In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

12 jul 2023, 07:39

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, onze vaatwasser is een Mi*le, zoals alle andere aparaten. Ben daar zeer tevreden van. Het zal leuk zijn, moesten jullie een vaatwasser hebben, want bij jullie is de vaat vaak een heikel punt :) .
En ik steek alles in de vaatwasser, doe die om de 2 dagen draaien, behalve bij deze hitte, dan zet ik hem alle dagen op. De mijne heeft een bak die ik omhoog kan doen, misschien een tip voor jou, want dit spaart mijn rug.

Ga vandaag boven poetsen. Gisteren op vraag van manlief eens niets in het HH gedaan, behalve stofzuigen. Zijn dan samen met Matice gaan wandelen, maar het was vlug veel te warm en dus zijn we naar huis gekomen, het schuifraam dicht gedaan en de airco opgezet in de living. Met als resultaat dat we alle 3 in slaap zijn gevallen. Matice was het eerste wakker en kwam ons beiden een erg natte zoen geven, dan ben je op slag wakker :D .

Dan nog een klein BBQ' tje gedaan, maar heb erg weinig gegeten. Ben sowieso al een matige eter en als het zo warm is, heb ik maar heel weinig eetlust :oops: .

Oma-C, geniet van het bezoek van jouw dochter. Of heb ik dat verkeerd gelezen ?

Anjelier, dank je wel voor het recept. Ga dat vandaag klaarmaken, want manlief is in BXL en is dan later thuis. En dan kan hij dat nog eten. Zelf eet ik niets meer na 18:00H, want als ik later eet, heb ik echt wel last van mijn maag. Als ik naar bed ga, neem ik mij wel een tas warme ( magere) melk mee. Die drink ik dan voorzichtig leeg. Het doet me goed, dus waarom niet.

Zo, ik wens iedereen een mooie dag. Een sterkteknuffel voor hen die hem kunnen gebruiken. Liefs aan jullie allemaal.

Bekske

12 jul 2023, 07:52

Afbeelding
de wandeling zit erop het is een pak frisser dan gisteren .We zijn alleen een zes auto tegen gekomen dus was dat uitstekend met mijnschrikkepieten hier .Nu liggen ze hier uitgeteld .Ik zit met een probleem mijn zetel is te laag ik geraak er amper nog uit om te zwijgen overde pijn als ik er in zit .Dus zal ik moeten uitkijken voor een nieuwe alsook een nieuwe matras was dat is ook versleten .Dus weer kosten nu eerst iemand vinden dat met mij wil rijden naar een winkel want dat kun je zomaar iet op internet bestellen vind ik afijn ja .en ik kan geen grote zetel zetten .groetje

Oma-C

12 jul 2023, 09:00

Afbeelding

Een fijne woensdag allemaal

clive, ja mijn dochter komt nog eens , het is lang geleden nu
hopelijk wordt het niet te heet zodat ik niet alles moet sluiten
't is niet gezellig in het half donker
Mijn toestellen zijn van Bosh, en ben er ook heel tevreden over :)

Bekske, een nieuwe zetel en matras, je valt in kosten
ik heb een relax zetel waarvan je de rug kan neerleggen en
de benen omhoog, succes met het zoeken, ook voor
een matras :roll:

Gezellige dag allemaal en tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

12 jul 2023, 09:15

Goede morgen seizoentjes,

Lilly wilde naar buiten en wat doen wij nederige dienaren dan? juist. we staan op en doen de achterdeur open. en weg is ze. probleem is dat ook Gimly naar buiten gaat en dan geen eten wil want zijn zus kijgt het buiten dus wil hij dat ook! ze had gisteren een vlinder ( of mot, want het was een donker iets) naar binnengejaagd en is er ingeslaagd die te pakken! ze hing wel in de gordijnen! en het kattetheepotje en kommetje vloog alle richtingen uit! de kop ervan viel gelukkig in mijn doos reservemedicijnen. dus weer een gaatje in de gordijnen maar ventje wil toch nieuwe hangen. dezelfde zoals we boven achteraan hebben maar dan in 3 delen. zodat we kunnen spelen met de lichtinval. luxaflexen moet je niet hangen en zeker geen zwarte zei de madam van neef want je ziet er direct stof op. schoonzus heeft er ook hangen en die beklaagt het haar ook. Het verdict van de scan van schoonmoeder? niets gevonden. ventje moet vandaag maar moet daar ook geen uren blijven zitten zei zijn zus. moeder is suf. dus wat gaan ze doen? haar met verdovende medicatie naar het rusthuis doen. dat denkt ventje ten minste. de psycholoog is er ook bij geweest, een speciaal voor bejaarde dementerende mensen en zei dat ze zich gedesorienteerd voelt door die vele verhuizen. vandaar weer die woede. ze was ook een beetje uitgedroogd. dus infuusje. en volgens ventjes zus zag ze er al beter uit. ze ligt nu op de afdeling waar mijn vader lag toen er pneumonie bij hem was vastgesteld. das een hele toer om daar te geraken. eerst moet je naar boven en dan naar beneden en dan ben je er. een beetje een doolhof en een kwartje marathon ineen. ik vraag me af welke architect dat gebouw ontworpen heeft. die heeft zeker niet nagedacht. waarom moet je met de lift naat boven als de afdeling beneden ligt? :roll: dat was rond de tijd dat ventje zijn vader gestorven was en hij niet altijd mee kon en ons afzette. je moest dan door een deur, langs het kapsalon en gangen en gangen door tot aan een lift, daar naar beneden en dan weer een toer, weer een lift en naar boven en je was er. ik ben maar 1 keer verkeerd gelopen. anders wist ik waar ik moest gaan. die eigenschap had mijn vader ook.
en morgen is het dan zover. ventje goes concert. metalvriend komt hem om 15 u oppikken. ik zit ondertussen in een videogesprek met Suus om 14 u. ventje moet metalvriend nog zijn gitaarpicks laten zien die origineel van een van de basisten ? gitaristen? van Iron Maiden zijn. de initialen staan erop. als hij het niet vergeet ten minste. anders is het midden in de nacht want die zijn boven op de overloop in zo'n letterbak die vroeger voor het bewaren/uitstallen van kleine dingen gebruikt werd. nu is dat uit de mode. een werkman heeft dat eitje waaruit een papagaai kwam gebroken. kwam uit een mexicaans winkeltje. ik heb dan gezocht naar goudlijm maar dat is zeer duur en de chinezen denken dat als je dat lijmt met die goudlijm dat geluk brengt. ik zou het eens aan een echte chinees moeten vragen of aan de onze waar we nu maandag naartoe gaan. schoonbroer heeft nu ook Covid! Zit in quarantaine en heeft al zijn patiënten moeten afbellen. tegen maandag zou hij dan genezen zijn en de bron is de jongste dochter! die heeft het na de doop van het dochtertje van neef ook gehad.
Gimly is nu korrels gaan eten omdat hij van mij (nog) geen eten krijgt. en hier is het bewolkt en dreigt het te regenen. Gisteren was Lilly naar boven gegaan om te slapen en ventje direct de deur dicht. gelukkig reclameerde de juffrouw niet toen ze terug beneden was. ze heeft een proevertje gehad van de ribben maar was er niet zo zot van. Gimly heeft er ook geprobeerd van te eten maar ze waren te dik en de marinade smaakte mij niet. Johan, onze beenhouwer heeft ook last van stank met de vuilnisbakken. vroeger kwamen ze 2 keer per week. maar bezuinigigen zeker? je hebt ook afvalcontainers maar niet iedereen heeft een muntstuk van 0.50 eurocent bij zich. ventje is voor een systeem met jetons. Johan vond dat een goed idee. ventje zou dat idee moeten voorleggen aan de burgemeester. In Nederland werken ze met een kaart. zou ook kunnen, betalen met je bankkaart. de parkeermeters aan de praktijk van onze dierenartse werken ook zo.
Oma C: veel plezier met je dochter vandaag. had het al gelezen maar kon er niet meer op reageren. en gisteren was het de vlaamse feestdag maar veel hebben we er niet van gemerkt. Joyce had de vlaamse leeuw, de echte met zwarte klauwen gehangen aan de gevel en ventjes metalvriend had dat ook gedaan. om de gulden sporenslag te herdenken toen wij de fransen een ferm pak op hun kazakken hebben gegeven. eigenlijk moet dat de slag om Kortrijk heetten want in Kortrijk reed het franse leger te paard zich vast in de zompige velden. en de vlamingen zagen hun kans en de Fransen kregen een pandoering. ventje heeft nog documenten kunnen inkijken over die gulden sporen slag. zoals hoeveel vlees er geleverd werd door Jan Breydel of Pieter Deconnick. ik weet niet meer wie de slager was van de twee.
Anjelier: koude pasta en rijst moet ventje ook niet hebben. en zeker niet nadat er een artikel in de krant stond over kinderen die gestorven waren aan botulisme omdat ze koude pasta en rijst hadden meegekregen naar school en dat was een restje van de bbq. en de brooddozen worden ook niet in de frigo gezet, als ze er al een hebben, dat was enkele jaren geleden maar die kinderen zijn toch dood hè en ze waren redelijk jong. ventje gruwt van die mensen die hun slaatjes en groentjes voor bij de bbq eerst buiten zetten en dan pas het vlees. das om problemen vragen zegt hij. want nadien gaat dat wel in de frigo maar de bacterieën zijn er dan al. hij kan zich er kwaad om maken. en botulisme heeft niet veel tijd nodig om zich te nestelen. als wij chinees eten gaat de overschot van de rijst met de saus in de diepvries. anders smijten we die weg. er komt daar ook een bacterie in zitten. komt ook uit een artikel. ook in de winter kan je daar last van hebben.
ventje had gisteren mijn leesvoer meegebracht maar het waren de boekjes van de week ervoor. hij moet er dan donderdag maar om dan zijn er zeker nieuwe. DPG vierde de vlaamse feestdag. en we weten nog altijd niet of het winkeltje nu eindelijk kranten en tijdschriften verkoopt. het ging een maand duren. Oei, het wordt hier erg donker buiten. straks moet ik nog kaarsen aansteken en de leeslamp. de theelichtjes ( in nederland waxinelichtjes) voor de vaas freesia's durf ik niet aansteken ten eerste voor de opengekomen bloemen en ten tweede onze nieuwsgierige Lilly. die gaat nog haar neus verbranden! ze heeft waarschijnlijk ook met haar neusje aan de electrische vliegenvanger gezeten want ventje hoorde een te grote 'pets'. ja, wie niet horen wil.... het is zo een met een blauw licht en de vliegen worden gedesintergreerd. en hij heeft de vorm van een tennisraket. ventje moet vandaag naar een postpunt een paar schoenen gaan terug dragen wegens te klein. het is daar waar Post Nl hun pakjes laat afgeven en jij moet er dan zelf om want je krijgt een mail. en vandaag komt mijn potje baconkruiden eindelijk toe. het zat gisteren in een ophaalvak. het is b-post denk ik. die baconkruiden zijn uitgevonden door een amerikaan wiens vrouw een veggie was en hij moest dat ook zijn maar hij mistte de smaak van spek. en je kan dat op alles doen. zelfs op een ijsje! ik doe dat meestal op vis die ik met lange tanden eet. doet me denken dat ik de diepvries zou moeten vragen om paling in te doen. want we zijn nog niet in de haringstraat beland. :roll: :?
en de vliegen zijn weer ferm ambetant . dus het gaat regenen. alhoewel de wolken al gedeeltelijk weer wegtrekken. maar zeer traag. ik vraag me af of katten en honden ook gebeten worden door muggen. gisteren zat er weer een in de slaapkamer rond mijn oor te zoemen en dan voelde ik haar op mijn neus. en het was niet Lilly die met haar snorharen mijn neus kietelde. die lag diep in slaap. en languit op haar zij. ach, Gimly is op pad. hij lag eerst op de fleece. kreeg dus geen eten en heeft dan korrels gegeten want hij had dan wel honger. vandaag krijgen ze de luxe coshida. de gewone moeten ze niet hebben. Ons Mies zou er naar gekeken hebben na er aan gesnuffeld te hebben met een blik van: moet niet hebben, is te gemeen. en die blik had ze veel. zij at alleen maar whiskas, eigenlijk de saus, het vlees liet ze liggen en ze kreeg dan op latere leeftijd suikerziekte. in whiskas zit er bijzonder veel suiker. want we hebben eigenlijk nooit geweten hoe oud ze eigenlijk was want in het asiel hadden ze over haar leeftijd gelogen omdat mensen katten van rond de 4.5 jaar niet moeten hebben dus zeiden ze dat ze 2.5 jaar was. maar de dierenarts in beaconsfield waar ze een boontje voor had, zei dat ze waarschijnlijk 2 jaar ouder was. die is het land uitgezet. waarschijnlijk fraude met zijn diploma of fiscale fraude. die andere dierenarts behandelde haar te bruut en was onvriendelijk dus wij gevraagd aan de buurvrouw rechts van ons, die ook een kattin had met de naam Cindy, waar zij ging en toen zijn we naar daar blijven gaan en het was ook stukken goedkoper. die praktijd lag in Flackwell heath. in het plat buckinghams flakel 'eat. de vader van sue kon de naam helen van haar dochter niet uitspreken en dus zei die 'ellen. tot groot ongenoegen van Sue. die had ook nog een oudere dochter wiens naam ik nu vergeten ben en die MS had. op haar werd Thierry instant verliefd. en toen hij op een vrijdag haar kwam bezoeken en Terry vroeg of hij daarna langs ging naar ons zei hij dat hij naar zijn bijna ex-vrouw in liverpool ging en hun zoontje die hersenverlamming had. en Terry was daar boos om, ook omdat hij niet naar ons ging. die romance die Thierry voor ogen had is dus niet doorgegaan. het was hem eigenlijk voor haar uitkering te doen vermoedden wij. want ze kreeg een redelijk grote uitkering voor haar MS omdat ze niet kon werken. en niet veel later toen Vicky bij hem kwam wonen in het appartement niet ver van de kazerne Northwood en een computer kreeg en haar haar vrijheid terug gaf, heeft ze dan de vlucht genomen met die melkboer uit Leeds. en toen is die gaan aanpappen met een brazilaanse met een dochter. hij ging normaal met haar zuster trouwen maar die zat aan de coke paste. en 14 dagen later kregen wij een mail: een dag voor mijn moeder haar verjaardag dat hij met ene getrouwd was die hem door zijn vrienden ginder was voorgesteld. normaal zijn Braziliaanse vrouwen zeer slank en enorm knap maar deze niet. "een schoontje hè " zei die en wij dachten nah, needs garlic. dat was een gewone doorsnee brazliaanse vrouw die je niet knap kon noemen. het ging hem om die groene kaart want hij is dan met zijn hebben en houden verhuisd naar Brazilië. inclusief zijn auto. natuurlijk was dat stoefen en misschien is hij daarom vermoord. hij had veel dromen :roll: . hij ging tv-kok worden of veeboer en weet ik veel. de vriend die daar juist was is ook gedood. een drugsdeal die verkeerd afgelopen is? of omwille van zijn openlijke rijkdom ( een grote tv enz) we gaan het nooit weten. de hele straat hier kende hem als tsjiek en tsjak en ze waren allemaal geschokt toen ik dat vertelde. wij hadden het te horen gekregen van een chauffeur van een van de admiraals. allez, ventje wist het eerst. die kon het eerst ook niet geloven. ik hoor lawaai boven en ik zag dat er in de tuin van de baron een hoge struik fel heen en weer gaat dus er is veel wind.
Dus, Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
Arina

12 jul 2023, 10:47

Hoi seizoentjes,

Muddy Maddy, ik ben wel niet uit de omgeving van Brugge maar in het AZ ben ik vorig jaar een paar keer geweest op bezoek in de geriatrie.
Eerst namen we ook de hoofdingang met al die lange gangen tot je er bent. Een puzzel dus.
Het is veel simpeler als je de parking op rijd, om helemaal tot het einde te rijden op de parking. Gewoon steeds het baantje meevolgen en daar is een nieuwe parkeertoren.
De geriatrie is daar vlakbij. Heel simpel.

anjelierken

12 jul 2023, 18:45

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: met poes is alles goed. Buurvrouw zorgt voor het eten en drinken . Ik ga 1 à 2 keer in de week, en dan zie ik dat de voederbakjes steeds gevuld zijn. Ik vermoed dat poes ook nog eten krijgt een eindje verder.

We hebben 7 km in de benen ( en de poten). Spaanse woef ligt uitgeteld op de vloer, zal koeler zijn. Normaal ligt hij steeds in de zetel. Af en toe stak er toch een koud windje op, gelukkig had ik mijn regenjasje mee, want ik vond het soms frisjes. Natuurlijk ik heb het nogal vlug koud.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

12 jul 2023, 19:50

Anjelier ik heb vandaag ook een paar keer een jasje bij aangedaan.
Was net aan het bedenken dat ik eens op zoek ga naar dat jasje.
Ik vond het een goede dag wat weer betreft vandaag.
Nog een fijne avond aan allen.

Oma-C

12 jul 2023, 20:22

Afbeelding

Voor allen een fijne avond en een rustige nacht
ik vond het vandaag heerlijk weer van mij mag
het zo blijven (tot kerst) :lol: :lol:
Slaap lekker straks en tot morgen...

clive

13 jul 2023, 08:16

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren was Matice wat ziekjes. Hij was heel tam en had ook een beetje koorts. Ik mocht hem van de dierenarts die ik gebeld had, hem paracetemol voor dieren geven. Ik heb dat altijd in huis, want als Matice koorts heeft, gaat die zijn temperatuur heel snel omhoog. Dus hem dat gegeven op advies van de dierenarts die dan zei dat Matice zijn temperatuur omlaag moest en zoniet mocht ik hem terug bellen en eventueel indien nodig, naar hem toe gaan. Ik was dan gisteren boven bezig en nam hem mee naar boven. Ik had al nieuwe hoeslakens gelegd en de dons was ook al gelucht. Matice sprong in bed en viel als een blok in slaap. Gelukkig verliest hij geen haar. Ik heb hem laten slapen met de idee dat slapen nog het beste medicijn was en hij heeft 3 volle uren geslapen. En hij was al een stukje beter en nu vandaag is hij weer compleet zichzelf. Oef. Heb dan de dons opnieuw in de droogkast gelucht.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig afvegen en dweilklaar maken voor morgen.

Zo, zonder namen, aan elkeen een mooie dag gewenst. Liefs en dikke knuffel.

Bekske

13 jul 2023, 08:44

Afbeelding
de wandeling zit erop ondanks het fris is staat ik nat in zweet de laatste zweet ik enorm zelfs snachts word ik er wakker van .Nu mijn ontbijt en dan proberen met de nodige rustpauzes een beetje mijn huishouden te doen groetje

Muddy Maddy

13 jul 2023, 08:49

Goede morgen seizoentje,

Ik kon niet meer slapen want Lilly had de jacht op een vlieg in de slaapkamer ingezet. En om ventje niet wakker te maken ben ik dan naar beneden gegaan met alle 2. en die zitten alle 2 buiten voor de moment. ventjes moeder had ik al aan de telefoon gehoord toen ventje naar de generaal belde en het is lelijk om het te zeggen maar ze klinkt als ze roept en tiert als een krolse siamese kattin! je hoeft zefls niet te weten waar haar kamer is, ga af op het geroep. ze zijn nu aan het kijken voor de medicatie en hopelijk krijgen ze haar kalm genoeg. de dokter ginder zei ook dat ze weer andere verpleegsters enzo ziet en nog geen routine gewoon is ginder. want dat is het derde rusthuis waar ze op korte tijd zat. is er daar misschien de maandag een verpleegster aanwezig die iets in haar triggert? ( want het was 2 maandagen na elkaar) Wie zal het zeggen?
ventje gaat vandaag naar het concert. hij heeft al delen van de show aan mij getoond dat opgenomen is. zou echt de moeite zijn. als je daar voor bent natuurlijk. ventje moet nog om oordopjes. dat is een must. Moterhead met de overleden Lemmy was nog luider! daar was er een volumeknop op 11. over de 130 decibel! das nog luider dan luid. het geluid van een drilboor is er niets vergeleken mee. dat klinkt dan gewoon storend vergeleken met heavy metal. het decor is de achtergrond van hun LP "somewhere in time" en daar zitten heel veel verborgen verwijzingen op, als je naar de hoes kijkt met een vergrootglas. en als slotnummer brengen ze 'alexander the great', een sons die ze nog nooit live gezongen hebben en dit opn vraag van de fans na een rondvraag. hun bekenste nummer is misschien 'fear of the dark' er is ook nummer dat begint met een tekst dat voorgelezen wordt en het nummer 666 'the number of the beast' uitlegd. Hun mascotte noemt 'Eddy' voluit Edward The Head. ik ben er nog altijd niet achter of er daar een mens achterzit of Eddy volledig animatronic is. Toen ik een keer meegegaan was naar een concert en onwel werd door de sigarettenrook en de hitte en naar de EHBO post moest mocht ik zelfs niet naar het nummer gaan kijken van daar naar Eddy. te gevaarlijk vonden die EHBO-ers. en ik heb daar mijn ogen opengetrokken wat ik zag dat daar binnengebracht werd. stomdronken mensen, mensen die drugs hadden gebruikt en niet meer wisten op welke planeet ze zich bevonden.... je noemt het maar. ze gaven mij zuurstof maar ver tegen het einde kwamen ze er achter dat die zuurstof fles leeg was! tast nu je zakken af! maar omdat het daar koel was en geen sigarettenrook werd ik rap weer beter zonder extra zuurstof. ze hadden gevraagd om het dak open te schuiven omdat het daar veel te heet was maar de eigenaar van de zaal weigerde. en dus konden ze ook hun pyrotechnics niet gebruiken anders stond de tent in brand. de conçierge kwam naar de EHBO post om dat te zeggen. ventjes collega Frabrice ( een franstaligen, maar 2-talig) stond in de "moshpit' dat is de ruimte helemaal vooraan. als je het programma "Jani goes...." bekijkt dan gaat Jani de ontwerper mee op een metalcruise en beland als uitdaging in de moshpit. hij zei vlakaf op tv dat er daar minder of zelfs helemaal niet gevochten werd in tegenstelling tot sommige 'gaybars' in het Brusselse. en hij deed het teken dat typerend is voor metal en noemde dat geitje/konijntje. als je je hand in de shaduw houdt lijkt dat er een beetje op. het is je wijsvinger en je pink dat je moet uitsteken, de rest bal je in een vuistgebaar. ook wel eens een duivelwerend teken genoemd in de middeleeuwen. zelfs dove mensen weten wat dit betekend.
en dat was de les Iron Maiden/ heavy metal. :lol:
ventje was dus zijn telefoon vergeten dus heb ik naar de generaal gebeld om hem dat te zeggen. die heeft dan diens telefoon aan ventje gegeven om mij te bellen en te zeggen dat hij naar huis ging. ik zei tegen de generaal dat ventje met heel veel in zijn hoofd zat. 'ja, das normaal' zei de generaal en vroeg toen hoe het met mij ging. dat vraagt hij altijd ofwel persoonlijk ofwel aan ventje. ik heb gezegd dat ik nu de nekpain pro heb en dat dit wel helpt. nog beter dan de tens uit de online apotheek die de dokter eerst voorstelde. die kan ik zelf aanbrengen maar we moeten nog proberen of ik die pads voor mijn rug zelf kan aanbrengen. voorlopig gaat het. maar soms moet ik dat toestel wel gebruiken als de warmtespray niet helpt. ja, dat is arthrose, hè en weersgevoelig dus ook de vochtigheidsgraad van de lucht moet je meerekenen. Gimly is al binnen en op zijn fleece maar waar Lilly is? geen idee. misschien is ze al weer gaan liggen op mijn kant van het bed. ik had zodanig "gezwijd" in bed dat mijn donsdeken er bijna af lag. en ook Lilly zet zich soms af op de donsdeken die natuurlijk verschuift. ventje moet nog boodschappen doen want ze vertrekken om 15 uur. dus kan hij hier nog eten. en geen vette hap eten onderweg of ginder. maar wat het gaat zijn? weer een raadsel. :roll: om 14 u heb ik een videogesprek met Suus. het is al lang geleden dus we kunnen zeker een uur of meer kletsen. ik moet dan wel zien dat ze me hoort als ik via de pc bel. want om de een of andere reden werkt mijn geluid soms niet. zou moeten een extra microfoon aansluiten. en voor die keren dat ik live bel met de pc is het de moeite niet om die kost te doen. en eerst zou ik moeten kijken hoeveel zo'n microfoon kost. :roll: via de gsm gaat dat heel vlot. maar je batterij is rapper leeg. en dus moet je dan soms al 'bijtanken' tijdens het gesprek. want met de gsm kan je elkaar dingen tonen. met de pc rondzeulen is te gevaarlijk en ik weet niet hoe de verbinding met de wifi is sinds we overgestapt zijn. mijn potje baconkruiden is toegekomen in een heel klein doosje en ik heb een van die soorten als geschenk gekregen. die baconkuiden met maple siroop smaak. ik had liever de kaas/bacon smaak gehad maar een gegeven paard kijk je ook nie in de bek. en dat klein doosje begon Lilly al te vernielen door in het karton te bijten. Gimly kon er met zijn 2 voorste poten in. de rest geraakte er niet in. :lol: toe hij nog klein was, zat hij eens in een ballerina van mij: maat 37. if it fits, I sits. dat is katten logica 101. nog even over die baconkruiden... die kan ik dan gebruiken als ik chips met kaas en ui eet. als extra smaak. ja, ik heb vreemde smaken. ventje heeft gisteren via mijn gsm naar hay-day gegaan, de boel opgedate en 5 diamanten bijgekregen en ik heb nog genoeg diamanten om verder te spelen en mijn helper te huren voor 10 dagen. maar eerst moet mijn boek af zijn. ik zal wel sommige achternamen moeten veranderen want die personen leven nog. en daar moet je toestemming voor hebben. het probleem is dat sommigen geen fb hebben. mijn hoofdpersonage op mij gebaseerd heeft al een fictieve naam. die is afkomstig van een jonge gast die in het voorbijrijden van mijn ouderlijk huis die naam naar me riep. had hij een oogje op me? je weet nooit. mijn leven had een heel andere wending kunnen nemen als ik geroepen had dat dit mijn naam niet was. maar zoals gewoonte reageer ik pas enkele minuten achteraf als het event al gepasseerd is.
Oma C: ik hoop dat je gisteren ( gisteren toch?) een leuke dag hebt gehad met je dochter. Anjelier: Lilly ligt soms ook languit de de stenen vloer in de gang en Arina: bedankt voor de informatie. het doolhof waar ik over sprak was omdat het gebouw nog niet volledig was afgewerkt en je die lange toer moest doen. dat was in 2017 het jaar waar op 1 april mijn schoonvader overleed. er moest toen nog een lijkschouwer aanwezig zijn en ventje moest dus heen en weer shipperen en ook aanwezig zijn voor de begrafenisondernemer die er met ventje zijn speciale stylo vandoor ging.Schoonmoeder heeft hem eerst laten cremeren en daarna een dienst gedaan met de urne die dan na de rouwmaaltijd in denottter: rosbief met aardappelen en groene fijne boontjes en toen liet ze bij de uitstrooiing mijn gedichtje voorlezen. het jaar daarop verloor mijn vader de wil om te leven na een incident in DGW. en hij koos voor zijn eigen levenseinde. dat werd toegestaan want mijn moeder was op. ze heeft in haar leven voor 3 zieke mensen moeten zorgen. eerst haar schoonmoeder die K. had maar stierf aan een hartstilstand door ouderdom. dan die tante na een mislukte heupoperatie en dan op het laatst mijn vader die ook K had. in de geriaterie waren we al eens geweest toen het afgewerkt was en schoonmoeder haar heup gebroken had. ze was om een bloesje gegaan voor de receptie en op de twee onderste treden naar beneden gevallen. ze was naar het bloesje aan het kijken op de kapstok en keek niet langer waar ze stapte. met de nu gekend problemen na de operatie. verwardheid door de narcose en daarna is ze bergaf gegaan.
ik ben in 2017 ook van de trap hier in huis gevallen net aan het trapgat. dat was na de bypass (5 bypasses) van mijn moeder waar ik al heel de week naatoe was gegaan om alles te regelen en boodschappen te doen en te koken enz. ik had dan pijn aan mijn benen door een mislukte infiltratie en ik ben er van vermoeidheid door gegaan. ( of flauwgevallen van de pijn zonder het te beseffen) want ik moest hier al om 6 uur vertrekken samen met ventje die mij afzette en doorreed naar zijn werk. dus veel slapen en rusten deed ik ook niet. 7 nietjes in mijn achterhoofd en 2 in mijn voorhoofd. en dan wat rijtwonden die met steristrips toegeplakt waren en een ernstige hersenschudding en ik werd wakker op het intensief van het serruys, hoewel ik een brief had van mijn ex- dokter dat ze me naar het Damiaan moesten doen in geval van spoed omdat ze daar mijn situatie kenden maar de ambulanciers mochten niet zeiden ze tegen ventje. ventje zei later dat ik responssief was maar mijn brein had beslist van alles op een gegeven moment te te vergeten en definitief. dus was ik verbaasd dat ik wakker werd op het intensief. heel mijn haar zat vol bloed en dat hebben ze ginder dan 's anderdaags gewassen met een grote vuilbak als opvangspoelbak maar mijn haar hadden ze moeten knippen op de plaats waar die 7 nietjes zaten. dus het was een kapotte boel. en mij haar is al teer. en dus dan maar alles kort geknipt en weer laten groeien. Suus heeft mijn nieuw kapsel nog niet gezien. ben benieuwd naar haar reactie. en ik had ventje een foto laten maken en doorgestuurd naar moeder haar buurvrouw met de vraag dat eens te tonen en die heeft dat direct afgeprint in een kruidend vat. dus hang ik weer aan de muur waar vroeger de landlijn stond. en het was mooi. ( anders zou ik daar waarschijnlijk niet hangen) Lilly is buiten en dus ventje heeft haar eten moeten brengen. en er zijn vannacht veel korrels gegeten.
Voila; als me nog iets te binnen schiet zal ik het melden anders Fijne dag verder seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

13 jul 2023, 09:27

Goedemorgen allen, :wink:
heerlijk buiten, zo kan ik weer een beetje
inhalen van wat is blijven liggen in die hete dagen :oops:
Ik heb het liever zoals nu dan heb ik ook meer adem
Dochter was gisteren veel beter, ze wacht nog
op de uitslag van één onderzoek, de medicatie is
aangepast en ze voelt zich beter

Voor allen een fijne donderdagen tot...... :)

Helena van Troje

13 jul 2023, 11:43

Dat is dan goed nieuws voor de dochter oma-C.
Want soms is de therapie erger dan de kwaal tegenwoordig.
Ik ben het volmondig met je eens dat dit weer veel aangenamer is dan de vorige dagen toen het zo snikheet was.
Ik denk altijd maar dat we tot nu toe wel telkens een adempauze kregen.
Tot de 26ste zijn de temperaturen al doenbaar.
Vooral omdat het 's nachts redelijk afkoelt.
Tot dan alvast geen hittegolf, maar augustus kan nog kwaad worden.
Dat zien we dan wel weer.

Nog niet veel bijzonders gedaan vandaag.
Moet ook niet naar buiten.
Seffens mijn huis kat proef maken.
Gietertjes leeg en uit zicht, planten in veiligheid, gele kamer op slot, handdoeken en plaids over de zetels.
Plaats voor haar bakje en potjes eten en drinken.
Ze komt voor een lang verblijf deze keer.
Meer dan een maand.
Baasjes gaan in twee keer met verlof.
Tussenin nog vijf daagjes thuis, maar al dat over en weer gesol met die kat.
Dat moet niet van mij...

Gisteren telefoon van "den buro" of ik vervang moest hebben voor K.
Gezien het verlof is en de uurroosters moeilijk ingevuld geraken heb ik gezegd dat ik het wel alleen zal oplossen.
Verantwoordelijke blij dat ze het zo kon regelen.
Ach er zullen wel mensen zijn die bedlegerig zijn en het meer nodig hebben zeker.
Dat ze die maar laten voorgaan.
Al bij al zit ik telkens twee weken volledig zonder hulp, noch poets, noch gezinshulp.
Dat moet lukken.
Ik heb heel goed nagedacht over mijn boodschappenlijst en aanvullen lukt wel met de fiets.
Poetsen kan ook met de franse slag en strijken in schuifjes, desnoods alleen wat ik moet aandoen.

Vandaag wordt de supertante 99 jaar!
Dank zij de goede zorgen van haar kinderen woont ze nog steeds alleen in haar appartement.
Dank zij de goede zorgen ook van haar poetsvrouw en haar gezinshulp.
Koken doet ze ,nog zelf, de was doet ze nog zelf, lakens strijken is voor de hulp.
Als het redelijk weer is gaat ze nog alle dagen op wandel.
Maar na een uurtje ben ik dan wel moe, zegt ze!

Zo dames, ik ga dus aan het onderdeel "huis klaar voor ontvangt van Poes" beginnen.

Oma-C

13 jul 2023, 20:27

Goeienavond alle seizoentjes, :wink:
ik kreeg vandaag een berichtje in de mail dat een zus
van mijn overleden man is overleden
Ze was al uitgestrooid en verder geen
nieuws van ziek zijn of overlijden of zo....
De familie wou het zo..... tja!
Dat ze in vrede mag rusten.... :roll:

Helena, veel plezier met de logeerpoes :)
't zal een lang verlof zijn

Allemaal een goede nacht, slaapwel en hou het veilig
tot morgen..... :)

clive

14 jul 2023, 07:42

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, dat is geen prettig nieuws van de familie van jouw man. Niet fair dat je het overlijden nu pas vernomen hebt.
Wel prettig nieuws en het belangrijkste , dat jouw dochter zich beter voelt en dat de onderzoeken voorbij zijn.

Ben het helemaal eens dat deze temperaturen beter zijn dan een hittegolf. Heb als het zo vreselijk warm is altijd last van mijn ademhaling.

Ben benieuwd hoe ventje van MM het gisteren gehad heeft op het concert. Manlief was gisteren in Antwerpen stad gaan werken en zag, toen hij terug de tram nam naar huis, heel veel fans van dat concert die het station overspoelde.

Anjelier, ik moet altijd lachen als je schrijft dat Spaanse Woef uitgeteld op de vloer of in de zetel ligt, kan me dat dan zo voor de geest halen :D . Matice heeft gisteren toch nog veel geslapen, maar hij is gelukkig wel terug beter dan eergisteren.

Zo, manlief is al de deur uit, ik ga aan het huidhouden beginnen. Veel te dweilen vandaag en nog wat werk in de living dat gisteren is blijven liggen omdat Matice hier aan slapen was.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.