In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeie avond allemaal,
hier heeft het
ook veel geregend vandaag, ik was
voor de middag als het nog droog was
naar de winkel gegaan en tot ik buiten
wou gaan was er een echte plensbui
Ik heb dan maar binnen wat gewacht tot
het ergste voorbij was, ik had wel een plu mee
het bleef regenen maar wat minder
en ik ben er dan toch doorgegaan
Ik had beleg nodig voor m'n bezoek morgen
Nu is het efkes over.....
Slaapwel allemaal en tot morgen
ook veel geregend vandaag, ik was
voor de middag als het nog droog was
naar de winkel gegaan en tot ik buiten
wou gaan was er een echte plensbui
Ik heb dan maar binnen wat gewacht tot
het ergste voorbij was, ik had wel een plu mee
het bleef regenen maar wat minder
en ik ben er dan toch doorgegaan
Ik had beleg nodig voor m'n bezoek morgen
Nu is het efkes over.....
Slaapwel allemaal en tot morgen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Deze namiddag droog over en weer geraakt naar de gezellige samenkomst met de Latinisten.
Hebben genoten van het gezelschap en het dessertje en de heerlijke latte machiatta of hoe schrijf je dat alweer?
Deze voormiddag een beetje gestreken en al in d kast gelegd wat opgeplooid was.
Zoals bij Clive blijft bij mij ook alles een dagje liggen wat gestreken is vooraleer ik het in de kast leg of hang.
Met gevolg dat we zoiets voorhebben als op de foto...
Vanavond maar een klein boterhammetje gegeten.

Hebben genoten van het gezelschap en het dessertje en de heerlijke latte machiatta of hoe schrijf je dat alweer?
Deze voormiddag een beetje gestreken en al in d kast gelegd wat opgeplooid was.
Zoals bij Clive blijft bij mij ook alles een dagje liggen wat gestreken is vooraleer ik het in de kast leg of hang.
Met gevolg dat we zoiets voorhebben als op de foto...
Vanavond maar een klein boterhammetje gegeten.

-

Goeie morgen allemaal,
ja die regen we kunnen het niet tegenhouden
ook niet als we erover zagen
Gewoon nemen wat komt en binnen je bezigheid
zoeken... meer kunnen we niet doen
Maak er het beste van ... dat moeten we zelf doen
Groetjes allen en tot later.....
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
schoonmoeder gaat vandaag terug naar het 'hallenhuis.' ze is al ruim 2 weken lucide en eet weer. ik zei tegen ventjes zus dat ik bevreesd was dat eenmaal terug ze weer in haar kuren zal hervallen. neen, ik hoefde me daar geen zorgen over te maken, alles ging wel op zijn plooi vallen. we zullen zien. als zij ginder haar pillen niet onder haar eten mengen dan hervalt ze. kunnen ze er ginder geen weg mee en hup terug naar spoed en de kliniek ginder.
dat groot pak waarover buurvrouw v schreef niet gezien. wel mede door toendoen van 't zoontje van de schoenmaker die agent is, die persoon verwittigd van die auto die hier nog steeds stond. er was hier al iemand aan de deur komen vragen en overbuurvrouw had ook al gereclameerd omdat die manouvres moest uithalen om in of uit haar garage te geraken. heeft hij zijn collega's gebeld om die info? want even later toen ventje van de beenhouwer kwam, was die weg en hadden ze een groot pak ergens gaan leveren. was er iemand thuis bij buurvrouw v? heeft 14 het binnengenomen? geen idee. ze hebben in ieder geval niets laten weten. vind ik niet leuk.
mijn pakje is ook nog onderweg. gisteren een mail gehad maar nog geen juiste leverdatum. ik wacht dus nog even en dan contacteer ik die firma zelf. vandaag komt de diepvries. en die komt altijd op het laatste stekje. staat er tussen 11 & 12 uur? hij komt hier om 13 u toe. ja, je kan niet incalculeren of de mensen veel gaan nodig hebben of niet.
ik heb gisteren zelf de nektens gelegd want ventje was er niet. en dat is gelukt. 10 min op zoemen. zoals de tens die ik bij de apotheker kocht. eerst ingespoten met de geleidingsspray dan wat laten indringen en dan op mijn nek en zelf de intensiteit gekozen. een hoeraatje voor mezelf. mijn nek voelde al wat meer ontspannen aan. nu nog die rugplakkers proberen en dan kan ik er misschien mee lopen over de markt. want nu gaat het niet. ben ik halverwege het plein beginnen mijn benen te trillen. ik heb het al gemeld aan de dokter maar er is nog geen actie ondernomen. schoonbroer weet er ook van. maar die kan niet veel meer doen dan duwen en wrijven om die drukpunten los te maken.
ventje is boodschappen gaan doen. we zijn immers donderdag. vanmorgen liep de wekker van de vuilnisbak af maar eer we goed en wel wakker waren was het weer later. en morgen de hele zooi buiten zetten. Lilly lag op mijn voeteind. ik heb ze een aai gegeven maar dat leek ze niet te waarderen. ja, juffrouw, dit doe je ook 's nachts met ons. het is nu eens aan ons. ze was er niet welgezind mee. heeft ook last van haar ochtendhumeur. ik heb 3 maal moeten zeggen dat ze moest gaan eten. want anders eet Gimly dubbel. Gisteren heeft ze een lange tijd weer in haar hangmandje geslapen. ik hoop dat ze eindelijk door heeft dat het hele dagen slecht weer is. en veel wind. mochten ze vrijdag mijn pakje leveren dan zal ventje om bloemen moeten gaan. ik zal wel thuis blijven.
gisteren was hij om 18 uur thuis en ik zat naar een opgenomen serie te kijken met Lucy Lawles, de vroegere Xena. anders kijken we naar 22.11.63 lang geleden dus weer nieuwe dingen te ontdekken tijdens het kijken.
Straks hier weer vegen. ze verliezen haar aan de lopende band. en als ze dan nog eens alle twee uit hun bol gaan, stuift het alle kanten op.
boven moet er eerst geswifferd worden en dan gemopt. dan is het daar ook weer netjes. je moet toch iets doen met dat weer? ik heb geen afwas want we hadden 's middags cordon blue gegeten en waren aan het eten als schoonzus belde. want als ventje zo laat thuis komt heeft hij geen zin meer in eten. juist wat om te knabbelen. dus Lilly rook kaasjes en daar stond ze. ze is immers verzot op kaas.
Helena: wat een leuke foto van Poes. ze ligt daar duidelijk op haar gemak.
Oma C: is het bezoek meegevallen gisteren? of was dat de dag ervoor?
Clive: aangezien je geen epistels meer leest: het gaat hier op en af vooral met het weer. ik hoop echt dat midden augustus de zon erdoor komt gelijk Kamieltje voorspeld heeft. ( artikel in de online krant) dan ga ik me eindelijk beter voelen. kan Lilly weer heelder dagen in d etuin doorbrengen.
Ik moet nog een foto van mijn plumbago nemen. die staat nu volledig in bloei. en dan te denken dat we dachten dat die vervrozen was met die hevige nachtvorst 2 jaar geleden. nu gaan er weer isimodozen onder. ventje gaat nog van die parasoltegels kopen. waren niet in de solden. hij heeft er maar 2 nodig. want ons tuinkot staat in de weg. ik denk dat we pas volgende week naar het winkelcentrum kunnen gaan. met het wachten op al die pakjes
ventje heeft de voorraad wasmiddel/wasverzachter aangevuld. zo vallen we nooit zonder. hij heeft ook vanis* kleur mee want die grote pot is bijna leeg.
ventje is nu naar de drankencentrale. bij prik & tik waren mijn sapjes tijdelijk niet leverbaar. want de dranken centrale koopt die ook van ginder. en ze zelf bestellen is een pak goedkoper maar je moet 3 werkdagen geduld hebben. nu gaan googlen voor een steelstofzuiger want ik zie niet in wanneer ventje naar die filter gaat kijken. hij komt nu al tijd te kort zegt hij.
Ik ga een kopje koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes
schoonmoeder gaat vandaag terug naar het 'hallenhuis.' ze is al ruim 2 weken lucide en eet weer. ik zei tegen ventjes zus dat ik bevreesd was dat eenmaal terug ze weer in haar kuren zal hervallen. neen, ik hoefde me daar geen zorgen over te maken, alles ging wel op zijn plooi vallen. we zullen zien. als zij ginder haar pillen niet onder haar eten mengen dan hervalt ze. kunnen ze er ginder geen weg mee en hup terug naar spoed en de kliniek ginder.
dat groot pak waarover buurvrouw v schreef niet gezien. wel mede door toendoen van 't zoontje van de schoenmaker die agent is, die persoon verwittigd van die auto die hier nog steeds stond. er was hier al iemand aan de deur komen vragen en overbuurvrouw had ook al gereclameerd omdat die manouvres moest uithalen om in of uit haar garage te geraken. heeft hij zijn collega's gebeld om die info? want even later toen ventje van de beenhouwer kwam, was die weg en hadden ze een groot pak ergens gaan leveren. was er iemand thuis bij buurvrouw v? heeft 14 het binnengenomen? geen idee. ze hebben in ieder geval niets laten weten. vind ik niet leuk.
ik heb gisteren zelf de nektens gelegd want ventje was er niet. en dat is gelukt. 10 min op zoemen. zoals de tens die ik bij de apotheker kocht. eerst ingespoten met de geleidingsspray dan wat laten indringen en dan op mijn nek en zelf de intensiteit gekozen. een hoeraatje voor mezelf. mijn nek voelde al wat meer ontspannen aan. nu nog die rugplakkers proberen en dan kan ik er misschien mee lopen over de markt. want nu gaat het niet. ben ik halverwege het plein beginnen mijn benen te trillen. ik heb het al gemeld aan de dokter maar er is nog geen actie ondernomen. schoonbroer weet er ook van. maar die kan niet veel meer doen dan duwen en wrijven om die drukpunten los te maken.
ventje is boodschappen gaan doen. we zijn immers donderdag. vanmorgen liep de wekker van de vuilnisbak af maar eer we goed en wel wakker waren was het weer later. en morgen de hele zooi buiten zetten. Lilly lag op mijn voeteind. ik heb ze een aai gegeven maar dat leek ze niet te waarderen. ja, juffrouw, dit doe je ook 's nachts met ons. het is nu eens aan ons. ze was er niet welgezind mee. heeft ook last van haar ochtendhumeur. ik heb 3 maal moeten zeggen dat ze moest gaan eten. want anders eet Gimly dubbel. Gisteren heeft ze een lange tijd weer in haar hangmandje geslapen. ik hoop dat ze eindelijk door heeft dat het hele dagen slecht weer is. en veel wind. mochten ze vrijdag mijn pakje leveren dan zal ventje om bloemen moeten gaan. ik zal wel thuis blijven.
gisteren was hij om 18 uur thuis en ik zat naar een opgenomen serie te kijken met Lucy Lawles, de vroegere Xena. anders kijken we naar 22.11.63 lang geleden dus weer nieuwe dingen te ontdekken tijdens het kijken.
Straks hier weer vegen. ze verliezen haar aan de lopende band. en als ze dan nog eens alle twee uit hun bol gaan, stuift het alle kanten op.
boven moet er eerst geswifferd worden en dan gemopt. dan is het daar ook weer netjes. je moet toch iets doen met dat weer? ik heb geen afwas want we hadden 's middags cordon blue gegeten en waren aan het eten als schoonzus belde. want als ventje zo laat thuis komt heeft hij geen zin meer in eten. juist wat om te knabbelen. dus Lilly rook kaasjes en daar stond ze. ze is immers verzot op kaas.
Helena: wat een leuke foto van Poes. ze ligt daar duidelijk op haar gemak.
Oma C: is het bezoek meegevallen gisteren? of was dat de dag ervoor?
Clive: aangezien je geen epistels meer leest: het gaat hier op en af vooral met het weer. ik hoop echt dat midden augustus de zon erdoor komt gelijk Kamieltje voorspeld heeft. ( artikel in de online krant) dan ga ik me eindelijk beter voelen. kan Lilly weer heelder dagen in d etuin doorbrengen.
Ik moet nog een foto van mijn plumbago nemen. die staat nu volledig in bloei. en dan te denken dat we dachten dat die vervrozen was met die hevige nachtvorst 2 jaar geleden. nu gaan er weer isimodozen onder. ventje gaat nog van die parasoltegels kopen. waren niet in de solden. hij heeft er maar 2 nodig. want ons tuinkot staat in de weg. ik denk dat we pas volgende week naar het winkelcentrum kunnen gaan. met het wachten op al die pakjes
ventje heeft de voorraad wasmiddel/wasverzachter aangevuld. zo vallen we nooit zonder. hij heeft ook vanis* kleur mee want die grote pot is bijna leeg.
ventje is nu naar de drankencentrale. bij prik & tik waren mijn sapjes tijdelijk niet leverbaar. want de dranken centrale koopt die ook van ginder. en ze zelf bestellen is een pak goedkoper maar je moet 3 werkdagen geduld hebben. nu gaan googlen voor een steelstofzuiger want ik zie niet in wanneer ventje naar die filter gaat kijken. hij komt nu al tijd te kort zegt hij.
Ik ga een kopje koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal .
Mammy retro : jammer dat jouw struik er na het snoeien zo triest uit ziet .
HVT : poes heeft de mand gevonden met fris gewassen was.
Het zijn levensgenieters .
Oma C : dank voor de info in mail
Clive : hopelijk een rustige dag vandaag na het bezoek aan de dokter .
Aan alle seizoentjes een goede dag zonder pijn en ongemakken . Ik ga ook proberen nog wat te rommelen en op te ruimen ..
Mammy retro : jammer dat jouw struik er na het snoeien zo triest uit ziet .
HVT : poes heeft de mand gevonden met fris gewassen was.
Oma C : dank voor de info in mail
Clive : hopelijk een rustige dag vandaag na het bezoek aan de dokter .
Aan alle seizoentjes een goede dag zonder pijn en ongemakken . Ik ga ook proberen nog wat te rommelen en op te ruimen ..
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Mammyretro: de struik is inderdaad te diep gesnoeid. Maar aan de takken waar wel nog blad aanhangt, dat gaat terug groeien. Afwachten, echt kapot is hij niet.
Ik zou ook boos zijn moest manlief zoiets doen . Hier snoeit manlief enkel de haag en rijdt het gras af, al de rest doe ik zelf. Want ik weet als ik hem andere dingen laat snoeien, zou ik ook zoiets tegen komen.
HVT: poes kiest er de beste plekjes uit. Zacht en proper, wat moet je nog meer hebben?
Deze morgend al naar de supermarkt geweest, liep daar precies alleen, was vlug thuis. Je merkt duidelijk dat het vakantie is.
Dames, tot morgen allemaal.
-

Goeienavond allemaal
Hierbij een zakje zand van Klaas Vaak
Voor iedereen die last heeft van slapeloosheid...
Gebruik zoveel als je nodig hebt, het is gratis
Slaapwel en tot morgen
-
Goede morgen seizoentjes.
een mooie blauwe hemel met wat wolkjes. zouden we vandaag chance hebben? het mag wel wat warmer. wil ventje naar het bloemenkraam sturen want ze komen af met korrels en kattenzand. tussen 08 en 14 u. dan is de markt al een uurtje weg. gisteren hebben ze mijn pak eens niet aan de deur gezet en doorgereden. maar netjes afgegeven. ventje voelde zich gisteren rusteloos in de namiddag. en hij zei me dat hij niet op gang geraakt. dieselmodus dus. hij had gezegd te stofzuigen toen ik met handborsteltje lilly's etensplaats proper maakte. en natuurlijk kwam daar niets van in huis. en hij is dan boos op zichzelf dat het hem niet lukt om mij te helpen in het huishouden. Lilly keek maar raar toen ze aan haar etensplaatsje kwam. waar was die ring van korrels die als debris rond een planeet draaien? ze zit alweer buiten na gegeten te hebben. ze hebben al een pakje van 6 zakjes naar binnen gespeeld. nu zijn ze aan nummer 2 begonnen van 6 zakjes. Lilly heeft een blaadje van de plumbago aan haar achterste. voelt ze dat dan niet? waarschijnlijk niet. maar het is wel grappig. haar staart staat altijd parmantig omhoog. gisterenavond zijn de straatlichten maar na 23 u aangegaan. wij waren getroffen, de st-antonius straat en het plein ook. ik zei tegen ventje dat de burgermeester de rekening is vergeten te betalen. maar er moet iemand gebeld hebben naar het 078-nummer. anders is dat hier zeer onveilig. en ze zijn nog oranje, dan zie je nog minder vind ik. vooral als je van de stoep moet gaan om over te steken. je hebt immers het licht in je rug. en dan praten we nog niet over de keren dat ze een datum gaven om de straat te herleggen.
Sinds de blauwe burgemeester aan de macht is, wordt er hier heel weinig gedaan. die gemeentewachter waarvan we niet wisten dat we er een hadden, heeft gezegd dat iedereen een brief ging krijgen voor dat onkruid. nog niets gezien. ik denk dat dit iets voor het eind van de maand zal zijn want er zijn er veel met vakantie en ook de gemeenteraad is in verlof. ze gaan er in september werk van maken zeker? ventje eet vandaag gebakken zalm. ik heb nog een kleine kreeft liggen. die moet ook op zei ventje. dus moet ik kreeft eten vandaag. voor morgen en zondag nog geen idee. misschien hot-dogs? ventje moet dan maar zelf kijken voor de zondag, iets wat lang geleden is. en vandaag weer vegen. nu de living. eigenlijk zou ik alle dagen moet vegen want dan heb ik het allemaal mee. vooral het zand dat Lilly mee naar binnen brengt. Lilly die nu een zot momentje heeft. Gimly zit en kijkt er naar. morgen naar moeder bellen. benieuwd wat ze nu heeft mede te delen. nu er geen bussen meer rijden langs de steenweg, ziet ze niet meer of vriendin 1 naar de markt gaat. je moet nu naar de andere steenweg. ze geeft dan de boekjes een dag eerder. oei, donkere wolken verzamelen zich. te vroeg victorie gekraaid. ik weet nog dat toen wij naar hier kwamen om de werken te bespreken buurman kippen hield op het braakliggend terrein. nu is alles volgebouwd. het kerkplein wilden ze ook heraanleggen om meer groen te hebben. promises, promises. ze maken heelder dagen beloftes maar zeggen niet wanneer ze die gaan uitvoeren. neem nu dat kerkplein. je mag er alleen parkeren als er een begrafenis is of een trouw. terwijl er hier een nijpend te kort is aan parkeerplaatsen. ja, ze hebben 2 auto's. buurman V heeft er 3! een van hem maar die staat meestal in zijn garage en alle twee de dochters hebben ook een auto. maar de gemeente doet er helemaal niets aan. o wee als ze geld moeten uitgeven aan den opex. dat gaat ten koste van iets van de rijke op de oosteroever. die willen daar een aanleghaventje van de vissers weg. omdat het naar vis stinkt! waar moeten die vissers dan lossen? er is daar ook droogdok. ze vergeten dat dit daar al was voor ze die enorme appartementen neerpooten. ventje is naar een concert aan het kijken op zijn gsm. In het begin had Lilly dat niet graag. nu is ze het gewoon.
ik moet nog een kaartje maken voor de verjaardag van de klein van neef. daar kan ik beter nu aan beginnen.
Fijne dag seizoentjes,
een mooie blauwe hemel met wat wolkjes. zouden we vandaag chance hebben? het mag wel wat warmer. wil ventje naar het bloemenkraam sturen want ze komen af met korrels en kattenzand. tussen 08 en 14 u. dan is de markt al een uurtje weg. gisteren hebben ze mijn pak eens niet aan de deur gezet en doorgereden. maar netjes afgegeven. ventje voelde zich gisteren rusteloos in de namiddag. en hij zei me dat hij niet op gang geraakt. dieselmodus dus. hij had gezegd te stofzuigen toen ik met handborsteltje lilly's etensplaats proper maakte. en natuurlijk kwam daar niets van in huis. en hij is dan boos op zichzelf dat het hem niet lukt om mij te helpen in het huishouden. Lilly keek maar raar toen ze aan haar etensplaatsje kwam. waar was die ring van korrels die als debris rond een planeet draaien? ze zit alweer buiten na gegeten te hebben. ze hebben al een pakje van 6 zakjes naar binnen gespeeld. nu zijn ze aan nummer 2 begonnen van 6 zakjes. Lilly heeft een blaadje van de plumbago aan haar achterste. voelt ze dat dan niet? waarschijnlijk niet. maar het is wel grappig. haar staart staat altijd parmantig omhoog. gisterenavond zijn de straatlichten maar na 23 u aangegaan. wij waren getroffen, de st-antonius straat en het plein ook. ik zei tegen ventje dat de burgermeester de rekening is vergeten te betalen. maar er moet iemand gebeld hebben naar het 078-nummer. anders is dat hier zeer onveilig. en ze zijn nog oranje, dan zie je nog minder vind ik. vooral als je van de stoep moet gaan om over te steken. je hebt immers het licht in je rug. en dan praten we nog niet over de keren dat ze een datum gaven om de straat te herleggen.
ik moet nog een kaartje maken voor de verjaardag van de klein van neef. daar kan ik beter nu aan beginnen.
Fijne dag seizoentjes,
Cats Rule!
-
Goeie morgen alle seizoentjes,
ja het weer je kan het beu worden maar
het helpt niet
gewoon afwachten!
Ik wens jullie allemaal een fijne vrijdag en straks
weer een nieuw weekend... en hopen dat het
'keert' en zoals wordt zegt het volgende week beter wordt
ja het weer je kan het beu worden maar
het helpt niet
Ik wens jullie allemaal een fijne vrijdag en straks
weer een nieuw weekend... en hopen dat het
'keert' en zoals wordt zegt het volgende week beter wordt
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Rare nacht gehad.
Seffens maar naar de dokter gaan voor alle valle voor.
Het is weer vrijdag.
Het zou weer moeten lukken.
Het zal wel weer die vervelende bloeddruk zijn vrees ik.
Ik mag hem zelf niet meer nemen...
Sinds ik covid had is die miserie bezig met die benauwdheid bij momenten.
Poes is bij mij komen liggen.
Tot het over was en dan was ze terug weg.
Dat is de tweede keer dat ze dat doet.
Net of ze is ongerust.
Gek hé.
Het heeft hier veel goesting om uit te klaren.
Ik mag nog niet denken aan de volgende week: weer zo een hoge temperaturen...
Dames maak er het beste van vandaag.
Seffens maar naar de dokter gaan voor alle valle voor.
Het is weer vrijdag.
Het zou weer moeten lukken.
Het zal wel weer die vervelende bloeddruk zijn vrees ik.
Ik mag hem zelf niet meer nemen...
Sinds ik covid had is die miserie bezig met die benauwdheid bij momenten.
Poes is bij mij komen liggen.
Tot het over was en dan was ze terug weg.
Dat is de tweede keer dat ze dat doet.
Net of ze is ongerust.
Gek hé.
Het heeft hier veel goesting om uit te klaren.
Ik mag nog niet denken aan de volgende week: weer zo een hoge temperaturen...
Dames maak er het beste van vandaag.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
helena ja die beestjes voelen dat presies
vandaag hier zon ,is voor de verandering beter ,
heb in de tuin gewerkt en 2 wassen gedaan
het was bijna droog ,toen er een bui viel ;
slaap wel voor strakt bisous
helena ja die beestjes voelen dat presies
vandaag hier zon ,is voor de verandering beter ,
heb in de tuin gewerkt en 2 wassen gedaan
het was bijna droog ,toen er een bui viel ;
slaap wel voor strakt bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren dus kreeftje gegeten. stond op de verpakking 8 uur laten ontdooien.
geen nood dat smijten we dat gewoon in het kokende water voor een half uur. lukt ook. er is nu weer plaats in de diepvriezer. je betaalt daar veel geld voor en je kan maar weinig vis uit het schaaldier halen als je het bekijkt. uit de staart en uit de klauwen. wel dat was het dan.
Ventje is naar het bloemenkraan gegaan. daar vroegen ze waar ik was. ik was nu aan het thuiswachten op b-post voor het kattenzand en de korrels. ik had minroosjes gevraagd en gekregen. de freesia's hebben nog enkele knoppen die open moeten. maar toch. ventje is weer de halve wijk tegengekomen. eerst buurman V die ook naar Helmut gaat maar nog niet weet wanneer. en het pakje waar buurman in het begin van juli naar vroeg is eindelijk toegekomen. buurvrouw was thuis en ventje haalde onze doos op. ze gingen die zelf in de gang moeten plaatsen want was een beetje zwaar. het was dan even na 2! een kaartje met prior verzonden voor de klein van neef. die is al bijna 2 jaar. de tijd gaat echt snel.dan het kaartje voor de moeder gemaakt en een kaartje voor iemand midden augustus. die gaan vandaag met een Miespostzegel op de bus. ventje moet toch naar de carrf. en passeert een rode brievenbus. en ik heb voorbereidingen gedaan voor de jarigen van september.
Lilly is op een gegeven moment gisterenavond weer begonnen met 'klieren'. tijd om naar bed te gaan wil dat zeggen, ten minste als je niet om de haverklap: Lilly! wil brullen. ze had in de namiddag een vlieg gezien en het glasgordijn was weer de pineut. ventje heeft dan in de keuken de jacht op vleesvliegen met de electrische mepper ingezet. woensdag zou, ze zeggen zou het mooier weer worden. ik hoop het. kunnen we weer buiten eten.
geen afwas. ventje heeft de pot afgewassen en de pan van zijn zalm en ik heb de borden en bestek gedaan.
Ook gisteren: een bericht van Suus. het is uit tussen haar en die Jo. voor de zoveelste keer. ventje is de tel kwijt. wat Suus nodig heeft is een echte vent. hebben wij tegen elkaar al talloze keren gezegd. kijk dus deze morgen op feestboek en die Jo wil een bepaalde foto verwijderd. en ze hield maar niet op. voor welke reden ze deze keer uit elkaar zijn, is mij een raadsel. voor ventje ook.
Lilly is gisteren naast me komen liggen in de zetel, maar ze lag daar niet echt op haar gemak. is dan maar naar haar hangmandje gegaan. Vannacht op mijn voeten. Heerlijk.
ze ligt nu nog boven te maffen. ventje ook. die kreeg gisteren een telefoon van zijn zus. nu hun moeder weer in het rusthuis is, moest ze van de verpleging tot een besluit komen wat ze mogen doen. de generaal is opgegrade tot haar "levenspartner".
ze hebben dus gekozen om geen reanimatie te doen in geval van. dat moet op papier staan. ze mogen niet zo maar iets doen wat de familie niet wenst. dus DNR. schoonmoeder is voor de moment lucide. nu pletten ze ginder ook haar pillen en steken baxters. stond waarschijnlijk in de brief dat ze hadden meegekregen. van mijn moeder ligt dat al vast in die zorgvolmacht.
we hebben besloten om de 8 st augustus naar de pizzahut te gaan, bij moeder haar bank geld afhalen zonder kosten en winkelen in de delaise. niemand hoeft van iets te weten.het is immers onze dag.
ventje is op en moet dan op boodschap. we hebben besloten om hot-dogs te eten. dus van die worsten gaan halen en sandwishes. er gaat waarschijnlijk ook soep gemaakt worden met dit weer.
Katten hebben hun eten, ik ga me voorbereiden om naar moeder te bellen
redelijk goed geslapen en niet te veel naar de wc gemoeten. dat is dan voor mij een redelijk goede nacht.
fijne dag seizoentjes
Gisteren dus kreeftje gegeten. stond op de verpakking 8 uur laten ontdooien.
Ventje is naar het bloemenkraan gegaan. daar vroegen ze waar ik was. ik was nu aan het thuiswachten op b-post voor het kattenzand en de korrels. ik had minroosjes gevraagd en gekregen. de freesia's hebben nog enkele knoppen die open moeten. maar toch. ventje is weer de halve wijk tegengekomen. eerst buurman V die ook naar Helmut gaat maar nog niet weet wanneer. en het pakje waar buurman in het begin van juli naar vroeg is eindelijk toegekomen. buurvrouw was thuis en ventje haalde onze doos op. ze gingen die zelf in de gang moeten plaatsen want was een beetje zwaar. het was dan even na 2! een kaartje met prior verzonden voor de klein van neef. die is al bijna 2 jaar. de tijd gaat echt snel.dan het kaartje voor de moeder gemaakt en een kaartje voor iemand midden augustus. die gaan vandaag met een Miespostzegel op de bus. ventje moet toch naar de carrf. en passeert een rode brievenbus. en ik heb voorbereidingen gedaan voor de jarigen van september.
Lilly is op een gegeven moment gisterenavond weer begonnen met 'klieren'. tijd om naar bed te gaan wil dat zeggen, ten minste als je niet om de haverklap: Lilly! wil brullen. ze had in de namiddag een vlieg gezien en het glasgordijn was weer de pineut. ventje heeft dan in de keuken de jacht op vleesvliegen met de electrische mepper ingezet. woensdag zou, ze zeggen zou het mooier weer worden. ik hoop het. kunnen we weer buiten eten.
geen afwas. ventje heeft de pot afgewassen en de pan van zijn zalm en ik heb de borden en bestek gedaan.
Ook gisteren: een bericht van Suus. het is uit tussen haar en die Jo. voor de zoveelste keer. ventje is de tel kwijt. wat Suus nodig heeft is een echte vent. hebben wij tegen elkaar al talloze keren gezegd. kijk dus deze morgen op feestboek en die Jo wil een bepaalde foto verwijderd. en ze hield maar niet op. voor welke reden ze deze keer uit elkaar zijn, is mij een raadsel. voor ventje ook.
Lilly is gisteren naast me komen liggen in de zetel, maar ze lag daar niet echt op haar gemak. is dan maar naar haar hangmandje gegaan. Vannacht op mijn voeten. Heerlijk.
we hebben besloten om de 8 st augustus naar de pizzahut te gaan, bij moeder haar bank geld afhalen zonder kosten en winkelen in de delaise. niemand hoeft van iets te weten.het is immers onze dag.
ventje is op en moet dan op boodschap. we hebben besloten om hot-dogs te eten. dus van die worsten gaan halen en sandwishes. er gaat waarschijnlijk ook soep gemaakt worden met dit weer.
Katten hebben hun eten, ik ga me voorbereiden om naar moeder te bellen
redelijk goed geslapen en niet te veel naar de wc gemoeten. dat is dan voor mij een redelijk goede nacht.
fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Goeie zaterdag
Grijze morgen zoals gewoonlijk tegenwoordig
Maar ik wens jullie allen toch een gezellig weekend
We moeten het zelf aangenaam maken
Een drankje in de zetel en een goed boek erbij
Maak er het beste van...