Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

28 apr 2023, 15:42

Men is de IZ afdelingen aan het opruimen .... De IZ liggers ruilen voor een doodskist ....

Untitled234.png
Untitled234.png (106.8 KiB) 820 keer bekeken

Untitled235.png
Untitled235.png (273.04 KiB) 820 keer bekeken

Fred1950

29 apr 2023, 12:48

En maar muteren , zeg ! :D Lees vooral de tekst onder de grafiek ( en zoek eens op wat "recombinant" betekent )

Nu ja , als mensen zich verder laten besmetten duiken er bij sommigen nieuwe varianten op. Die varianten veroorzaken dan weeral een "golfje" omdat het immuunsysteem van de meesten ( en die voordien reeds door een andere variante werden besmet ) niet of minder op die nieuwe variante reageren. Op de werking van het vaccin kan men na een paar maanden niet meer rekenen , en al zeker niet voor nieuwe varianten. Op die manier geraakt het virus nooit meer de deur uit , en loopt steeds een groot deel van de bevolking er ziekjes en versufd bij. :roll: En ... een zieke bevolking presteert niet meer , gaat niet meer vooruit , wordt armer .... en vlakt uiteindelijk uit in een sukkelstraatje. De Chinezen hebben dat "mechanisme" met hun streng covid beleid begrepen ....

Untitled236.png

Wil.

29 apr 2023, 13:51

De Chinezen hebben dat "mechanisme" met hun streng covid beleid begrepen
Mogen we lachen? :lol:

De Chinezen hebben de deuren moeten openzetten want langs alle gaten en kieren ontsnapte het virus. Wat was dan het gevolg? Een maand lang verhoogde opnames en het was gedaan. Hoor jij nog iets over ziekenhuizen die uitpuilen van de coronapatiënten? Ik niet.

Men had de mensen al vééél langer moeten vrij laten, zoals de Zweden hebben gedaan: een land zonder coronatrauma's waar alles rustig is blijven draaien.

Corona is voorbij, net zoals de griep nu weer voorbij is. Er zijn nog altijd mensen die de griep krijgen. Er zijn nog altijd mensen die verkouden worden. Er zijn nog altijd mensen die corona krijgen.

Dit draadje mag dicht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

29 apr 2023, 15:24

Maarom zijn veel mensen zo moe?
Alleman die de coronaspuiten kregen klagen hiervan in mijn omgeving.

Wil.

29 apr 2023, 15:45

Vroeger heette dat 'voorjaarsmoeheid'. Dokter Googel weet hoe dat komt.

Fred1950

29 apr 2023, 15:53

voorn schreef:
29 apr 2023, 15:24
Maarom zijn veel mensen zo moe?
Alleman die de coronaspuiten kregen klagen hiervan in mijn omgeving.
En wie kreeg geen coronaspuiten ? Die ga je niet horen , die zijn beschaamd om te klagen dat ze a) nogal ziek zijn geweest door een besmetting , b) nog veel last hebben van long-term covid , net als diegenen die wel gevaccineerd zijn geweest en ondanks dat vaccin toch nog besmet zijn geraakt.

Al hééél lang geleden heb ik hier geschreven dat al wie gevaccineerd is geweest , toch nog besmet kan geraken en het virus kan doorgeven ( weliswaar gedurende een kortere periode ). Erika Vlieghe beweert dat NU na al die maanden OOK. Kortom , iedereen zal na 3 jaar al min of meer besmet zijn geraakt.

Een velen hebben er nu nog last van o.a. met een chronische vermoeidheid. Bij sommigen is het zelfs zo erg dat ze overdag plotseling een grote , onweerstaanbare behoefte hebben aan een "slaapje" , en dat zijn niet uitsluitend ouderen. Covid tast de reukzin aan. En dat is niet het reukorgaan as such , maar wel het hersengedeelte dat die reuk verwerkt. Het zal al duidelijk moeten zijn dat het virus ook andere hersencentra kan aantasten .... ( die van Wil-met-punt duidelijk ook :twisted: :mrgreen: )

Wil. schreef:
29 apr 2023, 13:51
....
Corona is voorbij, net zoals de griep nu weer voorbij is. Er zijn nog altijd mensen die de griep krijgen. Er zijn nog altijd mensen die verkouden worden. Er zijn nog altijd mensen die corona krijgen.

Dit draadje mag dicht.
Ah ja ? "Gade gij dat bepalen , gade gij dat bepalen ? " ( dixit Jambon )

Als ge wijs zijt , vertel ons eens hoeveel mensen NU met de griep in het ziekenhuis opgenomen zijn. Het aantal opnames ( + 950 ) wegens corona kunt ge van mijn prentje hierboven aflezen.

Wil.

29 apr 2023, 16:21

Corona is een gewone ademhalingsziekte geworden. Dat is ook de reden waarom er geen radioberichten meer over zijn en er ook in kranten zo goed als niks meer over verschijnt.

In Zweden herinneren sommigen zich nog dat er ooit veel tamtam over gemaakt werd in het buitenland. :lol:

Fred1950

26 mei 2023, 18:01

Here we go again :roll: Variante XBB 1.9 is in opmars en "doet het goed". De slachtoffers en getesten zitten in de categorie +70. De jongeren laten zich nog amper testen , en dus komen ze ook niet meer in de statistieken terecht..

Untitled248.png
Untitled248.png (95.89 KiB) 752 keer bekeken

Wil.

12 jun 2023, 11:00

Ongelooflijk hoe de zgn. 'conspiracy theories' meer en meer door de feiten werden/worden bevestigd.

Klank aanzetten

Fred1950

12 jun 2023, 11:43

uitgedroogde koek .... :roll:

De cijfers van de voobije week zijn voor België ( en zelfs over de ganse wereld ) bijzonder gunstig ondanks de oprukkende XBB 1.9 en een nieuwe XBB 1.16 variante

https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... ort_NL.pdf

Ik draag trouwens ook geen FFP2 masker meer als ik ergens in een grote ruimte binnenstap ( bvb. een supermarkt ) , maar ik heb het wel op zak. Als er veel volk aan de kassa staat durf ik het wel nog eens opzetten.

Wil.

12 jun 2023, 12:24

Fred1950 schreef:
12 jun 2023, 11:43

Ik draag trouwens ook geen FFP2 masker meer als ik ergens in een grote ruimte binnenstap ( bvb. een supermarkt ) , maar ik heb het wel op zak.
Al eens geprobeerd met een klavertjevier of een konijnenpoot? :wink:

Fred1950

19 jun 2023, 10:23

CSSE ( https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 ) heeft blijkbaar de boeken ook al gesloten. De laatste update dateert van 10 maart ....

Wil.

19 jun 2023, 10:30

Ze zijn met vakantie maar hebben allemaal een FFP2 masker op zak.

tokkio

20 jun 2023, 17:03

Fred1950 schreef:
19 jun 2023, 10:23
CSSE ( https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 ) heeft blijkbaar de boeken ook al gesloten. De laatste update dateert van 10 maart ....
Tja, ze hebben zich overkocht, nu gaan ze 6 miljoen vaccins vernietigen.......de belasting betaleler heeft dat betaald :evil:
https://www.hln.be/binnenland/overheid- ... ~acb2768d/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy

20 jun 2023, 17:11

En ik heb vanmorgen nog gelezen dat ze al aan de volgende booster-prik denken vanaf komende herfst. Wel op vrijwillige basis en waarschijnlijk ook betalend zoals de griepspuit.