In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

03 jul 2023, 09:09

Afbeelding
anjelier sorry maar ik wens je nu een fijne verjaardag toe .Ik heb andere zorgen rond mijn hoofd nu het enige dat ik kan zeggen geniet van iedere dag want het kan snel veranderen .Ga er verder niks over zeggen want het doet pijn met wat ik nu al een tijdje bij iemand zie afijn ja het heeft niks te maken met k maar een andere ziekte waar niks aan de doen is .Het is voor de omgeving pijnlijk om de persoon zo te zien af takelen .DUS LIEVE MENSEN ALS JE KUNT GENIETVAN IEDERE DAG WANT HET IS ZO SNEL GEBEURD GROETJE

Oma-C

03 jul 2023, 09:40

Afbeelding

Goeiemorgen alle seizoentjes :wink:
de dag begint weer grijs, de zon
is even gaan afkoelen denk ik
maar de temperatuur is beter
om de huistaken te doen :)

Heel veel sterkte Bekske, sommige dingen zijn
moeilijk om mee om te gaan....

Alle seizoentjes een fijne nieuwe week
geniet van wat kan en hou het veilig :)
en nu ga ik de krant van M-M lezen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

03 jul 2023, 15:56

Afbeelding

Hallo iedereen,

Dank aan ALLE seizoentjes voor de verjaardagswensen.

MM: het eten was lekker in het restaurant, we zijn daar al vaker geweest en die koken daar met verse producten.

We zijn al een ganse dag op "schok". Deze voormiddag naar de jaarmarkt in het dorp. Was jaren geleden dat we nog eens geweest zijn, maar het was goed. Er stonden toch al meer kramen sinds de laatste keer en redelijk wat dieren.
Nog kennissen tegen gekomen die ik allang niet meer gezien had.
Waren van plan om brood te kopen bij de bakker, maar die was gesloten. Dus op de markt mattentaartjes gekocht en die gegeten als middagmaal.
In de namiddag naar winkel voor shorts voor manlief. Zijn ene short was versleten en de andere , daar was de kleur van afgebleekt. Dat hebben we nog al voorgehad dat die kleur zo afbleekt ( zelfs van duurdere merken).Ik was die nochtans binnenste buiten.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

03 jul 2023, 19:37

anjelierken ik doe als ik iets nieuws gekocht heb het volgende voordat ik het eerste keer was .Zet ik dat een volledige nacht soms nog iets langer in water met een goede scheut azijn .Ook moet je soms oppassen met iets gekleurd dat je het niet in de droogkast droogt maar gewoon aan de lucht drogen .Alsook zorgen dat de was als het programma afgelopen is niet te lang in machine laten snel ophangen .Ook gebruik ik een flinke scheut azijn in de machine niet in het bakje maar op de was en dan de wasmachine op het juiste programma zetten en starten .Want ik gebruik nooit wasverzachter heb daar problemen meegehad en nu doe ik bij iedere was rechtstreeks op de was een scheut azijn voordat het start .Je moet niet denken dathet naar azijn zal ruiken .Want vele denken dat maar dat is niet zo .Weet mijn pulls vroeger daar zat elektriek in als ik die gewassen had en nu niet meer .Ik gebruik op al mijne was azijn afijn ja ik laat het maar weten .Ook heb ik ondervonden dat zelfs de witte was veel sneller droog is met azijn te gebruiken .Kortom doe wat je wilt ermee met deze raad .Ik gebruik gewone azijn daarvoor en nietzo maar een klein beetje wel een goede scheut in feite .Dat doe ik al jaren zo .Wasverzachter gebruik ik buiten voor de klinkers proper te maken .Ik gebruik wasverzachter met en ook azijn in een emmer dat de emmer ongeveer half gevuld en dan doeik daar water bij .Dan roer ik dat goed om en giet heel voorzichtig het op de klinkers laat en wrijf het lichtjes op de klinkers en laat dat enkele uren zo staan.Daarna spoel ik dat goed af en na een paar dagen zie je het verschil het mag niet te warm zijn en ook niet direkt regenen .Tweemaal per jaar doe ik zo mijn klinkers voor het groen .Nogmaals je doet wat je zelf wilt maar ik geef dit gewoon als raad groetje bekske een fijne avond verder iedereen

Oma-C

03 jul 2023, 20:01

Afbeelding

Goede avond allen, ik spring nog even binnen :wink:
Om iedereen een fijne avond te wensen en voor later
nog een rustige nacht :)

Dank Bekske voor de goede raad, ik gebruik ook veel azijn
voor allerlei karweien :)

Anjelierken, genoten van de mooie dag, kan deugd doen hé
De boog kan niet altijd gespannen staan :)
Tot morgen allemaal :wink:

clive

04 jul 2023, 08:15

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren serieuze problemen gehad met mijn computer die niet in 1 /2/3 opgelost waren, maar nu is het verholpen.
Gisteren nog een grote was gedaan en die is letterlijk droog gewaaid. Tijdens het afhalen, waaide het zo hard, dat ik manlief om hulp had gevraagd. Mijn was ging vliegen uit mijn mand. Weet wat te doen vandaag, de strijk ervan. Gisteren ook veel gedaan.
We moeten vanavond nog naar een BBQ. Moet daarvoor nog een boeket bloemen gaan halen bij de bloemist. Weet al wat ik vanavond ga aandoen.
Zo, ik ga mijn haren wassen en badje nemen. En dan ruim ik de bovenverdieping op en ga ik beginnen aan de reuzestrijk. Eens ik daarmee begonnen ben, valt dat wel mee.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een zo'n mooi mogelijke dag. Een sterkteknuffel voor diegenen die er eentje kunnen gebruiken. Liefs aan jullie allen.

Bekske

04 jul 2023, 08:45

Afbeelding

Muddy Maddy

04 jul 2023, 09:23

Goede morgen seizoentjes,

Me gisteren kwaad gemaakt op schoonzus omdat niets had laten weten hoe de verhuis verlopen was. belt ze terug, bleek dat ze een hele dag met moeder op spoed hadden doorgebracht omdat die weer een van haar woedeaanvallen had gekregen in de eetzaal. anders is alles goe verlopen. de verhuis enzo en dat had ze niet gemeld en daarvoor was ik kwaad. enfin 't is opgelost, Zand er over en we spreken er niet meer over. en nogal goed dat ik ze heb laten bellen want er is een probleempje en ze zouden ineens leegstandtax moeten betalen voor schoonmoeder haar huis. en dat ging ze pas later zeggen zeker? :x ventje ging gelachen hebben ( not)
Omdat Lilly blijkbaar de klaagstem van schoonzus niet kon horen begon die ambetant te doen. proberen op de stoof te kruipen en aan de bloemen te zitten. 't is wel de laatste keer dat ik er nog koop. mijn pioenen gaan niet zo goed mee en de minirozen staan er nog steeds.
het blauwsel is nog steeds niet op die hortensia gegoten. en ik moet vanmiddag naar de dokter. door het tegenvallende (voor mij dan) weer heb ik meer pijn. dus neem ik ook meer medicatie) en de windstoot deed onze parasol zonder die tegels ( die moeten nog aangekocht worden) staat tussen mijn keukenmuur en de muur van buurman V een salto. er is vandaag ook veel wind. gisteren kon ik een uur niets posten op FB en ik heb geen idee waarom ik hun tegen hun termen en voorwaarden ben ingegaan. enfin, het spelletje wou absoluut niet meer laden dus das nummer 3. ik speel nu een van die versies via de tablet. gisteren mijn paars haarkleur binnen gekregen. is maar een klein tubbeke zenne. 't is toch maar tijdelijk en ik heb geen gedacht wanneer ik dat zal gebruiken. misschien eerst in overleg gaan met de kapster. misschien 2 lokken langs de zijkant kleuren met die tijdelijke verf. 1 links en 1 rechts. ik bedenk me ineens dat mijn schoonbroer niet eens heeft gezegd dat ik mijn haar had afgeknipt! allez, mannen zijn dan toch stekeblind. mijn vader zei als mijn moeder naar de coiffeur gegaan was en opmerkte dat ze was geweest en hij niets zei: dan zei hij: 't is mooi, 't ligt in pakjes van 10. en dan was ze kwaad.
dus de koffiekapsulezet stuk, de personenweegschaal ook en dat spel dat niet meer start. we hebben ze nu alle 3. dingen die niet meer werken komen altijd in 3.
we hebben gisteren spaghetti gegeten. ventje had een pak gevonden van -30% dus die moest gisteren gemaakt worden en opgegeten worden. de rest zit al in de diepvries. straks latexhandschoenen aan en afwassen maar. Lilly is boos dat ze niet naar buiten mag. ik vind 15° niet warm en er zal wel wind staan. ik heb een hekel aan wind. meer dan 5 beaufort en ik heb hoofdpijn en meer gewone rugpijn. en ook mijn nek werkt tegen. ga aan zee wonen. is goed voor je gezondheid. jaja. Gisteren weer aan de witte chocolade met frambozen en knettersnoep gezeten. en onder mijn Bh band lag er weer iets open en dat deed geen deugd. misschien daarom dat ik zo boos werd tegen schoonzus? *schouders op* geen idee. het kan er mee te maken gehad hebben. ik kan dat woord: we houden elkaar op de hoogte niet meer horen omdat als puntje bij paaltje komt ze toch niets laat weten.
enfin, ik heb nu een versie van de Sims op de tablet. gisteren kon ik er niets meer mee omdat hun taken niet afgewerkt waren. dan maar tv ( dvd)kijken. vandaag ook een film programeren. heb ik ook weer iets om naar te kijken de woensdagen als ventje naar zijn moeder is. anders schrijf ik verder in mijn boek al gaat het nu druppelsgewijs. vandaag wil ventje nieuwe lakens leggen. dat komt goed uit want ik moet deze middag naar de dokter en kan geen middagdutje doen. gisteren lag Lilly in de middag bij mij. heerlijk middagdutje gedaan. en ventje heeft een deel van de afwas gedaan. dan ben ik naar beneden gekomen maar Lilly bleef liggen. moe poessie. zal wel door de volle maan komen denk ik. is voor 98% vol. en als ik niet in slaap val dan werk ik in mijn hoofd verder aan mijn boek.
ik ga nu een oploskoffie drinken en dan verder doen waar ik geindigd ben in mijn boek.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

04 jul 2023, 09:42

Afbeelding

Een zonnige goeiedag van hieruit :wink:
wel redelijk wat wind (4Bft) :roll:
maar ja dat geeft de afkoeling .
Vandaag komen de toeristen thuis,
die zullen veel nieuws te vertellen hebben :)

M-M ik deed vroeger een handvol roestte nagels
in de grond van de hortensia om ze blauw te laten kleuren
maar als ze al bloeien is het telaat, je moet het vroeger doen

Maak er een fijne dag van en hou het verder veilig :)
groetjes en tot...... :?

Helena van Troje

04 jul 2023, 20:08

Een heerlijke dag doorgebracht in Lier met als sisser geen bussen meer naar huis vanaf 19 uur!!!!!!
Tien bussen die die richting uitgaan en geeneen meer na 19 uur!
Al de mensen die richting Vilvoorde Zaventem moeten kunnen te voet of met de taxi naar huis.
Kom dan al eens afgepeigerd van je werkdag aan het station en vind geen bus meer...

Oma-C

04 jul 2023, 20:15

Afbeelding

Goeienavond allemaal :wink:
er is toch regen van gekomen,
een gezapige regen, goed voor
boer en tuinder :)
Mijn toeristen zijn goed thuisgekomen
en hadden veel te vertellen :)
deze vakantie zit er weer op, ze kunnen
er weer tegen voor een tijdje, ze hebben
een kleine 3000km gefietst en ze vonden
het een mooie trip

Ja Helene, het "verbetert" allemaal tegenwoordig :roll: :oops:

Slaapwel straks, er wordt onweer
en veel wind en regen voorspeld
hou het veilig en tot morgen :)

anjelierken

04 jul 2023, 21:11

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: bedankt voor de tip. Maar spijtig genoeg heb ik de shorts al gewassen. Ik heb zo de gewoonte van zodra ik thuiskom die in de machine te stoppen. Ik doe wel altijd azijn in het bakje. Zo direct op het wasgoed durf ik niet goed, denk dat de vlekken gaat geven. Maar ik ga die tip in mijn achterhoofd houden. Ik meen dat ook ooit eens gelezen te hebben, dat azijn de kleuren "fixeert". Maar het rare is, dat het enkel de shorts zijn die verkleuren. Bij de lange broeken heb ik dat niet voor, en die worden ook zo gewassen.

Oma-C: zo eens een dagje iets anders doen, daar kan ik wel van genieten ( wie niet).

Deze avond maatjes gegeten, de nieuwe wel te verstaan. Vond dat wel raar, 2weken geleden dat de maatjes waren "aangekomen", maar het waren de oude ( van vorig jaar nog). Dan kunnen ze toch wel even wachten , vind ik. Vond het hilarisch.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

05 jul 2023, 07:56

Afbeelding

clive

05 jul 2023, 08:27

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, fijn wakker worden met zo'n mooi plaatje :) .
En azijn wordt inderdaad voor veel gebruikt.
Ik doe bij bonte was altijd een kleurdoekje van Van*sch . Dan lopen de kleuren niet door elkaar en dat scheelt zich wel een paar machines. Enkel wit doe ik echt nog apart. Ben heel tevreden van die doekjes, eigenlijk over alle producten van Van*sch. Zeer zeker over de ontvlekkers. Manlief is nogal een morser, die heeft niet gegeten als hij geen vlek op zijn hemdje of shirt heeft :D :D .

Vandaag boven poetsen en nieuw bedlinnen leggen. Moet vandaag mijn fiets naar de fietsenmaker brengen, maar omdat het zo waait heeft manlief het fietsenrek bij ons buren gaan halen en brengt hij de fiets. Ik durf echt niet fietsen als het zo waait :oops: .

Oma-C, fijn dat de toeristen terug zijn en het zo goed hebben gehad. Amai, 3000 KM , dat is niet niks.

Zo, ik hoop dat de wind niet nog gaat aanwakkeren, het waait nu al stevig genoeg vind ik.
Ik wens alle Seizoentjes een mooie dag. Dikke sterkteknuffel voor wie hem nodig heeft. Liefs.

Muddy Maddy

05 jul 2023, 08:55

Goede morgen seizoentjes,

Het is hier 31 km/u aan het waaien en wie zit buiten? Lilly. Seffens heeft ze nog een regenvlaag op d'r kazakken! 't zal direct wel zijn. ik heb nog geen eten in haar bordje gedaan want wie eet het op? Gimly. Katarius Fretbalgis. ( eigenlijk zou het moeten zijn Felis Fretbalgis.)
ben naar de dokter gegaan en ben weer goedgekeurd. ventje moet nu wel om mijn medicijnen vanmorgen.
ik heb de vinnykaars aangestoken en wat sfeerlichtjes. vrijdag geen markt want de miniroosjes staan nog en de pioenen lijken er door te komen.
vandaag moet ventje naar zijn moeder. 't breekt haar week zei zijn zuster. 't breekt onze week ook en niet in positieve zin.
allez, ben nu scheidsrechter bij de maaltijd. Lilly heeft honger en Gimly moet wachten. en ze is het naar binnen aan het schrokken. teken dat ze echt honger heeft. maar de deur naar de koer is dicht. ik hoor anders die wind en maak me nerveus.
ventje zei gisteren dat hij al veel geld verloren heeft doordat er hier geen ldl meer is.
misschien kan hij een betoging organiseren. er zijn er genoeg die niets te doen hebben heel de dag dan kunnen die mee gaan betogen. van die mensen waar ventje vroeger de zondag op aan het afgeven was. ( de leefloners) moest ik dat zeggen tegen mijn moeder over het verlies van geld dan zou ze weer met haar ogen draaien. hij zou dan geen fikkefakjes meer moeten kopen, zoals een dvd. en dat concert? dat zou hij ook mogen vergeten en Helmut lotti goes metal ook niet. als mijn moeder iets zelf niet kan dan een ander ook niet. ze is wel niet jaloers dat vriendin 1 bij voorbeeld met de bus ergens gaat maar de bus komt niet meer langs ons huis. ook een afgeschafte lijn en/of stop. je moet naar de andere steenweg. das aan de juiste kant van de kerk wonen. dat gevoel had ik toen ik nog in die jeugdgroep zat. wij woonden aan de achterkant van de kerk en niet in een villa of schoon huis. later is er daar verandering in gekomen maar toen was het al te laat. we hadden daar waar moeder nu woont eerder moeten wonen dan zou mijn leven in die basisgroepen er misschien anders uit gezien hebben en zou de jongen op wie ik een oogje had me wel zien staan hebben. ach ja.
Lilly is naar boven. kan ze gaan slapen en misschien mee naar beneden komen als ventje eindelijk opstaat. we eten spek met ei en ik heb gisteren ook ei gegeten met een restje kaas. en ik heb nog over. ligt in een zilverpapiertje op het aanrecht want ventje heeft het vergeten in de frigo te steken. dat kreeg ik ook altijd mee op schoolreis ( zonder de kaas) koude omelet. en die schoolreisjes waren naar de grotten van han, bellewaerde, de mijnsite ergens enz. allemaal leerrijk. nu moeten ze op bosklassen en skireizen. dat zou bij mij indertijd geen waar geweest zijn. op skireis gaan en zo ver! mijn moeder zou wel van haar oren zijn gaan maken bij de directie. op schoolreis naar Rome? geen sprake van! wij hadden daar geen geld voor.
ik mocht ook niet mee om stof te gaan kiezen voor een bloes te maken omdat ik geen fiets had en er geen geld voor was. en dus had ik mijn mini-fietsje in knalrode plakaatverf geschilderd omdat het hier en daar wat roestig was.. wat een schande! wat gingen de mensen zeggen! ik zou in 7 haasten een fiets zijn gaan kopen want we hadden een fietsen maker dichtbij of er een bij iemand geleend hebben. maar neen. ik mocht zoveel vrijheid niet.
ook het jaar erop had ik nog geen fiets. en wij betaalden nooit iets af, mijn moeder wilde dat niet. alle auto's die mijn vader gehad heeft zijn allemaal cash betaald van de spaarboeken. ik heb maar een fiets gekregen toen ik haartooi ging gaan volgen. het ging ook wel te voet gaan om naar school te gaan maar om de een of andere reden had ik dus een fiets. toen ik naar engeland vertrok bleef die daar want ginder fietsen was alsof je je leven beu was. en aangezien die zakken had en een mandje heeft mijn vader hem lang gebruikt om boodschapppen te gaan doen waar de kip 10 frank goedkoper was. en ons vader kon rap fietsen. hij had bij wijze van spreken nog maar pas gezegd dat hij naar st-michiels was, of hij was al terug. hij had genoeg training gehad bij de wielertoeristen waar hij bij was. die gingen elk jaar voor 3 dagen naar de ardennen. een soort fietsstage. eerst zonder de vrouw en de kinderen, pas na 2 jaar geloof ik met. ik weet nog dat we ergens in het stekkedonker naar de chalets moesten en een trap op en wie had er een zaklamp mee denk je? Tijdens het naar ginder wandelen een pracht van een sterrenhemel gezien zonder lichtvervuiling. jammer dat er toen geen UFO rondvloog! :D er waren een paar zo dronken dat ze het niet eens zouden doorgehad hebben. er zijn daar in al die jaren verschillende stoten uitgestoken waar je zo nu erop nadenkt en zegt: dat waren nog eens tijden. de doom en gloom hing nog niet boven onze hoofden. alleen sterren. je zag de noorderster en je wist hoe je die moest vinden. ( Urus major)
Het gootkuiskarretje sjeest hier weer rond en Gimly is bang. en ja hoor, hij heeft de deur naar de gang opengekregen. ze zouden beter dat onkruid voor de deur wegdoen maar ach neen, 't is voor de biodiversteit dat dit moet blijven staan en schoon onkruid is ook niet lelijk.
en als je een mini-tuintje voor je deur wil dan moet je daar een vergunning voor vragen want je pakt een stukje openbaar domein. en dan moet je daarvoor betalen. ik vraag me af of iedereen die hier langs deze kant een bloempot/bak staan heeft ook moet betalen. Willy van het winkeltje op de hoek indertijd moest voor zijn groentenuitstal buiten onder een luifel huur betalen aan 't stad net als een zaak die een terras heeft. Willy vroeg dikwijls aan mij of ze wel voor die bloempotten betaalden? en ik weet het nog altijd niet.
ik ga een kopje oploskoffie zetten en dan zie ik wel wat ik doe.
Fijne dag verder seizoentjes!
Cats Rule!