In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

14 apr 2023, 09:15

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

@ Anjelier, heel veel beterschap gewenst, hoop dat de medicatie heel vlug aanslaat. Probeer wat te rusten met jouw been.

Kom hier maar even binnenspringen, want ga dadelijk beginnen met hier de keuken / living te dweilen. Op de ene of andere manier ben ik achter geraakt met mijn huishoudelijke taken. Wel veel doktersbezoeken moeten doen deze week en gisteren dan begonnen met longrevalidatie. Misschien allemaal een beetje teveel. Dus ga ik er nu invliegen.

Beterschap voor de zieken en de herstellenden en liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy

14 apr 2023, 09:23

Goede morgen seizoentjes,

De opplooibare bloembak voor de dahlia's is gisteren toegekomen. en jongens das in vilt! denk niet dat dat lang gaat meegaan. da gaat rotten na een eerste regenbui! enfin, we hebben hem. ventje wist niet wat die zag. eind deze maand gaan ze erin en die wordt onder het afdak gezet tot nader order. ik heb weer een compress mogen leggen in mijn lies. vervelend dat dit altijd open gaat liggen. maar ja. ik denk van daar eens een grote bruine plakker te leggen. of dat gaat helpen weet ik niet. seffens mag de thuisverpleging 2x per dag komen want het is helemaal beneden en daar kan ik niet aan. ik zal de thuisverplegers van vroeger moeten opbellen. nu gaat Brecht zeker mijn onderbroek niet vergeten. :P als hij er nog werkt. in 2018 toen ik op mijn zaklamp viel was Rita in pensioen gegaan. Rappe Rita zei ik want zelfs als die me moest douchen was het rap. de nieuwe was geen vriendelijke. maar ik heb geen weet wie er daar nog werkt. en ventje vergeet me te helpen. die heeft zelf last van zijn liezen ( polyester trainingsbroek) ach, ik neem weer een tijdje de daktacort. en tissues. maar er was bloed aan het compress. en dat baart me zorgen. misschien moet ik de dokter bellen die dan terug gaat bellen want het is mieke en die heeft elke week haar regels. so to speak. niet erg vriendelijk dus had ik een klacht neergelegd bij mijn Dr. dat is de hoofdgeneesheer ( wiens kabinet naast de hare ligt) ter ore gekomen ( als ik kwaad ben praat ik niet stil) en ze heeft een stevige uitbrander gehad. het ging om een flesje contramal en een hydrogoton en de dr verdedigde haar en ik zei niet nodig. zulk vrouwmens ken ik maar al te goed. we woonden lang genoeg naast ene. in feite was het de man die elke dag regels had! hij vitte op alles. en als ze ruzie maakten en je zette een glas tegen de muur naast de stoof dan kon je volgen welke weg ze liepen al ruzie makend. rond de tafel naar die keuken en dan naar boven. en dan omgekeerd. het ging of over de zoon zijn schoolprestaties of over geld. de ander kant was stiller maar die hadden een hele grote uitbouw achteraan. en die hebben dan voor hun zoon ' zij had een dochter op d'r 16 de gehad en moeten afstaan' de zolder omgebouwd zodat Bob met zijn maten daar kon uithangen. want moeder was depressief telkens de verjaardag van haar oudste aankwam. ze zat dan aan de optalidon. zelfs de kat kreeg een optalidon! en die lag graag in mijn armen op zijn rug. viel hij snorrend in slaap. hier met geen van de twee weten van opgepakt te worden. Gimly kreeg streeltje van ventje en de juffrouw liet dat niet zomaar voorbij gaan. en nu is ze viesgezind. 't is een vrouwmens voor iets hè. Tikkie, jij bent hem joch en Gimly maar trunten. ze doet hem geen pijn en die miauwt al voor haar poot op zijn kop is. en het is weer een zakje dat ze alle twee niet lustten. Lilly is laat op bed komen liggen. en de verse korrelpot is elke ochtend leeg. leeg op z'n Gimly's. hij eet in het midden en zij aan de zijkant.
schoonmoeder zit nog altijd in obeservatie maar nu werkt haar knie niet meer. dat wordt dus een rusthuis. ze kan er niet op lopen zonder pijn te hebben. en nu gaan ze zeker geen nieuwe knie steken want met die heup is haar aftakeling begonnen. en daarna is het zeer rap gegaan. en mijn moeder sjeest rustig verder met haar rollator. er zit een netje in voor haar boodschappen. maar ze kan niet veel meebrengen. maar ze heeft ook niet veel meer nodig.
ik heb ventje gisteren zonder briefje naar de carref. gestuurd. zelfde uitslag. Duur. vandaag vis: gerookte zalm als voorgerecht en dan de tweede schelpen. ik ben benieuwd naar Lilly's reactie op de zalm. dat heeft ze nog niet gerookt gehad. en als de saus van de schelp afgekoeld is ( ik doe er gerapste kaas op) kan ze de saus oplikken. ik had hier eens een boterham met brie en een restje gerapste kaas laten liggen en dat ging ook naar binnen. al was het brood taai. ze heeft tanden voor iets. 's nachts bij ventje is het eerst likken ( het vlees zacht maken) en dan bijten.
Fijne dag verder. ik moet paaseiren gaan maken voor de boot.
Cats Rule!

Oma-C

14 apr 2023, 09:34

Afbeelding

Een zonnige morgen iedereen,
nog even wachten tot de zon
warmte geeft van 's morgens

Voor allen een fijne vrijdag en
veel sterkte aan wie het nodig heeft :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

14 apr 2023, 11:54

Gas terug nemen vandaag.
Geraakte bijna niet op de fiets.
Blij dat ik een elektrische heb.
Boodschappen zijn gedaan.
De rest van de planning gaat dus de mist in.
Of het moest spectaculair beter gaan.
Nemen gelijk het komt hé oma-C.
Ik moet energie over houden om vanavond die twee groten te voederen hé!

Een zonnige dag gewenst aan iedereen.

Muddy Maddy

15 apr 2023, 08:30

Raar gedroomd vannacht. en Lilly deed ook weer uren over eer ze op mijn voeten lag. zalm lust ze dus nu ook. Gimly keek maar kwaad want deze ( of zeg maar alle) gerookte zalm lust hij niet. dus is het hier nu aan mijn voeten een "stand-off". ze heeft hem al uit de kattenbak gejaagd. pies maar vanwaar je komt. De juffrouw heeft graag een verse goedruikende bak. dat haar ontlasting nu ook sterk ruikt heeft alles te maken met dat katteneten. wat verwerken ze daar eigenlijk in? Er zijn verse korrels en daar is al goed van gegeten. morgen een blikje tonijn en het weekend is weeral voorbij. schoonzus heeft van de week iets gezegd die mij niet aanstaat. het ging over "echte" schoonzusters. van zijn 4 broers zijn ze al allemaal gescheiden. en dat haar echte echte schoonzus Dr Ann is, de meter van Margaux. hoezo, ben ik dan vals? Dat gaat ze terug pakken. die begint geheel te doen als schoonmoeder. het is niet omdat je schoonzus een dokteres is in de oncologie dat ze echter is dan de vrouw van je broer.
ppft weer regen en koud. ventje was vergeten om een zwarte muis te gaan en ons potje advocaat. we hebben nog sorbet zei hij maar daar had ik geen zin in. was vanmorgen in de badkamer mijn compress te leggen en zalf te smeren zie ik naast me een grijs geval staan die aandachtig keek. ze was ook laat vanmorgen: pas 20 na 5 is ze komen keppen. en nu was wat ik deed zeer intressant. ja, zij kan als een ballerina haar poot omhoog steken om haar onderkant te wassen maar zo lenig ben ik nog nooit geweest. en dat dacht zij dus te gaan zien. Jammer Lil, maar zo lenig is mama nog nooit geweest. was ik een hond en zat op de bank mijn ballen te likken zoals Noel dan donderde ik eruit. Helena: Poes moet dan al een dame op leeftijd zijn? Gimly hier heeft stramme pootjes tenzij zijn zus hem achterna gaat. of Tikkie, jij bent 'em speelt. maar ze gaat onderdanig liggen ( dus met haar kwetsbare buik bloot) en toch staat hij daar van zijn lat te geven. Gimly is bijna 13 en zij wordt een jaarling van 1. ze was met 6 mnd al oud genoeg om kittens te hebben en ze heeft dat moederinstinct nu nog. gisteren een docu gezien van het grote barierrerif. het was zo zielig om die kleine zeeschildpadjes te zien ploeteren. en daarna een cold case bekeken. met de muziek van Johnny Cash. waarschijnlijk ook mede door die episode dat ze geen rechten op de liedjes krijgen. al is er al een film over het leven van J. Cash gedraaid. ( en kassa voor de nabestaanden) ik moet vragen van ventje hoeveel vitesses er op mijn moeders rollator staan. schoonmoeder heeft een knalrode. haar ferrari. schoonbroer wilde een sticker kopen met dat logo. en kreeg onder zijn voeten van de generaal. deze week ging een deel van de familie aan schoonmoeders kant komen. onder andere Guy die meehielp ventje te leren vloeken en Jean-Pierre die er echt niets mee te maken had! het was Philippe die getrouwd was met mercedes. Guy en Philippe. Guy kan heel goed piano spelen. für elise had ik nog nooit tot het einde gehoord. maar zei hij, het komt beter ter ore op een vleugelpiano. Tijd om naar zee te komen hebben ze dan niet. De laatste snoep van Peter gekocht want die gaat daar mee stoppen. in de zomer heeft hij mieren. en de zwarte muisjes klonterden tesamen. en ik had niet gezien dat ventje al zijn sloefen had aangedaan. en nu zijn de schelpen op. er zat weinig st-jacobsnoot in. nu had ik er ene zonder al te veel groenten en met meer st-Jacobsnoot. mijn boek schiet goed op. ik heb al 115 blz. of het ooit gaat uitgegeven worden is een ander paar mouwen. Tenzij de hoofdredacteur hier mee leest. of een andere moderator. ik ga nu mijn 23 mails doornemen.mijn goede morgen plaatje gaan zetten maar eerst het nieuws hier. voor de andere moet je betalen en dat wil ventje niet. hij noemde gisteren de reclame van HN blad al afzetterij. naar het nieuws op tv kijken wij niet langer. ventje wind zich al genoeg op als hij de krant digitaal leest. en vooral als het over de pensioenen gaat. dan steigerd hij.
Fijne dag verder, we gaan zelf voor zon moeten spelen.
Cats Rule!

Bekske

15 apr 2023, 08:45

Afbeelding

clive

15 apr 2023, 09:07

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, jouw prachtig verjaardagskaartje zat gisteren in de bus. Dat is echt wel te voet gekomen . Hartelijk dank, het hangt te schitteren op het kaartenlint.

HVT, wat teveel gedaan op korte termijn ? Wens je vlug beterschap.

Rond 05:00H werd ik wakker en was klaarwakker. Ben dan maar opgestaan en ben begonnen aan de strijk, die is nu volledig gedaan, ikke blij :D . Volgende week kan ik de was waarschijnlijk buiten ophangen, dat doe ik graag

Manlief die jaren fietsloos is geweest, heeft zich dan toch een elektrische fiets gekocht. Morgen gaan we hem halen. Het is een tweedehands fiets met 186KM op de teller en de verkoper vraagt er na lang onderhandelen de helft van de nieuwprijs van. Zo'n buitenkans kun je niet laten liggen. Verkoper had die gekocht tijdens de covid periode, maar kwam al snel tot de ontdekking dat fietsen echt niet aan hem besteed was. Vandaag even naar de fietsenwinkel voor een helm, een fatsoenlijk slot en een fluojasje. We mogen buurmans fietsendrager gebruiken om hen morgenvoormiddag te gaan halen.
En dan is het de beurt voor een hondenkar te gaan kiezen. Alhoewel, de keuze eigenlijk al gemaakt is. Een heel veilige en voor Matice een comfortabele kar. Daar komt dan een kussen in en een zak voor zijn gerief zoals zijn waterbus en drinkbakje enz. Die 2 laatsten zijn optioneel.
Het is nu wel niet zo dat we ontzettend verre fietstochten gaan doen, dat gaat niet voor mij :oops: .

Zo, ik zit hier nog in pyjama, ga vlug de keuken en de living stofzuigen en dan de beneden.
Dan haren wassen en badje nemen, slaap- en badkamer opruimen en stofzuigen en dan moet ik om 12:00H bij de manicure zijn. Daarna de wekelijkse boodschappen gaan doen.

Ik ga niet alle namen noemen, wens echt iedereen een mooie zaterdag. Liefs en een dikke knuffel voor ieder.

Oma-C

15 apr 2023, 09:40

Afbeelding

Een zaterdagse zonnige groet allen :wink:
het blijft een koud gevoel door de wind
maar niks aan te doen, een jasje is nog
altijd welkom als je buitengaat :roll: :oops:

clive, hopelijk een fijne fietsaankoop van je man
en dat hij er veilig mee over weg kan :oops:

M-M, laat die familie hun eigen leven en zorg jij
voor jouw gezin, trek je niet aan wat er "gezegd" wordt :oops:

Helena, de planning gaat niet lopen,
vergeet niet dat je elke dag ietsje ouder wordt
we kunnen niet meer willen wat we deden op 20 :oops:

anjelierken, geniet van het weekend en voorzichtig zijn :roll:

Bekske, een fleurig plaatje, echt zonnig dank u :wink:

allen een fijn weekend en hou het veilig!

anjelierken

15 apr 2023, 10:29

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: heb je dat kaartje nu pas gekregen? Ik heb dat opgestuurd 1 dikke week voor je verjaardag. Dat is dan 3 weken onderweg geweest. Schandalig vind ik dat. Ja, niks aan te doen. Op den duur zouden we beter virtuele verjaardagswensen sturen, die heb je direct.

De zon schijnt, dus deze namiddag wandelen. Manlief wil morgen de koers zien, dus gaan we vandaag. Met dat been kan ik goed wandelen, de pijn is meestal als ik zit . Of die ontstekingsremmers werken, weet ik niet. Het is niet verslechtert, maar veel beterschap zit er nog niet in. Ik betwijfel of het een spierontsteking is. Het zal wel mijn "fout" zijn, dat ik het heb. De dag voordien had ik met de kleinkinderen gespeeld op de vloer en de volgende dag sta ik op met pijn. Ik denk soms dat ik nog 3x7 ben. Op die momenten voel je dat niet, meestal de dag of dagen erna .Ach ja, we zien wel. Als het tegen volgende week niet beter is, terug naar dokter. En misschien een beetje rusten zou ook geen kwaad kunnen, maar ja, da"s moeilijk. Zeker als ik naar mijn tuin kijk, waarin ik veel werk zie.

De overburen zijn in hun groententuin bezig. Je moet dat niet zien om het te weten, dat hoor je. Nogal luidruchtige mensen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

15 apr 2023, 12:08

Anjelier ik hoor het zo voor mij, die buren in de tuin...
Het was gisteren heel tof met grote kleinkinderen.
Ze hebben allebei veel verteld over haar studie, over zijn werk.
Ze heeft weer mooie dingen gemaakt.
Ze volgt illustratie.
Over haar nieuwe kot waar ze zo graag is.
Met een fijne kotbaas.
Ik ga dat meer doen die gewoon vragen om te komen eten.
Dat gaat allemaal zo vlot en ongedwongen.
Maar die twee hebben we wel veel meer opgepast als ze klein waren.

Gisteren een kleine aanvaring met the old lady.
Ik ging niet akkoord met haar verblijf in mijn strijkkamer voor de nacht.
En zij wou blijven liggen op de pas gestreken was.
Ik heb tenslotte gewonnen.
In de loop van de nacht heb ik ze dan op mijn bed voelen springen.
Ergens tegen de morgen aan was er een mug of weet ik veel wat waar op gejaagd moest worden.

Pas laat opgestaan. Slecht geslapen door ambetante benen.

Hier schijnt de zon volop.
Maak er een toffe dag van.

Oma-C

15 apr 2023, 14:19

Goede middag dames allemaal :)
Mooi weer en uit de wind is het heerlijk lente.
Op de middag mijn boodschappen gedaan
en alles is weer aangevuld, voor een week
wat een mens allemaal nodig heeft :roll:
ook al ben je alleen :oops:

Geniet nog van het zonnetje, de N-O wind is vals
zoek een hoekje waar de wind niet komt daar is het fijn :)

Helena van Troje

15 apr 2023, 16:37

Ben terug gaan lopen, voorlopig is de wind spelbreker.
Toch een uurtje "gewerkt" in de tuin.

Muddy Maddy

16 apr 2023, 08:46

aangezien de beenhouwer geen konijn had, gaat ventje om een al gebraden kip. mij maakt het niet uit. Gimly heeft hier goed zijn best gedaan van ziek zijn en Lilly heb ik eten gegeven waar ze geen zin in had. ze kreeg vanmorgen van ventje weer een wip uit het bed en ik zei halfslapend dat hij een stout ventje was! ze was proberen me aan het wassen!!! heel mijn voorhoofd. Lilly, mama moet nog niet gewassen worden. dat moet trouwens met iets speciaals gebeuren. ze is dan aan het venster gaan zitten. Tot ik beneden de opslorp/kuisdoekjes van de hoogste plank pakte en een doos tissues mee kwam naar beneden. En daar was ze gezet. met grote ogen. en waar ze nu is heb ik het raden. Gisteren hadden buren V waarschijnlijk ergens vrienden gevonden want toen ventje naar boven kwam waren ze luide muziek aan het spelen en waarschijnlijk aan het dansen! ze speelden nochtans geen saterday night fever op de tv. :? wie begint er nu om 11 u een feestje? Lilly is 'em gesmeerd naar boven. ligt nu ofwel op bed of ze zit aan de venster. ventje kan dan vandaag de natte swiffer uit de gang halen. effen spuiten en klaar is kees. hij heeft een doos zoutstokjes en pretzels mee want hij heeft geen zin in fuet vandaag. gisteren zei mijn moeder dat ze naar de aveve wilde gaan voor bloementjes voor mij. je had ventje zijn gezicht moeten zien toen ze dat zei. zijn kin hing haast op zijn schoenen. ik zei dat ik bloempotten nodig heb en zij zei dat ze er nog genoeg staan heeft in 't kot. ja, maar geen supergrote! wat ze niet weet ( denk ik) dat die winkel ook dierenspullen verkoopt. en ik zoek al lang om een halsbandje voor Lilly dat ik ze ten minste hoor af komen. ze zat gisterenavond in de badkamer haar badkamerliedje te mieuwen. ik roep haar en voila daar was ze. op mijn voeten die ze 's middag al was komen warmen. Toen had ik een van de fleecedekens op haar gelegd. en ze liet me maar begaan. gaapte en sliep weer verder. anders is het Mrr? en toen ik benenden kwam had ik honger. ventje was nog niet aan de brochettes begonnen. ik zei tegen hem dat ik een blad sla ging gaan eten en hij keek verbaasd en zei: we hebben toch geen sla? die snapte het echt niet. enfin als toetje heb ik dan de gekleurde qualitystreet spekken die ik lust gaan pakken en de gekleurde papiertjes naar Lilly gesmeten. en die was als een speer weg. Speelvogel. ze snapte dat broer ziekjes was en gaf hem een gewoon neusje. geen tikkie, jij bent 'em. en ik heb weer een speelapp. weggegooid. ze vroegen te veel voor hun in-app aankopen. en je moest heel lang wachten op reclame om diamanten te scoren. neen, wup eraf. was gebaseerd op japanse aninmee. een soort RPG maar via tekst. en je moest instagram hebben. en die komt er hier niet op.
het ziet er naar uit dat het goed weer gaat zijn maar het is die wind die het zo koud maakt. ik moet nog knie kousjes hebben en schoenpoets wil ik een paar ballerina's laten doorgaan voor nieuwe. Gimly is aan het snurken. Ons Mies kon pas snurken! en bij Lilly als ze erg moe is wil er ook wel een "ladylike" snurkje uitkomen. overbuurvrouw had een foto gestuurd en de ondertekst was precies een romantitel. Mist In Majorca. of een filmtitel. ventje gaat zijn geld terugvragen van een dvd die hij in februari aangekocht had. duurt hem te lang en die is nog niet eens verzonden zegt de fabriek. z'n geduld is op. toch eindelijk de knoop doorgehakt om House of Dragons te kopen. ik heb volgende maand geen dvd nodig. mijn glasgordijn moet dringend in de was. ventje zal weer niet welgezind zijn als ik dat voorstel om vandaag te doen. maar in 1 trek kan ik dan de binnenkant doen. we zullen zien want met dat Lilly kwam knuffelen bij hem is ventje niet al te welgezind. ik had nochthans de wcbril niet naar beneden laten klappen. die blijft altijd aan mijn billen plakken.
Fijne dag verder.
Cats Rule!

Oma-C

16 apr 2023, 09:45

Afbeelding

Allemaal een sterkteknuffeltje, vooral aan de zieken :(
Amuseer je binnen want het regent hier
dan kan je buiten niet veel doen :roll: :oops:
Wat prutsen en tv kijken (als er sport is)
of een boek lezen.... :)
Groetjes allen en tot ..................... :?

anjelierken

16 apr 2023, 10:01

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is hier donker in huis, buiten somber weer.

Als ik door het venster kijk, zie ik een akker vol gele bloemen, is mooi om naar te kijken. Dat fleurt de buurt helemaal op. Is de 1ste keer dat dat hier staat .Ik vermoed dat er terug een hertje in het bosje zit, want enkele dagen geleden zagen we 2 oren tussen de gele bloemen staan. Het hertje zelf zagen we niet, want die bloemen zijn redelijk hoog, nu zeker met die regen.

Vandaag rustig thuisblijfdagje, manlief gaat naar de koers kijken, en wat ik ga doen , weet ik nog niet. Koken moet ik niet doen, de rest van gisteren opwarmen en een aardappeltje koken , en we hebben eten. Het was witloof in hesp en kaassaus. Voor morgen zijn het asperges. Ga dan in de voormiddag bij de aspergeboer , hier in de buurt. Met puree , gerookte zalm en een eitje zal dat wel lekker zijn.

Spaanse woef ligt in de zetel te slapen, zal zich nog moeten uitrusten van gisteren. Zijn pootjes zaten tijdens de wandeling goed in de modder, maar tegen dat we terug thuis waren , was het eraf. Die wandeling was grotendeels in het bos, heel mooi met hier en daar bloeiende boshyacinten, maar ook veel modderpaadjes.1 ding weten we zeker, onze wandelschoenen zijn water - en modderdicht :D . Die laten we nu enkele dagen drogen, en dan reinigen.

Dames, tot morgen allemaal.