In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Een fijne donderdag,
hier heeft het al geregend
momenteel is het over...
We zien wel wat we krijgen
't ziet er niet te fameus uit
Allen een fijne dag en hou het veilig!
hier heeft het al geregend
momenteel is het over...
We zien wel wat we krijgen
't ziet er niet te fameus uit
Allen een fijne dag en hou het veilig!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier is het vijftig tinten grijs in de lucht.
Laat opgestaan, maar de lange nacht heeft deugd gedaan.
Vandaag nog een beetje strijken.
Deze namiddag komt men he herstelde gordijntje aan brengen.
Ik zou de resten van d plak nog moeten verwijderen, maar ik gebruik die oplossing niet graag.
Stinkt en is giftig.
Schuurpapiertje proberen.
Moet ik weer in de kruipruimte op handen en voeten.
Prettige dag iedereen.
Laat opgestaan, maar de lange nacht heeft deugd gedaan.
Vandaag nog een beetje strijken.
Deze namiddag komt men he herstelde gordijntje aan brengen.
Ik zou de resten van d plak nog moeten verwijderen, maar ik gebruik die oplossing niet graag.
Stinkt en is giftig.
Schuurpapiertje proberen.
Moet ik weer in de kruipruimte op handen en voeten.
Prettige dag iedereen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Vind het koud buiten . Binnen blijven is de boodschap.
Deze morgend een sterk staaltje meegemaakt van " trek uw plan"
Manlief had enkele weken geleden een uitnodiging gekregen voor de autokeuring. Dus naar de garage gebeld en afspraak geregeld voor onderhoud + naar de keuring gaan. Manlief komt daar deze ochtend aan, alles gesloten en papier op de deur gesloten wegens reorganisatie. Wij weten van niks . En de keuring dan?
Manlief heeft dan gebeld naar andere garage van dezelfde keten, ja , die wisten ervan dat dat gesloten was
Clive en MM: ik wist dat niet dat vierkante kaartjes langer onderweg zijn, tenzij je er 2 zegels op kleeft. Ik ga in het vervolg daar op letten dat ik enkel rechthoekige kaartje koop. Bedankt voor jullie antwoord.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Anjelier: dat is spijtig genoeg de dag van vandaag. Ze hebben het fatsoen niet meer. Toen onze schoenmaker sloot heeft hij ook niks laten weten, noch aan zijn klanten, nog aan ons. enkele foto's uit de oude doos opgehangen en voila. maanden nadien stopte hier een man in een tamelijk sjieke maar oude auto terwijl wij boodschappen aan het uitlaten waren. hij vroeg of we wisten wat er gebeurd was. ja, in pensioen zei ik wat waar was. en waar moet ik nu heen? zei hij omdat er normaal zou moeten staan: "wend u tot.... in de...." Neen, boempatat. blok toe. die heeft me nog kwaad gemaakt in het begin van Covid. ik zette 1 klein stapje vooruit en kreeg een sermoen van afstand te bewaren! die ochtend was ik naar de dokter geweest en mijn longen waren zuiver! in de plaats van het op zijn website te zetten dat hij het stopte. nu zijn al die toestellen weg en hangt er daar folie voor het raam. af en toe komt hij naar zijn zoon die agent is hier in de zone Oostende wat normaal niet mag. en daar stonden de mensen dan. hij weigerde ( heb ik later horen zeggen) al van het begin van de maand voordat hij sloot geen klanten. ik heb die man met zijn vraag naar ' stad gestuurd. want wij hadden later daar een minute made gevonden in de alfons pieterslaan. toen ik mijn oren moest laten testen. en die doen sleutels, autoborden horloges en zo een beetje van alles. maar dat wist ik al eerder want we hadden die in brugge ook. ventje moet voor onderhoud met tuutje en die zitten al gevolgeboekt, hij moet nu in Juni. ze gaan blij zijn dat ze de keuring zelf gaan mogen doen dat werd in engeland ook gedaan door een erkende garage. want nu keuren ze te rap af. ze willen electrische auto's op de baan die geldgraaiende regering van ons! en er zijn geen laadpalen genoeg!
Lilly haalde me daarstraks uit mijn bed: mieuw, mieuw, mieuw! kom eruit mama! ze begint nu als ik naar boven ben op mijn zitplaats te gaan liggen maffen. ik moet een warme kont hebben.
en gisteren heeft ze zachte kauwsnoep gehad. die vond ze een beetje te groot. Gimly is niet voor snoepjes.
We gaan waarschijnlijk naar de markt.
Fijne dag verder!
Anjelier: dat is spijtig genoeg de dag van vandaag. Ze hebben het fatsoen niet meer. Toen onze schoenmaker sloot heeft hij ook niks laten weten, noch aan zijn klanten, nog aan ons. enkele foto's uit de oude doos opgehangen en voila. maanden nadien stopte hier een man in een tamelijk sjieke maar oude auto terwijl wij boodschappen aan het uitlaten waren. hij vroeg of we wisten wat er gebeurd was. ja, in pensioen zei ik wat waar was. en waar moet ik nu heen? zei hij omdat er normaal zou moeten staan: "wend u tot.... in de...." Neen, boempatat. blok toe. die heeft me nog kwaad gemaakt in het begin van Covid. ik zette 1 klein stapje vooruit en kreeg een sermoen van afstand te bewaren! die ochtend was ik naar de dokter geweest en mijn longen waren zuiver! in de plaats van het op zijn website te zetten dat hij het stopte. nu zijn al die toestellen weg en hangt er daar folie voor het raam. af en toe komt hij naar zijn zoon die agent is hier in de zone Oostende wat normaal niet mag. en daar stonden de mensen dan. hij weigerde ( heb ik later horen zeggen) al van het begin van de maand voordat hij sloot geen klanten. ik heb die man met zijn vraag naar ' stad gestuurd. want wij hadden later daar een minute made gevonden in de alfons pieterslaan. toen ik mijn oren moest laten testen. en die doen sleutels, autoborden horloges en zo een beetje van alles. maar dat wist ik al eerder want we hadden die in brugge ook. ventje moet voor onderhoud met tuutje en die zitten al gevolgeboekt, hij moet nu in Juni. ze gaan blij zijn dat ze de keuring zelf gaan mogen doen dat werd in engeland ook gedaan door een erkende garage. want nu keuren ze te rap af. ze willen electrische auto's op de baan die geldgraaiende regering van ons! en er zijn geen laadpalen genoeg!
Lilly haalde me daarstraks uit mijn bed: mieuw, mieuw, mieuw! kom eruit mama! ze begint nu als ik naar boven ben op mijn zitplaats te gaan liggen maffen. ik moet een warme kont hebben.
We gaan waarschijnlijk naar de markt.
Fijne dag verder!
Cats Rule!
-
Aangename vrijdag vandaag hier schijnt een zonnetje
maar voor hoelang.?
Ja die vierkante kaartjes mogen eigenlijk niet ....
maar als je 2 zegels plakt gaan ze mee door....
Het sorteer-machien neemt ze niet aan en dus
moeten ze met de hand gesorteerd worden
Mijn schoondochter werkt in de N-J periode
op de post als hulp en daar weet ik het van
Dus best geen vierkante kaarten verzenden
In Nederland mag het wel!
Sterkte aan wie het nodig heeft
en tot later......
maar voor hoelang.?
Ja die vierkante kaartjes mogen eigenlijk niet ....
maar als je 2 zegels plakt gaan ze mee door....
Het sorteer-machien neemt ze niet aan en dus
moeten ze met de hand gesorteerd worden
Mijn schoondochter werkt in de N-J periode
op de post als hulp en daar weet ik het van
Dus best geen vierkante kaarten verzenden
In Nederland mag het wel!
Sterkte aan wie het nodig heeft
en tot later......
-

Hallo iedereen,
Oma-C: bedankt voor je antwoord. Ik vind dat ze dan geen vierkante kaartjes moeten verkopen, want veel mensen weten dit niet. Ga daar toch op letten in het vervolg.
Prachtige dag vandaag. Manlief is net thuis van een fietstochtje. Ik was ondertussen in de tuin bezig Bij mij is het al lang geleden dat ik nog eens gefietst heb, als het beter weer wordt maken we daar eens werk van
Vanaf vanavond slapen we terug beneden. In de zomer beneden en in de winter boven. Ik slaap eigenlijk liever beneden , is veel rustiger en dan kan het raam op een kiertje open staan. Heb deze morgend de ganse "verhuis" gedaan. Manlief heeft meegeholpen.
-
Goede avond,
Net op tijd de fijne was binnengehaald.
Het dondert hier en er valt een zachte regen.
Het terras was pas proper gemaakt.
De berg strijk begint behoorlijke afmetingen te krijgen.
Zal er morgen eens serieus werk van maken.
Alle plooiwerk ligt netjes in de kast.
Dat is toch al dat.
Nog een fijne avond iedereen.
Net op tijd de fijne was binnengehaald.
Het dondert hier en er valt een zachte regen.
Het terras was pas proper gemaakt.
De berg strijk begint behoorlijke afmetingen te krijgen.
Zal er morgen eens serieus werk van maken.
Alle plooiwerk ligt netjes in de kast.
Dat is toch al dat.
Nog een fijne avond iedereen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
amai, wat was dat gisterenavond? het werd ineens heel donker en dan begon het te onweren? ons Lilly was niet op haar gemak. Gimly sliep er gewoon door maar zij was onrustig. en het bleef niet bij een bui van een korte duur, neen, plens naar beneden en klank en lichtspel voor een paar uur. ik had enkele kaarsen aangestoken vermits dat straatlicht geprogrameerd staat. en geen levend wezen gezien. er zijn er een paar dichtbij gevallen. maar wij zitten redelijk dicht bij de kerktoren en die heeft afleiders. alleszins die kerktorenhaan! Toen ik naar bed ben gegaan heb ik nog een paar flitsen gezien en heb mijn slaapmasker gebruikt en toen was het over. een fikse aprilse gril als je het mij vraagt!
wij hebben gisteren kaaskroketten van camenbert gegeten. niet slecht maar ze hadden een beetje lopender mogen zijn en wat warmer. ik denk dat die van madam kroket beter gaan zijn. er was veenbessenconfituur bij. ventje heeft mijn portie ook opgegeten. en dan een potje geel genot waarvan Lilly per ongeluk iets tegen haar neusje kreeg. ze heeft goed geslapen me dunkt want pas om 05 u was ze daar. eerst beneden de nodige kattekwaad uitgehaald en dat is op de stoof springen. ( die gelukkig niet brand) buurman V verkoopt net zo'n bbq als die dat wij van mijn moeder gekregen hebben maar er staat niet bij hoeveel hij ervoor vraagt. is maar 3 keer gebruikt staat er. misschien was dat de bbq voor in zijn strandcabine en heeft hij iets nieuws op 't oog. ventje merkte iets op van het weer de laatste tijd en ik zei: en wie heeft er om een slechte zomer gevraagd omdat er geen vliegen in huis zouden zijn? hij mompelde iets en het gesprek ging over iets anders. Lilly is weer over iets aan het reclameren. ventje vroeg me of ik rassen kon zoeken die veel op te merken hebben. Siamezen zijn echte kletskousen maar Cartouche van buurman V was dat niet. die was serieus vies en beet zelfs. hij had maar 1 baas en dat was buurman. Toen ik eens binnenkwam heel in het begin toonde ik mijn vingers en hij was al aan het grommen. even later sloeg die toe maar mijn vingers waren al buiten zijn bereik. Als Lilly vind dat ik te veel op d'r buikje wrijf zie ik dat aan haar ogen. en vanmorgen om 07 u was het ook weer van Mrrr? ze lag languit gestrekt. en ik had bijna geen plaats om mijn linkerbeen te leggen dus raakte ik haar en dat was niet wel.
Er zijn veel korrels gegeten vannacht.
ventje is blij dat hij zijn frietuurolie ververst heeft. nu nog die 2 flessen van 2 liter aan de bak van de carref. achterlaten. en nieuwe indoen op voorraad. Sinds het gehamster van de mens is hij op voorraad gaan kopen. we hebben juist genoeg in huis om een tijdje voort te doen. in mei ergens is er een opendeurdag van een maritiem instituut. daar wil ik wel eens naartoe. het gebouw is gloednieuw. gisteren mee met ventje ( met een half oog/oor) gekeken naar 1 jaar op zee. den Wim moest leren gutten en schubben. "maar ik geraak daar niet door hè man" "harder duwen" was het antwoord. aangezien hij een westvlaming is waren ze direct content die vissers. de tv zender mag niet zomaar eender wie naar hier sturen. ventje heeft een kaart gekregen op de markt. enkel zijn gegevens invullen en dan heeft hij een prijs. maar zei hij tegen de madam van de confectie: ik heb nooit zo een sjans. Ge weet nooit zei ze. dat zei de postbode indertijd ook voor de lotjes van de post. gelukkig heb ik altijd een briefje van 5 euro zitten. de dansgroep die regelmatig bij Tom oefende en optrad verkochten met de braderie verleden jaar muffins. maar ze kon niet weergeven. ventje heeft dan de spindel bovengehaald. en dat briefje is voor de dokter te betalen als de terminal plat is. ventje heeft ook cash bij voor dezelfde reden.wij hebben hier geen cashautomaat meer. dus ik krijg een briefje van 20 die ik zo rap mogelijk probeer te wisselen. naar briefjes van 5. En maandag gaan we naar de Aveve. het zal dus een belegd broodje worden. eerst 's morgens naar de lidl in bredene, dan naar de cash. vanmiddag heb ik een kletsafspraak met Suus. en ik moet zien dat ik al gegeten heb. want dat loopt uit en dan heb ik geen honger meer. en ventje meestal ook niet. en nu we geen nieuws meer kijken is het makkelijker. ventje leest de krant en foetert op de regering. omdat ze zijn pensioen gaan raken. en ik hou mijn handen naar boven voor zo ver het gaat en zeg dat hij moet ophouden. mijn moeder zal straks wel zeggen dat ze niet begrijpt dat ik zo een vent heb.
ik heb de korrelpot bijgevuld want het is bijna tijd. Gimly slaapt en Lilly is naar boven. gelukkig maar. dan kan ik me niet verspreken.
Fijne dag verder!
amai, wat was dat gisterenavond? het werd ineens heel donker en dan begon het te onweren? ons Lilly was niet op haar gemak. Gimly sliep er gewoon door maar zij was onrustig. en het bleef niet bij een bui van een korte duur, neen, plens naar beneden en klank en lichtspel voor een paar uur. ik had enkele kaarsen aangestoken vermits dat straatlicht geprogrameerd staat. en geen levend wezen gezien. er zijn er een paar dichtbij gevallen. maar wij zitten redelijk dicht bij de kerktoren en die heeft afleiders. alleszins die kerktorenhaan! Toen ik naar bed ben gegaan heb ik nog een paar flitsen gezien en heb mijn slaapmasker gebruikt en toen was het over. een fikse aprilse gril als je het mij vraagt!
wij hebben gisteren kaaskroketten van camenbert gegeten. niet slecht maar ze hadden een beetje lopender mogen zijn en wat warmer. ik denk dat die van madam kroket beter gaan zijn. er was veenbessenconfituur bij. ventje heeft mijn portie ook opgegeten. en dan een potje geel genot waarvan Lilly per ongeluk iets tegen haar neusje kreeg. ze heeft goed geslapen me dunkt want pas om 05 u was ze daar. eerst beneden de nodige kattekwaad uitgehaald en dat is op de stoof springen. ( die gelukkig niet brand) buurman V verkoopt net zo'n bbq als die dat wij van mijn moeder gekregen hebben maar er staat niet bij hoeveel hij ervoor vraagt. is maar 3 keer gebruikt staat er. misschien was dat de bbq voor in zijn strandcabine en heeft hij iets nieuws op 't oog. ventje merkte iets op van het weer de laatste tijd en ik zei: en wie heeft er om een slechte zomer gevraagd omdat er geen vliegen in huis zouden zijn? hij mompelde iets en het gesprek ging over iets anders. Lilly is weer over iets aan het reclameren. ventje vroeg me of ik rassen kon zoeken die veel op te merken hebben. Siamezen zijn echte kletskousen maar Cartouche van buurman V was dat niet. die was serieus vies en beet zelfs. hij had maar 1 baas en dat was buurman. Toen ik eens binnenkwam heel in het begin toonde ik mijn vingers en hij was al aan het grommen. even later sloeg die toe maar mijn vingers waren al buiten zijn bereik. Als Lilly vind dat ik te veel op d'r buikje wrijf zie ik dat aan haar ogen. en vanmorgen om 07 u was het ook weer van Mrrr? ze lag languit gestrekt. en ik had bijna geen plaats om mijn linkerbeen te leggen dus raakte ik haar en dat was niet wel.
Er zijn veel korrels gegeten vannacht.
ventje is blij dat hij zijn frietuurolie ververst heeft. nu nog die 2 flessen van 2 liter aan de bak van de carref. achterlaten. en nieuwe indoen op voorraad. Sinds het gehamster van de mens is hij op voorraad gaan kopen. we hebben juist genoeg in huis om een tijdje voort te doen. in mei ergens is er een opendeurdag van een maritiem instituut. daar wil ik wel eens naartoe. het gebouw is gloednieuw. gisteren mee met ventje ( met een half oog/oor) gekeken naar 1 jaar op zee. den Wim moest leren gutten en schubben. "maar ik geraak daar niet door hè man" "harder duwen" was het antwoord. aangezien hij een westvlaming is waren ze direct content die vissers. de tv zender mag niet zomaar eender wie naar hier sturen. ventje heeft een kaart gekregen op de markt. enkel zijn gegevens invullen en dan heeft hij een prijs. maar zei hij tegen de madam van de confectie: ik heb nooit zo een sjans. Ge weet nooit zei ze. dat zei de postbode indertijd ook voor de lotjes van de post. gelukkig heb ik altijd een briefje van 5 euro zitten. de dansgroep die regelmatig bij Tom oefende en optrad verkochten met de braderie verleden jaar muffins. maar ze kon niet weergeven. ventje heeft dan de spindel bovengehaald. en dat briefje is voor de dokter te betalen als de terminal plat is. ventje heeft ook cash bij voor dezelfde reden.wij hebben hier geen cashautomaat meer. dus ik krijg een briefje van 20 die ik zo rap mogelijk probeer te wisselen. naar briefjes van 5. En maandag gaan we naar de Aveve. het zal dus een belegd broodje worden. eerst 's morgens naar de lidl in bredene, dan naar de cash. vanmiddag heb ik een kletsafspraak met Suus. en ik moet zien dat ik al gegeten heb. want dat loopt uit en dan heb ik geen honger meer. en ventje meestal ook niet. en nu we geen nieuws meer kijken is het makkelijker. ventje leest de krant en foetert op de regering. omdat ze zijn pensioen gaan raken. en ik hou mijn handen naar boven voor zo ver het gaat en zeg dat hij moet ophouden. mijn moeder zal straks wel zeggen dat ze niet begrijpt dat ik zo een vent heb.
Fijne dag verder!
Cats Rule!
-
Aan allen een fijne zaterdag
hopelijk blijft het droog, we
hebben gisteren en vannacht
regen gehad....onweer niet gezien
Wel een rusteloze nacht en dat is
de laatste tijd dikwijls zo
Een fijn weekend en geniet van wat kan
Groetjes allen en tot..............
hopelijk blijft het droog, we
hebben gisteren en vannacht
regen gehad....onweer niet gezien
Wel een rusteloze nacht en dat is
de laatste tijd dikwijls zo
Een fijn weekend en geniet van wat kan
Groetjes allen en tot..............
-
Naar gewoonte proviand ingeslagen voor het weekend.
Ik ga asperges moeten maken, want die zaten in het groenten en fruitpakket.
En aardbeien, want die moeten ook zo rap mogelijk op.
Ga ik mij trakteren op een "coupe fraise".
En asperges à la flamande.
Klinkt lekkerder in het Frans.
Ik hou het voor morgen op zijn zondags.
Zal ik me eens optutten.
Is het helemaal zondag.
Het ziet er hier dreigend uit in het zuid-westen.
Amuseer jullie vandaag met wat jullie zinnens zijn.
Ik ga asperges moeten maken, want die zaten in het groenten en fruitpakket.
En aardbeien, want die moeten ook zo rap mogelijk op.
Ga ik mij trakteren op een "coupe fraise".
En asperges à la flamande.
Klinkt lekkerder in het Frans.
Ik hou het voor morgen op zijn zondags.
Zal ik me eens optutten.
Is het helemaal zondag.
Het ziet er hier dreigend uit in het zuid-westen.
Amuseer jullie vandaag met wat jullie zinnens zijn.
-

Hallo iedereen,
Hier heeft het zopas heel hard geregend.
Overbuurvrouw had 1 uur geleden haar was buiten opgehangen . Ik kijk eerst op de buienradar . Komt er regen, droog ik binnen op het droogrekje. Want een droogkast heb ik niet. Ik mis dat niet.
Met die regen blijven we thuis . Weet nog niet wat ik ga doen in de namiddag. Morgen waarschijnlijk ook thuisblijfdag, want het is koers.
Morgenvroeg op tijd opstaan, want wij hebben een ontbijtpakket bestelt ten voordele van de plaatselijke harmonie. Die doen dat elk jaar , is de 1ste keer dat we een ontbijt bestellen. Zal wel lekker zijn. Vind dat wel een origineel idee om geld in het laatje te brengen.
Had enkele dagen geleden de pleister gekocht van het Rode Kruis, was 10€. Vind dat wel veel geld voor wat het is. Oké , alles wordt duurder, maar denk dat ze daar super veel winst op maken.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal.
Hier niet veel nieuws : moet nu een andere soort hormonen pillen nemen en maar hopen dat ik die beter verdraag .....
//////
Gisterenavond is hier ook hevig onweer geweest . De regenton is terug vol . .. ///
Ik denk aan jullie : veel sterkte voor Bekske , Clive en de dochter van OMA C en alle anderen die een steuntje kunnen gebruiken .
Hier niet veel nieuws : moet nu een andere soort hormonen pillen nemen en maar hopen dat ik die beter verdraag .....
Gisterenavond is hier ook hevig onweer geweest . De regenton is terug vol . .. ///
Ik denk aan jullie : veel sterkte voor Bekske , Clive en de dochter van OMA C en alle anderen die een steuntje kunnen gebruiken .