In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ga straks naar de dokter want ik blijf precies hangen in die opstoot + ik heb echt wel een nare en diepzittende hoest. Vooral ' s avonds en ' s nachts.
Anjelier, ik druk het misschien raar uit, maar ik hoop voor jou dat ze iets vinden waarom jij zo'n last pijn hebt aan jouw been. Ik vind niets zo erg als pijn hebben en dat ze vervolgens niets vinden. Dus wordt er niets aan gedaan en blijf je zitten met de pijn. Natuurlijk hoop ik dat niets ernstigs is.
Ik heb moeten lachen met Spaanse woef en zijn ontmoeting met de kat. Matice zou ongeveer net hetzelfde reageren. Die heeft totaal geen opmerkingsgave. In de tuin als er een kat zit, moet die bijna langs hem gaan zitten eerdat hij hem ziet en met vogels is dat net hetzelfde. Die moeten haast op zijn neus gaan zitten. Ook zo met zijn speelgoed, dan is hij iets kwijt en zit hij verbaasd te zoeken terwijl hij er soms gewoon op ligt. Neen, een speurhond voor de politie is niet voor hem weggelegd
Zo, ik ga mij klaarmaken voor mijn doktersbezoek.
Even geen namen vandaag maar ik wens jullie allemaal een zo'n mooi mogelijke dag. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Blijkbaar is het voor Lilly ok om ons wakker te maken maar wij haar niet! och, wat was ze viesgezind toen ik haar buik streelde en ze wakker werd. Gistereravond Mc D gegeten. ventje kwam daar mee af. moet nog hun punten geven. mijn hamburger was een beetje uitgedroogd.
Het was een zwarte jonge man. de vorige keer had ik een vrouw. en Gimly is zot op bannanamilkshake. Lilly was er eerst naartoe gegaan maar ze kreeg de kans niet. heeft ze dan het restje van mijn vanilleshake gekregen. ( want ik zat vol)
schoonzus heeft gebeld. schoonmoeder gaat op 9 mei naar kort verblijf. ze mag ( ze bijt de verpleegsters) daar niet langer blijven. dus moet ze naar een kort verblijf voor 90 dagen als het kan. en daarna weer verkassen tot ze iets permanent hebben. het ligt overal vol en ze hebben zich nu toch moeten naar de privè richten want ze kan alles betalen en wij moeten niets bijleggen. je kunt toch niet beginnen bidden dat er ergens in brugge in een rusthuis iemand sterft omdat zij naar daar zou kunnen. dat past niet maar er is het gevoel van onmacht nu schoonmoeder er zo aantoe is. haar koppigheid en zelfstandigheid koen haar nu in haar gat bijten. schoonzus kan het niet aan en als schoonmoeder van haar tak maakt, neemt ze gewoon de was mee en luisterd niet. onlangs hebben ze haar op haar dienst gebeld omdat ze te keer ging. ze moest haar werk neerleggen en komen.
ventje gaat vandaag ook niet want zijn voet doet te veel pijn. en ik heb een verse doosje tape liggen maar die heeft hij nog niet gebruikt.
ach, lilly is toch opgestaan om te komen eten. dokter belt vanavond met mijn bloeduitslag. hoe laat weet ze niet. er zijn weer 2 collega's uitgevallen. het was de andere secretaresse en die klaagde tegen de hio dat ze rugpijn had. en je moet nu aan de dokter zelf betalen. de toestellen liggen in de inham van de kleine keuken waar een microgolf staat en een waterkoker.
ventje moet dan vandaag om mijn pillen. er is toch geen reclame die me intresseerd om naar het winkelcentrum te trekken. want vandaar krijg ik ze allemaal: de nieuwsbrieven. uitgezonderd mediterane meats en de hobbywinkel.
Buurman V had het bericht van de chiro gedeeld. het is weer pannekoekenslag. 8 euro voor 1 pakje. ventje vind dat veel. je kan ze ergens anders goedkoper krijgen maar dan zijn ze niet vers gebakken. en vandaag komt de diepvries. ik weet niet of we iets nodig hebben. vandaag zijn het kippenhaasjes met spek omwikkeld. het spek zal hij halen bij de beenhouwer. ik heb ook kippenvleugels want dat is lang geleden en die gaan in een zak met een marinade een nachtje in de koelkast. moet nog de juiste vinden op het net. vrijdag is het koude schotel van vis. zaterdag camenbert in de oven en voor zondag zien we wel. direct eten meebrengen voor maandag. hier gaat normaal de stoet van 1 mei uit in 't stad. ik durf wedden dat het zal regenen. het regent normaal altijd op 1 mei.
schoonbroer had de woonwagens zien staan van de foorkramers en dacht direct aan mijn vader. die ging daar elke keer naartoe om de opbouw van de attracties te zien en ook de afbraak. ik durf wedden dat hij wel eens een praatje met die kermislui heeft gedaan. dat intreseerde hem. en wij hebben hier in juni 2 rommelmarkten en geen Bistro. ik heb toen ik van de dokter kwam eens goed naar het gebouw gekeken. dat is enorm groot, smijt dat tegen de vlakte en ge hebt weer appartementen. ventje zei ( om te zeveren) dat we dan direct moesten intekenen. ja, maar de plafonds moeten zeker 2 meter 50 hoog zijn anders kan mijn opzetkast er niet staan. en daar is Lilly ook al op gesprongen heb ik gemerkt want het stuk stof die er ligt is verschoven. en ze doet het juist gelijk ons Vinny. op de stoel gaan staan met de voorpoten en dan hup erop. De bestelwagen van 7 staat hier voor onze deur en ik kan dus geen beweging van bij de baron zien. hij had wel 2 kleinkinderen die aanbelden. ventje kreeg reclame van Unigro. allemaal schoon maar onze ex-vrienden hebben ze bedrogen. 2 jaar op een rij dezelfde donsdekenovertrekken terwijl ze andere hadden besteld. reclameren gaat niet. pech. ik zou eens een mail moeten sturen naar de styliste van de flair om ipv 100 euro aan kleren het op een budget van 50 te doen. ben benieuwd. Gimly is aan het snurken. lilly heeft aan de venster gekeken en ligt nu op haar doos. en het oppervlak moet leeg zijn. ventje had gisteren de natte swiffer gebruikt en Lilly vond dat wel zeer intresant. gisterenavond zat ze op het aanrecht aan de wasbak! aan het hammetje kan ze niet want daar ligt een schoteldoek over. de juffrouw is erg nieuwsgierig. en een beetje te veel naar mijn goesting. en nu is ze naar boven. ventje gaan wakker maken of juist niet. zelf nog een dutje doen. blijkbaar snurkt Gimly te veel. vanmorgen om 5 uur was ze daar gezet voor haar knuffel. ventje was wakker. en ik ook. toen ik ze hoorde op de vloer springen ben ik naar de wc gegaan. en dan ben ik weer in slaap gevallen. ik heb gisteren niets van medicatie geslikt, buiten 2 x 2 duo's. en een wrijf van een warmtegel. anders lukt het niet om mee naar de ldl boodschappen te doen. de delais proxy was open en het was markt in bredene. de meeuwen zijn in vorm. allez ga nog een beetje verder doen.
Fijne dag verder!
Blijkbaar is het voor Lilly ok om ons wakker te maken maar wij haar niet! och, wat was ze viesgezind toen ik haar buik streelde en ze wakker werd. Gistereravond Mc D gegeten. ventje kwam daar mee af. moet nog hun punten geven. mijn hamburger was een beetje uitgedroogd.
Het was een zwarte jonge man. de vorige keer had ik een vrouw. en Gimly is zot op bannanamilkshake. Lilly was er eerst naartoe gegaan maar ze kreeg de kans niet. heeft ze dan het restje van mijn vanilleshake gekregen. ( want ik zat vol)
schoonzus heeft gebeld. schoonmoeder gaat op 9 mei naar kort verblijf. ze mag ( ze bijt de verpleegsters) daar niet langer blijven. dus moet ze naar een kort verblijf voor 90 dagen als het kan. en daarna weer verkassen tot ze iets permanent hebben. het ligt overal vol en ze hebben zich nu toch moeten naar de privè richten want ze kan alles betalen en wij moeten niets bijleggen. je kunt toch niet beginnen bidden dat er ergens in brugge in een rusthuis iemand sterft omdat zij naar daar zou kunnen. dat past niet maar er is het gevoel van onmacht nu schoonmoeder er zo aantoe is. haar koppigheid en zelfstandigheid koen haar nu in haar gat bijten. schoonzus kan het niet aan en als schoonmoeder van haar tak maakt, neemt ze gewoon de was mee en luisterd niet. onlangs hebben ze haar op haar dienst gebeld omdat ze te keer ging. ze moest haar werk neerleggen en komen.
ventje gaat vandaag ook niet want zijn voet doet te veel pijn. en ik heb een verse doosje tape liggen maar die heeft hij nog niet gebruikt.
ach, lilly is toch opgestaan om te komen eten. dokter belt vanavond met mijn bloeduitslag. hoe laat weet ze niet. er zijn weer 2 collega's uitgevallen. het was de andere secretaresse en die klaagde tegen de hio dat ze rugpijn had. en je moet nu aan de dokter zelf betalen. de toestellen liggen in de inham van de kleine keuken waar een microgolf staat en een waterkoker.
ventje moet dan vandaag om mijn pillen. er is toch geen reclame die me intresseerd om naar het winkelcentrum te trekken. want vandaar krijg ik ze allemaal: de nieuwsbrieven. uitgezonderd mediterane meats en de hobbywinkel.
Buurman V had het bericht van de chiro gedeeld. het is weer pannekoekenslag. 8 euro voor 1 pakje. ventje vind dat veel. je kan ze ergens anders goedkoper krijgen maar dan zijn ze niet vers gebakken. en vandaag komt de diepvries. ik weet niet of we iets nodig hebben. vandaag zijn het kippenhaasjes met spek omwikkeld. het spek zal hij halen bij de beenhouwer. ik heb ook kippenvleugels want dat is lang geleden en die gaan in een zak met een marinade een nachtje in de koelkast. moet nog de juiste vinden op het net. vrijdag is het koude schotel van vis. zaterdag camenbert in de oven en voor zondag zien we wel. direct eten meebrengen voor maandag. hier gaat normaal de stoet van 1 mei uit in 't stad. ik durf wedden dat het zal regenen. het regent normaal altijd op 1 mei.
schoonbroer had de woonwagens zien staan van de foorkramers en dacht direct aan mijn vader. die ging daar elke keer naartoe om de opbouw van de attracties te zien en ook de afbraak. ik durf wedden dat hij wel eens een praatje met die kermislui heeft gedaan. dat intreseerde hem. en wij hebben hier in juni 2 rommelmarkten en geen Bistro. ik heb toen ik van de dokter kwam eens goed naar het gebouw gekeken. dat is enorm groot, smijt dat tegen de vlakte en ge hebt weer appartementen. ventje zei ( om te zeveren) dat we dan direct moesten intekenen. ja, maar de plafonds moeten zeker 2 meter 50 hoog zijn anders kan mijn opzetkast er niet staan. en daar is Lilly ook al op gesprongen heb ik gemerkt want het stuk stof die er ligt is verschoven. en ze doet het juist gelijk ons Vinny. op de stoel gaan staan met de voorpoten en dan hup erop. De bestelwagen van 7 staat hier voor onze deur en ik kan dus geen beweging van bij de baron zien. hij had wel 2 kleinkinderen die aanbelden. ventje kreeg reclame van Unigro. allemaal schoon maar onze ex-vrienden hebben ze bedrogen. 2 jaar op een rij dezelfde donsdekenovertrekken terwijl ze andere hadden besteld. reclameren gaat niet. pech. ik zou eens een mail moeten sturen naar de styliste van de flair om ipv 100 euro aan kleren het op een budget van 50 te doen. ben benieuwd. Gimly is aan het snurken. lilly heeft aan de venster gekeken en ligt nu op haar doos. en het oppervlak moet leeg zijn. ventje had gisteren de natte swiffer gebruikt en Lilly vond dat wel zeer intresant. gisterenavond zat ze op het aanrecht aan de wasbak! aan het hammetje kan ze niet want daar ligt een schoteldoek over. de juffrouw is erg nieuwsgierig. en een beetje te veel naar mijn goesting. en nu is ze naar boven. ventje gaan wakker maken of juist niet. zelf nog een dutje doen. blijkbaar snurkt Gimly te veel. vanmorgen om 5 uur was ze daar gezet voor haar knuffel. ventje was wakker. en ik ook. toen ik ze hoorde op de vloer springen ben ik naar de wc gegaan. en dan ben ik weer in slaap gevallen. ik heb gisteren niets van medicatie geslikt, buiten 2 x 2 duo's. en een wrijf van een warmtegel. anders lukt het niet om mee naar de ldl boodschappen te doen. de delais proxy was open en het was markt in bredene. de meeuwen zijn in vorm. allez ga nog een beetje verder doen.
Fijne dag verder!
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Fijne woensdag allemaal,
de week gaat weer in twee, de dagen
vliegen vooruit, april is alweer bijna voorbij....
Hier komt de zon piepen, en hopelijk
blijft ze,
de wind is ook wat geluwd
Dat geeft een beter gevoel want het
is de wind die ons het koude gevoel geeft
Veel sterkte aan de zieken en goede moed
aan hen die het kunnen gebruiken....
Een knuffeltje aan allen en hou het veilig!!
de week gaat weer in twee, de dagen
vliegen vooruit, april is alweer bijna voorbij....
Hier komt de zon piepen, en hopelijk
blijft ze,
Dat geeft een beter gevoel want het
is de wind die ons het koude gevoel geeft
Veel sterkte aan de zieken en goede moed
aan hen die het kunnen gebruiken....
Een knuffeltje aan allen en hou het veilig!!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Krimpende zuidenwind het was tot nog ferm koud toen ik om negen uur vertrok naar de lezing.
het was een interessante uiteenzetting over Europa.
De eerste in een reeks van vier maar voor de volgende ben ik niet thuis.
Daarna boke gegeten bij de jongste en daarna naar de kapper.
Een goed gevulde dag.
Vanavond bloemkool met worst.
Me dunkt bij vers&gezond hebben ze veel bloemkool staan van het jaar.
Het pakket van vandaag is best interessant.
Nu zit ik daar met die rode kool...
Tot in den draai!
het was een interessante uiteenzetting over Europa.
De eerste in een reeks van vier maar voor de volgende ben ik niet thuis.
Daarna boke gegeten bij de jongste en daarna naar de kapper.
Een goed gevulde dag.
Vanavond bloemkool met worst.
Me dunkt bij vers&gezond hebben ze veel bloemkool staan van het jaar.
Het pakket van vandaag is best interessant.
Nu zit ik daar met die rode kool...
Tot in den draai!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, hebben de foto's en de echo iets laten zien waarvan jij zo'n mijn hebt in jouw heup en been . Ik hoop van wel zodat je geholpen kunt worden. Alleszins veel beterschap.
Gisteren dus naar de dokter geweest. Kan geloven dat ik mij zo slecht voel, heb een dubbele longinfectie opgelopen. Dat samen met die opstoot. Ik krijg eigenlijk nauwelijks mijn HH gedaan en ik sta ook achter met mijn strijk. Heb medicatie mee gekregen en het "bevel" te rusten. Nu, zodra de medicatie aanslaat, zal ik er wel vlug bovenop te zijn.
Voor alle zieken en herstellenden, heel veel beterschap gewenst. Het zonnetje is hier precies aan het doorkomen. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.
-

Donderdag weeral, ...
een fijne dag gewenst aan allen
Geniet van de lente die ons beloofd is
en veel sterkte aan hen die het nodig hebben
clive volg het "bevel" maar goed op dan,
het werk gaat niet lopen
is het allerbelangrijkste....
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Oma-C terwijl ik jouw antwoordje aan Clive las, was ik hetzelfde in mijn hoofd aan het formuleren.
Dus Clive we zijn al met twee bezorgd om je.
Niet veel te vertellen hier.
Ik wist wel dat duiven wreed amoureuze volgels waren en luidruchtig die liefde uiten.
Maar dat eksters een soort verleidingsdansje uitvoerden dat wist ik niet, tot daarjuist.
Ik vond dat er zoveel beweging was op de gazon zo in mijn ooghoek te zien.
Bij nader toezicht bleek dus de ene ekster een soort dansje uit te voeren en met de vleugels te wapperen.
Terwijl de andere ekster ontwijkende maneuvers ondernam.
Tot ze beiden weg vlogen.
De zon is zich aan het verstoppen achter de wolken.
Nog een fijne dag voor allen!
Dus Clive we zijn al met twee bezorgd om je.
Niet veel te vertellen hier.
Ik wist wel dat duiven wreed amoureuze volgels waren en luidruchtig die liefde uiten.
Maar dat eksters een soort verleidingsdansje uitvoerden dat wist ik niet, tot daarjuist.
Ik vond dat er zoveel beweging was op de gazon zo in mijn ooghoek te zien.
Bij nader toezicht bleek dus de ene ekster een soort dansje uit te voeren en met de vleugels te wapperen.
Terwijl de andere ekster ontwijkende maneuvers ondernam.
Tot ze beiden weg vlogen.
De zon is zich aan het verstoppen achter de wolken.
Nog een fijne dag voor allen!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal :
Clive : dat is wel even schrikken , die resultaten van bij de dokters.
Ik sluit mij aan bij de bezorgde vriendinnen hier : probeer echt wat te rusten , .Ik hoop en duim voor je dat de medicatie ken helpen.
Ook voor Anjelierken : ik duim voor beterschap .. Met pijn leven is echt niet leuk . We moeten helaas soms aanvaarden dat sommige dingen niet meer zo goed kunnen als vroeger ...
Verder heel veel moed en sterkte : ook voor Bekske en diegenen die het kunnen gebruiken .
Clive : dat is wel even schrikken , die resultaten van bij de dokters.
Ik sluit mij aan bij de bezorgde vriendinnen hier : probeer echt wat te rusten , .Ik hoop en duim voor je dat de medicatie ken helpen.
Ook voor Anjelierken : ik duim voor beterschap .. Met pijn leven is echt niet leuk . We moeten helaas soms aanvaarden dat sommige dingen niet meer zo goed kunnen als vroeger ...
Verder heel veel moed en sterkte : ook voor Bekske en diegenen die het kunnen gebruiken .
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Clive: dan ben je wel serieus ziek hé Clive, rusten en nog eens rusten.
Op de foto's is vocht te zien in mijn dijbeen. Een bacteriële infectie zou dat kunnen zijn. Kan pas op dinsdag naar de huisarts, alles was al volzet. Maar moet toegeven dat het niet erger wordt, als ik wat oplet valt het best mee. Hou zoveel mogelijk mijn been gestrekt, niet buigen of plooien.
Ben van plan om morgen bloemetjes te gaan kopen voor de bloembakken. Dat begint ook stilletjes aan tijd te worden. Nu zal het toch niet meer vriezen, hoop ik. We zijn dat niet meer gewoon die koude t° deze tijd van het jaar.
Toen de ukjes hier 2 weken geleden waren, hadden we Oost-Indische kers gezaaid in wc papierrolletjes. Je plooit de onderkant dicht, vult het met aarde en steek er 1 zaadje in. De ukjes vonden dat leuk. Ik had dat in de serre gezet, dagelijks water gegeven, en nu deze morgend zag ik dat er al verschillende uitkwamen. Ze hebben al 2 blaadjes. Om dat uit te planten is gemakkelijk, je steekt dat zo in de grond. Het karton verteert. Ga er enkele geven aan de kindjes. Voor in hun tuintje.
Dames, tot morgen allemaal. Ga koken, rode kool met bloedworst.
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Hartverwarmend, jullie bezorgdheid. Maar jullie moeten jullie niet ongerust maken, ik rust echt veel, kan zelfs niet anders. Manlief gaat vandaag eens met de stofzuiger rond en ik ruim wel op zodat het HH geen complete chaos wordt. Matice moet zijn pootjes extra lang laten drogen en ook de wandeling wordt overgenomen door manlief. Eerlijk gezegd, slaap ik erg veel. Maar stilaan zal de medicatie wel beginnen aan te slaan en dan reken ik erop maandag zo goed als genezen te zijn.
En de strijk, nu ja, die gaat ook niet lopen.
Anjelier en iedereen die zich op één of andere manier zich niet lekker voelt, ook van mij van harte beterschap. Anjelier, ik vind het vervelend voor jou dat je pas dinsdag naar de huisdokter kunt gaan. Ik denk dat ook jij online een afspraak moet maken. Dat heeft enkel het voordeel dat je niet oeverloos lang moet wachten in de wachtkamer, maar perfect vind ik het systeem niet. Net omdat je vaak zolang moet wachten op een vrij plaatsje. En als je acuut pijn krijgt of ziek wordt, is dat geen lachertje.
Liefs aan jullie allemaal en een dikke sterkteknuffel voor ieder die er eentje kan gebruiken.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

bedank iedereen die bezorgd is maar onkruid vergaat niet .Mijn huisarts werk ook met afspraken maar hij komt hier aan huis zoals vandaag na de middag.EN ALS IK VIA MAIL IETS LAAT WETEN KOMT HIJ NOG DIE DAG ZELF ANDERS IS HET OM TE ZOVEEL WEKEN DAT HIJ LANGS KOMT .Het is een paar euro duurde dat je ik zo naar daar gaan .Maar vele artsen doe liever zo weinig mogelijk huisbezoek dat hoor ik hier in de buurt enhierzijn groepspraktijken van huisartsen die dat doen zo .Afijn ja ik ben tevreden over mijn huisarts tegenover die van vroeger .Hij heeft van begin alshij hier kwam me geholpen doordat ik zo goed als blind was en amper iets zag me doorgestuurd en heb aan beide ogen een andere lens .Ook heeft hij me doorgestuurd door mijn slecht gehoor ik benvoor negentig procent en behelp me numet oortoestellen daarmee ben ik een beetje geholpen .Mijn vorige liet me zo lopen zonder dat hij iets ervoor deedafijn ja hij heeft me al zovzzl geholpen op 8 jaar tijd .Nu een stukje eten en ik geef aan iedereen een dikkeknuffel en wens iedereen veel moed toe groetje
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Geen Lilly op mijn voeten deze nacht. wist niet waar ze was. maar ik voelde me niet goed. ik had maagzuur en buikpijn en moest dus om de haverklap naar de wc.
In de middag een telefoontje van de dokterspraktijk. het was mijn vriendin die daar receptioniste is. die had ik de dinsdag niet gezien. ze belde omdat mijn huisartse gezegd had dat ze moest bellen omdat mijn bloedresultaten binnen waren. en die zijn : uitstekend. Oef! ik ben content. de volgende keer zal ze wel de curve tonen en we gaan zien waar er serieuze verbetering is aangetroffen. en aangezien ik maandag door mijn schoonbroer ben losgewreven en geduwd, voel ik me redelijk goed maar het is dat weer hè dat doet geen deugd. heb zelfs geen kaartjes voor de tweeling kunnen maken. heb een smsje gestuurd maar niets terug gekregen. mijn moeder zou zeggen dat ze zich stoven.
wou naar de markt gaan maar het ligt er hier wat natjes bij. de planten staan onder het afdak maar Lilly heeft ze nog niet gezien. ik heb de rekening mee waar de meeste planten op staan in hun latijnse naam. want dan kunnen we dat weten voor de volgende keer. nu nog om bloempotten maar ventje moet eerst de maat nemen. en dan een paar zakken bloem & potaarde. ik zei tegen de dokter dat mijn moeder mij een pot witte magrieten wilde aansmeren maar dat gele hart past niet in mijn kleurenpallet. ze zeurde er wel over maar ik gaf niet toe tot ventje de paarse versie vond. 'je hebt dus het been stijf gehouden' zei ze. vaneigens. als er geel in zit dat nogal promiment naar voren komt, kan het niet in mijn kleurenpallet die ik voor ogen heb voor de koer dit jaar. ventje wil de hortensia's tesamen zetten en ik wil van dat produckt gebruiken die ze blauw maakt maar hij durft niet voor ons Lilly. maar ik zie Lilly nog niet direct naar buiten komen. ik denk dat we een leibandje gaan moeten kopen zodat ze ziet dat ze niet wegkan en niet in de steek gelaten wordt na dat sneeuwgedoe. daar was ze redelijk in paniek geraakt. maar ik heb mijn twijfels. ze is van kitten af geen tuigje gewoon.
b-post kwam hier voor de buurvrouw. iets uit ikea. ze zat vast in een vergadering en dus heeft buurman het komen halen. ik zei: een nieuw tapijtje? want ventje had het aangenomen. neen, het is een plankje om aan de muur te hangen. de vorige was beschadigd aan de hoek. klacht naar ikea en ze hadden een nieuwe gestuurd. och, leuk zei ventje dan kunnen ze weer boren.
Gimly is dan naar boven en lilly is ongerust. en Gimly is bang van alles.
Anjelier: ik hoop dat je snel een afspraak kan maken want vocht in de knie klinkt niet goed.
Clive: als de dokter zegt Rusten dan Rust je. wij kennen je ondertussen maar al te goed dat je een heel net huishouden wil maar bevel is bevel. slaap maar veel: het is je lichaam die zegt dat je te ver bent gegaan!
Oma C: nog geen nieuws van de dochter? ik weet dat de wachttijden daar nog langer zijn dan bij ons. ik heb het gehoord van Suus. die moest 3 maanden wachten op een operatietje van een uur om een knobbel in haar voet weg te laten halen. en toen ze terug kwam met haar voet in het verband: geen jo en geen boodschappen. ik heb dat waarschijnlijk al eens gezegd. ventje heeft toen Suus eens aan het videobellen en ventje heeft Jo dan flink de mantel uitgeveegd. ook als zijn zuster begint over dat ze het niet over haar hart kan krijgen hun moeder in een rusthuis te stoppen, dan zegt hij dat het niet anders kan. wij kunnen dat verzorgen niet helemaal aan. en de kinderen van schoonzus hebben ook een gezin.
Bekske: ook veel goede moed en sterkte. ik heb geen idee hoeveel mijn dokter zou vragen voor een huisbezoek.
Ventje heeft zijn vakbond stilgezet. hij was nog gesyndiceerd maar om 1 x om de 3 maand een dun boekje te krijgen? neen dank u, de volgende. Natuurlijk wilden ze weten waarom hij zijn lidmaatschap stopzette. ik vind dat dit hun helemaal niet aangaat. en sinds ik geschorst werd door de vakbond ben ik er ook uitgegaan nadat ze mijn verdedeging voor een week in het zwart huis verbrod hebben. ik moest nog een week uitbetaald worden toen de zaak ineens van de ene dag op de andere falliet ging. en er lagen nog spullen van mij daar.
ventje heeft toen moeten komen om mijn kassa te laten natellen met de boeken erbij en Dirk zei: ik heb bij haar nog nooit een frank te kort gekomen. en ik zat niet met mijn handen in de kassa. waar we ook de sleutel verstopten de dief vond hem altijd. ik vermoed dat die een metaaldetector gebruikte. en het was een van de mannen die aangeworven waren door de Baron uit Antwerpen om een huisje naast de poort die dienst deed als nooduitgang te renoveren. Erwin heette hij. zijn jongere collega wiens naam ik niet meer ken kon me niet uitstaan en had daar al geklaagd tegen Josiane. die had gezegd dat hij het moest proberen of het met mij uitpraten. Op mijn verjaardag hadden ze eens een minifeestje georganiseerd en hij was er toen toch bij. het was een verrassing. hij had ook bijgelegd voor de bloemen.
ik ga eens verder doen aan mijn boek. het is te nat om zelf op de markt rond te lopen. mijn moeder wil als ik de volgende keer kom een zwarte muis. ik heb haar nu een proevertje van dat hammetje gegeven dat ik gekocht heb bij mediterean meats. die is ook redelijk vet. volgende keer vraag ik het aan de beenhouwer. het kan zijn dat die dan minder vet zal zijn en droger. ventjes vader kookte dat been altijd af. dat stonk en dan vluchtte iedereen weg. waarom hij dat deed, geen idee.
Fijne dag verder!
Geen Lilly op mijn voeten deze nacht. wist niet waar ze was. maar ik voelde me niet goed. ik had maagzuur en buikpijn en moest dus om de haverklap naar de wc.
In de middag een telefoontje van de dokterspraktijk. het was mijn vriendin die daar receptioniste is. die had ik de dinsdag niet gezien. ze belde omdat mijn huisartse gezegd had dat ze moest bellen omdat mijn bloedresultaten binnen waren. en die zijn : uitstekend. Oef! ik ben content. de volgende keer zal ze wel de curve tonen en we gaan zien waar er serieuze verbetering is aangetroffen. en aangezien ik maandag door mijn schoonbroer ben losgewreven en geduwd, voel ik me redelijk goed maar het is dat weer hè dat doet geen deugd. heb zelfs geen kaartjes voor de tweeling kunnen maken. heb een smsje gestuurd maar niets terug gekregen. mijn moeder zou zeggen dat ze zich stoven.
wou naar de markt gaan maar het ligt er hier wat natjes bij. de planten staan onder het afdak maar Lilly heeft ze nog niet gezien. ik heb de rekening mee waar de meeste planten op staan in hun latijnse naam. want dan kunnen we dat weten voor de volgende keer. nu nog om bloempotten maar ventje moet eerst de maat nemen. en dan een paar zakken bloem & potaarde. ik zei tegen de dokter dat mijn moeder mij een pot witte magrieten wilde aansmeren maar dat gele hart past niet in mijn kleurenpallet. ze zeurde er wel over maar ik gaf niet toe tot ventje de paarse versie vond. 'je hebt dus het been stijf gehouden' zei ze. vaneigens. als er geel in zit dat nogal promiment naar voren komt, kan het niet in mijn kleurenpallet die ik voor ogen heb voor de koer dit jaar. ventje wil de hortensia's tesamen zetten en ik wil van dat produckt gebruiken die ze blauw maakt maar hij durft niet voor ons Lilly. maar ik zie Lilly nog niet direct naar buiten komen. ik denk dat we een leibandje gaan moeten kopen zodat ze ziet dat ze niet wegkan en niet in de steek gelaten wordt na dat sneeuwgedoe. daar was ze redelijk in paniek geraakt. maar ik heb mijn twijfels. ze is van kitten af geen tuigje gewoon.
b-post kwam hier voor de buurvrouw. iets uit ikea. ze zat vast in een vergadering en dus heeft buurman het komen halen. ik zei: een nieuw tapijtje? want ventje had het aangenomen. neen, het is een plankje om aan de muur te hangen. de vorige was beschadigd aan de hoek. klacht naar ikea en ze hadden een nieuwe gestuurd. och, leuk zei ventje dan kunnen ze weer boren.
Anjelier: ik hoop dat je snel een afspraak kan maken want vocht in de knie klinkt niet goed.
Clive: als de dokter zegt Rusten dan Rust je. wij kennen je ondertussen maar al te goed dat je een heel net huishouden wil maar bevel is bevel. slaap maar veel: het is je lichaam die zegt dat je te ver bent gegaan!
Oma C: nog geen nieuws van de dochter? ik weet dat de wachttijden daar nog langer zijn dan bij ons. ik heb het gehoord van Suus. die moest 3 maanden wachten op een operatietje van een uur om een knobbel in haar voet weg te laten halen. en toen ze terug kwam met haar voet in het verband: geen jo en geen boodschappen. ik heb dat waarschijnlijk al eens gezegd. ventje heeft toen Suus eens aan het videobellen en ventje heeft Jo dan flink de mantel uitgeveegd. ook als zijn zuster begint over dat ze het niet over haar hart kan krijgen hun moeder in een rusthuis te stoppen, dan zegt hij dat het niet anders kan. wij kunnen dat verzorgen niet helemaal aan. en de kinderen van schoonzus hebben ook een gezin.
Bekske: ook veel goede moed en sterkte. ik heb geen idee hoeveel mijn dokter zou vragen voor een huisbezoek.
Ventje heeft zijn vakbond stilgezet. hij was nog gesyndiceerd maar om 1 x om de 3 maand een dun boekje te krijgen? neen dank u, de volgende. Natuurlijk wilden ze weten waarom hij zijn lidmaatschap stopzette. ik vind dat dit hun helemaal niet aangaat. en sinds ik geschorst werd door de vakbond ben ik er ook uitgegaan nadat ze mijn verdedeging voor een week in het zwart huis verbrod hebben. ik moest nog een week uitbetaald worden toen de zaak ineens van de ene dag op de andere falliet ging. en er lagen nog spullen van mij daar.
ventje heeft toen moeten komen om mijn kassa te laten natellen met de boeken erbij en Dirk zei: ik heb bij haar nog nooit een frank te kort gekomen. en ik zat niet met mijn handen in de kassa. waar we ook de sleutel verstopten de dief vond hem altijd. ik vermoed dat die een metaaldetector gebruikte. en het was een van de mannen die aangeworven waren door de Baron uit Antwerpen om een huisje naast de poort die dienst deed als nooduitgang te renoveren. Erwin heette hij. zijn jongere collega wiens naam ik niet meer ken kon me niet uitstaan en had daar al geklaagd tegen Josiane. die had gezegd dat hij het moest proberen of het met mij uitpraten. Op mijn verjaardag hadden ze eens een minifeestje georganiseerd en hij was er toen toch bij. het was een verrassing. hij had ook bijgelegd voor de bloemen.
ik ga eens verder doen aan mijn boek. het is te nat om zelf op de markt rond te lopen. mijn moeder wil als ik de volgende keer kom een zwarte muis. ik heb haar nu een proevertje van dat hammetje gegeven dat ik gekocht heb bij mediterean meats. die is ook redelijk vet. volgende keer vraag ik het aan de beenhouwer. het kan zijn dat die dan minder vet zal zijn en droger. ventjes vader kookte dat been altijd af. dat stonk en dan vluchtte iedereen weg. waarom hij dat deed, geen idee.
Fijne dag verder!
Cats Rule!
-
Allemaal een goede vrijdagmorgen ook al regent het,
niks aan te doen, 't is buiten.... en als je buiten moet kan je het
altijd nog uitstellen of een plu meenemen
M-M, nee dochter had de 24ste haar voorlaatste onderzoek
en de uitslag is er nog niet... wachten zoals hier
clive ik strijk alleen het hoogstnoodzakelijke en de rest vouw ik op
als het niet kan dan kan het niet en er is nog niemand komen
controleren
sterkte!!
anjelierken als het echt dringend is komt de dokter ook aan huis
als je zelf niet tot daar geraakt, en ja die afspraken zijn niet altijd
gemakkelijk, hier werken ze met 4 in dezelfde praktijk en als je
bij de ene niet geholpen kan worden kan je bij iemand anders gaan
ze werken allemaal met dezelfde data in de pc, dan moet je niet
altijd lang wachten voor een consult.
Bekske, veel sterkte, moeilijk hé als je alleen bent
en van de dokter afhankelijk bent... gelukkig heb je
een goede arts die luistert naar je klachten en je helpt
wilde eend, nog veel sterkte en beterschap voor jou
rustig aan naar je lichaam luisteren en naar wat
de dokters zeggen
Helena en al wie ik 'vergeet' veel sterkte ook en maak
er het beste van, elke dag een dagje ouder, er is geen keuze
niks aan te doen, 't is buiten.... en als je buiten moet kan je het
altijd nog uitstellen of een plu meenemen
M-M, nee dochter had de 24ste haar voorlaatste onderzoek
en de uitslag is er nog niet... wachten zoals hier
clive ik strijk alleen het hoogstnoodzakelijke en de rest vouw ik op
als het niet kan dan kan het niet en er is nog niemand komen
controleren
anjelierken als het echt dringend is komt de dokter ook aan huis
als je zelf niet tot daar geraakt, en ja die afspraken zijn niet altijd
gemakkelijk, hier werken ze met 4 in dezelfde praktijk en als je
bij de ene niet geholpen kan worden kan je bij iemand anders gaan
ze werken allemaal met dezelfde data in de pc, dan moet je niet
altijd lang wachten voor een consult.
Bekske, veel sterkte, moeilijk hé als je alleen bent
en van de dokter afhankelijk bent... gelukkig heb je
een goede arts die luistert naar je klachten en je helpt
wilde eend, nog veel sterkte en beterschap voor jou
rustig aan naar je lichaam luisteren en naar wat
de dokters zeggen
Helena en al wie ik 'vergeet' veel sterkte ook en maak
er het beste van, elke dag een dagje ouder, er is geen keuze
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Bekske: een goede huisarts is goud waard. Ik ken er die het enkel voor het geld doen en weinig empathie tonen.
MM: proficiat met de goede bloedresultaten.
Dat online-systeem van huisartsen heeft zowel voor - als nadelen, inderdaad. Ik kon wel eerder terecht bij de jongere collega's van huisarts, maar ga liever bij hem, hij heeft me doorgestuurd en radioloog ging resultaat naar hem sturen. Heeft al 40 jaar ervaring. Ik merk dat veel mensen bij hem gaan, dus voor een afspraak moet je rap zijn + hij werkt nog enkel 2 dagen per week in zijn praktijk.
Deze namiddag ga ik bakken en nog eens bakken. Morgen is het verjaardagsfeestje van 2 ukjes en de ouders hadden gevraagd om te bakken. Dus dat doen we
Dames, tot morgen allemaal.