Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
In welke katholieke school werd "hier" het paasontbijt afgeschaft onder druk van moslimouders? Het lijkt straf dat een katholieke school - waar geen islamlessen kunnen ingericht worden - de eigen katholieke gebruiken zou opgeven. Ben benieuwd welke Vlaamse school dat zou doen??
-
Ik twijfel daar 100% aan ja. Welke Vlaamse school dus? Ik kan me hooguit voorstellen dat op een katholieke school met een hoge moslimpopulatie en waar men op vrijwillige basis een paasontbijt zou organiseren er dan weinig belangstelling zou voor kunnen zijn. Maar dat is iets heel anders dan "onder druk" iets afschaffen.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Het lijkt wel een feit te zijn dat de Islam veel meer overtuigde gelovigen heeft die respect afdwingen en krijgen van onze overheden; terwijl andersgelovigen hier al lang niet meer bereid zouden zijn om op Kruistocht te gaan. Hoe dan ook, op enige termijn worden andersdenkenden hier een nummerieke meerderheid en zal onze cultuur onder dat gewicht bedolven raken. Laat ons niet vergeten dat moslims 8 eeuwen lang in een groot deel van Spanje en zelfs Frankrijk de "wetten" hebben gemaakt.
Ik spreek me niet uit over het bericht dat "een" katholieke school haar Paasontbijt zou hebben afgelast onder druk van andersdenkenden. Hoe Katholiek zijn katholieke scholen nog ? Hoe katholiek is het Westerse katholicisme nog ?
Ik spreek me niet uit over het bericht dat "een" katholieke school haar Paasontbijt zou hebben afgelast onder druk van andersdenkenden. Hoe Katholiek zijn katholieke scholen nog ? Hoe katholiek is het Westerse katholicisme nog ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ik spreek me daar wel over uit. Wie "a" zegt moet ook "b" zeggen. De poster in kwestie moet zijn/haar.. bewering hard maken en zeggen over welke Vlaamse school het gaat/ging. Anders gaat het om - wat ik denk - een vorm van stemmingmakerij of "iets dat ergens op het internet staat" .Ik spreek me niet uit over het bericht dat "een" katholieke school haar Paasontbijt zou hebben afgelast
-
En nu naar het echte leven van echte mensen afgelopen weekend:
Internationale Iftar van 1 km in Borgerhout brengt mensen van verschillende gemeenschappen bij elkaar
In Borgerhout is een internationale Iftar georganiseerd met een tafel van een kilometer lang. Omdat de Ramadan, het Paasfeest en Pesach dit jaar samen vallen, waren er doorheen de dag activiteiten voor mensen van de verschillende gemeenschappen voorzien, met ook een wereldmarkt en een paaseizoektocht.
...Het is zeldzaam dat Ramadan, Pasen en Pesach, het Joods Pasen, samenvallen. “De volgende keer dat dat zal gebeuren, is pas over 33 jaar”, zegt Zahra Eljadid van organisator Voem vzw. “We hebben dan ook verschillende acties georganiseerd. Zo hebben een 300-tal kindjes gezocht naar een gouden paasei, we hebben een drie meter lange pan gemaakt, een wereldmarkt georganiseerd en de kilometerlange tafel waar 3.000 mensen aan kunnen zitten.”
Internationale Iftar van 1 km in Borgerhout brengt mensen van verschillende gemeenschappen bij elkaar
In Borgerhout is een internationale Iftar georganiseerd met een tafel van een kilometer lang. Omdat de Ramadan, het Paasfeest en Pesach dit jaar samen vallen, waren er doorheen de dag activiteiten voor mensen van de verschillende gemeenschappen voorzien, met ook een wereldmarkt en een paaseizoektocht.
...Het is zeldzaam dat Ramadan, Pasen en Pesach, het Joods Pasen, samenvallen. “De volgende keer dat dat zal gebeuren, is pas over 33 jaar”, zegt Zahra Eljadid van organisator Voem vzw. “We hebben dan ook verschillende acties georganiseerd. Zo hebben een 300-tal kindjes gezocht naar een gouden paasei, we hebben een drie meter lange pan gemaakt, een wereldmarkt georganiseerd en de kilometerlange tafel waar 3.000 mensen aan kunnen zitten.”
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat 'afdwingen' moet je letterlijk nemen.
In Noorwegen werd vorige week alweer wat 'respect afgedwongen' :
De directeur van de Drammen middelbare school buiten Oslo wilde niet dat moslimleerlingen tijdens de ramadan de les zouden overslaan om te bidden. Ze verontschuldigde zich, toen verschillende islamitische studenten reageerden, maar nu krijgt ze bedreigingen dat ze zal worden gelyncht.
De directeur heeft de posting waarin ze haar initiële visie kenbaar maakte al rap teruggetrokken.
Zó gaat dat dus, dat respect afdwingen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Met het nodige geduld hoeven zij binnen afzienbare tijd niets meer te "dwingen". Hun baarmoeders zullen dat 'varkentje' vanzelf wel wassen.Wil. schreef: ↑11 apr 2023, 11:00Dat 'afdwingen' moet je letterlijk nemen.
In Noorwegen werd vorige week alweer wat 'respect afgedwongen' :
De directeur van de Drammen middelbare school buiten Oslo wilde niet dat moslimleerlingen tijdens de ramadan de les zouden overslaan om te bidden. Ze verontschuldigde zich, toen verschillende islamitische studenten reageerden, maar nu krijgt ze bedreigingen dat ze zal worden gelyncht.
De directeur heeft de posting waarin ze haar initiële visie kenbaar maakte al rap teruggetrokken.
Zó gaat dat dus, dat respect afdwingen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Het is mij enkel te doen om het feit dat ze zomaar hun wil opdringen en dat wij brave westerlingen het allemaal maar goed vinden. Heb ik iets tegen moslims en ramadan, zeker niet maar wel tegen het feit dat ze hier hun zedes en gewoontes komen opdringen. Andersom is het niet waar, daar geven ze geen millimeter toe, zie maar naar het gedrag van de moslims tijdens het WK voetbal.