Transgender

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

31 mei 2023, 15:11

Misverstand
Bij de psychiater krijgt een patiënt eventueel pillen voorgeschreven

die roze zijn echt lekker :D

Dicksy

31 mei 2023, 15:13

O.k. zal het eens vragen moest ik daar passeren. Bedankt voor de tip. :wink:

Wil.

02 jun 2023, 17:13

Bethany Hamilton is een bekende Amerikaanse surfster. Zij kwam vooral in beeld toen ze op 13-jarige leeftijd een aanval van een haai overleefde. Het kostte haar wel haar linker arm, maar ze stond na een goede maand alweer op haar surfboard.

Afbeelding

De Amerikaanse surfbond heeft recent besloten dat de vrouwenwedstrijden nu ook openstaan voor transgenders (mannen).
Bethany Hamilton heeft openlijk bekend gemaakt dat ze weigert deel te nemen aan die wedstrijden. Het werd tijd dat iemand de kat de bel aanbindt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

02 jun 2023, 18:05

Homo's, lesbiennes en transgenders bij de vleet. 8O
Het lijkt mij duidelijk dat god zijn/haar werk absoluut niet goed heeft gedaan ! :evil:

hendrikjozef

03 jun 2023, 06:35

ik vind het moeilijk de dag van heden om nog iets te vinden wat normaal is en als ge denkt dat e iets hebt dan schort er hier of daar iets aan

Lukas

06 jun 2023, 12:07

Een goede psycholoog moet zelf een beetje getikt zijn,
zo weet hij beter waarover de patiënt het heeft.

Fazal

06 jun 2023, 18:05

hendrikjozef schreef:
03 jun 2023, 06:35
ik vind het moeilijk de dag van heden om nog iets te vinden wat normaal is en als ge denkt dat e iets hebt dan schort er hier of daar iets aan
De meeste holibi's vinden zelfs hetero's niet normaal.
Waar gaan we naartoe? Wàt is nu nog normaal :?: :?: :?: :roll:

Binnenkort zijn er meer holibi's dan hetero's, want er komen er dagelijks honderdduizenden bij.
Hetzelfde met transgenders. Ik denk dat de natuur de voortplanting gewoon tracht te beperken om haar evenwicht te herstellen. Hetgeen ik dan weer héél normaal zou vinden. :idea:

Maar ik vrees wel, dat de natuur mettertijd hiervoor héél harde middelen zal gebruiken.
En eigenlijk is dat nu-, en over gans de wereld, al heel goed te merken.
De mens zal het zéker niet halen tegen zo'n overmacht! :?

.

Wil.

06 jun 2023, 19:48

Fazal schreef:
De meeste holibi's vinden zelfs hetero's niet normaal. Waar gaan we naartoe? Wàt is nu nog normaal :?: :roll:
Maar Fazal, je wist in een ander topic te vertellen:
Fazal schreef:
06 jun 2023, 19:04
Hun kiezers (van Biden en Trump) en aanhangers, zijn volgens mij ook niet goed wijs.
En daar begint het dan al natuurlijk! :evil:
En dat gaat over 2/3 van de volwassen Amerikanen.

Het wordt nu wel moeilijk om nog 'een normale Amerikaan' te vinden, hé? :wink:

Fazal

06 jun 2023, 20:45

Ook waar. :oops:
Het wordt al moeilijk om nog een 'normale' Belg te vinden. :cry: :wink:

sibarita

06 jun 2023, 20:51

image.png
image.png (514.27 KiB) 273 keer bekeken
:D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

werewoef

06 jun 2023, 22:29

De natuur zal zich altijd herstellen ... Een waarheid zoals een klok, Fazal .
Als zij dit doet, hoeft het mensdom er niet persé bij te zijn .

werewoef
AMEN en AUM

Fazal

07 jun 2023, 12:16

Wil. schreef:
06 jun 2023, 19:48
Fazal schreef:
De meeste holibi's vinden zelfs hetero's niet normaal. Waar gaan we naartoe? Wàt is nu nog normaal :?: :roll:
Maar Fazal, je wist in een ander topic te vertellen:
Fazal schreef:
06 jun 2023, 19:04
Hun kiezers (van Biden en Trump) en aanhangers, zijn volgens mij ook niet goed wijs.
En daar begint het dan al natuurlijk! :evil:
Sorry Wil, ik begrijp niet goed wat je bedoelt met: "Maar Fazal, je wist in een ander topic te vertellen"?
Volgens mij heb ik toch nergens 'iets anders' verteld ...!?
En ik begrijp ook niet goed wat dat met 'Transgenders' heeft te maken? :roll:

Wil.

07 jun 2023, 15:27

Dat zit zo: de meeste hetero's zijn niet meer normaal, schrijf je, althans volgens de holebi's.

Tot nu toe zijn de hetero's nog wel de grootste groep en daarvan zijn de meesten niet meer normaal.

Elders schrijf je: de kiezers van Trump en Biden en aanhangers, zijn volgens mij ook niet goed wijs.
Dat is ook 2/3 van de Amerikaanse volwassen bevolking.

Leg die twee gegevens eens bij elkaar: hoeveel zijn er dan nog over die 'normaal' of 'gezond van geest' zijn? Bijna geen. :lol:

Fazal

07 jun 2023, 21:01

bedoelde ik het ook beste Wil.
Helaas kunnen we 'niet van onszelf' zeggen dat 'wij' tot de normalen behoren.
Want dat kan dan iedereen van zichzelf verkondigen. 8)
Trouwens, en ik schreef het al: "wàt is normaal, en wàt is dat niet"?

In feite is het slechts een mening welke we beter voor onszelf houden.
Maar ja, hier kan dat dus gelukkig wèl, en hoeven we ons niet te schamen omdat wij van onszelf 'denken' dat we normaal zijn. En dat geldt hier voor iedereen op Seniorennet, en niet alléén op Seniorennet. :wink:

figaretto

08 jun 2023, 18:38

Dat er mensen zijn die moeilijkheden ondervinden met hun geslachtskeuze, valt niet te ontkennen. Uit Nederlandse bronnen lees ik dat het hier gaat over een percentage tussen de 0,5% en 1%. Het is goed en democratisch dat rekening wordt gehouden met minderheden, hoe miniem ze ook mogen zijn.
Een citaat van Gerry van der List, redacteur van EW (Elsevier Weekblad), niet bepaald een populistisch krantje :
Het rekening houden met minderheden is zonder meer een deugd. Maar je kunt natuurlijk ook overdrijven. Iets meer conservatief tegengewicht tegen het modieuze eisenpakket van enkelingen zou in elk geval in overeenstemming zijn met de inzichten en gevoelens van diegenen die tegenwoordig “cisgender” heten. Dat wil zeggen dat hun biologische geslacht overeenkomt met het “gender” waarmee zij zich identificeren. Dan gaat het dus om zo’n 99% van de mensheid.
Naar mijn smaak wordt er teveel aandacht besteed aan een miniem aantal mensen dat andere seksuele gedragspatronen ondervindt dan de absolute meerderheid (99+%). Ook deze, eerstgenoemde mensen,verdienen onze aandacht maar dit betekent nog niet dat wij onze levenswijze, met inbegrip onze grammatica, aan hen moeten aanpassen.
Ik ben een man en vind daar niets vreselijks aan, mijn vrouw is een vrouw en ook zij heeft zich daar bij neergelegd, zelfs met plezier. Tenzij natuurlijk wij beiden zitten te “faken”….