Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge moet al met je body over de motor hangen om in het magnetisch veld van de motor te geraken. De Renault Kangoo ZE ( althans de oudere modellen ) hebben geen permanente magneet aan boord , daar is de magnetische straling ervan niet groter dan van een wasmachine.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Vorige week werd bekend dat de Duitse economie nu officieel in een recessie is beland en daarmee is Duitsland nu officieel de zwakke broer in Europa.
Duitsland heeft sinds 2011 al zijn 17 kerncentrales gesloten, heeft zowat de hoogste CO2-uitstoot van Europa én heeft zowat de hoogste energiekosten.
Bloomberg wijt dit aan decennia van dramatisch energiebeleid in combinatie met gebrek aan technologische innovatie.
Duitsland heeft sinds 2011 al zijn 17 kerncentrales gesloten, heeft zowat de hoogste CO2-uitstoot van Europa én heeft zowat de hoogste energiekosten.
Bloomberg wijt dit aan decennia van dramatisch energiebeleid in combinatie met gebrek aan technologische innovatie.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Polen is de grootste CO2 uitstoter in Europa.
https://app.electricitymaps.com/zone/DE
Duitsland heeft een totale capaciteit van meer dan 60 GW windturbine vermogen en dan extra nog eens meer dan 60 GW aan zonnepaneelvermogen. Vergelijk dat eens met één kerncentraleke van bij ons met zijn 1 GW aan capaciteit.
Bloomberg denkt verkeerd ....
Duitsland heeft een totale capaciteit van meer dan 60 GW windturbine vermogen en dan extra nog eens meer dan 60 GW aan zonnepaneelvermogen. Vergelijk dat eens met één kerncentraleke van bij ons met zijn 1 GW aan capaciteit.
-
CO2 per land vergelijken is zinloos. Ge moet de CO2 uitstoot per "inwoner" van een land bekijken , en dan scoort Vlaanderen zelfs slechter dan China.
Duitsland : 83 miljoen inwoners
Polen : 34 miljoen inwoners
Duitsland mag dus minstens 2 X zoveel CO2 uitstoten dan Polen. Vergeet niet dat Duitsers van auto's houden , daar rijden een pak meer "fossielen" rond dan in het armere Polen , en elke wagen stoot pre 100 km een emmertje vol CO2 uit ( 7 liter als ge die CO2 omzet in droogijs en aangenomen dat die 6 liter benzine per 100 km verbruikt ) .
Duitsland mag dus minstens 2 X zoveel CO2 uitstoten dan Polen. Vergeet niet dat Duitsers van auto's houden , daar rijden een pak meer "fossielen" rond dan in het armere Polen , en elke wagen stoot pre 100 km een emmertje vol CO2 uit ( 7 liter als ge die CO2 omzet in droogijs en aangenomen dat die 6 liter benzine per 100 km verbruikt ) .
-
CO2 meet men inderdaad per land omdat de politiek van een land (mede) verantwoordelijk is voor de uitstoot van dat land.
De aardbol - zo zegt men - wordt bedreigd door teveel CO2. Dan helpt het niet om te stellen : 'Oh, wij Chinezen produceren maar weinig per man'. De totaliteit telt dan en niet wat er gemiddeld per persoon wordt geproduceerd.
De aardbol - zo zegt men - wordt bedreigd door teveel CO2. Dan helpt het niet om te stellen : 'Oh, wij Chinezen produceren maar weinig per man'. De totaliteit telt dan en niet wat er gemiddeld per persoon wordt geproduceerd.

CO2 uitstoot heeft een verband met de grootte van de economie.
Nochtans is de economie van de VS de grootste van de wereld en toch heeft die minder dan de helft van de CO2 uitstoot van de Chinese economie. De uitstoot van de VS daalt. Die van China stijgt nog altijd sterk.
China draait nog grotendeels op kolen en ze starten nog dagelijks bijkomende kolencentrales op.
Nochtans is de economie van de VS de grootste van de wereld en toch heeft die minder dan de helft van de CO2 uitstoot van de Chinese economie. De uitstoot van de VS daalt. Die van China stijgt nog altijd sterk.
China draait nog grotendeels op kolen en ze starten nog dagelijks bijkomende kolencentrales op.

Ja , volgens de dierlijke logica van een nationalist die vindt dat alles de schuld is van de "vijand" ...Wil. schreef: ↑30 mei 2023, 08:41CO2 meet men inderdaad per land omdat de politiek van een land (mede) verantwoordelijk is voor de uitstoot van dat land.
Nochtans is de economie van de VS de grootste van de wereld en toch heeft die minder dan de helft van de CO2 uitstoot van de Chinese economie
China population : 1412 million (2021)
VS population : 332 million (2021)
De Chinezen mogen dus 4 X meer CO2 uitstoten dan de VS , en dat doen ze niet.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Fred1950 schreef: ↑29 mei 2023, 18:37Polen is de grootste CO2 uitstoter in Europa.
Zonder Co² en al die andere broeikas gassen vervriezen weCO2 per land vergelijken is zinloos. Ge moet de CO2 uitstoot per "inwoner" van een land bekijken , en dan scoort Vlaanderen zelfs slechter dan China.
https://www.clo.nl/indicatoren/nl0216-b ... s-mondiaal
Die klimaat goeroes van Europa denken allemaal verkeerd, zelfs als ze morgen al de auto's met verbranding motor stilzetten, gaat de Co² uitstoot niet verminderen,De mens zelf stoot Co² uit,en er zijn er al +/- 9 miljard, en daar de mensen graag (goedkope) warmte willen,gebruiken ,al wie in bosrijke omgeving woont hout, en de landen kolen en bruinkool voor hun elektriciteit centrales,Europa en die klimaat gekken gebruiken de Co² om doemscenario's voor nog meer burgers onnodig te laten betalen.
Daar geeft ik De croo en Macron gelijk in,Europa is de bevolking aan het wurgen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05/23 ... uurbeleid/
Als het van Europa afhangt , moeten de boeren en de industrie weg,mogen er geen kerncentrales meer zijn, en gaan ze iedereen verplichten om zonnepanelen te leggen, maar niemand heeft enig inzicht hoeveel Co² de zonnepanelen fabricage uitstoot.
Europa denkt dat ze door hun Co² normen steeds strenger te maken, ze daarmee de klimaatopwarming kunnen stoppen,maar de natuur laat zich niet dwingen,de aarde draait, en Europa zit niet onder een stolp,maar dat denken die uitgebluste oud ministers wel.
https://www.europa-nu.nl/id/vkq6j51gnry ... m2dp5uanzm
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
De voorbije week was de productie van elektriciteit uit wind en zon groter dan het verbruik in dit land. Er ontstond tijdelijk een overschot:

maar een hele tijd geleden schreef onze zelfverklaarde 'ingenieur' dit:

(ik heb dit opgeslagen in een bestandje met nog meer dergelijke 'wetenschappelijke' inzichten van dezelfde diepzinnige geest)

(ik heb dit opgeslagen in een bestandje met nog meer dergelijke 'wetenschappelijke' inzichten van dezelfde diepzinnige geest)

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Om het stroomnet te stabiliseren (bij plotse pieken) is meer nodig dan een waterstoffabriekje ...
Heb je een anders nutteloze en afgeschreven kerncentrale bij de hand, dan veranderd natuurlijk de zaak ... maar opboksen tegen de zonnepanelen in de woestijn?
Heb je een anders nutteloze en afgeschreven kerncentrale bij de hand, dan veranderd natuurlijk de zaak ... maar opboksen tegen de zonnepanelen in de woestijn?
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
En wat denkt "onze" Ingenieur hier vanWil. schreef: ↑31 mei 2023, 09:57De voorbije week was de productie van elektriciteit uit wind en zon groter dan het verbruik in dit land. Er ontstond tijdelijk een overschot:
https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ~a9d39b22/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.