In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

22 jul 2023, 11:29

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C , veel beterschap voor de mama van jouw schoondochter. Normaal gezien gaat zo'n revalidatie vrij vlug, maar ja, ze is wel een beetje ouder. Hoop dat alles goed komt met haar.

Heb al een hele strijk achter de rug, die laat ik een nachtje luchten en pas dan gaat hij de dressing of de kleerkast in. Hij is altijd een ietsiepietsie klam van het strijken ervan. En als ik hem een nacht laat luchten is hij kurkdroog, wil geen vochtigheid in mijn dressing of in de kleerkast. Gelukkig hebben we een heel droog huis. Haat dat vochtigheid in huis :oops:
Moet nog een beetje wennen aan mijn nieuwe haardroger, ligt anders in mijn hand dan mijn kapotte. Maar hij is qua gewicht wel lichter dan de vorige en föhnt wel harder dan mijn stukke. Manlief kon hem niet meer maken. Hij was om en bij de 10 jaar oud. Heb 2 dingen bijgeleerd wat een föhn betreft, namelijk 1) draai het snoer nooit volledig rond de haardroger, ( deed ik bij de vorige dus wel ) en
2) na ELKE droogbeurt de filter vanachter op de föhn schoonmaken en ook dat heb ik nooit gedaan. Dus heb ik bij de vorige nog lang gedaan. Ik maakte de filter wel eens schoon, maar niet na elk gebruik.
En zo leer je van alles bij.

Gisteren , buiten de strijk, alles gedaan gekregen wat op mijn lijstje stond. Alles is terug netjes. Wat ik volgende week per se moet doen zijn mijn vensters. Zeer zeker die vensters die achter een vliegenraam staan, zijn echt wel aan een poetsbeurt toe tot mijn grote schaamte. Maar zoals gezegd ga dat nu niet in het weekend doen, maar volgende week als het weer het een beetje toelaat.

De 2 benedenverdiepingen zijn vandaag ook al mooi opgeruimd en gestofzuigd, manlief ging zich nu pas een douche nemen en dan kan ik als hij gedaan heeft, ook de badkamer opruimen , afvegen en stofzuigen. Namiddag dan de boodschappen gaan doen.

Matice is een powernapke aan het doen, hij ligt met zijn achterpoten omhoog en gespreid, één voorpoot onder zich en zijn 2° voorpoot over zijn hoofd :D . Een favoriete slaaphouding van hem, maar een heel grappige.

Bekske , geniet van jouw uitstap en ik hoop dat jij jouw zin vindt. :) .

Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor elkeen.

Helena van Troje

22 jul 2023, 12:13

Goede middag,

Zo heb ik ook alweer iets bijgeleerd over die filter van de haardroger.
Heb al even een nieuwe in huis maar nog altijd niet ingewijd.
Mijne weegt zwaarder dan de vorige die minstens twintig jaar dienst gedaan heeft.
Volgens schoonzoon had ik hem eerst aan hem moeten laten zien.
Waarschijnlijk kon hij nog gemaakt worden.
Van dat snoer wist ik al van schoonzoon.
Je moet dat in achtvorm doen naar het schijnt.
Inderdaad het snoer krult dan niet op.

Er hangt heel vermetel van mij in verband met de voorspellingen een wasje op.
Nieuwe dekbedovertrekken.
Die roken zo muf als ik ze opendeed.
Wou onze liever gewassen voor ik ze gebruikte.
Online bested.
Waren goedkoop in solden.
Toch niet de kwaliteit die ik gewend ben van mijn vaste winkel.

Wasmachine roept.

Fijne dag nog allen.

anjelierken

22 jul 2023, 19:07

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C: veel beterschap voor moeder van schoondochter.

Sinds geruime tijd vonden we hier op de vloer kleine rubberen stukjes . Manlief zei steeds dat het van mijn schoenen kwam , wat ik niet geloofde. Nu deze morgend, per toeval, zag manlief dat het van de wieltjes van de stofzuiger was. Die stofzuiger heb ik zeker al 20 jaar, en die wieltjes , als je er naar kijkt, zijn verduurd door ouderdom. Dus mysterie opgelost :D .

Vanavond als avondmaal witloof in de oven met hesp en kaassaus. Heb gemaakt voor 2 dagen, dus morgen enkel opwarmen.

Deze morgend om 8u30 telefoon. Sé, daar kan ik echt van schrikken, ik denk dan steeds dat er iets gebeurt is .Buurvrouw die belde of ik nog eitjes had. Ja, natuurlijk, dus eitjes gaan dragen.
Ik meen me te herinneren vroeger toen ik kind was , er een soort telefoonetiquette bestond. Nooit voor 9 u s' morgens en niet na 19 u s' avonds. Tenzij het om iets dringends ging, natuurlijk.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

22 jul 2023, 20:20

Afbeelding

Anjelierken, respect voor anderen bestaat niet meer :oops:
dag en nacht doen ze waar ze zin in hebben
zowel jong als oud :roll: :oops:

Helena, de was droog gewaaid? wij hebben geen regen
gezien tot nu toe....ik heb deze week geen was :?
geen volle machine en ik laat geen halve draaien
't zal voor volgende week zijn...ik zie wel :)

Fijne avond allemaal en slaapwel straks
tot morgen....(als het lukt om binnen te geraken!!) :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

23 jul 2023, 08:42

Afbeelding
ik heb een nieuwe matras en zetel en voetenbank bestelt gisteren donderdag normaal gezien levering ..Ik moet niks doen zij gaan de matras van bed nemen en mee nemen en de nieuwe erop .ook de zetel zullen ze op de plaats zetten waar hij moet stan en ze nemen deeenzit dat weg moet mee .Ze waren daar enorm vriendelijk en veel uitleg gekregen bij de matras .Ben superblij ermee de buurman moest lachen we zijn aan het kijken voor een zetel voor 1 persoons .En plots zie ik iets verder ene staan en zegt tegen de buurman dat is hem daar .Ja zegt hij maar ga er maar eerst in zitten en ik kon zonder moeite recht komen .Hij is er zelf even op ga zitten en zei ook amaai dat echt oke .En de prijs was oke niet te duur .Als je aan de winkel komt zo je het niet zeggen dat het een grote meubel winkel is alsook staater geen naam op wel iets maar niet dat verwijst naar de winkel.Het was enorm groot ging nogal diep in .en een grote keuze van matrassen en zetels gewoon naar ieders beurs zoals de buurman zei .Als we op de terug weg waren zei de buurman ik kom hier later ook matras enz kopen .Er staan daar zoveel zetels keuze genoeg en toch viel mijn oog op ene en dan viel de prijs enorm mee nog .Want er stonden er rond duurder .AFIJN JA HOPELIJK KOMEN ZE DONDERDAG ANDERS ZOUDEN ZE NAAR DE BUURMAN BELLEN ..De matras kon ik kiezen of ze zacht ,licht hard of hard of heel hard moest zijn .de prijsbleef het zelfde ja.Het was enorm goed voor mij gisteren geniet van jullie dag groetje

Muddy Maddy

23 jul 2023, 09:04

Goede morgen seizoentjes,

Oma C: Veel beterschap aan de moeder van je schoondochter. hopelijk lukt het goed met de revalidatie.
Anjelier: dat klopt. vroeger was er inderdaad telefoon ettiquette. niet voor 9 en niet na 19 u uitzondering was de dokter. die mocht maar om 8 u 30 gebeld worden. om 8 uur had je namelijk zijn vrouw aan de lijn en die had ochtendhumeur. later kwam het antwoordapparaat uit en dan moest je als je een huisbezoek wilde aanvragen tegen die machine spreken. mijn moeder had daar een hekel aan. net als die keuzemenu's: druk op 1 voor dit.... druk op 2 voor dat ....enz. en ja: rolwieltjes van een stofzuiger kunnen ook versterven zeggen wij hier. vooral als ze gemaakt zijn uit rubber.
Clive: bedankt voor de tip van de haar droger, voorlopig heb ik er geen meer. dat van die draad in een 8 wist ik al van mijn vader die welliswaar in de bouw zat maar hun apparaten dat ze op de werf moesten gebruiken moesten ook goed blijven. dus alle draden in een 8. het zou makkelijker zijn moesten ze op haardrogers en ander matriaal spiraaldraad ( gelijk een oud telefoontoetsel) zouden gebruiken. dat ga je niet zoals de telefoon vroeger in knopen krijgen. ik heb vroeger veel die draad moeten juist doen want de tante was ze telefoneerde of telefoon kreeg fiedelede daarmee en lag die nooit meer een mooie spiraal. en dat kon ik niet hebben. dus moest dat van mijzelf ontward worden. Toen ik in de cinema werkte idem met de telefoons daar. wij moesten ook vaak aan de mensen vertellen wat er speelde. en dat was meestal rond 11 uur dat die belden. dan zaten we in de cabine waar de spoelen werden op de projecteors gezet. daar moest alles met een heel vochtige doek eens afgeveegd worden en ook aan de montage tafel als de film was vastgedraaid met een veger en een blik. ook de reclames voor de film werden daar gemonteerd. elke vrijdag.
Wij hebben gisteren de bbq worsten in de pan moeten bakken. het was de hele namiddag droog gebleven en als ventje er wou aan beginnen: regende het. en Lilly naar binnen onder heel veel protest. ze was nat maar het bleef op d'r pels parelen. Gisteren lag ze weer in die bloemaarde en heb ik er een foto van. zal eens vragen aan ventje of hij die hier kan plaatsen. ik moet ook nog uitvogelen hoe ik mijn foto's van de gsm overzet naar de pc.
gisteren waren er brugse metten. toen ik naar beneden kwam was de tweede helft bezig. heb dan een zoek & vind spelletje gedaan. een van die 10 die ik voor 10 euro gekocht heb. voorlopig heb ik er 3 gedownload. kan ik nog eens afwisselen. met oortjes in wat dat commentaar.... maar de tv stond redelijk luid dus hoorde ik ze nog. :roll:
vandaag een hespengebraadje. ga die volsteken met lookteentjes en licht kruiden met satè-kruiden en italiaanse kruiden. die laatste zitten in zo'n molentje. ik vraag me af of je zo'n stuk gebraad op een spit zou kunnen steken? misschien wordt die dan niet zo droog.
ventje had kranten gevonden in het winkeltje en nu de bakker weer open is een tijgerbroodje meegebracht. zij zeggen daar een panterbroodje tegen. je hebt daar ook pistolets van. en ventje moest 's morgen naar de beenhouwer gaan in verband met de verlofdagen. hij ging daar staan om 14 u voor een gesloten deur. normaal haalt hij pas dan ons avondvlees. ik heb het liever al 's midddags in mijn frigo liggen.
Er zat een duif op ons tuinkotje en Gimly lag er naar te loeren. het is al aan het miezeren dus Lilly is niet buiten te zien of ze moet tussen de bloempotten zitten. ze is wel al naar binnen gekomen en heeft korrels gegeten.Gimly was gisteren qua eten weer onverzadigbaar. vlees, vlees en nog eens vlees. ja maar zo niet hè. die ligt dan gegaranteerd de volgende dag over zijn gat. indigestie. ik had het weer verkorven bij hem omdat ik weigerde. en hij weet wel waarom ik weiger. die had gisteren een enorme stinkiepoo gedaan dat zelfs Lilly die normaal zijn kattebakdame is, er niet aankwam om te bedekken. we hebben de luchtverfrisser voor kattenbakken moeten gebruiken eer ventje het bedekte. uit zo'n klein beestje zo'n stank! en hij bedekt niets hè, alleen zijn pipi. en dat al toen hij kitten was. Vinny bedekte het wel maar die was ook een graver naar china net als Lilly en strooide ook kattenzand rond. Lilly zit zeker 5 minuten dat zand goed te leggen eer ze haar behoefte doet. en daarna ook 5 min eer het bedekt is naar haar goesting. als de bak wordt uitgekuist staan ze er allebei naast om te zien of ventje het wel goed doet. en daarna kruipt er een erin. meestal Gimly. Boven staat er ook een bak maar die wordt 's nachts gebruikt ofwel door Lilly of door Gimly. dan is Lilly klaarwakker om de bak te bedekken. er staat boven ook een verfrisser. en extra talk.
Bekske, ik hoop dat je je goesting hebt kunnen vinden zowel als matras en relaxzetel. lief van je buurman dat hij mee ging.
hier moet je dat niet vragen. je kan dan beter een taxi bellen. :? toen onze transgender Joyce hier kwam wonen was er een begin van helpende buren maar ook dat is in het water gevallen nu. :? op de Gentse feesten is een jongeman in drag in elkaar geslagen. er stonden geen namen in dus het zijn vast en zeker gekleurde 'verwarde' mannen. extremisten van de andere goddienst die zij vereeren en die ze ons opdringen. wij moeten ook geen kerk zetten in hun landen. synagoges daar hebben de meeste mensen geen probleem mee. er was onlangs een tv serie over die mensen en die moeten ongelofelijk veel regeltjes volgen. zoals koosjer wijn. ik wist niet eens dat dat bestond. 8O
moeder zat gisteren om 9 uur nog bij de buren. eerst de kat en dan riep Arne haar voor de kleine. gelukkig dat ik de telefoon lang laat rinkelen. ik dacht dat ze nog in bed lag. het was deze keer een langer gesprek. want ze had heel veel te vertellen natuurlijk. over Praline ( de kat) en die klein van de andere buren. die heeft nu een camera laten installeren via een beveiligsfirma. de camera hangt tussen de 2 dakgoten. Mia en Roland hebben al lang een voor hun winkel met dure Brommers en motoren.
Fijne dag verder seizoentjes, mensjes en diertjes
Cats Rule!

Oma-C

23 jul 2023, 09:52

Afbeelding

Een gezellige zondag allemaal
momenteel is het hier gedaan met regenen
maar er zal nog wel wat nat komen
De renners zullen de laatste rit in Parijs
op natte (gladde) kasseitjes moeten rijden
op de Champs Élysée, (weer valpartijen?)
en schuivers :roll:

Allen een gezellige dag, maak er het beste van
en dank voor de beterschapswensen voor de
mama van schoondochter, alles zo goed mogelijk daar
Ze was gisteren al aan tafel om te eten :wink:

Oma-C

23 jul 2023, 10:49

Ja da zijn straffe mannen :lol: :wink:

In een Antwerps volkscafé komt een Nederlander binnen
en zet zich tussen de stamgasten !

“Nou,” zegt ie, “ik hep fernome dat Vlamingen de strafste drinkers zijn !

Nou ik wil met elk van jullie wedden voor € 500 dat geen een het kan
om 10 van die Duvels na elkaar te drinken !”

Geen ene reageert, behalve een grote getatoeëerde dokwerker
die het café verlaat !

Na een half uur komt hij terug binnen en vraagt aan Jopie :
“Zeg moat, die weddenschap, telt die nog ?”

“Nou ja hoor, tuurlijk wel !”
De Antwerpse reus zegt tegen de cafébaas : “Swa, 10 Duvels !”

Die worden neergezet en de Antwerpenaar drinkt die
zonder enige moeite een voor een ad fundum uit !

Jopie weet niet wat hem overkomt maar betaalt zijn 500 euro’s !

“Nou wil ik U toch nog wat vragen,” zegt hij dan,
“waarom bent U feitelijk eerst een half uur weggegaan ???”

“A joa,” zegt de dokwerker, “k’zzn ekkik eerst in ’t café hierneffe
goan probère ofda ‘k da wel kon, he ….”

clive

23 jul 2023, 11:04

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Twee me to you beertjes met een paraplu vond ik wel een passend plaatje vandaag.

Bekske, fijn dat je je keuze gevonden hebt, dat ze behulpzaam waren en dat je een lieve buurman hebt. Dat verdien jij wel.

Vandaag had ik voor een keertje geen alarm gezet en ik heb tot 08:00H geslapen.
Weet niet zo goed wat ik ga doen vandaag, buiten het licht HH. Ik ben bezig in een wel zeer spannend boek, eentje van Tony Coppers, nochthans een vlaamse schrijver terwijl ik zulke schrijvers niet zo graag lees, maar dit is de uitzondering op de regel, een echte pageturner. Of ik ga namiddag tekenen en schilderen met waterverf. Denk dat ik het laatste ga doen en mijn boek deze avond uitlezen.

Gisteren spaghettisaus gemaakt, deze een nachtje laten trekken en deze ochtend buiten 1 kommetje voor vanavond, de rest ingevroren. Had 5 bakjes, goed voor 5 weken. Meestal eten we dat op zaterdag, maar ik heb maar 1 grote pastapot en die zat dus vol met saus terwijl ik die nodig heb om de pasta in te koken. Koop me er geen bij, want doe dat haast nooit saus maken op een zaterdag.

Zo, ga de vaatwasser uitladen, de rest van het licht HH is reeds gedaan. Het is heerlijk koel in huis. Daar hou ik van. Ik had het licht HH in pyjama gedaan, ( een shortje en shirt), maar nu moet ik dus nog een douche of een badje nemen en dan de badkamer opruimen, afvegen en even stofzuigen. En dan maak ik de tafel klaar om te tekenen en te schilderen.

Ik wens iedereen een fijne zondag, liefs en een dikke knuffel voor elkeen die hem nodig heeft.

clive

23 jul 2023, 11:07

Oma-C, :lol: :lol: :lol:

Muddy Maddy

23 jul 2023, 11:20

Oma C: das pas een goeie! :D :D :D die ga ik aan ventje vertellen. :lol:
Cats Rule!

Helena van Troje

23 jul 2023, 12:19

Ben bezig in De Magiër van Tony Coppers.
Die lees ik best graag.
Christian de Coninck ook.
Stan Lauryssens niet.
Jo Claes is ook goed.
Ik vroeg me vroeger altijd af waarom H. zo graag crimi's las.
Nu lees ik zelf heel veel van die romans.
Liefst van Scandinavische schrijvers.
Zoals ik heel graag schilderijen zie van de Scandinavische school begin 20ste eeuw.

Allez nog maar eens onze strijkkamer gaan bezoeken...
Niet veel goesting maar het moet.
Ik wil die stoel leeg.

Van 10/7 tot 31/7 niets van hulp of poets en poets komt pas terug 21/8...
Hulp slaat ook nog een keertje over in augustus.

Hou jullie vast aan de takken van de bomen want het waait best stevig.
Prettige zondag nog.

anjelierken

23 jul 2023, 14:44

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C: grappig :D .

Bekske: tof dat je alles gevonden hebt in die winkel. En inderdaad, soms zie je ineens iets wat echt je gedacht is. Ik heb dat soms ook , ik zie iets en ja, dat is het . Zowel bij meubelen als bij kleding, schoenen.

Hier een luie zondag, manlief kijkt naar het wielrennen voor vrouwen. We vallen precies van de ene koers in de andere :D .
Denk dat ik me in de veranda ga zetten met mijn boek. Het is er aangenaam warm.

Deze middag tijdens het middagjournaal schrokken wij toch van de dood van Martine Tanghe. Die heeft niet lang kunnen genieten van haar pensioen. Ja, de grote K maakt nog vele slachtoffers.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

24 jul 2023, 08:39

Goede morgen seizoentjes,

De zon is aan het opkomen aan de spuikom alias de pit maar welke dag we gaan hebben hier is nog een raadsel. om maar niet te spreken van die stevige wind en af en toe een stevige bui.
wat schrijvers in ons land betreft ik las zeer graag Luc Deflo. die is er helaas ook niet meer. ik heb hem eens een mailtje gestuurd dat ik zo genoten had van een van zijn stand alone boeken dat hij me terugmailde. ( ik geloof dat het boek infinata was maar weet het niet zeker) ook zijn boeken over een inspecteur waarvan de naam me nu ook ontgaat en waar veel straten in de thuistad van Helena in vernoemd zijn maar ik heb ze niet allemaal. ik heb maar 2 van de 4 die na zijn dood zijn uitgegeven. en nog een paar boeken tussenin ontbreken ook.
ja, Anjelier: Martine Tanghe is er ook niet meer. anekdote: toen het gewoon tv toestel (met zo'n bak) die wij hadden, en speciaal hadden moeten kopen om tv te ontvangen in engeland, de geest gaf, kochten we dus een plasmatv. niet te klein en niet te groot. de eerste keer dat we zo'n groot beeld hadden en het nieuws stond op. en na 7 jaar zie ik dus Martine op tv en ik flap eruit: Martine! gij hebt rimpels gekregen! en ventje schoot in de lach. ja want vergeleken met zo'n bakbeest van een tv is een plasma dunner en je hebt scherper beeld. prima om films te bekijken dus. en omdat ik dat nu niet gewoon was, dat alles groot leek, flapte ik dat eruit. en nu kijken we zelden nog naar het nieuws. ventje zegt dat hij niets meer wil zien. hij zei ook: je doet de online krant open en het is een en al ellende. en wie nu naar het nieuws kijkt de dag van vandaag wordt depri. dus geen nieuws meer. we moeten als we naar iets kijken dan niet stoppen als het 13 u is. we hebben gisteren gekeken hoe ver non stop dokters staat met hun all saints want toen wij overstapten zijn we vanaf seizoen 7 alles kwijt. en er zijn 12 seizoenen dus aangezien ze nog maar op seizoen 2 zitten in (herh) moeten we dus nog een beetje wachten om daarmee te beginnen bingen de zondag. ( er waren 20 afleveringen zondag) een normale serie heeft 22 afleveringen maar deze australische ziekenhuisreeks heeft er een pak meer per seizoen. ventje is nu naar Bones aan het kijken als ik ben gaan slapen. Lilly was gisterenavond een beetje zotjes. ze was eerst 's morgens naar binnen gekomen en het was aan het regenen dus protest en klagen. ze is dan 's avonds op mijn plaats weer gaan liggen. en daarna op mijn voeten. echt aan te raden zo'n voetverwarmertje van 4 kilo. en ze zal niet rap dik-dik worden omdat ze zoveel energie heeft dat ze het eraf loopt en crost. soms zit ze achter Gimly of hij achter haar en zo heeft Gimly ook zijn oefeningen gehad. want gisteren was hij weer ferm aan het zeuren om eten. hespengebraadje zoals ik het wou, is gelukt en was zelfs mals en niet droog. en de ansjovisjes met verse lookteentjes en knoflookolie en een beetje chili waren na een week goed geinfuseerd. we gaan het in het vervolg nog zo doen. de gewone in olie en de olie weggieten en dan echte knoflook en knoflookolie erbij en een week laten staan.
want verleden week merkte ik op aan ventje dat er wel heel weinig look in zat. hij is gaan kijken naar het dekseltje en ja hoor weer miskeken. das het nadeel van te rap te willen winkelen. als we in engeland geen goesting hadden om boodschappen te doen lieten we die leveren aan 5 pond vervoerskosten. toen kwamen we hier en van e-commerce weinig sprake. :? het is nu wel al een beetje verbeterd. maar er is nog veel werk aan zegt ventje. de leveringskosten zouden lager moeten vooral bij grote ketens. we hebben een tijdje ze naar huis laten komen van de carref. maar die leverden via post nl en je moest soms tot elf uur 's avonds opblijven. dat vond ventje die toen nog werkte veel te laat. je hebt ook niets van volg je bestelling wat normaal handig is. als ze het niet aan je voordeur zetten. :? en dan? pakje is zogezegd afgeleverd en je kan geen klacht indienen als er een met je pakje vandoor gaat. en zeker als het andere koeriers zijn. ventje krijgt nu deze week een van DHL. of was het die andere? een dvd is makkelijker. dat kan in de brievenbus en pakjes uit china ook. volgende maand is de doberman gang aan de beurt en wil ik zo'n hoedje met voile voor je gezicht. is normaal een trouw assecoire maar je kan er waarschijnlijk ook een in het zwart krijgen voor een deftige begrafenis. zo een van 11 uur, met baldakijn en een loper in het zwart. de kistwagen was wel grijs. hier hebben ze waarschijnlijk geen zwarte. ventje was verleden woensdag in het ziekenhuis bij zijn moeder toen de verpleging aan de generaal kwam vragen of hij hare man was. neen, zei hij. Ik ben haar vriend. wat nu wel mogelijk is aangezien schoonvader overleden is. en nu woensdag moet hij weer gaan. en het gaat op en af. er moet altijd iemand komen om haar eten te geven vooral 's middags en 's avonds en ze steken haar al om 18 u in haar bed. ventje gaat er nu maar rond 16 u naartoe. om 16 u 30 krijgt ze haar eten al. terwijl dat normaal later is. soms wil ze eten, soms niet.
Oma C: dat is vlug! een nieuwe heup en 's anderdaags al aan tafel. dat is heel goed! bij de tante heeft het een maand geduurd eer ze aan tafel moest. van schoonmoeder was die ook gelukt maar ze reageerde dus erg slecht op die narcose. pas dan viel hun eurocent dat ze testen moesten doen en de uitslag was alzheimer. en het is vanaf dan ( september vorig jaar) bergaf gegaan met N. eerst langzaam maar dan steeds sneller. ze zit nu in het laatste stadium. en nu is het afwachten. ze moet drinken voor haar nieren. als die het begeven dan is het eind rap in zicht. ventje wil niet dat het zoontje op die begrafenis komt. hij heeft nog geen klop voor haar gedaan terwijl ze hem opgevoed heeft. ten nadele van ventje natuurlijk. aneckdote: toen hij over rivieren moest leren kon hij de Rijn maar niet onthouden dus ze zeiden dat het rein dus schoon was. zijn antwoord? Den Proper? :roll: ja, hij is een halve waal. zijn echte moeder was een Ieperse. en zij woonden dus net over de grens met Ieper. ze is "omgekomen" in een verkeersongeval toen zoontje 4 was. mijn schoonvader had vermoeden over dat "ongeval". heeft hij me verteld toen we in de pub zaten toen hij op bezoek was voor 3 dagen. en die wisten al als ze ons zagen wat ze moesten Tappen. er stonden altijd 3 pints met stella op de toog. het bier ginder heeft een lager alcohol percentage dan wij gewoon zijn. en op de ferry zag je dan britten die Duvel dronken met een rietje! natuurlijk waren die halverwege de overtocht al goed za(ch)t wij konden een brit onder tafel drinken. niet dat we het ooit geprobeerd hebben natuurlijk. onze vriend Chris kreeg eens een echte pint en zei amai die was straf. dat was op de bbq toen zijn chinese "draak" naar singapore was. hij had zoveel eten gekregen dat hij voor 2 dagen vol zat. en zij natuurlijk kwaad op ons omdat ze zoveel boterhammen gesmeerd had en in de diepvries gestoken. een britse bbq kon je na 2 keer al voorspellen. een kippenboutje, een hamburger en een worst. heel anders dan hier natuurlijk. op de kerkbbq moest ik groenten klaarmaken. en mijn tomaten met ui in olie en azijn waren het vlugst weg. en hoe meer ik er maakte hoe rapper die weg waren. Sue viste altijd naast het net. ik heb dan eens een portie alleen voor haar gemaakt want zij zorgde voor ons Mies als wij naar huis waren voor 5 dagen.
het is tijd om er aan te beginnen.
Fijne dag verder seizoentjes en diertjes
Cats Rule!

Bekske

24 jul 2023, 08:45

Afbeelding
de wandeling zit erop en nu een beetje huishoudwerk doen geniet om het even hoe want is snel voorbij de dag groetje