In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier ook maar grijs en stilletjes.
Mij overslapen.
Het was kwart na negen toen ik wakker werd...
Te vies weer om pistoleetjes te gaan halen.
We zullen het met een boterham doen.
Deze namiddag een beetje strijken dan is de strijkkamer gemakkelijker te poetsen.
Overal kattenhaar, ze ruift verschrikkelijk.
Ze zijn weer thuis de baasjes.
Als het lukt komen ze haar nog halen vanavond.
Het wordt een drukke week volgende week.
Morgen poets en theevisite bij de ex-overbuurvrouw.
Dinsdag bib, beenhouwer, brood.
Woensdag de voeten madam.
Donderdag naar Hasselt: modemuseum.
Tentoonstelling over handtassen.
Misschien de Japanse tuin.
De dagen vliegen voorbij.
Jullie zullen zelf voor zonnetje moeten spelen vandaag.
Mij overslapen.
Het was kwart na negen toen ik wakker werd...
Te vies weer om pistoleetjes te gaan halen.
We zullen het met een boterham doen.
Deze namiddag een beetje strijken dan is de strijkkamer gemakkelijker te poetsen.
Overal kattenhaar, ze ruift verschrikkelijk.
Ze zijn weer thuis de baasjes.
Als het lukt komen ze haar nog halen vanavond.
Het wordt een drukke week volgende week.
Morgen poets en theevisite bij de ex-overbuurvrouw.
Dinsdag bib, beenhouwer, brood.
Woensdag de voeten madam.
Donderdag naar Hasselt: modemuseum.
Tentoonstelling over handtassen.
Misschien de Japanse tuin.
De dagen vliegen voorbij.
Jullie zullen zelf voor zonnetje moeten spelen vandaag.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Allen een fijne dag vandaag, 't is weer
een nieuwe week en de zon laat verstek
Hopelijk komt ze er nog door vandaag.
We zullen nemen wat komt en er proberen
content mee te zijn, we kunnen het niet veranderen
Heel veel sterkte aan wie het nodig heeft,
vooral wilde eend, clive
Helena, een drukke week.... en poes doet haar winterjas uit,
anjelierke, verzorg je been goed, heel belangrijk
we hebben ze nodig!!
Maak er allen een gezellige week van en hou het safe!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ik heb al een machine donkere was buiten op de paraplu gehangen, met de stille hoop dat de zon er namiddag gaat doorkomen en het een beetje gaat waaien. Als hij om 16:00H nog niet droog is, haal ik hem eraf en stop wat mag in de droogkast. Want om 17:00H moet ik in de Reva zijn. Manlief komt me met zijn fiets ophalen, want ik ben daar dan ook met de fiets. Hij wil er per se eens op fietsen. Heb hem gisteren bij BOL een degelijke fietshelm besteld en die komt vandaag al aan. Wat hij nu nog nodig heeft zijn 2 degelijke sloten, maar de fietswinkels zijn hier op maandag allemaal dicht. Een nieuwe fluo had hij zich al aangeschaft, geschenkje van Matice
We hadden om hem te gaan halen het fietsenrek van onze naaste buren geleend. Die waren dan gisteren naar de fiets komen kijken, ook zij zeiden dat het een koopje was. Het was zo'n somber weer gisteren en ik nodigde ze beiden uit voor een drankje en een hapje. Daar ze nergens naar toe moesten, vonden ze dat een goed idee. Ik had hier al de kaarsjes al aangedaan, het was dus gezellig. We hebben over 1001 dingen gepraat, pas om 19:00H zijn ze terug naar huis gegaan. Niemand van ons had nog honger dankzij de talrijke hapjes, niet meteen het gezondste, maar voor een keertje mag dat wel. Het was dus een heel gezellige namiddag / vroege avond. Alleen mijn tekenen en schilderen is erbij ingeschoten. Maar dat is niet erg. Matice had tijdens het bezoek één van zijn speelgoedboxen leeg gemaakt en hield zich bezig met te spelen.
Toen de buren weg waren de keuken en de living opgeruimd en eens vlug gezoefd met mijn steelstofzuiger en nieuwe kaarsjes gezet. Badje gaan nemen, pyjama aan en rond 21:30H gaan slapen Het was een leuke dag geweest.
Zo, ik wens heel veel beterschap aan de zieken en de herstellenden. Liefs en een hele dikke knuffel voor elkeen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
De zon is er deze namiddag door gekomen, is toch direct ander weer hé, met een zonnetje.
Deze morgend asperges gaan kopen bij plaatselijke boer. Die hebben zelfs een aspergeautomaat staan.
Dus vanavond asperges met gerookte zalm , een eitje en puree. Is allemaal vlug klaar. Die asperges kook ik hoe Jeroen Meus dat ook doet. De geschilde asperges opzetten in koud water met zout, laten koken, en zodra het kookt het vuur uitzetten, maar wel op de kookplaat laten staan . En zo zeker een half uur in het hete water laten staan, dan zijn ze gaar. Is gemakkelijk.
Been is precies een beetje beter, overdag gaat dat goed, maar s' morgens en s' avonds is het anders.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Goeiemorgen allemaal,
ik stuur jullie een zonnetje
laat ons hopen dat ze blijft
we hunkeren er naar
Buurvrouw heeft een witte was aan de
droogparasol hangen en die waait hevig
zal rap droog zijn..
Veel sterkte en een knuffeltje....allemaal!
ik stuur jullie een zonnetje
laat ons hopen dat ze blijft
we hunkeren er naar
Buurvrouw heeft een witte was aan de
droogparasol hangen en die waait hevig
zal rap droog zijn..
Veel sterkte en een knuffeltje....allemaal!
-
Wind ONO maakt het koud.
Dat loopt hier weer in het honderd allemaal.
Ik stond al vroeg in de startblokken om naar de bib te gaan en boodschapjes te doen en eens rond te kijken in de stad.
Gelukkig op tijd afgeblazen, want gezien het weer donderdag beslist om morgen met vriendin naar Hasselt te gaan.
We beperken ons vandaag tot de bib na het eten en brood.
Morgen weer een heel avontuur om met bustrein bus aan het museum te geraken.
Dat openbaar vervoer, ik haat het.
Ik moet nog uitvlooien wanneer er ongeveer een trein terug naar huis gaat.
Ik hoop de dag te overleven.
Maar ik ben ook niet van plan van de rest van mijn dagen achter de sansevieria's te zitten in mijn foteulleke.
Ik zal eens een boekenlijstje maken in de hoop dat de boeken beschikbaar zijn.
Dames en dieren ik wens jullie een fijne dag toe.
Dat loopt hier weer in het honderd allemaal.
Ik stond al vroeg in de startblokken om naar de bib te gaan en boodschapjes te doen en eens rond te kijken in de stad.
Gelukkig op tijd afgeblazen, want gezien het weer donderdag beslist om morgen met vriendin naar Hasselt te gaan.
We beperken ons vandaag tot de bib na het eten en brood.
Morgen weer een heel avontuur om met bustrein bus aan het museum te geraken.
Dat openbaar vervoer, ik haat het.
Ik moet nog uitvlooien wanneer er ongeveer een trein terug naar huis gaat.
Ik hoop de dag te overleven.
Maar ik ben ook niet van plan van de rest van mijn dagen achter de sansevieria's te zitten in mijn foteulleke.
Ik zal eens een boekenlijstje maken in de hoop dat de boeken beschikbaar zijn.
Dames en dieren ik wens jullie een fijne dag toe.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
De wind maakt het koud. Gisteren was het beter.
De mini - hondenwas hangt ook buiten, die wappert goed. Ik had enkel 2 dekens en 1overtrek van zijn nieuwe kussen. Weet eigenlijk niet of je die overtrekken ook apart kunt kopen. Want soms is de overtrek kapot maar het kussen zelf niet.
Asperges waren lekker gisteravond. Tijdens het aspergeseizoen eten we dat af en toe. Zelf hebben we dat niet staan in de tuin, alhoewel de grond er ideaal voor is.
Dames, tot morgen allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, ik denk van niet dat je die hoezen apart kunt kopen, alleszins toch nergens gezien. Matice slaapt in de living op een pluchen schaap en bij de venster ligt zijn kussen van LIEF. Dan kan hij naar buiten kijken. Daar kun je geen aparte hoezen voor bij kopen, dat ben ik nagegaan. Het is wel van goede kwaliteit, want hij heeft dat nu al een kleine 4 jaar en daar is nog niets aan.
Ik weet waarom jouw mooie kaartje zo lang achter gebleven was. Het was een vierkant en die komen volgens mijn postbode veel later aan. Maar ik heb het nu toch maar en het hangt mooi te wezen aan het kaartenlint.
Oma-C, hoe is het met jouw dochter ? Hopelijk is alles oke met haar.
Heb de paprika's voor de spaghettisaus al gesneden en 2 grote blikken gepelde tomaten er in gedaan en die mogen nu een uurtje sudderen. Daarna voeg ik het vlees toe. En laat alles goed trekken. Voor de hete pot staan 2 lege steelpannetjes. Moest Matice het dan toch in het hoofd krijgen op het vuur te springen , trekt hij in het ergste geval een koude en lege steelpan op zich. Ook niet het ideaal als hij zo'n pannetje op zijn bol krijgt, maar minder dramatisch dan een volle pot hete paprika's op zich krijgen, ik mag er niet aan denken dat zoiets zou gebeuren.
Zo, het is al 09:00H, ga de boven beginnen te poetsen en nieuwe dekbedden leggen.
Zonder namen, voor elkeen een mooie dag gewenst en een dikke knuffel mag ook vandaag niet ontbreken. Liefs?
-

Zonnige morgen allemaal
We zien wel hoelang het duurt....
Het blijft koud, maar niks aan te doen
clive , dochter heeft nog een onderzoek afspraak
tegen eind van deze maand en nog een in april,
wij klagen wel eens dat het hier langzaam gaat
maar daar is het nog erger...
Probeer te genieten van elk zonnetje en hou
het veilig....
-
Een trein vroeger terug thuis van Hasselt.
Ik kon niet meer en mijn buik speelde op.
De handtassen tentoonstelling was echt d moeite van de verre verplaatsing waard.
Wij hebben daar best twee uur rond gelopen en het laatste stuk op een drafje gedaan.
Daarna gaan eten maar serieus gezocht naar iets waar je deftig warm kon eten.
Alleen maar trendy dingetjes met vegan gedoe en zo.
Ten slotte op onze stappen terug gekeerd en alsnog lekker gegeten.
Maar de rauwkost heeft me weer eens de das om gedaan.
De trein is altijd een beetje reizen, een beetje veel.
Vanmorgen met een half uur vertraging vertrokken.
In Leuven moest ik van wagon veranderen want de trein ontkoppelde.
Dat hadden ze nu wel kunnen zeggen bij vertrek in Mechelen.
Heb dan al eens een rechtstreekse verbinding.
De bus in Hasselt lukte deze keer van de eerste keer.
De vriendelijke mevrouw aan het stuur zei ons waar af te stappen.
Vandaag overal vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet.
Ik kon niet meer en mijn buik speelde op.
De handtassen tentoonstelling was echt d moeite van de verre verplaatsing waard.
Wij hebben daar best twee uur rond gelopen en het laatste stuk op een drafje gedaan.
Daarna gaan eten maar serieus gezocht naar iets waar je deftig warm kon eten.
Alleen maar trendy dingetjes met vegan gedoe en zo.
Ten slotte op onze stappen terug gekeerd en alsnog lekker gegeten.
Maar de rauwkost heeft me weer eens de das om gedaan.
De trein is altijd een beetje reizen, een beetje veel.
Vanmorgen met een half uur vertraging vertrokken.
In Leuven moest ik van wagon veranderen want de trein ontkoppelde.
Dat hadden ze nu wel kunnen zeggen bij vertrek in Mechelen.
Heb dan al eens een rechtstreekse verbinding.
De bus in Hasselt lukte deze keer van de eerste keer.
De vriendelijke mevrouw aan het stuur zei ons waar af te stappen.
Vandaag overal vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgens seizoentjes,
het begint er hier stralend uit te zien al zal er nog veel wind zijn en kan het nog draaien naar regen. ventje is gisteren naar zijn moeder geweest. hij heeft haar moeten helpen met boterhammen eten want haar gebibber is veel slechter geworden. toen hij wegging weende ze en ging te keer tegen de generaal. eigenlijk is het daar geen afdeling voor zwaar dementerende mensen dus wat gaat er volgens schoonzus gebeuren? ze gaan haar naar geriaterie in het st-jan sturen en dan weer ergens anders of in het allerergste geval: neem ze mee naar huis en trek uw plan er mee. er is nergens plaats in zo'n centrum voor patiënten zoals haar. ze zit ook vastgebonden in een stoel want ze is weer enkele keren gevallen en nu is er een rib gebroken. ze ziet er op foto nog goed uit maar het zijn de hersenen die niet mee willen. volgens ventje zal het niet lang meer duren maar ik heb mijn twijfels. en als mijn moeder de foto zal zien zal ze net hetzelfde zeggen. schoonmoeder haar kaars is bijna op maar ze wil het niet toegeven. over kaarsen gesproken: jullie weten dat ik de 'vinnykaars' brand, die geldt voor iedereen, gisterenavond stak Lilly haar neus bijna in de vlam! ze is toppezot van lichtjes. dus gaan we moeten zoeken naar een hoge LED-kaars. en nu de stoof niet brand springt ze erop. en aangezien ze zo lang is gaat dat op een wipje. ze was vanmorgen weer vroeg om te knuffelen en daarstraks was er geen houden meer aan. ik moest opstaan. ze is wel niet meegeweest naar de badkamer, dat doe ik straks want ik moet mijn gezicht nog eens grondig onder handen nemen. ventje heeft me gisteren moeten inwrijven want mijn nek en rug zaten vast. na de gehaktballen nog even naar iets gekeken en dan was mijn pijp uit. ik at gisteren een tikkeneitje en die was nog erg lopend dus moest Lilly ook eens proeven. ze heeft een heel medium ei opgelikt. en het smaakte haar. en van het lepeltje hè met haar voorpoten op mijn knie. ik heb een nieuw paar sloffen moeten aandoen want er zat een gat in beiden hielen. ik heb ze in een oranje zak gestoken die hier beneden staat met restjes stof en niet meer herstelbare slipjes en topjes. het is dat kant dat je dan niet kan stoppen. want meestal is dat fijnmazig.
Clive: Neef zegt dat vierkante enveloppen 2 zegels nodig hebben om ruim op tijd aan te komen. ooit had Suus een schuld van 10 euro om haar oplader en potje kauwgum op te zenden en ik kreeg die via Peggy toen ze nog bevriend waren ( en er zit daar ook een heel verhaal achter hoe dat misgelopen is) en dat was ook laat. Peggy had er ook maar 1 opgeplakt. Suus slaagt erin een postzegel van Koning Willem A.ondersteboven te kleven dus natuurlijk kwam ons kerstkaartje ergens in nieuwjaar toe! de koning zag niet eens waar hij was grapte ik Prins Pils was zijn noorden zuiden oosten en westen kwijt.
algemene hilariteit bij die twee. Hans was dan nog in leven.
Oma C: het is juist door de lange wachttijden dat Hans niet tijdig genoeg gescand werd en dat ze die verdomde kanker niet meer konden stoppen. en met die Covid waren zelfs de afspraken afgezegd. twee keer een rit met de taxi voor niets. en omdat hij een pacemaker had konden ze hem geen MRI geven wat ze wilden die kiekens. met een CT-scan hadden ze het ook gevonden. en toen was het al te laat. zijn laatste woorden tegen mij waren: ik ga hier keihard tegen vechten! voor mijn vrouw en voor jullie. Maar helaas de uitzaaiingen waren al te ver. met de wensambulance is hij nog 1 keer naar zijn geliefde Domburg geweest maar je zag dat hij te ver heen was op de foto. hij is gestorven op de trouwdag van nichtje die door de Covid alles heeft moeten uitstellen en verzetten. ze zijn dan de 11 de september getrouwd voor de wet en alleen. niemand van de ouderparen en de getuigen mochten er bij zijn. en het was niet in de Gotische zaal maar in een apart lokaal. Dat vond Mathias wel jammer. ze zijn niet echt kerkelijk meer en dus de tweeling is niet gedoopt. dat doet me eraan denken dat ik Margaux nog eens op de rooster moet leggen. voor schoonmoeder is zij de kleine en de namen van de kleinkinderen weet ze al niet. mij herkent ze ook niet meer maar wel de kaartjes en dat wij uit oostende komen. Ook justine herkende ze niet. en ventje is en blijft voor haar die lieve jongen uit oostende. ze is ook heel boos op 't zoontje dat ze praktisch opgevoed heeft en toen ze nog helderder was sprak ze haar vermoedens uit. op haar verjaardagsfeestje vroeg ze aan schoonzus wie die raren onder de tv was.
De hond gaat dit weekend naar huis. hoef ik er niet mee te spelen want de laatste keer was ik de uitverkorene. ventje had afgedaan. hun terras is nu bijna in orde. er is dus geen modderpoel waar hij zich kan in rollen. een paar keer zat hij bijna in het zwembad. in het achternalopen van zijn tennisbal. en hij eet heel veel en de taart ging best goed naar binnen. maar hij loopt zijn calorien eraf.
Ik ga stoppen helaas want de misselijkheid is terug.
Fijne dag verder!
het begint er hier stralend uit te zien al zal er nog veel wind zijn en kan het nog draaien naar regen. ventje is gisteren naar zijn moeder geweest. hij heeft haar moeten helpen met boterhammen eten want haar gebibber is veel slechter geworden. toen hij wegging weende ze en ging te keer tegen de generaal. eigenlijk is het daar geen afdeling voor zwaar dementerende mensen dus wat gaat er volgens schoonzus gebeuren? ze gaan haar naar geriaterie in het st-jan sturen en dan weer ergens anders of in het allerergste geval: neem ze mee naar huis en trek uw plan er mee. er is nergens plaats in zo'n centrum voor patiënten zoals haar. ze zit ook vastgebonden in een stoel want ze is weer enkele keren gevallen en nu is er een rib gebroken. ze ziet er op foto nog goed uit maar het zijn de hersenen die niet mee willen. volgens ventje zal het niet lang meer duren maar ik heb mijn twijfels. en als mijn moeder de foto zal zien zal ze net hetzelfde zeggen. schoonmoeder haar kaars is bijna op maar ze wil het niet toegeven. over kaarsen gesproken: jullie weten dat ik de 'vinnykaars' brand, die geldt voor iedereen, gisterenavond stak Lilly haar neus bijna in de vlam! ze is toppezot van lichtjes. dus gaan we moeten zoeken naar een hoge LED-kaars. en nu de stoof niet brand springt ze erop. en aangezien ze zo lang is gaat dat op een wipje. ze was vanmorgen weer vroeg om te knuffelen en daarstraks was er geen houden meer aan. ik moest opstaan. ze is wel niet meegeweest naar de badkamer, dat doe ik straks want ik moet mijn gezicht nog eens grondig onder handen nemen. ventje heeft me gisteren moeten inwrijven want mijn nek en rug zaten vast. na de gehaktballen nog even naar iets gekeken en dan was mijn pijp uit. ik at gisteren een tikkeneitje en die was nog erg lopend dus moest Lilly ook eens proeven. ze heeft een heel medium ei opgelikt. en het smaakte haar. en van het lepeltje hè met haar voorpoten op mijn knie. ik heb een nieuw paar sloffen moeten aandoen want er zat een gat in beiden hielen. ik heb ze in een oranje zak gestoken die hier beneden staat met restjes stof en niet meer herstelbare slipjes en topjes. het is dat kant dat je dan niet kan stoppen. want meestal is dat fijnmazig.
Clive: Neef zegt dat vierkante enveloppen 2 zegels nodig hebben om ruim op tijd aan te komen. ooit had Suus een schuld van 10 euro om haar oplader en potje kauwgum op te zenden en ik kreeg die via Peggy toen ze nog bevriend waren ( en er zit daar ook een heel verhaal achter hoe dat misgelopen is) en dat was ook laat. Peggy had er ook maar 1 opgeplakt. Suus slaagt erin een postzegel van Koning Willem A.ondersteboven te kleven dus natuurlijk kwam ons kerstkaartje ergens in nieuwjaar toe! de koning zag niet eens waar hij was grapte ik Prins Pils was zijn noorden zuiden oosten en westen kwijt.
Oma C: het is juist door de lange wachttijden dat Hans niet tijdig genoeg gescand werd en dat ze die verdomde kanker niet meer konden stoppen. en met die Covid waren zelfs de afspraken afgezegd. twee keer een rit met de taxi voor niets. en omdat hij een pacemaker had konden ze hem geen MRI geven wat ze wilden die kiekens. met een CT-scan hadden ze het ook gevonden. en toen was het al te laat. zijn laatste woorden tegen mij waren: ik ga hier keihard tegen vechten! voor mijn vrouw en voor jullie. Maar helaas de uitzaaiingen waren al te ver. met de wensambulance is hij nog 1 keer naar zijn geliefde Domburg geweest maar je zag dat hij te ver heen was op de foto. hij is gestorven op de trouwdag van nichtje die door de Covid alles heeft moeten uitstellen en verzetten. ze zijn dan de 11 de september getrouwd voor de wet en alleen. niemand van de ouderparen en de getuigen mochten er bij zijn. en het was niet in de Gotische zaal maar in een apart lokaal. Dat vond Mathias wel jammer. ze zijn niet echt kerkelijk meer en dus de tweeling is niet gedoopt. dat doet me eraan denken dat ik Margaux nog eens op de rooster moet leggen. voor schoonmoeder is zij de kleine en de namen van de kleinkinderen weet ze al niet. mij herkent ze ook niet meer maar wel de kaartjes en dat wij uit oostende komen. Ook justine herkende ze niet. en ventje is en blijft voor haar die lieve jongen uit oostende. ze is ook heel boos op 't zoontje dat ze praktisch opgevoed heeft en toen ze nog helderder was sprak ze haar vermoedens uit. op haar verjaardagsfeestje vroeg ze aan schoonzus wie die raren onder de tv was.
De hond gaat dit weekend naar huis. hoef ik er niet mee te spelen want de laatste keer was ik de uitverkorene. ventje had afgedaan. hun terras is nu bijna in orde. er is dus geen modderpoel waar hij zich kan in rollen. een paar keer zat hij bijna in het zwembad. in het achternalopen van zijn tennisbal. en hij eet heel veel en de taart ging best goed naar binnen. maar hij loopt zijn calorien eraf.
Ik ga stoppen helaas want de misselijkheid is terug.
Fijne dag verder!
Cats Rule!