Alles Elektrisch......
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Ik heb toch in een moderne geruisloze lift met schuifdeuren een ander gevoel dan in het oude type die klikte en ge elk verdiep zag voorbij gaan.
Tevens is de rubriek elke week ondersteund door experten onder de naam WAAR OF NIET WAAR;
Tevens is de rubriek elke week ondersteund door experten onder de naam WAAR OF NIET WAAR;
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nieuwe Europese wet : vanaf 2026 moet er om de 60 km een EV laadpaal te beschikking staan , en moet je met je bankkaart kunnen betalen zoals dat nu aan een klassiek pompstation het geval is ( en dat laatste vind ik een uitstekende zaak ).
Dat komt omdat je geen enkele referentie van beweging meer hebt dan uitsluitend je evenwichtsorganen , en die geven uiteraard een onaangenaam gevoel als je niet ziet of hoort wat er rondom je gebeurt
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 11 jul 2023, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Maar het kan u ook een aangenaam beschermend gevoel geven.
We zitten hier ook met een lift zonder tussendeuren.
Je ziet dus ook de verdiepingen passeren.
En omdat de lift te klein is, hebben ze ipv van schuifdeuren, veiligheidssensoren geplaatst.
Het minste dat daardoor passeert, blokkeert de lift. Enigszins veilig, dat wel.
Maar aan de andere kant, heeft daar al menig keer al iemand in vastgezeten.
En omdat de lift te klein is, hebben ze ipv van schuifdeuren, veiligheidssensoren geplaatst.
Het minste dat daardoor passeert, blokkeert de lift. Enigszins veilig, dat wel.
Maar aan de andere kant, heeft daar al menig keer al iemand in vastgezeten.
Laatst gewijzigd door Fazal op 11 jul 2023, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Dat blokkeren is toch maar enkele seconden , ge gaat voor het infrarood weg en alles marcheert terug .Fazal schreef: ↑11 jul 2023, 18:35Maar het kan u ook een aangenaam beschermend gevoel geven.
Het minste dat daardoor passeert, blokkeert de lift.
Menig keer heeft daar al iemand in vastgezeten.
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Nee hoor.
Het enige wat je wel kan doen, is de lift naar een hogere of lagere verdieping sturen.
Maar dan nog, dat lukt niet altijd. Ik heb er toch al een paar moeten uithalen.
Omdat ik het systeem ken, en over het nodige materiaal beschik. Maar zelfs dat, lukt niet altijd.
Hangt er vanaf waar de lift juist is gestopt. Als de lift zich enkele cm onder of boven een in- of uitgang bevindt, dan kan je niet anders dan hulp aan de liftdienst vragen. Er is dan ook een microfoon en een luidspreker aanwezig, waarmee je rechtstreeks verbinding kan maken.
Het enige wat je wel kan doen, is de lift naar een hogere of lagere verdieping sturen.
Omdat ik het systeem ken, en over het nodige materiaal beschik. Maar zelfs dat, lukt niet altijd.
Hangt er vanaf waar de lift juist is gestopt. Als de lift zich enkele cm onder of boven een in- of uitgang bevindt, dan kan je niet anders dan hulp aan de liftdienst vragen. Er is dan ook een microfoon en een luidspreker aanwezig, waarmee je rechtstreeks verbinding kan maken.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Grote autodealers in de VS (meer dan 50 verkooppunten) bediscussiëren nu hoe ze het beste kunnen omgaan met de inruil van oudere EV's (in de komende jaren), gezien de toestand van de batterij moeilijk in te schatten is.
Op dit moment verkopen ze bijna onmiddellijk alle Tesla's die ze binnenkrijgen om risico's te vermijden.
Een auto-eigenaar gaf zijn visie:
Ik heb een probleem met 12.000 - 25.000 vervangingskosten voor de batterij. Ik laat een gebruikte EV buiten beschouwing totdat een slimme persoon een legitiem bedrijf voor verlengde garantie voor de batterij opricht.
Op dit moment verkopen ze bijna onmiddellijk alle Tesla's die ze binnenkrijgen om risico's te vermijden.
Een auto-eigenaar gaf zijn visie:
Ik heb een probleem met 12.000 - 25.000 vervangingskosten voor de batterij. Ik laat een gebruikte EV buiten beschouwing totdat een slimme persoon een legitiem bedrijf voor verlengde garantie voor de batterij opricht.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Wij hebben nooit nog een probleem daarmee , een paar jaar geleden is alle elektronica vervangen , zelfs al stopt ze 10 cm van een verdiep dan gaat ze nog heel langzaam naar het volgende , er is infrarood van de vloer tot het plafond .Fazal schreef: ↑11 jul 2023, 18:49Nee hoor.
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
BIj Renault kan ( of kon ) je de batterij leasen. Als haar capaciteit tot onder de 70 % gedaald is krijg je er een nieuwe voor. Je betaalt er wel 88 Euro/maand incl. BTW voor en nog meer afhankelijk van het aantal afgelegde kilometers/jaar. Bij zorgvuldig gebruik als "een goede huisvader" gaat de batterij beslist 100.000 km mee , en leeft bovendien minstens 20 jaar lang.
De staat van de batterij ? Alle cellen ervan kunnen via de diagnose stekker elk afzonderlijk uitgemeten worden.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Een dure grap - voor mij dan toch.Fred1950 schreef: ↑12 jul 2023, 10:00BIj Renault kan ( of kon ) je de batterij leasen. Als haar capaciteit tot onder de 70 % gedaald is krijg je er een nieuwe voor. Je betaalt er wel 88 Euro/maand incl. BTW voor en nog meer afhankelijk van het aantal afgelegde kilometers/jaar. Bij zorgvuldig gebruik als "een goede huisvader" gaat de batterij beslist 100.000 km mee , en leeft bovendien minstens 20 jaar lang.
De staat van de batterij ? Alle cellen ervan kunnen via de diagnose stekker elk afzonderlijk uitgemeten worden.
Voor de weinige nodige verplaatsingen die ik maak kom ik gemiddeld aan max. 150€ naft/jaar, da's dan nog geen 15€/mnd. (op 10 jaar heb ik nu voor +/- 1.485€ getankt.)
Met uw leasing batterij zou mij dat tot hiertoe 88x12x10 = 10.560€ gekost hebben, en dan zou ik er nog géén km mee gereden hebben, de oplaadkosten moet je er dan ook nog eens bijrekenen.
Met de oplaadkosten erbij zomaar een "klein verschilletje" van zowat 10.000€ ; daar kan ik wel wat anders mee doen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Met een EV heb je wel geen onderhoudskosten ( nul komma nul ) , zelfs de remmen gaan véél langer mee.Charlie Maru schreef: ↑12 jul 2023, 11:38Een dure grap - voor mij dan toch.Fred1950 schreef: ↑12 jul 2023, 10:00BIj Renault kan ( of kon ) je de batterij leasen. Als haar capaciteit tot onder de 70 % gedaald is krijg je er een nieuwe voor. Je betaalt er wel 88 Euro/maand incl. BTW voor en nog meer afhankelijk van het aantal afgelegde kilometers/jaar. Bij zorgvuldig gebruik als "een goede huisvader" gaat de batterij beslist 100.000 km mee , en leeft bovendien minstens 20 jaar lang.
De staat van de batterij ? Alle cellen ervan kunnen via de diagnose stekker elk afzonderlijk uitgemeten worden.![]()
Voor de weinige nodige verplaatsingen die ik maak kom ik gemiddeld aan max. 150€ naft/jaar, da's dan nog geen 15€/mnd. (op 10 jaar heb ik nu voor +/- 1.485€ getankt.)
Met uw leasing batterij zou mij dat tot hiertoe 88x12x10 = 10.560€ gekost hebben, en dan zou ik er nog géén km mee gereden hebben, de oplaadkosten moet je er dan ook nog eens bijrekenen.
Met de oplaadkosten erbij zomaar een "klein verschilletje" van zowat 10.000€ ; daar kan ik wel wat anders mee doen.![]()
- een nieuw stel ruitenwissers
- herstelling van het slangetje naar de ruitensproeier omdat een steenmarter dat had doorgebeten.
- een nieuwe lamp in de koplamp ( vandaar de rode kaart en de herafstelling van de lichten )
En dat is echt alles , stuk voor stuk dingen die je zelf in orde kunt brengen zonder naar de garage te gaan. D
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Met de weinige kilometers die ik maak heb ik ook vrijwel geen kosten. Hoogtsens alle jaren of om de 2 jaar nekeer een oliewissel. En die kosten zijn dan bijna verwaarloosbaar t.o. een verschil van 10.000€.Fred1950 schreef: ↑12 jul 2023, 12:33Met een EV heb je wel geen onderhoudskosten ( nul komma nul ) , zelfs de remmen gaan véél langer mee.Den Sof ( ahum ) is op 9 jaar tijd slechts één keer naar de garage moeten gaan voor het bijstellen van de lichten ( wegens rode kaart bij de schouwing ). De "andere" kosten waren ;
- herstelling van het slangetje naar de ruitensproeier omdat een steenmarter dat had doorgebeten.
- een nieuwe lamp in de koplamp ( vandaar de rode kaart en de herafstelling van de lichten )
En dat is echt alles , stuk voor stuk dingen die je zelf in orde kunt brengen zonder naar de garage te gaan. D
Van wat ga je het eerst beginnen lachen ?
- geen onderhoudskosten op een EV
- OF een besparing van 10.000€ ??
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Met die extra kost rij ik wel heel comfortabel met slechts één voet op het gaspedaal , zonder startproblemen in de winter of enig ander gesputter - en uiteraard zoals alle EV's - zonder schakelen van versnelling. Toen de stroomprijzen nog normaal waren verbruikte ik 5 Euro/100km.Charlie Maru schreef: ↑12 jul 2023, 13:24Met de weinige kilometers die ik maak heb ik ook vrijwel geen kosten. Hoogtsens alle jaren of om de 2 jaar nekeer een oliewissel. En die kosten zijn dan bijna verwaarloosbaar t.o. een verschil van 10.000€.Fred1950 schreef: ↑12 jul 2023, 12:33Met een EV heb je wel geen onderhoudskosten ( nul komma nul ) , zelfs de remmen gaan véél langer mee.Den Sof ( ahum ) is op 9 jaar tijd slechts één keer naar de garage moeten gaan voor het bijstellen van de lichten ( wegens rode kaart bij de schouwing ). De "andere" kosten waren ;
Van wat ga je het eerst beginnen lachen ?
- geen onderhoudskosten op een EV
- OF een besparing van 10.000€ ??
-------
Vandaag in het VRT middagnieuws : Bij VOLVO Gent rijdt de eerste volledig electrische truck van de band , Katoennatie is de koper. Actieradius : 300 km.