Transgender

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

11 jul 2023, 14:54

Wil. schreef:
10 jul 2023, 22:57
Eén advies: u nooit inhouden, zeker niet bij lesbiennes; álles geven :lol:
Dat kan u een bloedneus kosten.
Want als je aan een lesbienne, zonder te weten dat ze lesbisch is, ten dans vraagt, dan krijg je gegarandeerd het deksel op uw neus. :?
Ik heb het in de jaren 60, één keer meegemaakt.
Gelukkig heeft ze mij niet kunnen raken. :D

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

11 jul 2023, 23:00

Er altijd 1 zachte bij en en de andere is een dominante (tang) die elke situatie keurt.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

12 jul 2023, 11:43

Daar was helaas niets van te zien.
Het waren gewoon 2 mooie vrouwen die naast mij aan de toog zaten te kletsen.
Ik kon dus niet weten dat ze allebei lesbisch waren.
Ge ziet het niet altijd zo direct aan iedereen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 jul 2023, 20:42

Deze transmens (ik weet niet welk type trans dit is) legt in één langgerekt woord uit wat de 'gewone wereld' hem heeft aangedaan. Klank aanzetten, aub.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 jul 2023, 20:47

Die presentator zijn gezicht is echt geld waard. :lol: :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jul 2023, 19:52

Een kleine maand geleden schreef ik:

1. Of je een man of een vrouw bent, hangt af van:
a. Heb je XY of XX chromosomen? Mannen hebben XY, vrouwen XX.
b. heb je een mannelijk of vrouwelijk reproductief systeem? D.w.z. heb je zaadcellen en een penis of heb je eicellen en een baarmoeder?


[Er bestaan afwijkingen zoals mensen met het syndroom van Down. Zij zijn geen transmensen, maar gewoon personen met een afwijking in de chromosomen. Er bestaan nog tal van andere 'rare tussenvormen' maar bij deze mensen is er telkens iets misgegaan, net zoals bij de mensen met het syndroom van Down.]


Die 'rare tussenvormen' komen voor en soms weten we zelfs niet dat we afwijkende chromosomen hebben. Van de heel kleine minderheid van mensen die in dat geval zijn, herkent men de meesten onmiddellijk als man of als vrouw. Soms gaan daarmee andere afwijkingen zoals een groeistoornis samen.

In het schema hieronder zijn voornamelijk chromosoomcombinaties van 8 tot 11 zéér uitzonderlijk. Het Fracarosyndroom XXXXY komt maar 1 keer op 100.000 voor.


Afbeelding

Wat niet in het schema zit is het De la Chapelle syndroom waarbij een persoon XX chromosomen heeft, wat typisch is voor vrouwen en wat altijd samengaat met eicellen en een baarmoeder, maar waarbij in dit geval toch uitwendig alles op mannelijk wijst. Het is overduidelijk een zeer zeldzame afwijking.

Op basis van welk reproductief systeem deze mensen hebben, kunnen ze toch bestempeld worden als ofwel man, ofwel vrouw. We hebben dus geen 11 'soorten' maar nog altijd maar 2: man of vrouw.

Bovendien - en dit is essentieel in de hele discussie - zijn het niet deze mensen die aanspraak maken op 'transgenderschap' maar wel degenen die in de top-2 zitten: XX en XY. De gewone man met een mannelijk reproductief systeem en de gewone vrouw met een vrouwelijk reproductief systeem.

Ook als het reproductief systeem fouten vertoont (bv. een vrouw die geen eicellen aanmaakt), dan nog is het reproductief systeem "geordend om een zwangerschap te onderhouden" . Een man heeft een reproductief systeem dat "geordend is om een bevruchting te realiseren" zelfs al is er een probleem dat dit verhindert (heel hoge leeftijd bv of castratie).


Het hele idee dat er een waaier aan 'mens-mogelijkheden' bestaat tussen XY - een man - en XX - een vrouw is larie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 jul 2023, 09:42

Het Amerikaanse publiek heeft de vorige posting duidelijk nog niet gelezen. Hieronder een grafische voorstelling van de verdeeldheid van de meningen ingedeeld volgens (a-)religieuze overtuiging over de stelling: 'Er zijn twee geslachten: mannelijk en vrouwelijk' .

De antwoorden variëren van rood (overtuigd mee eens) tot blauw (sterk mee oneens):

Afbeelding

Is het niet onvoorstelbaar dat atheïsten, die zich het meest zouden moeten laten leiden door wetenschappelijke inzichten, het verst afdwalen van de feitelijkheid?

De bevraging is gebeurd in 2019 en 2020. Ondertussen is er veel veranderd, zowel in de VS als hier.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 jul 2023, 10:22

Eerst schrijven dat er tientallen variaties zijn van XY chromosonen en dan later afgeven op atheïsten.
Wel mooi grafiekje Wil, daar niet van.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 jul 2023, 14:07

E.T. schreef:
15 jul 2023, 10:22
Eerst schrijven dat er tientallen variaties zijn van XY chromosonen en dan later afgeven op atheïsten.
Wel mooi grafiekje Wil, daar niet van.
E.T. het spijt me knaap, maar je snapt er niks van. Goede raad: zoek een ander topic.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 jul 2023, 14:32

T is niet om dat JIJ er maar twee erkend dat een atheïst niet slimmer zou kunnen zijn. Van "eigendunk" gesproken!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 jul 2023, 15:13

Ik ben een atheïst. Wat nu?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 jul 2023, 20:16

Wil. schreef:
15 jul 2023, 15:13
Ik ben een atheïst.
Dat dacht ik al, reden te meer dat uw interpretatie van die kleurrijke grafiek me verbaasde.
Wat nu?
Tja, verder afdwalen van feitelijke wetenschappelijke inzichten dan maar ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 jul 2023, 20:29

8O Vanaf nu enkel nog 2 glazen water bij het eten en tussendoor max. één keer thee zonder suiker. OK?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 jul 2023, 00:01

En ga je dan weer in God geloven?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 jul 2023, 18:36

Als je een man bent, maar je zegt van jezelf dat je een vrouw bent, dan is dat tegenwoordig zo.

De volgende stap: je eet graag vlees, maar je zegt van jezelf dat je een veganist bent en ... dan is dat zo.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.