welkom iedereen in een knus hoekje nr 5

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

krakje

19 jul 2023, 20:12

woensdag dan is het buurtjes dag, koffie gaan drinken,
de laatste nieuwtjes vertellen en dan terug naar huis,
verder rusten en volgende week terug erin vliegen met werkjes,
geniet nog van die goede Belgische weertje fijne avond van krakje,

bekske je toertjes zijn redelijk je doet dan een paar km. per keer,
ik leg ook reserve aan, je mag gaan winkelen waar je wilt
het is overal wat duur, toch ga ik mijn groenten en fruit in een buurwinkel
weet dat het daar altijd vers is,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

20 jul 2023, 08:43

Afbeelding
de wandeling zit erop en nu nog mijn dagelijkse ontbijt havermout met fruit en versgeperste appelsiensap.ik pers iedere dag mijn appelsienen zelf enhet smaakt me nog altijd .Zo sta ik smorgens stevig op de benen .Ik gebruik fijne havermout heb nu eens volkoren havermout gekocht en dat ga ik nu eten .Een boterham krijg ik amper binnen juist als pistolet of sandwich .Ik zo gerust minstens twee keer per dag warm eten eten zelfs met die hitte .Ik maak wekelijks soep voor de hele week en dat kan me zo smaken met gewone kost aardappelen ,groenten en een klein stukje vlees .Iets speciaal hoef ik niet straks mosselen maken .Ik geniet enorm van mijn warm eten warm weer of niet het smaakt altijd .Koude schotel neen bedank ktijg geen salade ofzo binnen afijn ja zo heeft iedereen zijn goesting in eten groetje

Oma-C

20 jul 2023, 09:18

Afbeelding

Fijne donderdag Bekske en krakje :wink:
hier zwaar bewolkt met af en toe een zonnetje
Veel sterkte allebei :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

krakje

20 jul 2023, 20:11

vandaag weer eens gaan eten in parochie zaal, dit organiseert de gemeente,
eten is wel lekker, maar de soep is altijd heel dun, je kunt het gewoon drinken,
aardappelen, groenten en vlees oké, maar dessert was zwaar appelcake met rozijnen erbij,
maar het is gezellig daar, het is een keer per maand, hier voorlopig een regenboog in de lucht,
fijne avond van krakje,

bekske die havermout kookt u die eerst voor je het gebruikt,
wij maken havermout met melk samen gekookt en eten met bruine suiker ook lekker,

Afbeelding

Bekske

21 jul 2023, 08:58

Afbeelding
de wandeling is achter de rug nu vandaag als droog blijft nog twee keer telens 45 minuten ongeveer .Ze hebben een tuin maar eentje die wil liever buiten ondanks als ze hier kwam geen halsband ilde aan doen .Heb 9 weken geduld er mee gehad voordat ze de hals band vertrouwde .Nu na een dik jaar durf ze in de honden mand liggen die kende totaal niks daardoor dat ze ook angst heeft van de mensen .De andere die hier al jaren is heeft nog een grotere angst van de mensen .Die verstopt zich als er iemand binnen komt .De eerste jaren nam ik ze mee in de hondenbuggy omdat ze niet wildelopen na zes jaar stap ze nu van zelf wel maar blijft stokstijf staan als iemand te kort bij komt .NR 3 DIE IS ALLEMANS VRIEND SOMMIGE ZEGGEN JE MOET ER STRENGER MEE ZIJN ZE DWINGEN ENZ DAN BEREIK JE TOTAAL ER NIKS MEE.Want ze hebben hun eigen wil en als ze de rem op hun poten zetten dan krijg je ze niet vooruit trekken gaat dan ook amper .Afijn ja sommige denken dat ze het beter weten ik heb het beste resultaat behaald door hen hun zin te laten doen .Ze luisteren wel naar mij maar dat is ook met veel geduld gekomen groetje

Bekske

21 jul 2023, 09:29

krakje wat die havermout betreft dat is niet warm .Gewoon fijne havermout in een kommetje doen een portie dus en daar versgeperst appelsien sap met een banaan in stukken .Een nectarine in stukken kortom je van alles sooDat met rt fruit eronder mengen .Ik plet de banaan en nectariopde havermout .Soms doe ik met druiven kleine stukjes van mandarijnen kortom gebruik fruit dat je graag eet .Ik gebruik grof havermout warm te eten met melk en bruine suiker .Dus dat van de morgen is gewoon niet warm maar zo rechtstreeks op eten .dat met melk doe ik savonds regelmatig voordat ik ga slapen .Ik eet dagelijkswarme pudding voordatik ga slapen afijn een half uurtje daar voor .Ben zo groot gebracht voor slapen gaan pudding of havermout pap eten .Een gewoonte dat ik niet afgeleerd krijg .Ben zelf vannacht op gestaan om een beetje soep te eten en daarna goed geslapen

krakje

21 jul 2023, 21:03

een vriendin gaan bezoeken die in een service flat woont aan een home,
zelf kan ik er niet geraken maar mag meerijden met iemand is zowat 7km van bij mij,
ze word dit jaar 90 maar behelp zich nu met een rollade wegens een val,
ze woont er mooi, toch moest hier deze noen weer eens pittig regenen,
daarna zon, zo is deze Belgische dag weer goed geëindigd,
groetjes van krakje,

bekske bedank voor je uitleg, ik eet havermout graag warm
maar zal ook eens proberen zoals jij, moet eerst ze gaan halen,

Afbeelding

Bekske

22 jul 2023, 09:12

Afbeelding
nu deze voormiddag met buurman naar meubelwinkel voor matras en een 1 persoonszetel .Het is al 25 jaar geleden dat ik zo ver van mijn huis ga heen en weer iets meer dan 60 km .Ik ben superblij dat de buurman dat wil doen voor mij .Dus nu me klaarmaken en ik geniet al hopelijk genieten jullie ook van jullie dag groetje

Oma-C

22 jul 2023, 09:39

Afbeelding

Goeiemorgen alle Bekske :wink:
Geniet van je uitstapje en kies een goeie
matras en zetel...je zal het verschil wel voelen :)
Een fijn weekend, (met het Belgisch zomertje) :roll:

Bekske

23 jul 2023, 08:45

Afbeelding
ik heb een nieuwe matras en zetel en voetenbank bestelt gisteren donderdag normaal gezien levering ..Ik moet niks doen zij gaan de matras van bed nemen en mee nemen en de nieuwe erop .ook de zetel zullen ze op de plaats zetten waar hij moet stan en ze nemen deeenzit dat weg moet mee .Ze waren daar enorm vriendelijk en veel uitleg gekregen bij de matras .Ben superblij ermee de buurman moest lachen we zijn aan het kijken voor een zetel voor 1 persoons .En plots zie ik iets verder ene staan en zegt tegen de buurman dat is hem daar .Ja zegt hij maar ga er maar eerst in zitten en ik kon zonder moeite recht komen .Hij is er zelf even op ga zitten en zei ook amaai dat echt oke .En de prijs was oke niet te duur .Als je aan de winkel komt zo je het niet zeggen dat het een grote meubel winkel is alsook staater geen naam op wel iets maar niet dat verwijst naar de winkel.Het was enorm groot ging nogal diep in .en een grote keuze van matrassen en zetels gewoon naar ieders beurs zoals de buurman zei .Als we op de terug weg waren zei de buurman ik kom hier later ook matras enz kopen .Er staan daar zoveel zetels keuze genoeg en toch viel mijn oog op ene en dan viel de prijs enorm mee nog .Want er stonden er rond duurder .AFIJN JA HOPELIJK KOMEN ZE DONDERDAG ANDERS ZOUDEN ZE NAAR DE BUURMAN BELLEN ..De matras kon ik kiezen of ze zacht ,licht hard of hard of heel hard moest zijn .de prijsbleef het zelfde ja.Het was enorm goed voor mij gisteren geniet van jullie dag groetje

Oma-C

23 jul 2023, 09:59

Afbeelding

Een gezellige zondag allemaal
momenteel is het hier gedaan met regenen
maar er zal nog wel komen :?

Bekske gelukgewenst met de nieuwe spullen,
je zal het verschil wel voelen als je in je bed
ligt en op de zetel zit, hopelijk zijn ze echt goed
dat voel je pas als je 't gebruikt hé... :wink:

krakje

23 jul 2023, 20:11

hier op een hoeve was het BBQ, georganiseerd door de Landelijke Gilden en daar zijn we geweest,
altijd lekker vers, alle soorten groenten, pasta, rijst, aardappelen en sauzen,
5 soorten vlees, drank en vlees daar moest je iets voor betalen,
je kon groenten en aardappelen halen zo veel als je op kon eten,
wij waren wel om 12 uur daar, al ging het eerst om 13 uur open,
zo hadden we plaats, 1000 man kan daar zitten, onder de hangaars tenten en buiten onder parasols,
veel volk gezien ook van ver die speciaal kwamen eten, zo is onze dag goed geweest,
voormiddag regen, na de noen was het over, thuis gekomen en terug regen,
geniet nog van de regen door het vensterglas, groetjes van krakje,

bekske dan kun je weer goed slapen, zetel daar zal je veel van genieten,

Afbeelding

Bekske

24 jul 2023, 08:45

Afbeelding
de wandeling zit erop en nu een beetje huishoudwerk doen geniet om het even hoe want is snel voorbij de dag groetje

Oma-C

24 jul 2023, 10:00

Dag Bekske en krakje, hou het droog :wink:

krakje

24 jul 2023, 20:15

bekske een mens moet met iets bezig houden,
en huishoud werk kun je altijd doen,
je kan het niet laten liggen anders word het een troep,
Oma-C en bekske een fijne avond groetjes krakje,

Afbeelding