In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2023 (7)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

11 jun 2023, 07:19

Afbeelding

Totdat bijna ’t laatste vlees op de BBQ ging was het donders gezellig en lekker tijdens het verpozen bij onze oudste zoon Marco en zijn vrouw Annemarie.

Toen ging er weer wat goed mis met mij en was ik weer eens de spelbreker en werd met de ambulance afgevoerd. (Weet er zelf niet veel van, stukken kwijt)

Nu wil daar verder niet al te veel over in detail treden hier, maar het is nu al de derde keer in ±¾ jaar dat me zoiets overkomt en na de gebruikelijke onderzoeken (zelfs scans) mag ik dan meestal weer naar huis omdat er niet iets direct gevonden wordt.

Rond 24:00 uur waren wij (pas) weer thuis, kon toen zelf nog niet autorijden (nog niet helemaal bij mijn positieve), zoon Peter heeft ons weer opgehaald met de Afbeelding PINDA uit ’t ziekenhuis.

Tussendoor ben ik al meerdere keren door de molen geweest daarvoor, het blijft vooralsnog RAAR maar WAAR..!

Voor de liefhebber:

Afbeelding
Wisselende beelden

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Anne_marie

11 jun 2023, 07:56

Wat een schrik Remie, weer naar het ziekenhuis...
Hopelijk komen ze achter de oorzaak ervan!
Vandaag maar even rustig aan, geldt eigenlijk voor allemaal.
Veel te warm om je in te spannen....

Afbeelding

Hier bloeit de puntwederik in de tuin.
Fijne dag allemaal!

Afbeelding

mama-inge

11 jun 2023, 09:13

Oei Remie, nare afsluiting van jullie dag.
Beterschap en inderdaad hopen dat ze eens vinden waar het van komt.
Arina

11 jun 2023, 10:23

Hoi, fijne dag
oei, Remie, wat naar. Hopelijk valt dit niet nog meer voor dergelijke ervaringen.
Ik kan enkel zeggen veel sterkte, vermijd de grote hitte en zorg goed voor uzelf. En spoedig herstel.
Ondanks de airco is het hier nog warm genoeg. We mogen er ook geen koelkast van maken, dat is ook niet zo gezond.
Maar buiten zullen ze mij niet veel zien. Heb een grote zonneallergie. Binnen de kortste keren vol jeukende huiduitslag als ik nog maar de zon voel.
Anne-marie, mooie bloemen. Buurtjes hebben die ook in de tuin.
mama-inge, heel vroeg een en ander open gezet voor wat verkoeling. Men kan niet anders, overdag stikheet, dan houd men beter ramen en deuren dicht. 'nachts koelt het gelukkig wat af.
Begrijpelijk dat de honden cursus niet doorgaat. Veel te warm voor de diertjes en ook voor de baasjes.
Zonnebloemetje, wat leuk dat je bij u kunt genieten van een zeebriesje. Dicht bij de kust dan?

mama-inge

11 jun 2023, 11:31

Arina, de cursus gaat inderdaad niet door.
Op zich trainen we op een tijd dat het nog wel zou kunnen, maar onze hondenschool zit met
groot open veld bij bos, allemaal bomen rondom waardoor het er erg warm word en blijft, dan is dit de beste oplossing

zonnebloemetje

11 jun 2023, 12:18

hallooooo een goeie middag alweer

deze morgen vroeg nog efkes rap er van geprofiteerd om buiten te ontbijten terwijl het daar nog niet te warm was op ons overdekt terras in de schaduw , en nu is alles alweer toe en zitten we hier binnen met de ventilator aan en das goed te doen bij 22° hier binnen

inge de hondjes zullen ook wel warm hebben in die hitte
best dat ze niet op dat plein van de hondenschool in de zon moeten lopen
en doe maar rustig aan vandaag

oei Remie wat een tegenslag voor jou gisteren en misschien was het door de warmte dat je onwel bent geworden , maar hou je vandaag maar rustig en binnen want buiten is het toch veel te heet en das volgens mij toch niet zo gezond en hopelijk ben je vlug weer beter

Anne-marie mooi hoor die puntwederik en ik ken die bloemen van zien maar ik wist er de naam niet van

Arina ja wij wonen niet ver van de kust en in vogelvlucht is dat echt wel dicht , want soms vliegen er hier vliegtuigen die in Oostende moeten landen of die juist zijn opgestegen redelijk laag boven ons

jadi met die hitte is het voor jou ventje daar binnen nu zeker echt wel te warm , hopelijk kan hij er toch een beetje tegen
en als wij naar een appartement gaan wonen dan willen we zeker airco laten installeren als dat daar kan want de zomers zijn de laatste jaren niet meer zoals vroeger , maar veel warmer dan normaal

marietteke, miesje, jadi, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Sita , Anne_marie , Adam2 en Arina

nog een warme zondag verder

en nu ga ik aan het middageten beginnen sè
ik maak dadelijk een lekkere koude schotel en dat zal smaken met dat warm weer

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

ponneke

11 jun 2023, 12:50

Goedemiddag kleppertjes, fijne zondag
Afbeelding

Ook hierbuiten meer dan warm, gelukkig snort ook hier de airco en daar zijn ook de dogs blij mee
Dus lekker relaxen en het ideale moment om administratie bij te werken
Maar eerst de puppen in bad stoppen, die vetzakjes zijn wel toe aan een goede beurt Afbeelding

Inge, we hadden vrijdagavond hondenschool, om 20.00u was dat nog te doen. Als het aanhoudt, blijven we ook thuis
Gerda, fijn om lezen dat je ventje aardig is opgeknapt
An, genieten van je welverdiende vakantie

Jadi, heeft je ventje het nu moeilijker met deze hitte? Ik denk heel vaak aan jullie en duim...

Tot laterse

miesmarpel

11 jun 2023, 12:53

Goede middag allemaal,

kom effe binnengewipt om Jadi en haar man veel sterkte te wensen, met dit weer is het nog extra moeilijk ... hoop dat je intussen al hulp gekregen hebt, lieve Jadi ... zorg zeker dat je er zelf niet onderdoor gaat !
knuffie !

oei, Remie dat is weer schrikken , hou het rustig verder , vooral met deze warmte , wens je vlugge beterschap toe !

Wat een prachtige bloemen, Anne marie !

Bloemeke, k zit hier ook terug binnen .... ni te doen buiten , ik functioneer niet in deze temperaturen ,
hou het ook maar rustig vandaag , t is zondag, ook voor een bezig bijtje !!! :wink:

Inge, gelukkig niet naar de hondenschool ... t is idd té warm voor mens en dier !

menu voor vanmiddag : koude schotel !! zoals bij velen zeker ?

hou het koel ! Afbeelding

Fijne zondag iedereen !

ponneke

11 jun 2023, 12:59

De locatie van verleden week : Het chateau van Brognon, waar het Championnat de France plaats had
De grootste en belangrijkste show van Frankrijk...en wij hoorden bij de overwinnaars
Door de TV-ploeg uitgebreid gefilmd, tot en met het uitzoeken van een leuk speeltje als beloning

Afbeelding
Het geheel was omgeven met prachtige parken, en daar zaten we met zo'n 5300 honden!
Het was de rit van zowat 600 km meer dan waard om deze prestige expo te mogen beleven

Een glimp van de buit wat we daar verdienden :

Afbeelding
Afbeelding
Ja, 2 foto's, je kreeg het er onmogelijk samen op een enkele foto!

De week voordien waren we in Wieze, en daar werd m'n meid Belgisch kampioen!
Afbeelding
(kleine selectie van foto's)

marietteke

11 jun 2023, 17:12

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hey hallo , ik kom ook nog eens effe binnen springen ,
vanmorgen naar mijn zoon geweest , en was dolle pret ,
de hondjes in hun zwembadje ,

Remie , amaai is "bangelijk " dat je zo plots onwel wordt ,
hopelijk vlug weer beter ,

en iedereen zweten en puffen , hier ook ,
in mijn living is het nu 29 graden ,
zelfs met de 2 grote blazers die aanstaan ,

ponneke mooie locatie ,
mooie foto's hoor

ik wens verder iedereen nog een zwoele zomeravond
geluk vind je onverwacht

Remie

11 jun 2023, 19:25

marietteke schreef:
11 jun 2023, 17:12
hey hallo , ik kom ook nog eens effe binnen springen , vanmorgen naar mijn zoon geweest , en was dolle pret , de hondjes in hun zwembadje
Afbeelding

zonnebloemetje

11 jun 2023, 22:46

hallooooo

marietteke mooie fotootjes hoor

hier heeft het vanavond al goed geregend met ook donder er bij
en tis toch al wat afgekoeld
en nu ga ik slapen wat ik ben moe

voor iedereen nog een goede nachtrust

slaapwel en tot morgen

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

12 jun 2023, 08:33

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

grootjegerda

12 jun 2023, 09:31

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

mama-inge

12 jun 2023, 10:26

Goedemorgen en een fijne dag
Remie, gaat het weer?
Marieteke, mooie foto's en gezellig gehad.
Hier hebben de honden ook een badje staan, maar gebruiken het als waterbak, maar eens kijken hoe lang het duurt voordat er 1 in gaat.
Ponneke, ook mooi daar waar je was en goed gescoord

Werk gedaan, nog wat geslapen en nu een kop thee.
Met deze warmte doe ik alleen de hoogst noodzakelijke dingen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft