Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Neen, helemaal niet. Integendeel.
Waar zie jij nu in godsnaam iets van 'op de knieën gaan' ?
Er stond : Die PS die blijven vlaams geld verspillen en er wordt niets aan gedaan.
Als daar dus wél iets aan gedaan werd, zou dat dan inhouden dat de Franstaligen 'op de knieën moeten gaan' ? Komaan, zeg.
Waar zie jij nu in godsnaam iets van 'op de knieën gaan' ?
Er stond : Die PS die blijven vlaams geld verspillen en er wordt niets aan gedaan.
Als daar dus wél iets aan gedaan werd, zou dat dan inhouden dat de Franstaligen 'op de knieën moeten gaan' ? Komaan, zeg.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
In Wallonië spreekt men Frans en Vlaanderen Nederlands , al dan niet met lokale accenten zoals dat is in Engeland , Schotland , Ierland , of in Duitsland of bv Spanje. Een taal is geen exacte wetenschap, mijn bescheiden mening.....
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Je spreekt over 'jullie'. Daaruit leid ik af dat jij er niks wil aan doen. Ik begrijp niet waarom je een mistoestand wil laten bestaan terwijl die toestand ten koste gaat van jezelf en de mensen rondom jou. Maar OK, het zij zo.
Wat ik eraan wil doen, is iedereen verantwoordelijk maken voor eigen inkomsten en uitgaven. Leg mij dan eens uit waar er iemand "op de knieën moet".
Wij Vlamingen worden verantwoordelijk gesteld, niet alleen voor onze eigen inkomsten / uitgaven maar bovendien ook nog eens voor die van anderen.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Misschien moet Vlaanderen eerst eens een prioriteitenplan opstellen van wat ze wel willen sponseren in Wallonië. Dan moet Wallonië maar een kostennota opstellen en moet Vlaanderen deze maar toetsen aan de reële kost en niet betalen wat Wallonië denkt dat het kost.door E.T. » 1 minuut geledenWat zouden jullie er dan wel willen aandoen?????Die PS die blijven vlaams geld verspillen en er wordt niets aan gedaan.
-
Wil één van onze graag wegkijkende medeposters misschien eens een poging wagen om dit te verklaren?
De echo zindert nog na:
Paul Magnette (PS):
“Bij Vlamingen zit het blijkbaar in de genen om altijd hard te moeten werken. Walen genieten liever een beetje van het leven, wat is daar mis mee?”
De echo zindert nog na:
Paul Magnette (PS):
“Bij Vlamingen zit het blijkbaar in de genen om altijd hard te moeten werken. Walen genieten liever een beetje van het leven, wat is daar mis mee?”

Jawel, hoor, maar zelfs met de 'goede'' prestatie van Waals-Brabant erbij blijft het gehele gewest een ramp.
PS: je weet dat Waals-Brabant binnen Vlaanderen de tweede slechtste provincie zou zijn?
PS: je weet dat Waals-Brabant binnen Vlaanderen de tweede slechtste provincie zou zijn?

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
En welke Vlaamse is dan de slechtste ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Hebt U dan al eens, wat meer dan 5 minuten lang, een gesprek gevoerd in uw 'Nederelands met "licht accent" en iemand uit bv. Bavikhove in zijn Nederlands met "licht accent?" Naar mijn ervaring is de kans dan heel groot dat geen van jullie beiden ook maar één jota hebben begrepen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.