In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Een fijne zonnige Hemelvaartsdag aan allen
Geniet van 't mooie weer (zolang het duurt)....
Voor allen een fijne dag en sterkte aan wie het nodig heeft
Veel beterschap aan de zieken
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren belt overbuurvrouw bij ons. vroeg of ventje thuis was. neen. dan zei ze: ik ga mezelf iets aandoen. ik probeerde te weten te komen wat er scheelde en plots zegt ze: neen, ik ga kijken of buurman v thuis is. die was er ook niet maar zijn vrouw wel. de auto van overbuurvrouw stond bijna in de garage maar het was alof ze plots niet meer wist hoe ze hem in achteruit moest krijgen. Buurvrouw V heeft dan die auto binnengereden. Ondertussen was Joyce met een vriendin ook toegekomen en hop, allemaal bij buurvrouw V binnen. na 5 min komt overbuurvrouw terug buiten. gaat naar binnen. een paar minuten later Joyce en de vriendin. en als laatste de dochter van overbuurvrouw die daar ook binnen was geweest. Wat er ook gebeurd is, ik weet het niet maar het is verdacht. Ventje kwam dan een kwartier later thuis en ik vertel hem dat. Zeg, zegt hij, 't is niet omdat ik gepensioneerd ben ik voor de hele straat oproepbaar ben.
Met zijn moeder gaat het weer beter. en ze eet terug. een tiental geplette aardbeien en een potje van 125 gr ijs. ze is ook opnieuw begonnen met het innemen van haar pillen zonder morren. maar terug stappen zoals voordien dat zal niet meer gaan. het is nu gewoon van de zetel naar haar bed en omgekeerd. ze hebben een blaassonde gestoken. ventje zei dat hij zou willen dat ze terug begint te lopen maar ik denk dat de schade aangebracht is door het weigeren van de pillen te groot is.
Gimly heeft weer een haarbal en had op 2 plaatsen gepoept. Lilly is pas na 3 uur op mijn voeten komen liggen. gisteren ook een praatje gedaan met Suus. er is weer een haar in de boter met Jo. Goofy, Lilly's biologische broer is ruim 15 cm langer dan zijn biologiche moeder. en heel het kattenhuishouden lag te slapen. 't zijn ook 5 moeie poessies. Lilly lag in haar hangmandje te maffen. Ventje is vroeg in bed gekropen. Vanmorgen pas om 9 uur opgestaan. ik moet ook moe zijn geweest. Hemelvaart vandaag en er is al een mis begonnen. de beenhouwer is open en ventje denkt van een kip aan het spit te doen. voor BBQ is het nog te koud. en ook nog niet alle plantjes zijn verpot of staan op hun plaats. Dat klusje moet ook nog gedaan worden. ventje zegt dat hij blij zal zijn als eindelijk alle deuren open kunnen zodat hij of ik geen portier meer moeten spelen. als Lilly dan naar buiten gaat heeft ze genoeg bloementjes. morgen is er markt en ik ga een keer kijken of hij nog freesia's mee heeft. zaterdag zal ik dan horen hoe het zit met het reuzenboeket bloemen die moeder gekregen heeft. Niet alleen de katten zijn aan het ruien, ik ook denk ik. Suus vond dat mijn haar weer lang geworden was. ja, ik heb nog altijd geen afspraak kunnen versieren bij de kapster. en ik moet ook een pedicuresessie plannen. De postbode had mijn 100 enveloppen tussen de muur en de brievenbus gepropt. maar nu heb ik ze. kan weer een eindje verder. ik ben benieuwd wanneer schoonbroer zijn kaartje zal krijgen. want er zit een feestdag in. Ga straks een sms sturen naar hem. Schoonzus had het de maandag al. in plaats van naar mij te sms-en kreeg ventje het tekstje. ik sta waarschijnlijk helemaal onderaan in hun bellijst. Lilly heeft zich nu geinstalleerd in de zetel. ze heeft al aan het raam gezeten maar er is nog geen mens op straat. Iedereen ligt nog in zijn bed. en waarschijnlijk maken velen de brug. Ventje is zich gaan aankleden en gaat dan om de kip. we hebben weer een rol bakpapier nodig. dat is voor maandag of misschien dinsdag. dindsdag moet ik naar de dokter. De dinsdag is er in de buurtgemeente markt. ik kan 's morgens meegaan want ik moet maar in de namiddag bij de dokter zijn. lilly is alweer uit de zetel en mee naar boven. Ze heeft netjes al haar eten opgegeten. Sinds kort geeft ze aan als ze honger heeft. je moet soms het zakje voor haar neus houden eer ze mee is naar haar eigen teljoor. Als ik nu roep: Lilly: eten dan is ze daar. ze begint mooi uit te dijen. volgende maand verjaart ze. ze is dan 1 jaar. ze zal waarschijnlijk dan een doosje tonijn krijgen. En Gimly gaat dan jaloers zijn en het ook willen. en als ventje zich bezig houdt met Gimly dan wordt ze jaloers. ventje zegt dat hij "op jacht" gaat naar eten. dat is dus naar de beenhouwer.
ik ga hier een beetje verder doen.
Fijne dag verder seizoentjes
Gisteren belt overbuurvrouw bij ons. vroeg of ventje thuis was. neen. dan zei ze: ik ga mezelf iets aandoen. ik probeerde te weten te komen wat er scheelde en plots zegt ze: neen, ik ga kijken of buurman v thuis is. die was er ook niet maar zijn vrouw wel. de auto van overbuurvrouw stond bijna in de garage maar het was alof ze plots niet meer wist hoe ze hem in achteruit moest krijgen. Buurvrouw V heeft dan die auto binnengereden. Ondertussen was Joyce met een vriendin ook toegekomen en hop, allemaal bij buurvrouw V binnen. na 5 min komt overbuurvrouw terug buiten. gaat naar binnen. een paar minuten later Joyce en de vriendin. en als laatste de dochter van overbuurvrouw die daar ook binnen was geweest. Wat er ook gebeurd is, ik weet het niet maar het is verdacht. Ventje kwam dan een kwartier later thuis en ik vertel hem dat. Zeg, zegt hij, 't is niet omdat ik gepensioneerd ben ik voor de hele straat oproepbaar ben.
Met zijn moeder gaat het weer beter. en ze eet terug. een tiental geplette aardbeien en een potje van 125 gr ijs. ze is ook opnieuw begonnen met het innemen van haar pillen zonder morren. maar terug stappen zoals voordien dat zal niet meer gaan. het is nu gewoon van de zetel naar haar bed en omgekeerd. ze hebben een blaassonde gestoken. ventje zei dat hij zou willen dat ze terug begint te lopen maar ik denk dat de schade aangebracht is door het weigeren van de pillen te groot is.
Gimly heeft weer een haarbal en had op 2 plaatsen gepoept. Lilly is pas na 3 uur op mijn voeten komen liggen. gisteren ook een praatje gedaan met Suus. er is weer een haar in de boter met Jo. Goofy, Lilly's biologische broer is ruim 15 cm langer dan zijn biologiche moeder. en heel het kattenhuishouden lag te slapen. 't zijn ook 5 moeie poessies. Lilly lag in haar hangmandje te maffen. Ventje is vroeg in bed gekropen. Vanmorgen pas om 9 uur opgestaan. ik moet ook moe zijn geweest. Hemelvaart vandaag en er is al een mis begonnen. de beenhouwer is open en ventje denkt van een kip aan het spit te doen. voor BBQ is het nog te koud. en ook nog niet alle plantjes zijn verpot of staan op hun plaats. Dat klusje moet ook nog gedaan worden. ventje zegt dat hij blij zal zijn als eindelijk alle deuren open kunnen zodat hij of ik geen portier meer moeten spelen. als Lilly dan naar buiten gaat heeft ze genoeg bloementjes. morgen is er markt en ik ga een keer kijken of hij nog freesia's mee heeft. zaterdag zal ik dan horen hoe het zit met het reuzenboeket bloemen die moeder gekregen heeft. Niet alleen de katten zijn aan het ruien, ik ook denk ik. Suus vond dat mijn haar weer lang geworden was. ja, ik heb nog altijd geen afspraak kunnen versieren bij de kapster. en ik moet ook een pedicuresessie plannen. De postbode had mijn 100 enveloppen tussen de muur en de brievenbus gepropt. maar nu heb ik ze. kan weer een eindje verder. ik ben benieuwd wanneer schoonbroer zijn kaartje zal krijgen. want er zit een feestdag in. Ga straks een sms sturen naar hem. Schoonzus had het de maandag al. in plaats van naar mij te sms-en kreeg ventje het tekstje. ik sta waarschijnlijk helemaal onderaan in hun bellijst. Lilly heeft zich nu geinstalleerd in de zetel. ze heeft al aan het raam gezeten maar er is nog geen mens op straat. Iedereen ligt nog in zijn bed. en waarschijnlijk maken velen de brug. Ventje is zich gaan aankleden en gaat dan om de kip. we hebben weer een rol bakpapier nodig. dat is voor maandag of misschien dinsdag. dindsdag moet ik naar de dokter. De dinsdag is er in de buurtgemeente markt. ik kan 's morgens meegaan want ik moet maar in de namiddag bij de dokter zijn. lilly is alweer uit de zetel en mee naar boven. Ze heeft netjes al haar eten opgegeten. Sinds kort geeft ze aan als ze honger heeft. je moet soms het zakje voor haar neus houden eer ze mee is naar haar eigen teljoor. Als ik nu roep: Lilly: eten dan is ze daar. ze begint mooi uit te dijen. volgende maand verjaart ze. ze is dan 1 jaar. ze zal waarschijnlijk dan een doosje tonijn krijgen. En Gimly gaat dan jaloers zijn en het ook willen. en als ventje zich bezig houdt met Gimly dan wordt ze jaloers. ventje zegt dat hij "op jacht" gaat naar eten. dat is dus naar de beenhouwer.
ik ga hier een beetje verder doen.
Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond ,allemaal
de zon is wel op rendez-vous ,maar het blijft koud ,
ik ben een kou kleum ,
weet nu niet of ok het hier bij jullie al gezegd heeft
maar we worden weer papie en mamie in november
eerste echo verleden donderdag gedaan en alles oki
ik heb de foto's gezien, ,
fijne avond ,bisous

de zon is wel op rendez-vous ,maar het blijft koud ,
ik ben een kou kleum ,
weet nu niet of ok het hier bij jullie al gezegd heeft
maar we worden weer papie en mamie in november
eerste echo verleden donderdag gedaan en alles oki
ik heb de foto's gezien, ,
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Goeie vrijdagmorgen allemaal
geniet van 't zonnetje vandaag en
de volgende dagen.... zolang het duurt
en ja goed smeren dat is belangrijk.....
Groetjes allen en veel sterkte wie het nodig heeft
@ mammyretro proficiat , de familie is aan 't groeien
geniet ervan en hopelijk zijn ze allemaal gezond
geniet van 't zonnetje vandaag en
de volgende dagen.... zolang het duurt
en ja goed smeren dat is belangrijk.....
Groetjes allen en veel sterkte wie het nodig heeft
@ mammyretro proficiat , de familie is aan 't groeien
geniet ervan en hopelijk zijn ze allemaal gezond
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Clive: je hoeft je niet te verontschuldigen omdat je een tijdje minder aanwezig was hier. Je kunt er toch niks aan doen dat je ziek bent, dat overkomt je. Je gezondheid is het allerbelangrijkst.
Het zal deze zomer fleurig zijn in je tuin. Geniet er maar van.
Mammyretro: proficiat . Terug nieuw leven in de familie, da's fijn.
Manlief is eergisteren met Spaanse woef naar de DA moeten gaan. Vrijdag waren we daar geweest voor de jaarlijkse inentingen. Nu had ik gemerkt dat Spaanse woef niet in zijn gewone doen was en s 'morgens wilde hij geen eten. Dus dan gaan de alarmbellen af, want Spaanse woef en eten , zijn 2 handen op 1 buik. Manlief merkte op dat hij een grote zwelling had in zijn nek, op de plaats waar de injecties gegeven waren. Heb dan direct zijn halsband uitgedaan. Volgens DA was het een ontsteking ten gevolge van die spuiten. Is de 1ste keer dat we dat voor hebben. Hij heeft nu ontstekingsremmers , en de ontsteking neemt af.
Volgens mij stak de vorige DA die spuitjes in zijn bil ( voor zover ik het me herinner).Ga dat toch de volgende keer vermelden . In de bil is toch veiliger dan in de hals.
Zondag verhuis ik voor 1 weekje naar zoonlief. Zoonlief en schoondochter vertrekken naar het buitenland voor hun werk. De ukjes zijn blij dat ik kom logeren. Ukkemeisje 2 zegt dat ik bij haar mag slapen
Dames, ik kom terug over 1 dikke week.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag iedereen ;
Anjelierken : jou wacht een drukke week daar bij de ukjes maar het zal ook wel plezant zijn .
Hopelijk geneest spaanse woef van de inspuitingen . een nieuwe DA is weer even wennen .
Clive : ben blij dat je terug beter bent . Wat zal het mooi zijn in jullie tuin .
Ja, bij goed weer probeer ik te gaan wandelen in het bos en liefst als het niet te druk is . ik hou van de stilte en het geluid van de vogels
MJ : hoe gaat het met jullie ? al even hier niet gezien of vergis ik mij ?
Mammy retro : proficiat !
Oma C en alle seizoentjes : ik wens jullie een fijn weekend met zonnige maar verdraagzame temperaturen .
Veel moed en sterkte voor Bekske en alle zieken .
Anjelierken : jou wacht een drukke week daar bij de ukjes maar het zal ook wel plezant zijn .
Clive : ben blij dat je terug beter bent . Wat zal het mooi zijn in jullie tuin .
Ja, bij goed weer probeer ik te gaan wandelen in het bos en liefst als het niet te druk is . ik hou van de stilte en het geluid van de vogels
MJ : hoe gaat het met jullie ? al even hier niet gezien of vergis ik mij ?
Mammy retro : proficiat !
Oma C en alle seizoentjes : ik wens jullie een fijn weekend met zonnige maar verdraagzame temperaturen .
Veel moed en sterkte voor Bekske en alle zieken .
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Even teken van leven geven.
Heb het druk gehad vandaag.
Terras is proper.
Behalve dan dat er weer een vogel iets heeft laten vallen.
Dat is toch een heel karwei die oppervlakte schuren
Goed dat niet elke week zo grondig moet gebeuren.
Morgen de terrasmeubels plaatsen.
Ik zit zonder warm water.
De waterverwarmer doet het niet meer.
Het helpt deze keer niet op het reset-knopje te drukken.
En de jeugd die daar iets vanaf weet is het land uitgevlucht.
Dat zijn dan de nadelen van in het centrum te wonen.
Wat is er allemaal te doen in onze stad dit weekend?
1) Kom op tegen kanker
2) Special olympics
3) Lente braderij
4) Zaterdagse markt
Daarenboven zijn de twee voornaamste toegangswegen naar het centrum opengebroken...
De jongste is op tijd gevlucht voordat hij niet meer uit zijn garage geraakte.
Zelf heb ik gelukkig genoeg voorraad in huis zodat ik me niet in die drukte moet begeven.
Nog een fijne avond iedereen
Heb het druk gehad vandaag.
Terras is proper.
Behalve dan dat er weer een vogel iets heeft laten vallen.
Dat is toch een heel karwei die oppervlakte schuren
Goed dat niet elke week zo grondig moet gebeuren.
Morgen de terrasmeubels plaatsen.
Ik zit zonder warm water.
De waterverwarmer doet het niet meer.
Het helpt deze keer niet op het reset-knopje te drukken.
En de jeugd die daar iets vanaf weet is het land uitgevlucht.
Dat zijn dan de nadelen van in het centrum te wonen.
Wat is er allemaal te doen in onze stad dit weekend?
1) Kom op tegen kanker
2) Special olympics
3) Lente braderij
4) Zaterdagse markt
Daarenboven zijn de twee voornaamste toegangswegen naar het centrum opengebroken...
De jongste is op tijd gevlucht voordat hij niet meer uit zijn garage geraakte.
Zelf heb ik gelukkig genoeg voorraad in huis zodat ik me niet in die drukte moet begeven.
Nog een fijne avond iedereen
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond ,
dank jullie wel voor de felicitatie's
ja florian en kévin krijgen zusje of broertje bij
slaap wel voor straks bisous
dank jullie wel voor de felicitatie's
ja florian en kévin krijgen zusje of broertje bij
slaap wel voor straks bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Fijne zonnige zaterdag allemaal
en heel veel sterkte aan alle zieken
mensen en dieren...
en zij die het nodig hebben
Groetjes en tot later, ik kan straks
naar de kapster, haartjes laten knippen
en heel veel sterkte aan alle zieken
mensen en dieren...
en zij die het nodig hebben
Groetjes en tot later, ik kan straks
naar de kapster, haartjes laten knippen
-
Goede zonnige zondagmorgen allemaal
genieten maar zolang het kan zou ik zeggen
Hier komt vandaag de koers voorbij aan de hoek
van de straat, maar ik volg het op tv
De "Antwerp-port-Epic" rond de haven en
de poldergemeenten, voor de middag rijden
de Dames en na de middag de heren
dus de hele dag drukte in de regio
Allen een fijne zondag gewenst en hou het veilig
genieten maar zolang het kan zou ik zeggen
Hier komt vandaag de koers voorbij aan de hoek
van de straat, maar ik volg het op tv
De "Antwerp-port-Epic" rond de haven en
de poldergemeenten, voor de middag rijden
de Dames en na de middag de heren
dus de hele dag drukte in de regio
Allen een fijne zondag gewenst en hou het veilig
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Morgen is de start van een drukke week. Maandag voor mijn behandeling bij schoonbroer tesamen met het laatste nieuws over schoonmoeder. ( zeg maar gerust roddelen, geen van de ons 2 moet van haar hebben en schoonbroer heeft er nog meer mee meegemaakt dan ik) eerst gaan we een hamburgerhap eten. dan bezoeken we mijn moeder. want eer ventje op is en gewassen en aangekleed is het dan bijna al 11. ( slaapkop) en dan is het te laat om nog naar de buurgemeente te gaan om boodschappen. vandaag is het steak au poivre met frieten. en het is nog te koud om die op een BBQ te smijten. ventje moet nog 2 plantjes doen en dat is de nepeta en nog een ander plantje. daarna mag hij eens de hele gele struik achteraan bij het mexicaanse stoofje wegdoen.
boven is het kattencross. ze staan weer wild. Gimly heeft gegeten, Lilly had geen zin. het heeft ook lang geduurd weer voor ze op mijn voeten lag. Maar dat had ze in de namiddag al gedaan. over frieten gesproken, de diepvries komt deze keer later en dan zullen de frieten al op zijn.
Dus gaan we ergens anders iets van frieten moeten kopen. Wat is jullie voorkeur van fijne frietjes die lekker zijn? ( dit voor de frieteters onder ons) welk merk enz. ik denk dat ik vandaag mijn haar eens grondig ga wassen. En misschien daarna de hele facial routine doen. ditmaal zonder toezicht van lilly want die staat daar werkelijk op te kijken. nu staat de stoel te ver van de wasbak want anders sprong ze er ook nog eens in. dat is in het verleden meermaals gebeurd. maar van de douche moet ze echt niets weten. tè nat. Ik had vrijdag aan ventje gevraagd om freesia's mee te brengen omdat hij er vorige week had maar nu waren het witte en had hij ze niet meegebracht. ik zou zo beginnen denken dat ventje niet graag aan dat bloemenkraam gaat staan. moeder is nog altijd content van haar bloemen. het waren 2 boeketten dat ze tesamen hadden gestoken. alle lelies zijn al opengekomen. ( hier komt dat niet in huis. te gevaarlijk voor katten en ik geloof ook honden maar ben daar niet zeker van.) hier dus geen freesia's in de keuken. wacht tot volgende week, zei ventje misschien heeft hij dan een ander kleurtje mee. jaja. ik denk dat ik er zelf om ga mogen als ik bloemen in de keuken wil. maar dan moet ik Lilly er nog uithouden. Anjers zijn haar favoriet maar die had ik enkele weken ook al gevraagd om mee te brengen maar weer niets omdat het roze waren. ja, zo kan hij elke week een excuus verzinnen. Als ze uitgebloeid zijn, pakt Lilly ze mee uit de vaas en komt ze aan mijn voeten leggen. ik speel al 2 weken geen of toch bijna geen spelletjes meer. net als lezen is dat uitgedoofd. ik hoop dat ik de draad weer kan oppakken als we terug gaan naar de donkere dagen. En daar klepppen de klokken. het is tijd voor de mis. gisteren was er hier iets te doen bij de baron. veel volk en afwisselend volk en hij droeg een zwarte marcel. in de tijd dat de freule nog leefde droeg hij altijd witte. maar nu loopt hij meestal deftig gekleed rond. Doet de voordeur niet meer open in zijn marcelleken en een korte broek. nu draagt hij een kamerjas. Ventje zei tegen mij: we kunnen hem nu de zwarte baron gaan noemen. dan stamt nog van in de tijd dat mijn vader was begonnen iedereen lapnamen te geven. en ik heb dat een beetje overgenomen. Moeder vertelde me dat er vrijdagavond de brandweer en de civiele beecherming stond aan het huis van Lisa. ze denkt dat ik nog altijd weet wie waar gewoond heeft.
wel daar was een wasmachine in brand gevlogen. toen ik dat aan ventje vertelde zei hij dat iedereen toch weet dat je nooit een wasmachine onbewaakt mag achterlaten. De mijne heeft een beveiliging moest de watertoevoer plots stoppen. en met al die reclame voor op 30° te wassen? ik heb die alleen in handwasfunctie. ik heb 90, 60 en 40 in de katoen cyclus en dan 60 en 40 in de synthetsiche cyclus. en afhankelijk van het gekozen programma zwiert hij tot 1400 toeren, daarna tot 1200 en dan nog lager. Ventje is hier weer naar zijn muziek aan het luisteren. hij heeft weer een muziek Cd gekocht bij 7Digital. met paypall. Ik moet vandaag nog een sf film bekijken die ik opgenomen heb. en daarna verder doen met ofwel CSI ofwel weer all saints. na een stuk of 4 afleveringen heb ik er al genoeg van. maar die moeten erdoor. die pakt het leeuwendeel van de discruimte op. maar liefst 56%. en dan heb je ventjes series en ik af en toe een film. Vanaf 1 Juni begint de zomerprogrammatie en dan zal er nog meer niets te zien zijn op de tv. Geen nood, ik heb nog star trek Picard seizoen 1 & 2 om te bekijken. en de laatste cd van Lucifer. ik zal eens op wiki moeten loeren waarom de serie ineens zo vreemd in elkaar zit. heel verwarrend.
Ik moet nog 2 borden afwassen en het bijhorende bestek want daar heeft ventje een hekel aan. vooral dat bestek. en de portoglaasjes van mijn grootmoeder moeten ook eens een beurt krijgen. en we hopen dat de fuet droog genoeg zal zijn. toen ventje die meebracht was die nog nat. er ligt ook nog een pikant worstje in de frigo die dringend zal moeten opgegeten worden en ik moet ook eens kijken naar de laatste kaasbol die ik op de markt gekocht heb. Als die nog in zijn luchtdichte verpakking zit, kan die nog even in de frigo blijven. anders zal die op moeten.
Ik denk dat ik eens ga voordoen.
Fijne dag nog seizoentjes!
Morgen is de start van een drukke week. Maandag voor mijn behandeling bij schoonbroer tesamen met het laatste nieuws over schoonmoeder. ( zeg maar gerust roddelen, geen van de ons 2 moet van haar hebben en schoonbroer heeft er nog meer mee meegemaakt dan ik) eerst gaan we een hamburgerhap eten. dan bezoeken we mijn moeder. want eer ventje op is en gewassen en aangekleed is het dan bijna al 11. ( slaapkop) en dan is het te laat om nog naar de buurgemeente te gaan om boodschappen. vandaag is het steak au poivre met frieten. en het is nog te koud om die op een BBQ te smijten. ventje moet nog 2 plantjes doen en dat is de nepeta en nog een ander plantje. daarna mag hij eens de hele gele struik achteraan bij het mexicaanse stoofje wegdoen.
boven is het kattencross. ze staan weer wild. Gimly heeft gegeten, Lilly had geen zin. het heeft ook lang geduurd weer voor ze op mijn voeten lag. Maar dat had ze in de namiddag al gedaan. over frieten gesproken, de diepvries komt deze keer later en dan zullen de frieten al op zijn.
Dus gaan we ergens anders iets van frieten moeten kopen. Wat is jullie voorkeur van fijne frietjes die lekker zijn? ( dit voor de frieteters onder ons) welk merk enz. ik denk dat ik vandaag mijn haar eens grondig ga wassen. En misschien daarna de hele facial routine doen. ditmaal zonder toezicht van lilly want die staat daar werkelijk op te kijken. nu staat de stoel te ver van de wasbak want anders sprong ze er ook nog eens in. dat is in het verleden meermaals gebeurd. maar van de douche moet ze echt niets weten. tè nat. Ik had vrijdag aan ventje gevraagd om freesia's mee te brengen omdat hij er vorige week had maar nu waren het witte en had hij ze niet meegebracht. ik zou zo beginnen denken dat ventje niet graag aan dat bloemenkraam gaat staan. moeder is nog altijd content van haar bloemen. het waren 2 boeketten dat ze tesamen hadden gestoken. alle lelies zijn al opengekomen. ( hier komt dat niet in huis. te gevaarlijk voor katten en ik geloof ook honden maar ben daar niet zeker van.) hier dus geen freesia's in de keuken. wacht tot volgende week, zei ventje misschien heeft hij dan een ander kleurtje mee. jaja. ik denk dat ik er zelf om ga mogen als ik bloemen in de keuken wil. maar dan moet ik Lilly er nog uithouden. Anjers zijn haar favoriet maar die had ik enkele weken ook al gevraagd om mee te brengen maar weer niets omdat het roze waren. ja, zo kan hij elke week een excuus verzinnen. Als ze uitgebloeid zijn, pakt Lilly ze mee uit de vaas en komt ze aan mijn voeten leggen. ik speel al 2 weken geen of toch bijna geen spelletjes meer. net als lezen is dat uitgedoofd. ik hoop dat ik de draad weer kan oppakken als we terug gaan naar de donkere dagen. En daar klepppen de klokken. het is tijd voor de mis. gisteren was er hier iets te doen bij de baron. veel volk en afwisselend volk en hij droeg een zwarte marcel. in de tijd dat de freule nog leefde droeg hij altijd witte. maar nu loopt hij meestal deftig gekleed rond. Doet de voordeur niet meer open in zijn marcelleken en een korte broek. nu draagt hij een kamerjas. Ventje zei tegen mij: we kunnen hem nu de zwarte baron gaan noemen. dan stamt nog van in de tijd dat mijn vader was begonnen iedereen lapnamen te geven. en ik heb dat een beetje overgenomen. Moeder vertelde me dat er vrijdagavond de brandweer en de civiele beecherming stond aan het huis van Lisa. ze denkt dat ik nog altijd weet wie waar gewoond heeft.
Ik moet nog 2 borden afwassen en het bijhorende bestek want daar heeft ventje een hekel aan. vooral dat bestek. en de portoglaasjes van mijn grootmoeder moeten ook eens een beurt krijgen. en we hopen dat de fuet droog genoeg zal zijn. toen ventje die meebracht was die nog nat. er ligt ook nog een pikant worstje in de frigo die dringend zal moeten opgegeten worden en ik moet ook eens kijken naar de laatste kaasbol die ik op de markt gekocht heb. Als die nog in zijn luchtdichte verpakking zit, kan die nog even in de frigo blijven. anders zal die op moeten.
Ik denk dat ik eens ga voordoen.
Fijne dag nog seizoentjes!
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo,
Heerlijk rustig onderweg naar het naaste dorp om brood.
Alle bloemen zijn geplant en alle bakken staan en hangen op hun plaats.
Het gras is afgereden.
Het was corvée, want het stond lang.
Van de groen mochten we niet maaien in mei.
Gelijk dat dees jaar gegroeid is, kon ik echt niet langer meer wachten.
Anders moest het met de zeis...
Nog cacaodoppen in de bloembak vooraan tussen de plantjes.
Dat houdt de slakken weg en het vocht bij.
Het uitzicht vanuit de kamers over de tuinen van de buurt is prachtig!
Zoveel bloemen overal.
Monet of Manet, (wie was het?) heeft er niet aan.
MM ons kinderen gaven de huizen in de buurt een naam.
Zo was er Ponderosa, het aquarium, de pagode...
We zullen eens een en ander gaan uitvissen om op te eten.
Dames geniet van de zonnige zondag tot hij op is.
Heerlijk rustig onderweg naar het naaste dorp om brood.
Alle bloemen zijn geplant en alle bakken staan en hangen op hun plaats.
Het gras is afgereden.
Het was corvée, want het stond lang.
Van de groen mochten we niet maaien in mei.
Gelijk dat dees jaar gegroeid is, kon ik echt niet langer meer wachten.
Anders moest het met de zeis...
Nog cacaodoppen in de bloembak vooraan tussen de plantjes.
Dat houdt de slakken weg en het vocht bij.
Het uitzicht vanuit de kamers over de tuinen van de buurt is prachtig!
Zoveel bloemen overal.
Monet of Manet, (wie was het?) heeft er niet aan.
MM ons kinderen gaven de huizen in de buurt een naam.
Zo was er Ponderosa, het aquarium, de pagode...
We zullen eens een en ander gaan uitvissen om op te eten.
Dames geniet van de zonnige zondag tot hij op is.