
Verder ziet he ter hier ook maar grijs uit.
Het is ook nogal frisjes.
Ik heb veel kou de laatste tijd.
Waar ik nu weer een blauw plek heb opgedaan aan mijn hiel onderaan?
Wie zal het weten? Ik niet.
Ik zag het vanmorgen.

Wat gaan we vandaag doen?
Dat zal ik vanavond weten te zeggen.

Voorspoedig herstel aan alle zieken en een fijne dag voor iedereen.

anjelierken

02 apr 2023, 18:58

Afbeelding

Hallo iedereen,

Nu pas komt de zon tevoorschijn.
Heb de mediterrane planten terug binnen gezet, want de komende nachten wordt het heel koud.

Deze morgend tijdens de wandeling was het ook vrij koud. De volledige wandeling hebben we niet kunnen doen, op een gegeven ogenblik was het pad zo modderig en over de ganse breedte een diepe plas. Dus maar omgekeerd en terug gegaan langs waar we gekomen waren.

In de namiddag was het koers kijken . Ik kijk dan vooral naar de mooie landschappen.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro

02 apr 2023, 20:42

goede avond ,
kom even piepen lang geleden nog ;
het goede nieuws is dat we over groot ouders zijn ;sedert woensdag , ,
het is een flink jongen ,van 3kg780 ; met de naam Keylan
klein dochter Leslie , wilde dat zijn 2 de naam dominique was
jullie raden het wel ,het is het adoptie meisje van dominique
die bevallen is , papie is content , ikke ook blij ,ze liet me tijdens haar zwangerschap veel foto's
van de echografie zien ,
ik hoop dat alles bij jullie goed gaat zal eens bijlezen
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro

02 apr 2023, 20:49

lees bij ,en clive ben ik je kaartje vergeten
nog een late verjaardag gewenst ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske

03 apr 2023, 04:24

Afbeelding

Muddy Maddy

03 apr 2023, 10:18

En proficiat met je overgrootmoederschap, Mammyretro. mijn over grootmoeder heb ik alleen gekend van straffe verhalen en een foto uit de oude doos.
Ik was wat te laat opgestaan en vond Lilly nergens. waar zat ons crosskonijn? en voor ik het wist stond ze aan de achterdeur. naar buiten? of liever niet? neen toch liever niet.
de hamrolletjes waren goed gelukt maar de opschepper van dienst had zich vergist. 2 links waren voor mij en 3 rechts voor hem. en hij had de aardappel niet in blokjes gedaan: ergo die was nog halfvastgekookt. :? weer verstrooid. was zeker en vast met zijn pensioen bezig. truitje boven de broek bij doemart was uitverkocht, dan maar een ander die er een beetje op trekt met bloementjes. en dat zal wat geven als we volgende maand gaan bloemen en planten + verpotten. Lilly zal geen seconde willen missen. ( en daar kan ik lekker aan knabbelen en oooh, dat ziet er ook heerlijk uit!) ventje moet toch een andere hobby. met zijn handen in de aarde wroeten. dan zal hij weer weten wat hem te doen staat. elke zondag in engeland was het grasmaaien. begon er 1 dan hoorde je ze allemaal. hier is het kloppen en klieven. buurman kunnen we vergeven want die werkt op zaterdag maar buurman V niet of zelden. de paaseiren raap gaat naar een andere locatie. buurman vreest er voor dat het uit de hand gaat lopen. ze zullen met modder gooien naar elkaar: de volwassenen. "Gij vuil sos!" " gij nog vuiler opgeblazen blauwe opgezwollen zweetlippende masked singer!" Neen, dat komt niet goed. 't stad had beter zoals buurman voorstelde grind op de oevers gestrooit maar ze luisteren liever niet. " ik luister altijd naar de grieven van mijn bevolking"zei Tommelijntje. ja, zal wel. daarom is er op de vergadering van de bevoegden een webcam. nog nooit iets gezien. je moet eerst een half uur inloggen en dan pas ben je binnen. tegen dan wordt de wortegemse uitgedeeld. in zo'n stenen kruik. Lilly's droom. eerst de kurk eruit prutsen en dan kruik tegen de stenen. want wat daar inzit, is niet lekker voor poessies. terracotta schaaltje heeft ze al gehad. Teddybeerken heeft geen zitplaats meer. en niet genoeg zitplaatsen voor de eerste klasse of joostbetert een Loge! in cinemaformaat en met hostessen. ventje moest haar hostessen gerust laten zei Josianne. om 8 uur zit iedereen toch in de zaal? tut-tut-tut. de kassa sluit om 8 uur. allez, voor ene keer omdat ge een goei klant zijt. de maandagen van de bioscoop. Ja, ik denk dat freddy's moeder begraven wordt. heel het gezin is op weg. ja, Lilly bespioneer de baron maar. de garagepoort is zeer intressant. ze heeft genoeg gezien en gaat zich princessheerlijk als een tapijtje uit egypte languit op de vensterbank vleien. Rugwoman. en laat dat nu haar favoriete houding zijn. eindelijk hun statieportret kunnen nemen gisteren. zij languit liggend, Gimly regaal zittend zijn koningrijkje aan het overzien. Suus haar lieve jongen. neen, ik wil niet lief zijn! moet nog kaartje maken voor suus, liefst met katten. Rosse. en kater. B-post sluist het door naar post nl en hup naar Dordrecht. ja, hoor er is begrafenis. die van ten tienen. vorige pastoor had zelfs eens een trouw vergeten. zat in de Tivoli koffie te drinken. en de zeelui te zegenen voor hun nachtuitvaart. en dat op een zaterdag! heeft de trouwmis moeten uit eigen zak betalen. de moeder van de bruid, je zal niets anders zien was woest. de mijne heeft alles al geregeld. Liedjes van Marva en orchideeën in hartvorm. en die foto! die van waar de telefoon vroeger stond. nu staat die op de schouw. en toch hoort ze die niet. twee bellen aan de voordeur en nog niets horen. diepvries komt donderdag en er staan schelpen vis op de menu. zonder champignons. en in de champagne. Peter zal content zijn. twee dagen verlof. als het zon is, geen kat te zien. ze zijn allemaal naar het strand. ok, dan sluit ik een uur vroeger kan ik ook eens met mijn g*t bloot liggen.ja, maar de laatste keer bracht je sneeuw mee. :? dat zijn geen goede punten. comon you pirate scum, there is knifework to be done. drie kunnen we nog aan jongens. oops, ghosts! de ghost of the kings past. if you fight with us I own your debt free. Gimly, don't look down. why not? ai. skulls. what is this? an elf goes in a cave where a dwarve dares not? never hear the end of it. nieuw einde in It van stephen King. he did not like the ending of the previous one. Marathon all saints vandaag en 1 cold case. buikplooi is weer gaan bloeden. zit korstje op en die pruts ik open. een ballon. en daar gaat de paaseiren raap nu door. trouwens waar is die ballon? heb er nog nooit ene gezien daar. en glijbanen genoeg. slecht ter been en een glaasje op? laat je glijden. maar je moet wel durven. filly filled en filty. i think your kinsmen have other things to do. aye. 8 pieces of 9. the dwarves delft to deep and too greedy.
Geniet van de zon want die is er.
Fijne dag verder!
Cats Rule!

anjelierken

03 apr 2023, 13:37

Afbeelding

Hallo iedereen,

Mammyretro: Proficiat aan de ganse familie. Wat een heerlijk nieuws. Geniet maar van dat nieuw jong leven.

Bekske: een heel mooi lenteplaatje.

Heb de verandadeur open gezet langs binnen, komt de warmte in de living. Het is daar gezellig warm, Spaanse woef ligt in de zetel aan het raam in de zon. Veel te warm voor mij.

Had vorige week mini-narcisjes gekocht , had die heel koel gezet zodat die nog niet zouden bloeien, maar toch, ze bloeien, heb ze dan maar in de woonkamer gezet. Hopelijk bloeien ze op Pasen ook nog. Dat was wel de bedoeling.

Het dak van de buren zag wit deze morgend. Ons gras ook, was flink koud. De volgende nachten terug koude temperaturen. Maar als het overdag zonnig is, dat maakt veel goed.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

03 apr 2023, 14:20

Een mooie zonnige dag vandaag
maar een koude wind :roll: :oops:
Ik ben laat maar ik had mijn
schoondochter hier die de ramen een goeie beurt kwam geven
Ze is de hele voormiddag bezig geweest...
blij dat alles weer een goeie beurt kreeg
en niet alleen het glas... :oops:
maar ik krijg draainissen als ik omhoog moet kijken
en ik wil niet door het raam vallen....
en op een trapje staan mag ook niet
Ze had gisteravond nog gebeld dat ze zou komen :)

Ik heb intussen een strijk weggewerkt, en nu hangt er nog een
witte was buiten die straks ook droog zal zijn
en kan gestreken worden.... het droogt goed met de wind en de zon :)

Ik ga alles bijlezen nu ....en terug strijken, de was is ook droog
Groetjes allen en sterkte wie het kan gebruiken.. :wink:

Helena van Troje

03 apr 2023, 19:59

Oei ik kom er ook nog door vandaag.
Vier wassen gedaan en droog gekregen.
Er waren nog onderlakens niet gewassen geraakt met die regen.
Ik door zo graag buiten aan de draad.
Is dus gelukt, ook de badhanddoeken.
De strijk zal voor morgen zijn.
Deze voormiddag met poets geholpen.
Het gaat nog lukken de slaapkamer eens een grondige beurt geven.
Nachtkastjes zijn gedaan, bed ombouw is gedaan, de bovenkasten in de dressing zijn onder handen genomen, de schuiven met handdoeken en aanverwanten zijn proper. Nu nog de hangkasten en de legkast. Ingemaakte kasten he tis een gerief, maar af en toe moeten die eens grondig gedaan worden en dat is corvé alleen.

Nog een fijne rustige avond allen.

Bekske

04 apr 2023, 07:58

Afbeelding

Muddy Maddy

04 apr 2023, 08:52

Tot onze verbazing vannacht niet wakker geknuffeld. pas vanmorgen rond 6 u was ze daar gezet. mieuw, rrrrrr. ik was al blij dat ventje had kunnen doorslapen en zij ook. maar nu komt het. ze was boven al op de ladenkast gekropen. wat ze niet mag omwille van de dvd houders. en op de schouw daar was een dvd toren met te bekijken dvd's die ze moest inspecteren. twee keer betrapt en toen ging ze weg. nog geen 5 min. later hoor ik een lawaai van jewelste beneden. ik dacht nog dat ze tegen de flesjes die waren blijven staan aan de salontafel gelopen was in een broerachtervolging. maar dan kom ik beneden..... heel de kast waar ze niet op mag springen was in disarray, de mooie tafellamp met een japanse letter die de overleden man van Marleen uit antwerpen nog gemaakt heeft was verdwenen. de chinese waterloopjes stonden niet waar ze moeten de kaders, enkele kaarsen aan de herdenkingskant zijn gesneuveld. de van kleuren veranderende plumeau is verdwenen, de herdenkingskaartjes liggen tegen de stenen en de suikerbollen de lichtslinger hangt er half af en het tafeldoekje hangt halfstok. en joost weet wat ze gebroken heeft. mijn vaas/theelichtjeshouder van mijn trouw 25 jaar geleden staat er gelukkig nog. maar de rest.... Lilly, Lilly, Lilly. je hebt daar volgens mij heel de nacht op liggen broeden en er van dromen. je wachtte al heel lang om nog eens op die kast te klimmen. en wij dommerikken die dachten dat je het afgeleerd was. schame on us. en straks de opkuis want ik wil eerst mijn kip/curry/rijst afwas gedaan hebben. ik had basmatirijst gebruikt omdat die een fijnere korrel heeft maar ventje vond die rijst te bloemachtig. maar ik vond de korrel perfect en de saus bleef plakken dus ik heb niet gemorst! heb wel de melk eergisteren laten overkoken maar gisteren was het een goeie dag en de handen werkten ook mee. tot rond 4 u. dan heb ik drukhandschoenen van boven moeten aandoen en ben boven gebleven. even een uurtje er mee rusten. heb wel de kip op het gasvuur gekookt. een halve kipfilet is voldoende voor 2. een kop rijst ook. niet helemaal vol. voor vandaag is er van eten nog geen beslissing genomen. ofwel spaghetti maar dan moet ventje naar de carref. om kippengehakt. spieringen met fruit is een tweede optie en gnochhi met kaas erin met gehaktballen ook. en dan is mijn inspiratie op. de gehaktballen zal ik dan zelf moeten maken want er mag geen tomatensaus bij. de gnochhi is al zwaar genoeg.
Foto's genomen van de ravage. doorzenden naar Suus, wiens kaartje onderweg is. dat was al half gemaakt en had juist nog een extra toets nodig. vanmorgen de vuurbloem achteraan een klikje water gegeven. die is zich al naar het licht aan het richten. voorraan zou te veel zijn geweest. de waterfontein die we in engeland gebruikten is nooit in elkaar gezet en zal buiten vliegen want die is van steen. en misschien deze in plastic met plastic bloemen ook. anders moet ik te veel gaan plassen. het is wel rustgevend. maar ik had graag gewild dat de stenen fontein verschillende kleuren gaf. je kunt niet alles willen. schoonmoeder blijft tot nader order in de kliniek zwarte zusters die ook eigendom zijn van het AZ st Jan. daarom waren de bezoekuren dezelfde. ik kan niet mee want de parking ligt veraf en met die kasseien gaat dat niet goed komen. de parking ligt in dezelfde straat waar vroeger de postbodes een middagmaal kregen als ze gedaan hadden met hun ronde. Mark, die onze straat deed en later een andere ronde kreeg, had zijn afscheidsronde iets te goed gevierd bij de laatste van de pensioenen die uitbetaald werden. schuin tegenover Diana, de vrouw van Fernand Boone. de muren waren daar bruin van de nicotine. en zij kreeg later meerokerslongen. Nog een whiskeytje Mark? hij zei geen neen. en geraakte met zijn benen niet over de buis van zijn vèlo. aan Diana 3 keer gevallen. weet niet of hij het postrestaurant gehaald heeft en thuiskomen al helemaal niet. hij was goed gezegend. later in het Zwart Huis herinnerde ik hem aan die laatste dag. Mark was avondportier en Redgy operator. en er waren veel postbodes die bijverdienden in het zwart huis. de vriend van de kassamedewerkster, Alain kende ik nog van op school. had een vlammende ruzie gehad met mij over een flesje chocomelk en een cola. Ex zat op een gegeven moment in zaal 1 en zowel ventje als Alain wilden hem aangaan. ik zei dat ze hun handen er niet aan vuil mochten maken want vuil was hij. vies & vettig + vadsig. de motergang had zijn jeansvest getekend en ik moest mijn handen wassen als die jas aan de kapstok hing. diezelfden hebben hem onmiddelijk verraden toen hij die caravan met slapende mensen in brand stak. geen rechtzaak wegens ontoerekeningsvatbaar maar een psychische internering van 3 jaar. Zijn op 1 na jongste broer hield zijn rekeningen in het oog. ik betaalde preventief de helft. De dierenartse zei me later toen ze me tegenkwam dat er bijna niets meer stond want ze kwam voor Spoetniek die hij niet wilde lossen. Titi zat op een boerderij beweerde hij. Figaro had hij in het bos gaan smijten. want ik weigerde zijn nekje te breken. en spoetniek was Zijn kat. gehaald van de kinderboerderij waar die duitse gypsyvrouw woonde . opgegroeid met een meute honden en kon dus niet miauwen. een abesijn die half hybride was. geen jongen beweerde haar dierenarts. tot ik met een opgerolde krant op zijn buik speelde en er en tuutje tervoorschijn kwam. De aap van zijn moeder zat daar ook. op die boerderij. en zijn vader ging er klussen. aap kreeg een plexiglazen kooi. was een zeer aggresieve aap. een goudhaarbaviaan met de naam Jantje. at mee met de pot. Koken voor 7 kinderen en er kon nog een mondje bij. hij kreeg soms een banaan. Ex zijn moeder zag die aap liever dan haar kinderen en man. en aan mij had ze een grondige hekel omdat ik niets van die aap moest weten. ja, zeg ik wilde nog mijn vingers behouwden. Toen het verbod op exotische dieren van kracht ging dacht ze natuurlijk dat ik haar dat gelapt had. een grote aap in een te kleine vogelkooi. stond aan de zijvenster. veel passage en alle dagen woedeaanvallen.
en wij eten dus Gnochhi gevuld met kaas en gehaktballen. is een italiaans gerecht. anders was het toch italiaans. de zon is er, hopelijk blijft ze nog tot vrijdag. zondag dan de paaseiren -raap en buurman en buurvrouw gaan dan in konijnenpak rond naar de handelaars. de zaterdag dan.
ik ga de gnochhi uit de diepvries halen.
Fijne dag verder!
Cats Rule!

Oma-C

04 apr 2023, 09:50

Een zonnige morgen allemaal
veel sterkte aan de zieken
en geniet van 't mooie weer :wink: