In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

14 jul 2023, 08:08

Afbeelding

Oma-C

14 jul 2023, 09:17

Goeie morgen seizoentjes :wink:
wisselvallig weer vandaag?; dan is er zon
en dan is ze weer weg met grijze wolken :roll:
maar de temperatuur is aangenaam voorlopig

Veel sterkte aan wie het allemaal kan gebruiken
geniet vandaag en straks van een mooi weekend :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

14 jul 2023, 09:56

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is om 02 u 's nachts thuisgekomen van het concert. Ik lag al lang in bed en goed te slapen samen met Lilly. was een ramp om die binnen te krijgen. snoepjes? neen. haar achtervolgen? ze is te snel en ik heb haar dan gezegd dat als ik ging slapen de deur potdicht ging en ze heel de nacht mocht buiten zitten, zonder eten, zonder kattenbak zonder bed! nog geen 10 min. later hoor ik iemand in de kattenbak en ja, hoor. Lilly. dus zo snel mogelijk die deur dicht gedaan. en ze was binnen, ferm tegen haar goesting. je zag dat. want ondertussen was het al na 10 -en en ik had geen inspiratie meer en de disc van csi was bijna volledig bekeken. op 1 aflevering na.
ventje had eerder kunnen thuis zijn maar met slecht aangeduide wegenwerken waren ze verloren gereden. in de pinte konden ze pas weer de snelweg op. de drank was duur zei ventje. voor 2 pintjes en een cola in herbruikbare bekers. 13.55 euro!
maar het concert was magnifique zei hij. vooral die indrukwekkende lichtshow en de pyrotechnicks. de zoon van een van de bandleden deed met zijn band het voorprogramma. die waren ook niet slecht vond ventje. ze noemen de Ravenage.
De leadzanger Bruce was zeer goed bij stem. ze hebben van alles gespeeld maar de afsluiters waren anders. wel hebben ze 'alexander the great' gebracht maar in de set. en er waren 3! Eddy's en nu ben ik er eindelijk achter dat het animatronics zijn. ventje had de crew gespot in de coulissen met zo'n bakje waar je modelvliegtuigen ( en nu drones) mee bestuurd.
ik heb bijna 2 uur met Suus gepraat en die vond mijn haar mooi. pastte bij me. en ze vroeg of ik dat elevenkleed nog had dat ze nog met witte draad heeft ingekort voor die verkleede nieuwjaarsdrink waar wij uiteindelijk niet gegaan zijn. te lang getafeld en een beetje moe. en bovendien was ik wel een beetje boos op een aantal buren. ik ging Hans & Suus gaan voorstellen aan Gracienne met rolstoel zonder benen. onze overbuurvrouw die later door Hans de brulboei werd genoemd omdat ze 's anderdaags riep naar ventje en Suus "waar we Gvd gebleven waren!" zij had daar geen zaken mee. en dan stond de vent van mona van nummer 4 er ook bij en ze waren allemaal aan het roken en zeiden niets. Hans zei later dat mijn gezicht op donder stond aangezien ze zich zo onbechoft tegen hen gedroegen. hij zei: haar gezicht veranderde op slag. maar daar trokken ze zich niet van aan en staken rustig weer een sigaret op ondanks het rookverbod. de vent van mona vroeg aan mij of ik zijn vrouw gezien had en ik zei dat ze aan het foefelen was met zo'n terrrasverwarmer. ach, zei hij dat is dan goed want met iets anders foefelen.... en ik dacht komaan toch, steek zelf de handen uit de mouwen gij. *scheldwoord* in plaats van hier aan waar de bar-bonnetjes konden gekocht worden bij die twee vrouwen te staan. ge steekt eruit als een duim op een stuk taart. het was dus betalen voor de drank. dus ja, ik heb dat kleed nog en kan er nog in. maar ik zou het in 2 delen willen doen, het topje en van de lange rok een midi maken. de onsie die ik voor de trouw van nichtje 1 had gekocht was voor mij te ongemakkelijk. en het grijs was precies vuilgrijs maar geen zilvergrijs. en de pijpen waren veel te lang, er zaten geen zakken in en vooraan hingen 2 stukken stof ( gelijk een sjaal en doorzichtig) maar dat was eerder lichtblauw. ik vond dat ze dat hadden moeten vermelden.er woont hier toch een naaister in het gebouw met verschillende soorten vensters en uitgeroepen tot het lelijkste huis van vlaanderen. en das een nachtmerrie om die ruiten te kuisen want die zitten overal en soms onderste boven en sommigen kunnen niet open. ( voor de veiligheid) wie het wil aanschouwen google lelijkste huis vlaanderen oostende in. dat appartement ligt niet ver van onze straat. in de stanleylaan. en vroeger was er in die straat de praktijd van huisartsen waar ik naar toe ging tot mijn ex-dokteres de hoofdgeneesheer een toer lapte. het waren contracten van 6 maanden en ze vernieuwde die niet omdat ze op zelfstandige basis wilde werken midden in 't stad! ( ergens dicht bij het wapenplein in een zij straat) ze gaf me de folder en vroeg of ik wilde overstappen ik zei dat ik nog eens ging nadenken. toen ben ik zo snel als kijken naar de Praktijk Vuurtoren geweest om mijn bloed te laten testen om te weten of ik in de menopauze zat of nog net niet. mijn vrouwelijke dokter liet me daarna komen en zei: proficat, ge zit er midden in. terwijl de 'heks' had bij hoog en laag beweerde dat ik in de pre-menopauze zat. ik heb dan gevraagd of ze mij als patiënte wou. want ik had meer vertrouwen in haar. ventje is bij de hoofdgeneesheer terecht gekomen omdat die gemachtigd was gele briefjes voor medicatie die soms op kosten van het leger kwam te schrijven. nu is dat niet meer nodig. en hun policy tegenover geneesmiddelen is ook veranderd. je moet nu eerst op afspraak komen in plaats van te bellen voor een voorschrift. om geneesmiddelen misbruik tegen te gaan zei die andere secretaresse Mieke , terwijl ze naar mij keek. :x aan de telefoon aan een apotheker die net belde om meer uitleg. want ja, met die Covid was het niet makkelijk. dus bellen voor een voorschrift was dan de oplossing. want de dokter had toch je dossier en de andere kunnen het lezen. en soms is het heel druk en soms redelijk kalm. er zitten 5 artsen voor de moment. een extra vrouwelijke dokter en de huisartse in opleiding.
Er zat een meeuw op de schutting van buurman die op reis is, die geluiden maakte als een kat en wij dachten dat het ons Lilly was, maar niet dus. die zat tussen 2 bloempotten. ze is dan afgekomen met een heel vertellement. ja, ze is een echte tatertrien. :) heb ik ook aan Suus gezegd. ventje was toen nog niet weg. ze zijn maar om 15 u vertrokken dus heeft ze hem ook nog gezien en gesproken. ook Lilly heeft ze gezien maar die wordt niet graag opgetild door ventje. door mij wel. en het was dus van 'ik wil niet'. en Puk, die alleen maar zalm wil van mij, lag in de zetel en bewoog met zijn voorpootjes toen hij mijn stem hoorde. een echte charmeur. en hij weet het. Suus moet in september weer de arbeidsmarkt op. haar therapie zit erop. Maandag moet ik voor mijn behandeling bij schoonbroer zijn als die ten minste niet meer bemestelijk is van zijn Covid. en de dag erna moet ik naar de dokter. Dinsdag zouden we dan gaan kijken voor een nieuwe koffiezet en een personen weegschaal en eerst moet ventje de kast waar de vaat wasser in moet leeg maken. en dan kijken waar de aansluiting voor het water zit. en dan pas kunnen we gaan kijken. ik zal waarschijnlijk ook de bovenste schuif verliezen. Hopelijk moeten ze het werkblad niet komen afzagen want daar staat onze microgolfoven. iedereen die een tip gegeven heeft voor een merk vaatwasser: bedankt maar we moeten nog meten want meten is weten en die kast dus leegmaken.
ventje zegt dat hij nog heel moe is. een beetje begrijpelijk want hij is ook een 3 x 7 meer. en vandaag is hij superverstrooid. hij ging met lege flesjes bier naar boven! neen die moeten in de zak voor leeggoed. die kan ventje dan meenemen als die vol is. en inwisselen in de carref. ik moet vandaag wel naar de markt om bloemen. mijn freesia's zijn helemaal opengekomen en nu laat er 1 ziet er verslenst uit. die zijn normaal voor Lilly maar stiekem voor mij. Sinds kort heb ik zeer graag verse bloemen in huis. en vooral goedruikende.
de vuilnisbak zat toch vol maden ( jekkie) ondanks die tip van sodakristallen. en gaf een zeer onaangename geur af. ( ik ga daarvan over mijn nek) ventje heeft die dan buiten gezet want buurman is toch nog niet thuis. ventje heeft hem met latexhandschoenen aan klaargemaakt en de meeuwenton omgekeerd om die maden er uit te krijgen. nu nog een scheut bleekwater erin en die is weer klaar voor volgende week. naar de afvalstraat kan je ook maar dan zit je met die geur in je auto en de metalvriend van ventje heeft al eens meegemaakt dat hij naar zo'n afvalstraat ging er 50 cent instak en de klep niet openging. ventje zou ferm staan vloeken.
Lilly loopt hier binnen en dan loopt ze rond als een kipje zonder kop. ja, want als ventje thuiskwam hebben ze nog een nachtmaaltijd gehad. toen hij thuiskwam werd ik juist wakker en moest naar het toilet. Lilly had al wat gehoord want die zat rechtop met de oren gespitst. en ik riep naar beneden om te vragen of het wel ventje was! :oops: ja, wie anders kan er hier binnen? geen van de buren heeft een sleutel.
ik had ventje laten vragen aan de diepvries of ze geen paling in het assortiment konden steken maar dat is niet mogelijk vanwege de altijd veranderende prijzen. en wat wel wilden kopen was uitverkocht. in nog geen 4 dagen was alles weg. dus eten we vandaag tong die ventje had meegebracht en al was beginnen invriezen omdat we rekenden op die scampipannetjes. morgen is het camenbert in de oven en zondag wil ventje iets met kip. maandag zouden we dan gaan chinezen. anders zijn het weer hamburgers en we hebben onlangs een pizza gaan eten die ons zeker beviel want het was lang geleden en we hadden een heel goede bediening. we waren de laatsten die buiten gingen. als we binnen kwamen zat er nog redelijk veel volk. en gelukkig geen rondrennende luidruchtige kinderen. schuin van ons zat een koppel die voor het buffet kwam en rode wijn dronk met ijsblokjes erin. was de wijn nu te warm of is dat de nieuwe mode? toen wij eens in een centerparks waren deden ze op mijn vraag ijs in mijn glas rosè-wijn. dat was in de bar waar er ook een bowling was en een pooltafel. en ze begonnen ons al goed te kennen. jammer dat er een bende nederlanders met kinderen al de bowling baan op kwamen terwijl wij nog 10 min speeltijd hadden. na een blik op die vrouw, zijn we weggegaan want ze stond al met haar voet te tikken. anders was er boel gekomen denk ik. we zijn dan gaan poolen. de befaamde 8 ball. jammer dat ik dat nu allemaal niet meer kan. ventje had zijn pensioen ook anders voorgesteld. :cry: dat je lichaam je zo kan verraden en alles verpesten wat jij graag deed of wilde doen. :? maar niets aan te doen. het moet zo zijn.
seffens me gaan aankleden en naar de markt. ik had maandag een trui aan die geleek op alsof je 2 truien droeg en mijn moeder vroeg dat dus. neen, het is een optische illusie. en ze zal nu van pas komen want de temperatuur is rond de 17° en zwaarbewolkt. nadien kan ik mijn pillen nemen en verder schrijven in mijn boek. voor mijn doen zat ik gisteren dus redelijk laat in bed. en daar denk ik na over mijn boek. en ik val dan meestal rap in slaap.
Oma C: dat is nu waarschijnlijk in de mode als er familie te ver woont of er geen nazaten zijn.of als het de wens was van de overledene. mijn moeder heeft al alles geregeld en het is via mond dat er verwitttigd zal worden, buiten een paar brieven en ik mag beslissen of er een rouwmaaltijd is of niet. en ze heeft dus al instructies gegeven.
Helena: komt Poes nu vandaag? en dat voor een maand, je zal een maand gezeldschap hebben, veel plezier. jammer dat je nu zonder hulp zit.
Zo, seizoentjes, een fijne dag verder.
Cats Rule!

Helena van Troje

14 jul 2023, 12:45

Goede middag iedereen.

Clive help mij eens even:
oma Duck met Kwik, Kwak en Kwek, Donald Duck, Daisy Duck, oom Dagobert
Wie zijn die twee anderen weer?
Plezant prentje.

Heb al een uurtje getuinierd.
Ik ben aan het zegevieren over het onkruid.
Tenminste in de achtertuin.

Ik vrees dat er iets gaat gegoten worden op de oprit tegen het onkruid.
Ik blijf het niet de baas.
Die kattenstaarten blijven maar komen.
Daar is niets tegen opgewassen.

Poes is gisteravond al gedropt.
Ze is nog een beetje aan het "meuzzen"
Ze wordt echt oud nu.
Ik heb al overal stoelen en bankjes gezet.
Ze geraakt niet goed niet meer in haar zeteltje.
Onze jongste heeft het toch altijd moeilijk om haar achter te laten.
Terug opletten met de boterpot, met de deuren dat ze niet ontsnapt.
Het stel gaat twee keer met verlof.
Tussenin vijf dagjes thuis, dus Poes blijft dan maar hier ineens.

Ik zal al eens bedenken wat ik ga eten seffens.

Een fijne dag gewenst aan iedereen.

mariajohanna

14 jul 2023, 13:07

Fijne middag/namiddag iedereen,
Hier druk, zoals altijd. Maar.... ik besef goed dat het aan mijzelf ligt, dus dat scheelt......
Het besef is er, dat ik, wil ik alles blijven doen, ik thuishulp of zo, zal moeten aanvragen.
Probleem is dat ik (wij) met veel wil mee kennen doen, maar ik heb geen 'kaboutertjes ' en de anderen wel. Voor ons zelf is het niet nodig, maar dan moet ik hier veel aan onze neus voorbij laten gaan.........
Deze namiddag is het 'Relegem zingt' , is heel leuk en er komt veel volk op af, ook vanuit het rusthuis, de 'goede' dan, die kunnen wel nog goed zingen, chateau. Het zijn gewoonlijk wel courante liederen.
Vanavond een serieuze wandeling, ongeveer 5 km, met wel een 'drank'stop ( :D ) én dan nog terug ook.
Morgen is het hier 'zomerbar' , met cocktails, dat is hier buiten te doen, hopelijk is het weder geen spelbreker.....
Enfin, ik kan hier nog efkes doorgaan, maar dat ga ik niet doen.....
Dochter is hier daarstraks ook geweest met mijn bestelde boodschappen, ze moest toch naar de winkel, ik heb dan ook wat bijgevraagd. Terwijl dat haar kleine honden bij de kapper waren, heeft ze dan de boodschappen gedaan , het gaat in 1 moeite door. :)
Even nieuws kijken, dan afwassen....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna

14 jul 2023, 13:10

Sorry voor de 'fouten' , vergeten om na te kijken. Er staat hier dikwijls wel wat anders dan ik geschreven heb, maar ja...... er zullen er ook wel last van hebben, zeker?
Sorry dus.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

14 jul 2023, 16:44

Dag seizoentjes allemaal .
Ik ben blij voor Oma C dat de onderzoeken voor je dochter nu achter de rug zijn (of heb ik dat verkeerd gelezen :oops: )
Clive : Matice is gelukkig terug beter en met jou gaat het ook goed . Dat is fijn om te lezen .
Bij Anjelierken en MJ : veel op de planning maar dat is goed zo . Genieten en geen tijd om je te vervelen :-)
Bekske : dank voor de mooie plaatjes : heel veel moed !
HVT : wat fijn dat poes een ganse maand mag blijven logeren . Ze zal zich weer snel thuis voelen bij jou . :-) / ik heb vandaag zakjes met Valeriaan gekocht voor de poes hier : dan heeft ze ook eens iets om te genieten / een poes wordt zot van die geur , in de goede zin dan :-)
MM : concert achter de rug . dat zal wel de moeite geweest zijn als je fan bent van die muziek .
En voor iedereen blij dat de temperaturen wat draaglijker zijn . Hopelijk kunnen we het zo houden .
Vandaag ben ik bij Amplif*n moeten gaan voor 2 nieuwe hoorapparaten . Dat worden serieuze kosten 8O en ik hoop dat het ziekenfonds tussen komt . Want mijn huidige hoorapparaat is nog maar 2,5 jaar oud maar het voldoet niet meer : mijn gehoor is heel zwaar achteruit gegaan sinds de bestralingen in januari :cry:
Verder wens ik aan iedereen een goed weekend en een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .

anjelierken

14 jul 2023, 20:29

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: buurman spuit s' zomers in de vuilniszak met een insectendodende spray ( voor vliegen, enz). En dat helpt volgens hem, zelf heb ik het nog niet geprobeerd.
Ik let er wel op , als we bv. mosselen of maatjes eten, dat we dat eten als de volgende dag de vuilniszak wordt opgehaald. Dan kan het direct mee. Zeker in de zomer . In de winter niet.

Morgen zijn we weg voor 2 dagen . We gaan naar Maastricht voor het concert van André Rieu . Dat had ik al
6 maanden geleden geboekt . Dochter komt logeren , speciaal voor Spaanse woef.
Want Spaanse woef en hondenhotel dat gaat niet goed . In het begin wel, maar nu heeft hij dat door , en hij wil bij ons zijn. Ja, kan ik wel begrijpen , met zijn achtergrondgeschiedenis.

Dames, tot maandag allemaal.

Oma-C

14 jul 2023, 20:48

Goede avond allemaal :wink:

Anjelierken geniet van je 2 daagjes :)
je hebt maar wat je pakt zolang het kan...

wilde eend ja dochter wacht nog op en paar
uitslagen van onderzoeken, dat duurt altijd lang
maar door haar aangepaste medicatie voelt ze
zich al een stuk beter, (alleen nog het hart)

M-J, je kan niet alles hé, geniet zolang je kan
de rest wordt wel aangepast :)

Alle seizoentjes een fijn weekend, geniet van wat kan,
en zorgen maken lost niks op....
Slaapwel straks en tot morgen :wink:

Muddy Maddy

15 jul 2023, 07:20

Goede morgen seizoentjes,

Ik ga mijn "gazet" in 2 moeten knippen want het Forum aanvaard geen hele lange lange epistels. al 2 keer: deze reactie is ongeldig probeer later. maar ja ik heb dan soms heel veel te vertellen. we steken van wal: ventje is gisteren 2 uur in zijn bed moeten kruipen. hij zei hetzelf: op mijn leeftijd naar een heavy metal concert gaan....maar de lokroep was er. als je al fan bent van 1980! en dat heeft hij gisteren ook tegen meneer en madam van het bloemenkraam verteld. Volgende week zijn ze in verlof. dus geen bloementjes voor Lilly. nu heb ik witte en rode rozen meegebracht. en in plaats van een poeder, zat er nu een soort gel bij. Hopelijk blijven ze dan zeker over de 14 dagen. over Lilly gesproken. ik ben maar opgestaan want de juffrouw stak weer van alles uit. zij was wakker. ze zit nu buiten en broer ook. maar die blijft geen uren buiten. kijk, daar is ie al naar zijn fleece. we zouden maandagmorgen eens zijn fleece en alle andere fleeces die hier liggen willen weghalen en nieuwe leggen. en de rest eens wassen. want maandag is het weer een drukke dag met mijn behandeling. als schoonbroer genezen is van covid. en in de namiddag voordien moeten we ook nog naar de ldl en bij mijn moeder zijn. tegen dat we thuiskomen is het meestal al 18u30 of zelfs 19 u afhankelijk van het verkeer op de baan. of als schoonzus thuis is en en over hun moeder wil praten. dan is het soms nog later.
we zouden gaan chinezen vooraf, dan doorrijden boodschappen doen en daarna naar schoonbroer. ventje moet houtskool, herbes de provance hebben en aansteekvloeistof. en in de ldl hebben ze goeie aansteekvloeistof. ventje legt eerst zijn houtskool en daarna aansteekvloeistof erop en laat dat indringen voordat hij de boel aansteekt. een goeie 5 min laten indringen tot je geen geur meer hebt van die vloeistof. en dan gaat dat gemakkelijk aan.
wij hebben gisteren tongen gegeten want die waren in promo. anders hadden we een scampipannetje gegeten maar alles was uitverkocht bij de diepvries. ja, 4 pannetjes waarvan er 2 voor -50% dat was een buitenkansje! vandaag eten we camenbert in de oven in de kaasdoos met lookboterstokbrood. en Lilly mag uit de kaasdoos likken. morgen zou ventje iets met kip willen. kippeboutjes of zo. hij moet ook als hij straks om de kranten gaat, kippengehakt meebrengen voor een nieuwe lading spaghettisaus. daar doen wij dan spekblokjes bij en niets van groenten. vroeger wel. dan ging er een rode en een gele paprika in maar ventje verteert geen paprika's meer. en die saus is er zo gekomen toen we eens rap-rap saus moesten maken. en zeer pittig. ik vind wel dat er te veel passata in zit maar na de diepvries heb je dan minder kans dat de boel een beetje aanbrand in de microgolf oven. en ventje doet al er iets te droog is er altijd wat water bij voor de zekerheid. voor dinsdag ( als ik naar de dokter moet) hebben we nog geen idee wat we gaan eten, we bekijken het dag per dag en weer per weer. gisteren was het ultra vochtig en heb ik na het bloemenkraam moeten gaan neerzitten want toen we stonden te praten begonnen mijn benen weer pijn te doen. ik had beter een tens gelegd voor ik vetrok. ik heb geen afwas want ventje heeft die gedaan. hij weet dat ik een hekel heb aan vette pannen. en gisteren was het dus vis. alles is goed geambaleerd zodat er geen geur zou moeten zijn.
Anjelier: veel plezier en wij hebben hier een insectenverdelger die veilig is voor katten en honden en andere beesten. en spaanse woef wil niet meer op hondenhotel omdat hij het doorheeeft. ze zijn nog zo dom niet. wij moeten hier ook altijd vertellen waar we naartoe gaan en/of het lang gaat duren.
Wilde eend: je gehoor achteruit gegaan door de bestraling? dat kan. ik geloof dat de bestralingsmachine ook nogal veel lawaai maakt of niet? mijn grootmoeder gaf in de tijd een fortuin uit aan batterijen voor haar gehoorapparaat. zeker elke week stond een van ons ( meestal ik) bij lapper* om een schijfje van 7 batterijen te kopen. ze zettte hem altijd op het luidst en ja, dan gaan die batterijen van toen nogal een gang. maar als je aan het vuile muilen was, had ze het wel gehoord! Wij hadden een dove buurman in Engeland, de zoon van buurvrouw en daar konden wij goed mee communiceren. hij kon liplezen en soms schreven we alles op een notablok als het een lang gesprek werd over zijn passie: wijn. Jill was altijd een beetje gepikeerd als hij van de supermarkt wijn had meegebracht terwijl hij op zijn werk bij M&S korting kreeg. aan het busstation was destijds ook een Tesco met een verdiep waar je kleding en schoenen kon kopen. en er waren 14 kassa's. voor degene die hun lunch kwamen halen. nu is dat daar helemaal veranderd en is die supermarkt ook weg. we hebben dat eens bekeken via google vieuw. een heel gloednieuw busstation waar geen duiven zitten. vroeger wel. en ik heb eens "prijs" gehad van zo'n beest. ik moest naar Amersham voor een evaluatie en heel mijn jeansjas ( zwart) en een deel van mijn haar was besmeurd. ik heb me dan in de toiletten, waar het niet al te fris rook, wat opgeknapt. en thuis direct die jas in de was en mijn haar ook. op de koop toe was mijn afspraak verzet naar de namiddag maar ze hadden nagelaten me te verwittigen. :roll: dat was in januari ergens en ik had al 2 maand moeten wachten tot er een plaats vrij was. idem voor de MRI voor mijn galblaas. 3 maanden! en dan nog een maand eer ik bij de profesor kon. omdat wij naar België terug keerden hadden we gevraagd om een briefje zodat het in België kon gebeuren maar niets van. ik stond ineens op zijn spoedlijst en 14 dagen voor vertrek voorgoed deze keer, hebben ze die galblaas eruit gehaald. door de professor zelf. een supervriendelijk man en echt begaan met zijn patiënten. hij kwam zelfs voor de operatie even kijken en sprak me moed in want er was iets uitgelopen. en dan kregen ze me niet wakker en kreeg ik narcan. en ik lag nu zo goed te slapen. ze waren echt bezorgd dat ik in de narcose zou blijven. maar eenmaal wakker door dat middel was ik dan ook wakker. ook met mijn pancreatitis heb ik in het ziekenhuis zeker 5 dagen geen oog dichtgedaan. dat viel ook de nachtploeg op. en toen ik een dag en nachtje extra moest blijven door een fout van een vrouwelijke stagair heb ik dan eindelijk iets gekregen om te slapen. de professor heeft haar dan een ferme uitbrander gegeven want ze durfde me niet meer aankijken. en de stagair die ik op spoed kreeg kwam altijd alles goed uitleggen. dat was een indiër. ik moest een neussonde en voor ik het wist had hij het hem geflikt. en dan nog een blaassonde die ik zo rap mogelijk weg wilde want ze was een keer boordevol en dus had ik buikpijn.
ik ga het hier bij houden want ik wil nog een beetje aan mijn boek werken en nog een paar gedownloade zoek & vind spelletjes downloaden en starten. 10 spellen voor 10 euro. jammer dat ik via hen niet aan de sims geraak.
Fijne dag verder seizoentjes en dieren!
Cats Rule!

Bekske

15 jul 2023, 08:40

Afbeelding

Oma-C

15 jul 2023, 09:39

Goede morgen allemaal, :wink:

Bekske, ja het is al warm weerom
sterkte en moed :)

M-M ik moet nog aan je krant beginnen lezen :lol:
straks moeten we nog betalen voor zo'n
weekend krant hahaha

Allen een fijn weekend en blijf gezond :?

clive

15 jul 2023, 10:10

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Wat een leuke samenvattingen allemaal. Ik ben weer helemaal bij :D .

HVT, de familie van Donald Duck:
Woerd Duck: vader DD
Hortensia Duck: moeder DD
Dagobert Duck: oom DD
Doortje of Daysy Duck: tante DD
Driekus Duck: oom DD
Zwaantje en Trijntje Duck: tantes DD
Guus Geluk: neef DD
Diederik Geluk: neef DD
Dumbellla Duck: zus DD
Kwik, Kwek en Kwak: neefjes DD

Ik weet niet zeker wie op het plaatje staat, ik vermoed Woerd en Hortensia of zoals jij zegt Daysy Duck.
Ik vind Disney fantastisch en teken en schilder veel van Disney met een voorliefde voor Donald Duck en Winnie de beer. Denk er nu even aan dat ik ook een keer Katrien Duck heb geschilderd, dat is denk ik de vriendin van DD.

Liefs aan jullie allemaal en een dikke sterkteknuffel voor hen die er eentje nodig hebben.

Helena van Troje

15 jul 2023, 11:32

Dank je wel Clive. Nu ben ik weer helemaal mee.
Lang geleden dat ik nog strips las over de familie Duck.

Het gaat niet te best vandaag.
Maag-darmperikelen...
Meestal bij nieuwe aardappelen laat ik die goed in de kook komen.
Dan giet ik het kookwater af en vervang dat.
Ons moeder deed dat altijd om diarree te voorkomen.
Gisteren dacht ik dat die patatjes wel niet zo niet meer zo nieuw zouden zijn...
De gevolgen zijn navenant.

Zus komt deze namiddag het kinderbedje halen.
Dat heb ik dan met moeite van het zolder naar beneden gekregen.
Nu zou ik dat nog willen stofzuigen.
We zien wel of het gaat.
Matrasje was goed ingepakt, dat zal ze zelf moeten doen.
Beddengoed hoeft niet want kindjes moeten tegenwoordig in hun slaapzakje slapen.
Niet in lakens en dekens en/of dekbedjes.
Ik had nog wel een onderlakentje dat tegen een ongelukje kan.

Hou jullie goed!

Oma-C

15 jul 2023, 20:39

Afbeelding

Tot morgen :)