In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
@ Mammyretro, jij bent van harte bedankt voor het originele en oh zo mooi kaartje dat ik gisteren in de bus vond. Zo'n kaartje had ik nog niet, het hangt ts schitteren aan mijn kaartenlint.
Manlief moet vrijdag beginnen met kine voor zijn schouder. Kun je geloven dat dit zijn allereerste keer is dat hij kine moet volgen ? Enfin, dat is wel positief natuurlijk. Deze nacht had hij dan toch een beetje beter geslapen, de nachten daarvoor vond hij zijn gemak niet. En zelf begin ik morgen met longrevalidatie. Zal wel meevallen zeker.
Oma-C, alles ok met jouw dochter? Hoop van ganser harte van wel.
Vandaag boven alles poetsen. En morgen als eerste werk de paasboom afbreken en de rest van het paasgerief , lees paashaasjes, terug opbergen in de paasbox. Ga die wel beneden laten staan en niet in de living zetten, want anders moet manlief met een toch wel zware box ( er zitten ook 2 grote stenen paashazen in) naar beneden gaan. En ik wil dat hij zijn schouder ontziet.
Vanavond moet ik naar de huisarts. Denk dat ik mijn regenbroek en regenvestje kan gebruiken. Nu, dat is vlug aangedaan en uitgedaan. En bij de dokter kan ik mijn fiets onder een soort carport zette,, dus kan ik daar in de droogte mijn natte regenkledij uitdoen en als ik terug buiten ben, terug aandoen.
Enige " probleem" is dat ik nuchter moet blijven tot 17:00H. Heb wel al een tas koffie gedronken.
Zo, ik wens diegenen die het nodig hebben heel veel moed en sterkte. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Fijne woensdag allen hier regen
maar dat was gezegd
en dan nemen we het er maar bij
er is geen andere keuze
Maak het beste van de dag en
speel zelf voor zonnetje
clive sterkte voor je man....
en mijn dochter moet nog 2
onderzoeken laten doen
Het duurt daar nog langer dan hier
Groetjes en sterkte aan wie het nodig heeft
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Heel veel sterkte voor Clive en echtgenoot.
en zeker ook voor dochter van oma C .
Verder niet veel nieuws . Vandaag ook naar de kiné. en verder noodgedwongen kalm aan doen .
Groetjes aan alle seizoentjes en veel moed voor wie het kan gebruiken.
en zeker ook voor dochter van oma C .
Verder niet veel nieuws . Vandaag ook naar de kiné. en verder noodgedwongen kalm aan doen .
Groetjes aan alle seizoentjes en veel moed voor wie het kan gebruiken.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier alles oké.
Goed geslapen.
Ondertussen vindt Poes dat ze best op het voeteneinde mag liggen.
Behalve vannacht heb ik daar geen last van.
Ze is op muggenjacht geweest denk ik.
Vanwaar anders die bloedvlek op mijn hoofdkussen mag komen, ik zou het niet weten.
Buiten ook alles nat en de laatste was is in de linnendroger terecht gekomen gisteren.
Wat de dag brengt zien we wel van uur tot uur.
Van super georganiseerd ondertussen naar laat maar waaien...
Beterschap aan zieken en gekwetsten, een fijne dag voor iedereen.
Goed geslapen.
Ondertussen vindt Poes dat ze best op het voeteneinde mag liggen.
Behalve vannacht heb ik daar geen last van.
Ze is op muggenjacht geweest denk ik.
Vanwaar anders die bloedvlek op mijn hoofdkussen mag komen, ik zou het niet weten.
Buiten ook alles nat en de laatste was is in de linnendroger terecht gekomen gisteren.
Wat de dag brengt zien we wel van uur tot uur.
Van super georganiseerd ondertussen naar laat maar waaien...
Beterschap aan zieken en gekwetsten, een fijne dag voor iedereen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Het "sneeuwt" precies in de tuin, de bloesems van het krentenboompje vliegen door de lucht.
Die bloesems is prachtig , maar er mag niet teveel wind zijn of regen. Ons buren genieten daar ook van. Hun veranda is langs de zijkant waar de boom staat.
Het vogelnestkastje in de eik is bezet, heb al een paar keer gezien dat ze er in en uit vliegen. De andere kastjes weet ik niet .Het zijn bijna altijd koolmezen. Vroeger zag je hier ook pimpelmezen, maar da's lang geleden.
Gisteren waren de ukjes hier, we hebben ons niet verveeld
Deze morgend al naar de huisarts geweest, had al een hele tijd last van mijn been, en tijdens de paasdagen was toch verergert .Heb ontstekingsremmers gekregen, moet die nu 10 dagen nemen. Op den duur weet je niet meer hoe je moet zitten of stappen zonder pijn te hebben. Ge begint u daar naar te gedragen, wat dan weer andere spieren overbelast.
Dames, tot morgen allemaal.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal.
Hier viel zojuist een fikse hagelbui ..... echt iets voor april.
Ik probeer om de vogeltjes wat minder te voederen ( vooral mussen gaan ermee lopen) maar ook 2 staartmeesjes , pimpelmeesjes , koolmeesjes , vinken en groenlingen. De merels hebben al bijna jongskens , denk ik . Dus moeten ze zelf wormen etc zoeken .////
We hopen op iets warmer weer : zal voor iedereen beter zijn voor de gewrichten en spieren ....
Heel veel moed en sterkte !! en hopelijk beterschap op komst !!
Hier viel zojuist een fikse hagelbui ..... echt iets voor april.
Ik probeer om de vogeltjes wat minder te voederen ( vooral mussen gaan ermee lopen) maar ook 2 staartmeesjes , pimpelmeesjes , koolmeesjes , vinken en groenlingen. De merels hebben al bijna jongskens , denk ik . Dus moeten ze zelf wormen etc zoeken .////
We hopen op iets warmer weer : zal voor iedereen beter zijn voor de gewrichten en spieren ....
Heel veel moed en sterkte !! en hopelijk beterschap op komst !!
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
clive graag gedaan ,maar kreeg je het gisteren nog maar ,het is lang op weg geweest

clive graag gedaan ,maar kreeg je het gisteren nog maar ,het is lang op weg geweest
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Fijne donderdag allemaal,
het weer zullen we moeten afwachten en nemen wat komt
momenteel is er een dun zonnetje
Gisteren en vannacht ook winterse buien gehad
Ja... april doet wat ie wil....
sterkte anjelierken, pijn is lastig hé
spoedig beterschap!
Allen een fijne dag en tot.............
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Bekske: een fleurig plaatje, ook mooie kleuren .Echte lente kleuren.
Wilde eend2: ik heb het voer voor de vogels ook al weggenomen. Ze vinden nu wel eten genoeg. Heb eens gelezen als de moedervogel haar jongen van die nootjes geeft( pindanootjes bv.) , dat die jongen daaraan sterven. Ze kunnen dat niet verteren. Dus zodra het beter weer wordt, doe ik alles weg.
Oma-C: ja , pijn is lastig, zeker als het blijft duren. Heb ontstekingsremmers en de pijn is al minder. Moet nu wel veel water drinken, want het is slecht voor de nieren. Heb deze morgend in de supermarkt extra bakken water gekocht. Manlief drinkt hier altijd van de kraan, ik niet. Sinds we in de straat nieuwe waterleiding hebben, is er een smaakje aan het water.
Zon schijnt hier volop, ik zou het wagen om de was buiten te hangen. Ik droog liever buiten dan binnen.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Anjelier speld die was dan maar goed vast.
Ik waaide bijna omver onderweg naar de glasbol.
Ik ben vandaag met de "vijf minuten taakjes" bezig.
Alle taken die maar vijf minuutjes tijd vergen.
Alles bijeen heb ik daar vandaag al meer dan duizend stappen mee gedaan alleen in huis en tuin.
Ik heb nog altijd kou, nog altijd een onderhemdje en dikke sokken aan.
En keer zonder handschoenen gefietst en de kloven aan de vingers zijn daar weer.
Poes is vandaag in hare hele luie.
Ze ligt al heel de dag in het poezenzeteltje.
Dat komt nog van bij mijn grootmoeder.
Alle poezen thuis lagen daar graag in.
Tja, het kussen is gevuld met echte dons, wat wil je dan hé!
Aan allen nog een prettige verderzetting gelijk z een nederland altijd zegden.
Rare uitdrukking niet?
Ik waaide bijna omver onderweg naar de glasbol.
Ik ben vandaag met de "vijf minuten taakjes" bezig.
Alle taken die maar vijf minuutjes tijd vergen.
Alles bijeen heb ik daar vandaag al meer dan duizend stappen mee gedaan alleen in huis en tuin.
Ik heb nog altijd kou, nog altijd een onderhemdje en dikke sokken aan.
En keer zonder handschoenen gefietst en de kloven aan de vingers zijn daar weer.
Poes is vandaag in hare hele luie.
Ze ligt al heel de dag in het poezenzeteltje.
Dat komt nog van bij mijn grootmoeder.
Alle poezen thuis lagen daar graag in.
Tja, het kussen is gevuld met echte dons, wat wil je dan hé!
Aan allen nog een prettige verderzetting gelijk z een nederland altijd zegden.
Rare uitdrukking niet?
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne avond iedereen,
Vandaag veel wind hier, maar vanmorgen toch onze wandeling kunnen doen.
Daarna de 'apres', ook als de wandeling niet doorgaan komen we bij elkaar in het glazen lokaal, voor een lekkere tas koffie en/of Porto.... en intussen een fijne babbel......
Van 24 t.e.m. 30 april is het de week van de Valpreventie. Daar gaan we ook van genieten, alle tips, oefeningen, toneel, een wandeling van 1 of 3 km naar keuze..... voor de wandeling noemt manlief wel zijn scooter, dan kan hij ook mee.....
Er mogen ook mensen van het ganse dorp komen meedoen, gelijk met ons. Enkel voor het toneel, 'Val niet van de trap' moet door ons worden ingeschreven, kwestie voor de aantal beschikbare plaatsen.....
We kijken er al naar uit, het zal weer een drukke week worden......
Sorry voor het ego-berichtje, moet nog veel bijlezen. Sterkte en goede moed voor de zieken hier, met tijd en boterhammen komt er al veel terug in de plooi..... hopelijk.
Hartelijk dank voor de post van Wilde Eend, moed houden, he. Er is nog nooit iets blijven duren, alles komt zoals het komt........
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
En nu ga ik bijlezen.......
Vandaag veel wind hier, maar vanmorgen toch onze wandeling kunnen doen.
Daarna de 'apres', ook als de wandeling niet doorgaan komen we bij elkaar in het glazen lokaal, voor een lekkere tas koffie en/of Porto.... en intussen een fijne babbel......
Van 24 t.e.m. 30 april is het de week van de Valpreventie. Daar gaan we ook van genieten, alle tips, oefeningen, toneel, een wandeling van 1 of 3 km naar keuze..... voor de wandeling noemt manlief wel zijn scooter, dan kan hij ook mee.....
Er mogen ook mensen van het ganse dorp komen meedoen, gelijk met ons. Enkel voor het toneel, 'Val niet van de trap' moet door ons worden ingeschreven, kwestie voor de aantal beschikbare plaatsen.....
We kijken er al naar uit, het zal weer een drukke week worden......
Sorry voor het ego-berichtje, moet nog veel bijlezen. Sterkte en goede moed voor de zieken hier, met tijd en boterhammen komt er al veel terug in de plooi..... hopelijk.
Hartelijk dank voor de post van Wilde Eend, moed houden, he. Er is nog nooit iets blijven duren, alles komt zoals het komt........
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
En nu ga ik bijlezen.......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
Goedemorgen
Er zijn hier presies mensen uit bed gevallen
De lucht is bleu, blauw,en de zon schijnt tot ? ’?
We zien wel , de papie is weer in zijn g
t gebeten geweest gisteren
Fijne nieuwe dag Vandaag
Er zijn hier presies mensen uit bed gevallen
De lucht is bleu, blauw,en de zon schijnt tot ? ’?
We zien wel , de papie is weer in zijn g
Fijne nieuwe dag Vandaag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi