Transgender
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Alle gezwets terzijde...
Niet ingedaalde testis komt bij 3 tot 5% als jongens bedoelde babies voor.
Maar in ieder zelfs nog ongeboren kind is fysiek de basis voor één der beide gelachten aanwezig.
Wat teelballen worden kunnen ook eierstokken worden.
En wat een penis moet worden kan ook een clitoris worden of andersom.
Soms grijpen artsen op de fysiek fout gelopen ontwikkelingen in bij hermafrodieten
wat vroeger als benaming bij planten en dieren ook werd gebruikt
maar bij mensen heet het nu tweeslachtigheid
Ps.: Wanneer deze poging om iets zinnigs toe te voegen
weer in soms trieste en/of dubbelzinnige reacties ontaardt
schrap ik mijn bijdrage wel...
Maar in ieder zelfs nog ongeboren kind is fysiek de basis voor één der beide gelachten aanwezig.
Soms grijpen artsen op de fysiek fout gelopen ontwikkelingen in bij hermafrodieten
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
1. Of je een man of een vrouw bent, hangt af van:Hobo schreef: ↑20 jun 2023, 07:57Alle gezwets terzijde...
- a. Heb je XY of XX chromosomen? Mannen hebben XY, vrouwen XX.
- b. heb je een mannelijk of vrouwelijk reproductief systeem? D.w.z. heb je zaadcellen en een penis of heb je eicellen en een baarmoeder?
[Er bestaan afwijkingen zoals mensen met het syndroom van Down. Zij zijn geen transmensen, maar gewoon personen met een afwijking in de chromosomen. Er bestaan nog tal van andere 'rare tussenvormen' maar bij deze mensen is er telkens iets misgegaan, net zoals bij de mensen met het syndroom van Down.]
2. Hermafrodieten of tweeslachtigen zullen op een bepaald moment in hun leven kiezen of ze man of vrouw willen zijn en zullen er zich ook naar gedragen. Dat is niet het probleem dat nu overal opduikt. Tweeslachtigen zijn géén transgenders.
Het probleem van de transgenders die nu overal verschijnen is dat we fysiek 'normale' mannen en vrouwen hebben die op een keer beslissen dat ze naar de andere groep willen overstappen. Ik gebruik niet de woorden 'van geslacht veranderen' want dat kan niet: XY + mannelijke reproductiekenmerken = man. Voor altijd. Op gelijkaardige wijze geldt dat ook voor vrouwen.
Daarbij komen 2 aspecten kijken waarvoor een oplossing moet gevonden worden:
a. bij minderjarigen moet een arts zich onthouden om ook maar één stuk van het lichaam te veranderen. Een minderjarige kan die beslissing nog niet nemen en ouders zullen het zich enorm beklagen als later zou blijken dat ze de verkeerde beslissing hebben genomen door akkoord te gaan met een operatie.
b. volwassenen mogen wat mij betreft doen wat ze willen met hun lichaam. Of ze het probleem in hun hoofd gaan oplossen door wat 'onderdelen' te wijzigen, dat denk ik niet.
Vervolgens is er voor mannen die zich laten verbouwen tot vrouw alweer een nieuw punt dat voor problemen zorgt: mogen die mannen meedoen met vrouwelijke sportcompetities als kracht, grootte, snelheid e.d.m. van belang zijn? Voor curling en darts speelt dat m.i. geen rol maar bij zwemmen, worstelen en fietsen heel zeker wel.
Laat deze 'vrouwen' gerust meedoen met de mannen. Dat zijn ze biologisch immers nog altijd. Indien men toelaat dat deze zogezegde vrouwen met vrouwen mogen wedijveren, dan is er over enkele jaren nauwelijks nog een record te vinden dat op naam staat van een biologische vrouw. Op de olympische spelen wordt het podium dan in enkele sporten volledig bezet door transgenders en komt er geen vrouw meer bij te pas.
Vrouwen mogen dan hun hele leven moeite doen om te excelleren, het is allemaal voor niets. Ze worden naar het decor verwezen. Wie ook maar enig gevoel voor eerlijkheid heeft, verzet zich hiertegen.
Laatst gewijzigd door Wil. op 20 jun 2023, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Het afstappen van de term HERMAFRODIETEN vond ik op Internet
https://www.algemeennieuws.com/tweeslac ... mafrodiet/
Waar men o.a. schrijft dat "hermafrodiet" ook op planten van toepassing is.
En dus bij mensen voor tweeslachtigheid werd gekozen...
Over CHROMOSOMEN staat ook op INTERNET
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap ... -allemaal/
H.
https://www.algemeennieuws.com/tweeslac ... mafrodiet/
Waar men o.a. schrijft dat "hermafrodiet" ook op planten van toepassing is.
En dus bij mensen voor tweeslachtigheid werd gekozen...
Over CHROMOSOMEN staat ook op INTERNET
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap ... -allemaal/
H.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Wij zullen het niet meer meemaken, tenzij we nog eindeloos zouden reïncarneren natuurlijk.
Iets waar ik trouwens absoluut niet in geloof.
Over de evolutie, (ja, je leest goed: ("evolutie") van chromosomen, las ik in HLN online, het volgende.:
https://www.hln.be/wetenschap/y-chromos ... ~a6bb7f14/
Over de evolutie, (ja, je leest goed: ("evolutie") van chromosomen, las ik in HLN online, het volgende.:
-
Mensen die op zoek zijn naar werk en in hun CV hun voorkeurvoornaamwoorden vermelden, hebben veel meer kans om niet uitgenodigd te worden.
Wie onderaan vermeldt: 'Mijn voornaamwoorden: hen/hun' kan wel wat langer op zoek moeten gaan naar een job want deze lieden staan erop dat iedereen hen met de juiste voornaamwoorden aanspreekt en dat geeft problemen met medewerkers en met klanten.
Wie onderaan vermeldt: 'Mijn voornaamwoorden: hen/hun' kan wel wat langer op zoek moeten gaan naar een job want deze lieden staan erop dat iedereen hen met de juiste voornaamwoorden aanspreekt en dat geeft problemen met medewerkers en met klanten.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
dan worden we toch Trans-VrouwenFazal schreef: ↑20 jun 2023, 11:46Wij zullen het niet meer meemaken, tenzij we nog eindeloos zouden reïncarneren natuurlijk.
https://www.hln.be/showbizz/rikkie-koll ... ~a2a984b5/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Doe er den deze dan ook maar bij.....tokkio schreef: ↑09 jul 2023, 18:31dan worden we toch Trans-VrouwenFazal schreef: ↑20 jun 2023, 11:46Wij zullen het niet meer meemaken, tenzij we nog eindeloos zouden reïncarneren natuurlijk.
https://www.hln.be/wetenschap/y-chromos ... ~a6bb7f14/![]()
https://www.hln.be/showbizz/rikkie-koll ... ~a2a984b5/
https://www.hln.be/showbizz/trans-vrouw ... a1ca58056/
Nagommenegank.......Trans vrouw Lennie Blockmans (25) dingt mee naar kroontje van Miss België: “Als jongen durfde ik daar nooit van dromen. Maar nu kan het”
“Mijn leven was veel drama. Een Griekse tragedie maal drie, zeg maar.” Nu dartelt Lennie Blockmans (25) op hoge hakken een diploma en zelfs het podium van Miss België tegemoet, maar het pad was lang en vaak lelijk. Vandaag vertelt Lennie open en ongefilterd over haar transitie, wat het kostte en de impact op haar leven. “Ik zal eeuwig dankbaar zijn dat mijn mama me nog heeft gezien zoals ik nu ben.”
De "Miss'en" zijn zo te zien de volgende prooi......na zich te willen laten gelden in de zwemsport, cyclisme en nog andere sporten is nu de Miss aan de beurt.
Als dat nu nog geen discriminatie is t.o. het vrouwelijk geslacht.....
"Noch mosselen, noch vis" zou eerder van toepassing zijn.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Zeker een zonde: Leviticus 20:13
“Als een man homoseksualiteit beoefent, en zowel met een andere man seks heeft als met een vrouw, dan hebben beide mannen een afschuwelijke daad begaan. Ze moeten allebei ter dood worden gebracht, want ze zijn schuldig aan een halsmisdaad."
Dat was nogal een tijd, niet?
“Als een man homoseksualiteit beoefent, en zowel met een andere man seks heeft als met een vrouw, dan hebben beide mannen een afschuwelijke daad begaan. Ze moeten allebei ter dood worden gebracht, want ze zijn schuldig aan een halsmisdaad."
Dat was nogal een tijd, niet?
Laatst gewijzigd door Wil. op 02 nov 2025, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Rode Duivel Thomas Meunier spreekt zich uit tegen nieuwe wet die onbeperkte geslachtsverandering mogelijk maakt.
Genderfluïde personen zullen voortaan meermaals hun geslacht of voornaam kunnen aanpassen bij de burgerlijke stand. Geen goede aanpassing aan de Transgenderwet, vindt Rode Duivel Thomas Meunier. “De wereld gaat aan een sneltempo naar de knoppen”, tweet hij. In verdere tweets legt hij uit waarom hij tegen de wetgeving is:
“Jongeren die op zoek zijn naar hun identiteit vinden in de transseksualiteit een schijnoplossing voor hun probleem. Deze hervorming opent deuren voor onherroepelijk misbruik.”
Genderfluïde personen zullen voortaan meermaals hun geslacht of voornaam kunnen aanpassen bij de burgerlijke stand. Geen goede aanpassing aan de Transgenderwet, vindt Rode Duivel Thomas Meunier. “De wereld gaat aan een sneltempo naar de knoppen”, tweet hij. In verdere tweets legt hij uit waarom hij tegen de wetgeving is:
“Jongeren die op zoek zijn naar hun identiteit vinden in de transseksualiteit een schijnoplossing voor hun probleem. Deze hervorming opent deuren voor onherroepelijk misbruik.”

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
De taaiste vind ik de lesbienes, je kunt die bijna of niet op andere gedachten krijgen. Iets meegemaakt of zo. En ferm dat die zijn, op 't strand zijn dat bijna de mooiste in de omtrek.(weeral pech)
Laatst gewijzigd door boeffer op 10 jul 2023, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-