In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2023 (7)
-
miesmarpel - Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30
Goede avond allemaal,
zacht weer idd , Jadi , zo precies of er onweer in de lucht zit ... vind dat ni zo aangenaam ...
Gelukkig heeft je man nu minder pijn, dank zij de aangepaste medicatie .. ..
maar je staat er zo machteloos tegenover de hele situatie ...
k durf het bijna niet bekennen ,vanwege de negatieve reacties hier ..;maar ik heb, zoals bloemeke, ook naar de kroning van Charles III gekeken, en vond het ........... typisch Brits !
de Britten en hun tradities .....
je kan er voor zijn of er tegen ...
en ja, als iemand van ' 't vasteland ', kijken wij er soms onbegrijpend en verwonderd naar ... ik ook !
maar ik hou er van . Engeland was ook onze vaste vakantiebestemming, nu wel weer even geleden door corona, brexit ...
het land zit in diepe crisis, de tegenstelling arm/rijk is groot , das waar en t geld zou idd beter besteed kunnen worden .... maar de Britten hebben er één groot feest van gemaakt .. en wie kan het hen kwalijk nemen .. even de zorgen vergeten !
Charles heeft er 74 jaar op gewacht ..., hij krijgt véél uitdagingen .. de toekomst zal uitwijzen wat hij ervan gaat terecht brengen
maar " The Queen " zal hij nooit kunnen vervangen ..... 70 jaar op de troon !
mooie foto's gezien van de honden ... t zijn toch sloebers allemaal !
ponneke alles oké met de pups, heb je nog fotootjes ?
marietteke, wanneer trouwt jouw zus deze week ? geniet van het feest !
Nog een fijne avond iedereen !
zacht weer idd , Jadi , zo precies of er onweer in de lucht zit ... vind dat ni zo aangenaam ...
Gelukkig heeft je man nu minder pijn, dank zij de aangepaste medicatie .. ..
maar je staat er zo machteloos tegenover de hele situatie ...

k durf het bijna niet bekennen ,vanwege de negatieve reacties hier ..;maar ik heb, zoals bloemeke, ook naar de kroning van Charles III gekeken, en vond het ........... typisch Brits !
de Britten en hun tradities .....
je kan er voor zijn of er tegen ...
en ja, als iemand van ' 't vasteland ', kijken wij er soms onbegrijpend en verwonderd naar ... ik ook !
maar ik hou er van . Engeland was ook onze vaste vakantiebestemming, nu wel weer even geleden door corona, brexit ...
het land zit in diepe crisis, de tegenstelling arm/rijk is groot , das waar en t geld zou idd beter besteed kunnen worden .... maar de Britten hebben er één groot feest van gemaakt .. en wie kan het hen kwalijk nemen .. even de zorgen vergeten !
Charles heeft er 74 jaar op gewacht ..., hij krijgt véél uitdagingen .. de toekomst zal uitwijzen wat hij ervan gaat terecht brengen
maar " The Queen " zal hij nooit kunnen vervangen ..... 70 jaar op de troon !
mooie foto's gezien van de honden ... t zijn toch sloebers allemaal !
ponneke alles oké met de pups, heb je nog fotootjes ?
marietteke, wanneer trouwt jouw zus deze week ? geniet van het feest !
Nog een fijne avond iedereen !
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo
Remie veel sterkte in deze moeilijke periode ,
Miesje is zaterdag dat mijn zus trouwt ,
dus hopelijk geen regen die dag
verder wens ik iedereen nog een goede nachtrust
geluk vind je onverwacht
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Gisteren druk, 's morgens huishoudelijke klusjes
En 's middags op verjaardagsvisite geweest
Vanmorgen een wasje draaien en vanmiddag werken
En vanavond moet kind te sporten
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Gisteren druk, 's morgens huishoudelijke klusjes
En 's middags op verjaardagsvisite geweest
Vanmorgen een wasje draaien en vanmiddag werken
En vanavond moet kind te sporten
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Het is nu echt geen weer om even de polder in te gaan fietsen voor ’n frisse neus en wat opruiming in het hoofd vanwege de regen die nu in ruime mate uit de lucht komt vallen.
Had
gelijk alweer ’n oplossing voor door op de stofzuiger te wijzen met de opmerking “daar kun je ook je gedachten mee verzetten”. 
Dus zonder mezelf te verweren ga ik nu maar als de gesmeerde bliksem met de
door huisje ‘Weltevree’.Uit de archiefmap ‘fietstochtjes’ voor de liefhebber:

Wisselende beelden
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede namiddag iedereen
Over het weer ga ik het niet hebben.
Maar verder heb ik ook niet veel te vertellen.
Een rusteloze slaap van ventje in de relax,
gaf mij dus ook een slapeloze nacht.
Straks naar de kapster
en vanavond heb ik een afspraak gemaakt
bij de huisdokter..
Het begint moeilijker te worden om de medicatie
te slikken. . .
Zo dat was in een notendop dan
Op zijn sokjes gaat mijn ventje elke dag een beetje
bij beetje weg van mij. .
Geleidelijk, glijdt hij weg. .
Zap. . denk ik dan, hij is er nog
Salutjes en nu een tas dampende mokka koffie
Zo wordt ik misschien wat wakkerder. .
toedeloe
o ja ik vergat het bijna menu: was gehakt broodje met patatjes en erwtjes.
Er is heel weinig van gegeten.
Ik ben nu ook meer gestart met fortimel voor ventje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Jadi, zo vreselijk om je liefde zo achteruit te zien gaan, heel veel sterkte
Werk bijna gedaan
Helaas ging het regenen, dus kleddernat weer thuis.
Maar even onder de douche gaan staan en droge kleren aan getrokken
Hoop dat de bui snel overgaat.
Dan kan vanavond het laatste hoekje nog even gedaan worden
Werk bijna gedaan
Helaas ging het regenen, dus kleddernat weer thuis.
Maar even onder de douche gaan staan en droge kleren aan getrokken
Hoop dat de bui snel overgaat.
Dan kan vanavond het laatste hoekje nog even gedaan worden
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooooo
wij zijn deze morgen om 8u vertrokken naar het ziekenhuis waar we alletwee een afspraak hadden bij de oogarts , mijn ventje voor een controle met scan en een volledig nazicht van zijn ogen ivm zijn diabetes en ik voor een controle met scan en nog een andere test ivm medicatie die ik neem ( voor die ziekte in mijn spieren ) waar er nogal veel bijwerkingen van zijn die nadelig kunnen zijn voor de ogen , maar na een halve voormiddag kregen we de uitslag dat gelukkig alles goed was
en dan hebben we daar nog een koffietje gedronken met een croissantje er bij en het was middag tegen dat we thuis waren
jadi hopelijk kan de huisdokter nog met een oplossing komen om je ventje het toch een beetje comfortabel te maken zodat hij niet teveel pijn heeft en toch nog een beetje eten binnen krijgt , veel sterkte hoor want het zal zeker wel héél moeilijk zijn voor jou om dat mee te maken
Remie alweer je plicht gedaan vandaag in het HH zodat je vrouwtje ook weer content is , goed hoor van jou
en mooie fotootjes van al die dieren
An hier regent het ook al gans de dag hoor en zoals je zegt een echt hondenweertje
inge weer een drukke dag bij jullie zo te zien
marietteke voor zaterdag word er droger weer voorspeld en een beetje zon , dus das beter weer hé voor het trouwfeest dan vandaag
miesje ik vind de Britse tradities echt tof en fascinerend en wij zijn vroeger al enkele keren naar Engeland geweest en das echt een heel mooi land qua natuur en fauna en flora
marietteke, miesje, jadi, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Sita , Anne_marie en Adam2
nog een fijne dinsdag verder
daaaaag

wij zijn deze morgen om 8u vertrokken naar het ziekenhuis waar we alletwee een afspraak hadden bij de oogarts , mijn ventje voor een controle met scan en een volledig nazicht van zijn ogen ivm zijn diabetes en ik voor een controle met scan en nog een andere test ivm medicatie die ik neem ( voor die ziekte in mijn spieren ) waar er nogal veel bijwerkingen van zijn die nadelig kunnen zijn voor de ogen , maar na een halve voormiddag kregen we de uitslag dat gelukkig alles goed was
en dan hebben we daar nog een koffietje gedronken met een croissantje er bij en het was middag tegen dat we thuis waren
jadi hopelijk kan de huisdokter nog met een oplossing komen om je ventje het toch een beetje comfortabel te maken zodat hij niet teveel pijn heeft en toch nog een beetje eten binnen krijgt , veel sterkte hoor want het zal zeker wel héél moeilijk zijn voor jou om dat mee te maken
Remie alweer je plicht gedaan vandaag in het HH zodat je vrouwtje ook weer content is , goed hoor van jou
en mooie fotootjes van al die dieren
An hier regent het ook al gans de dag hoor en zoals je zegt een echt hondenweertje
inge weer een drukke dag bij jullie zo te zien
marietteke voor zaterdag word er droger weer voorspeld en een beetje zon , dus das beter weer hé voor het trouwfeest dan vandaag
miesje ik vind de Britse tradities echt tof en fascinerend en wij zijn vroeger al enkele keren naar Engeland geweest en das echt een heel mooi land qua natuur en fauna en flora
marietteke, miesje, jadi, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Sita , Anne_marie en Adam2
nog een fijne dinsdag verder
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
miesmarpel - Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30
blij dat er hier toch nog een gelijkgestemde ziel is, bloemeke..ik vind de Britse tradities echt tof en fascinerend en wij zijn vroeger al enkele keren naar Engeland geweest en das echt een heel mooi land qua natuur en fauna en flora
fascinerend inderdaad...die eilandbewoners .... hoop er nog eens een keertje naar toe te kunnen gaan ...
al was het om een " English breakfast ' te verorberen , (niet zo gezond, da klopt ! maar kom een keertje zondigen mag ! ) of een fish & chips !! lekker !!!!!
en dan liefst nog in een typische Engelse Pub!

Ook de natuur is er prachtig ! niet te vergelijken met ons plat en volgebouwd landje ...!

Nog een fijne avond iedereen!
Laatst gewijzigd door miesmarpel op 09 mei 2023, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.