In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2023 (7)
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Wij hebben het in huis op ‘n redelijke ±23º weten te houden (geen airco) de afgelopen dagen door ’s morgens (heel) vroeg de ramen open te zetten en zodra de zon richting die ramen kwam ze te sluiten en ’t overal in huis donker te houden.
Na zag ik dat het vandaag niet warmer buiten zou worden dan 24º in onze omgeving, heel fijn weer effe voor mensen die slecht tegen de warmte kunnen.
Straks als
ook tussen de vette-lappen vandaan is (±8:00u) race ik even met de
door huisje ‘Weltevree’ om haar wat te ontlasten van huishoudelijk werk.Daarna kan ik weer gaan en staan zoals ik ’t graag zie, pak dan weer mijn fietsje voor ’n toertje.
Voor de liefhebber: Wat ik zoal zie en zag tijdens
tochtjes.
Wisselende beelden
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Laatst gewijzigd door Remie op 21 jun 2023, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie morgen allemaal
deze morgen is het aangenaam fris buiten en ook binnen , want alles staat hier al open van vannacht
en er is een fris windje dat deugd doet
Remie het zal veel aangenamer zijn nu om te fietsen , geniet er van hoor
inge al in dromenland zeker maar genoeg slaap is zeker nodig
en nu eerst met mijn kop onder de kraan hangen boven het bad om mijn haar te wassen
en daarna ons ontbijt want ik krijg al honger
voor iedereen geniet nog van jullie woensdag verder
en hieronder een fotootje van 49 jaar geleden

deze morgen is het aangenaam fris buiten en ook binnen , want alles staat hier al open van vannacht
en er is een fris windje dat deugd doet
Remie het zal veel aangenamer zijn nu om te fietsen , geniet er van hoor
inge al in dromenland zeker maar genoeg slaap is zeker nodig
en nu eerst met mijn kop onder de kraan hangen boven het bad om mijn haar te wassen
en daarna ons ontbijt want ik krijg al honger
voor iedereen geniet nog van jullie woensdag verder
en hieronder een fotootje van 49 jaar geleden

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-

-
Oeps, da's niet leuk..!
Hangt dan ook nog weer 'n kostenplaatje aan om het te herstellen....
Heeft u ook hobby's of ander soort dingen waarvan wij hier mee zouden kunnen genieten Arina?
Zo..., mijn huishoudelijke taak zit er weer op voor vandaag, nu is het weer aan mij om mezelf te gaan vermaken op mijn fietsje in de polder of elders, ik ben ermee weg..!.
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allen ,
Ik ben weer veilig terug hoor .
We hebben een heerlijke vakantie gehad , niet zo warm als hier , maar dat vinden wij niet erg.
Ik zag al weer mooie foto's voorbij komen ( heb niet alles terug gelezen ) , waaronder mooie foto's van zonnebloemeke en las dat het de trouwdag is van z'bloemeke en picasso vandaag ?

Vond het onweer wel meevallen , duurde niet zo lang hoor en de regen heeft te tuin lekker opgefrist.
Nu verder met de wasjes en boodschappen en schoonmaak enzo.
Rest mij om jullie allemaal een heel fijne woensdag te wensen .

Ik ben weer veilig terug hoor .
We hebben een heerlijke vakantie gehad , niet zo warm als hier , maar dat vinden wij niet erg.
Ik zag al weer mooie foto's voorbij komen ( heb niet alles terug gelezen ) , waaronder mooie foto's van zonnebloemeke en las dat het de trouwdag is van z'bloemeke en picasso vandaag ?

Vond het onweer wel meevallen , duurde niet zo lang hoor en de regen heeft te tuin lekker opgefrist.
Nu verder met de wasjes en boodschappen en schoonmaak enzo.
Rest mij om jullie allemaal een heel fijne woensdag te wensen .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen
Tja . . het is raar en stil in huis. .
De administratie is begonnen.
Het van hier naar daar lopen ook.
En verder is de roes voorbij
En beland ik in de werkelijkheid.
Ik loop verloren, in gedachten en in de buitenwereld
Maar alles op zijn tijd toch ?
Zo en nu ga ik al een begrafenis (eten)rekening gaan betalen in de bank
Ja alles is geblokkeerd. .
Morgen kan ik al naar de notaris..
Fijne dag allen
toedeloe
menu: fris slaatje van de winkel waar dit hun specialiteit is , vers en lekker
en zelf samen te stellen njam njam
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-

Zonnebloemetje en Picske* een mega welgemeende proficiat, brei er maar nog heel veel jaren aan. Geniet van elkaar en van het leven
van ♥
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Sita
Jadi, het zal wennen worden en veel tijd vragen vooraleer alles weer een beetje in de plooi valt.
Dit gedicht van Toon Hermans verwoordt wat velen voelen, denk ik.
liefs voor jou ❤

Dit gedicht van Toon Hermans verwoordt wat velen voelen, denk ik.
liefs voor jou ❤

-
Sita

Zonnebloemetje en Picasso,
Hartelijke gelukwensen op deze bijzondere dag.
Maak er een gezellige van, maar dat zal geen probleem zijn, veronderstel ik
-
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Zonnebloemetje en Picasso

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-

Het is eigenlijk donders jammer dat je via dit
geitending (nog) geen geuren door kan geven.Want zoals vanochtend was het dubbel genieten in de polder doordat na de regen van gisteren deze zijn specifieke geuren in ‘n frisse versterking afgaf… heerlijk..!
Voor de liefhebber: Wat ik zoal zie of zag tijdens mijn
tochtjes 
Wisselende beelden
Menu:

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Arina
zonnebloemetje en echtgenoot, gefeliciteerd met jullie 49e huwelijksverjaardag.

Jadi nog veel sterkte. Niets is waarschijnlijk zo hevig als je partner te verliezen. Alleen als je dit hebt meegemaakt kan je daarover meespreken.
En de banken, ja, die trekken zich dat niet veel aan. Gelukkig moeten ze toch 5000 euro vrijmaken om betalingen te doen. Anders zou een mens nog dieper in een put raken.
Remie ik heb hobby's hoor. Zal ik ooit wel eens over uitweiden. Jakkes, was dit nu met lange of met korte ij???? Maar nu geen tijd, moet nog aan het avondeten beginnen.
De deuken in ons wagentje, gelukkig hadden we toen een mini-omnium. Alle schade terugbetaald. Zo'n verzekering hebben we nu trouwens nog altijd.
Gisteren wat regen gehad en veel gedonder. Maar al bij al niet de moeite om erover te zagen.
Vandaag de boodschappenkar gaan opvullen en nogmaals tot de vaststelling gekomen dat die toch elke week wat duurder word.

Jadi nog veel sterkte. Niets is waarschijnlijk zo hevig als je partner te verliezen. Alleen als je dit hebt meegemaakt kan je daarover meespreken.
En de banken, ja, die trekken zich dat niet veel aan. Gelukkig moeten ze toch 5000 euro vrijmaken om betalingen te doen. Anders zou een mens nog dieper in een put raken.
Remie ik heb hobby's hoor. Zal ik ooit wel eens over uitweiden. Jakkes, was dit nu met lange of met korte ij???? Maar nu geen tijd, moet nog aan het avondeten beginnen.
De deuken in ons wagentje, gelukkig hadden we toen een mini-omnium. Alle schade terugbetaald. Zo'n verzekering hebben we nu trouwens nog altijd.
Gisteren wat regen gehad en veel gedonder. Maar al bij al niet de moeite om erover te zagen.
Vandaag de boodschappenkar gaan opvullen en nogmaals tot de vaststelling gekomen dat die toch elke week wat duurder word.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie zonnige namiddag iedereen
we zijn juist terug thuis en hebben deze namiddag uitgebreid koffie gedronken met wat lekkers er bij op verplaatsing
Remie , An , jadi , Sita , gerda en Arina
hartelijk bedankt voor de wensen voor onze huwelijksverjaardag , en ook van mijn ventje ( Picasso*)
en nu nog een jaartje er bij en het word 50
maar zover zijn we nog niet hé
Remie weeral jou plicht vervuld voor vandaag in het huishouden , goed hoor van jou en je zal weer goede punten krijgen van je vrouwtje
en die geuren in de polder , daar kan ik mij wat bij voorstellen hoor na die regen
An jullie hebben genoten op vakantie zo te zien en dat kunnen ze jullie al niet meer afpakken hé
en nu natuurlijk nog wat werkjes doen want de kaboutertjes komen bij jullie zeker ook niet langs
jadi het zal zeker in het begin moeilijk zijn voor jou en natuurlijk nog veel geloop er bij
maar neem rustig je tijd en als je iets kwijt wil dan bieden wij altijd een luisterend oor aan
want tis allemaal zo rap gegaan met je ventje waardoor opeens de hemel op je hoofd gevallen is en das zeker moeilijk te verwerken

Sita ja we moeten er een beetje van profiteren want voor je het weet kan het voorbij zijn hé
gerda hopelijk is het onweer meegevallen gisteren
hier zijn er enkele buien geweest met een donderslag in de verte
Arina van die 5000 euro dat klopt en das bij iedereen zo ( volgens de wet ) dat dat bedrag vrij staat om de nodige rekeningen te betalen en de rest van het geld staat meestal ook niet zo erg lang vast als je vlug naar een notaris gaat om alles te laten regelen , want dat hebben wij onlangs ondervonden toen eerst mijn schoonvader overleden is en daarna ook toen mijn schoonmoeder overleden is
allé nu nog een beetje tv kijken want vandaag pak ik congé en geniet ik van mijn pensioen

we zijn juist terug thuis en hebben deze namiddag uitgebreid koffie gedronken met wat lekkers er bij op verplaatsing
Remie , An , jadi , Sita , gerda en Arina
hartelijk bedankt voor de wensen voor onze huwelijksverjaardag , en ook van mijn ventje ( Picasso*)
en nu nog een jaartje er bij en het word 50
maar zover zijn we nog niet hé
Remie weeral jou plicht vervuld voor vandaag in het huishouden , goed hoor van jou en je zal weer goede punten krijgen van je vrouwtje
en die geuren in de polder , daar kan ik mij wat bij voorstellen hoor na die regen
An jullie hebben genoten op vakantie zo te zien en dat kunnen ze jullie al niet meer afpakken hé
en nu natuurlijk nog wat werkjes doen want de kaboutertjes komen bij jullie zeker ook niet langs
jadi het zal zeker in het begin moeilijk zijn voor jou en natuurlijk nog veel geloop er bij
maar neem rustig je tijd en als je iets kwijt wil dan bieden wij altijd een luisterend oor aan
want tis allemaal zo rap gegaan met je ventje waardoor opeens de hemel op je hoofd gevallen is en das zeker moeilijk te verwerken

Sita ja we moeten er een beetje van profiteren want voor je het weet kan het voorbij zijn hé
gerda hopelijk is het onweer meegevallen gisteren
hier zijn er enkele buien geweest met een donderslag in de verte
Arina van die 5000 euro dat klopt en das bij iedereen zo ( volgens de wet ) dat dat bedrag vrij staat om de nodige rekeningen te betalen en de rest van het geld staat meestal ook niet zo erg lang vast als je vlug naar een notaris gaat om alles te laten regelen , want dat hebben wij onlangs ondervonden toen eerst mijn schoonvader overleden is en daarna ook toen mijn schoonmoeder overleden is
allé nu nog een beetje tv kijken want vandaag pak ik congé en geniet ik van mijn pensioen

*** Zie het leven van de zonnige kant ***