In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Manlief heeft al een flink gedeelte verhakselt. Vooral de dunne takken, de dikkere worden in stukken gezaagd ,dat kan dienen als brandhout. Denk wel dat manlief nog enkele dagen zoet zal zijn
Dat is nu al de 2de boom die rot is vanbinnen , en telkens een acacia. We hebben nog 1 staan, even lang als die die omgevallen is. Als die zou vallen, zou ik meer schade hebben, want de serre staat er niet ver af. Blijkbaar zijn die toch gevoelig . We gaan er eens over nadenken wat we gaan doen.
We zullen er ineens veel brandhout bij hebben, alhoewel we nog maar weinig de houtkachel gebruiken. Enkel in de winter als het echt vriest .
Hier scheen de ganse dag de zon, het was aangenaam buiten.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goeie dinsdagmorgen allemaal
de zon is nog aan 't zoeken naar een
een plekje tussen de wolken
Hopelijk lukt het en krijgen we een
zonnig dagje, zoals gisteren...
Fijne dag wat ook de plannen zijn
M-M en man, een fijne huwelijksverjaardag vandaag

“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Even pauze na het ritje om boodschappen en een paar huishoudelijke klusjes.
Er lonkte een witte cyclamen naar mij in het bloemenstalletje bij de Spar.
Voorraad is weer even aangevuld.
Vanavond vis met tomaatjes maken.
Het project handvatten aan matras herstellen is gelukt.
Vandaag op zoek naar de lakens om daar hoeslakens van te maken voor de nieuwe matras.
Het zou natuurlijk simpeler zijn ineens nieuw te kopen, maar dat kost zo een en ander tegenwoordig...
Die lakens zijn te klein voor een tweepersoonsbed en te groot voor een éénpersoonsbed.
Hoe wij gezellig tegen elkaar aan lagen in ons bed van 1,60m om dan nog eens naar het midden te rollen elke keer, ik vraag het me af. Die aparte matrassen was toch de oplossing.
Plus een hoger bed.
Ons dochter heeft een ander probleem: het bed op kot van de oudste is een twijfelaar=1,20m.
Zoek daar maar eens min of meer passend beddengoed voor.
Anjelier ik zou die derde boom ook maar een kopje kleiner maken.
Jouw manlief weet dus weer wat doen.
Ook hier is de zon dappere pogingen aan het doen om door het wolkendek te geraken.
Dat ze haar best maar doet, want mijn gebeente is serieus in protestmodus...
Dames maak er een toffe dag van vandaag.
MM nog vele jaartjes samen in gezondheid en geluk.
Er lonkte een witte cyclamen naar mij in het bloemenstalletje bij de Spar.
Voorraad is weer even aangevuld.
Vanavond vis met tomaatjes maken.
Het project handvatten aan matras herstellen is gelukt.
Vandaag op zoek naar de lakens om daar hoeslakens van te maken voor de nieuwe matras.
Het zou natuurlijk simpeler zijn ineens nieuw te kopen, maar dat kost zo een en ander tegenwoordig...
Die lakens zijn te klein voor een tweepersoonsbed en te groot voor een éénpersoonsbed.
Hoe wij gezellig tegen elkaar aan lagen in ons bed van 1,60m om dan nog eens naar het midden te rollen elke keer, ik vraag het me af. Die aparte matrassen was toch de oplossing.
Plus een hoger bed.
Ons dochter heeft een ander probleem: het bed op kot van de oudste is een twijfelaar=1,20m.
Zoek daar maar eens min of meer passend beddengoed voor.
Anjelier ik zou die derde boom ook maar een kopje kleiner maken.
Jouw manlief weet dus weer wat doen.
Ook hier is de zon dappere pogingen aan het doen om door het wolkendek te geraken.
Dat ze haar best maar doet, want mijn gebeente is serieus in protestmodus...
Dames maak er een toffe dag van vandaag.
MM nog vele jaartjes samen in gezondheid en geluk.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
MM : gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag !
Groetjes aan alle seizoentjes .
Groetjes aan alle seizoentjes .
-

Proficiat aan MM en ventje.
Hallo iedereen,
De zon schijnt hier al de ganse dag, goed voor manlief die redelijk wat buitenwerk heeft
Maar morgen zou ik toch graag een fietstochtje willen maken. Heb het al gezegd tegen manlief, alhoewel ik weet dat hij liever zou doorwerken. Maar die boom gaat niet lopen hé.
Straks wortelsoep maken, nu ik toch verse wortelen heb staan. Heb gemerkt dat bepaalde wortelen aangevreten zijn. Dat is elk jaar zo. In de grond zitten van die grondmuisjes, en die doen hun er tegoed aan .Je trekt die wortel uit de grond en je hebt enkel de buitenkant, de binnenkant is hol
Wasgoed zal ook droog zijn, hangt al een ganse dag buiten. Volgens buienradar zou het rond 17 u regenen.
Vanavond strijken en ook 1 nacht laten liggen vooraleer in de kast te leggen. Normaal doe ik dat niet, maar inderdaad soms voelt dat nog een beetje "klam" aan .En heb hier al gelezen dat sommige seizoentjes dat ook doen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Iedereen bedankt voor de wensen voor onze 26 ste huwelijksverjaardag via kaartje, sms en hier.
alleen het eten viel wat tegen maar voor de rest was het goed. er stond wel te veel wind. zijn eindelijk in de a*t*o* geraakt en naar delais, waar we natuurlijk 1 ding vergaten. Pastrami. lekker broodbeleg. de katten krijgen nu een keer eten van het huismerk van delais. hopelijk lustten ze het. toen we aan de enige kassa kwamen heb ik me op de bank aan de voorkant gezet. beetje rust. en in de pizahut heeft iemand op mijn poncho gestampt met als resultaat de speld in 2. dus een nieuwe aanschaffen bij Wis*
Toen we hier thuiskwamen was buurvrouw bezig met het onkruid tussen de voegen en overal een beetje weg te doen. overbuurvrouw hing uit haar raam. de weduwe kwam ook af en bleef staan comeren. ze kijkt anders nooit op naar iemand maar ze kon wel ferm schelden op de burgemeester. buurvrouw heeft ons stuk ook meegedaan. we doen ook iets voor hun zei ze toen ventje haar bedankte. ze moet vandaag bleek en zout op die plekken doen maar het dreigde gisterenavond nog te regenen. en ik moet nog iets opzoeken ivm onkruidverdelging.
als de mensen zo'n gasboete in hun bus krijgen dan gaat het pas hard tegen onzacht zijn! de mensen worden boos. al het geld ( hebben ze zelf toegegeven) is voor de oosteroever. daar hebben ze een paar bistro's en een tearoom! als er daar ook nog een supermarkt zich komt vestigen dan is het hek helemaal van de dam. onze antieke lantaarnpalen zouden dringend een laagje verf nodig hebben en een LED lichtbron. helaas. wat moeten we doen? crowdfunding? allemaal een lening aangaan om zelf de boel netjes te houden? ik denk dat onze huidige burgemeester zware klappen gaat krijgen bij de verkiezingen volgende jaar. er stond al een bericht op de pagina: je ziet van den opex os je nie van 't stad of breininge ziet. dat die gemeentewachter foto's aan het nemen is en dat we boete gaan krijgen. ik heb er op geantwoord: dat is schending van de privacy. dus als het voorland gelijk ze hier zeggen van ons is, moeten wij bij het zetten van een stelling dan ook geen vergunning aanvragen. dat vind ventje. de weduwe had hem in stad gezien en had bijna zijn vet gegeven zei ze.
en ik antwoordde: hij was ook niet beroerd om mee te doen met dat stom masked singer programma. "Allemaal rauwe Kl." zei ze erop. we zouden met zijn allen eens een soort reportage moeten doen. andere mensen en gemeentes laten zien hoe wij hier moeten leven. shots en scheve tegels, afgebladderde lantaarnpalen en een marktje de vrijdag van amper 4 kramen als het slecht weer is. genoeg nu.
Ventje moet vandaag naar zijn moeder. hij wist van geen kamernummer dus sms naar zijn zus die belde want het ging rapper gaan met het te zeggen via bellen dan sms-en ze ligt nu op het derde ( bij de zeer zwaar dementerenden) en ze steken haar in een soort slaapzak. Lilly was vannacht om 2 uur daar al gezet om te knuffelen. en daarna achter broer te zitten. ik moest naar de badkamer en dan zijn ze beneden gaan crossen. Suus heeft gebeld om ons te feliciteren. we waren juist thuis. ik vertelde haar dat er allemaal jobstudenten in de pizza zaten maar dat begreep ze niet goed. dus heb ik ze maar studenten in de horeca waren die een centje bijverdienden genoemd. Suus zei dat ik er moe uit zag. ik had al 2 winkels gedaan en gaan eten. we hebben vis gevonden maar bijna alle andere producten waren duurder. hun vast katteneten was zelfs 12 cent duurder. seffens krijg ik van Google timeline een bericht of ik de pizza wil beoordelen. wel dan zal ik hun mijn gedacht zeggen. het deeg onderaan was niet eens gebakken! en dat kon je midden in de te dikke korst zien. onze ober was iemand met een beperking. en een jobstudent stond daar helemaal niets te doen.
ik ben wachtende op een pakje van Post Nl. heb gisteren dat voor Buren V moeten weigeren omdat ik zogezegd de hele dag weg was. dat was er ene van B-post. en een vaste postbode. nu ga ik een nieuwe broche zoeken.
Fijne dag seizoentjes
Iedereen bedankt voor de wensen voor onze 26 ste huwelijksverjaardag via kaartje, sms en hier.
alleen het eten viel wat tegen maar voor de rest was het goed. er stond wel te veel wind. zijn eindelijk in de a*t*o* geraakt en naar delais, waar we natuurlijk 1 ding vergaten. Pastrami. lekker broodbeleg. de katten krijgen nu een keer eten van het huismerk van delais. hopelijk lustten ze het. toen we aan de enige kassa kwamen heb ik me op de bank aan de voorkant gezet. beetje rust. en in de pizahut heeft iemand op mijn poncho gestampt met als resultaat de speld in 2. dus een nieuwe aanschaffen bij Wis*
Toen we hier thuiskwamen was buurvrouw bezig met het onkruid tussen de voegen en overal een beetje weg te doen. overbuurvrouw hing uit haar raam. de weduwe kwam ook af en bleef staan comeren. ze kijkt anders nooit op naar iemand maar ze kon wel ferm schelden op de burgemeester. buurvrouw heeft ons stuk ook meegedaan. we doen ook iets voor hun zei ze toen ventje haar bedankte. ze moet vandaag bleek en zout op die plekken doen maar het dreigde gisterenavond nog te regenen. en ik moet nog iets opzoeken ivm onkruidverdelging.
als de mensen zo'n gasboete in hun bus krijgen dan gaat het pas hard tegen onzacht zijn! de mensen worden boos. al het geld ( hebben ze zelf toegegeven) is voor de oosteroever. daar hebben ze een paar bistro's en een tearoom! als er daar ook nog een supermarkt zich komt vestigen dan is het hek helemaal van de dam. onze antieke lantaarnpalen zouden dringend een laagje verf nodig hebben en een LED lichtbron. helaas. wat moeten we doen? crowdfunding? allemaal een lening aangaan om zelf de boel netjes te houden? ik denk dat onze huidige burgemeester zware klappen gaat krijgen bij de verkiezingen volgende jaar. er stond al een bericht op de pagina: je ziet van den opex os je nie van 't stad of breininge ziet. dat die gemeentewachter foto's aan het nemen is en dat we boete gaan krijgen. ik heb er op geantwoord: dat is schending van de privacy. dus als het voorland gelijk ze hier zeggen van ons is, moeten wij bij het zetten van een stelling dan ook geen vergunning aanvragen. dat vind ventje. de weduwe had hem in stad gezien en had bijna zijn vet gegeven zei ze.
Ventje moet vandaag naar zijn moeder. hij wist van geen kamernummer dus sms naar zijn zus die belde want het ging rapper gaan met het te zeggen via bellen dan sms-en ze ligt nu op het derde ( bij de zeer zwaar dementerenden) en ze steken haar in een soort slaapzak. Lilly was vannacht om 2 uur daar al gezet om te knuffelen. en daarna achter broer te zitten. ik moest naar de badkamer en dan zijn ze beneden gaan crossen. Suus heeft gebeld om ons te feliciteren. we waren juist thuis. ik vertelde haar dat er allemaal jobstudenten in de pizza zaten maar dat begreep ze niet goed. dus heb ik ze maar studenten in de horeca waren die een centje bijverdienden genoemd. Suus zei dat ik er moe uit zag. ik had al 2 winkels gedaan en gaan eten. we hebben vis gevonden maar bijna alle andere producten waren duurder. hun vast katteneten was zelfs 12 cent duurder. seffens krijg ik van Google timeline een bericht of ik de pizza wil beoordelen. wel dan zal ik hun mijn gedacht zeggen. het deeg onderaan was niet eens gebakken! en dat kon je midden in de te dikke korst zien. onze ober was iemand met een beperking. en een jobstudent stond daar helemaal niets te doen.
ik ben wachtende op een pakje van Post Nl. heb gisteren dat voor Buren V moeten weigeren omdat ik zogezegd de hele dag weg was. dat was er ene van B-post. en een vaste postbode. nu ga ik een nieuwe broche zoeken.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
@ iedereen hier:
clive geraakt niet binnen bij sennet
misschien verschillende keren proberen
of proberen via Google?
ik weet ook geen oplossing
Ik laat het maar weten.....
clive geraakt niet binnen bij sennet
misschien verschillende keren proberen
of proberen via Google?
ik weet ook geen oplossing
Ik laat het maar weten.....
-
nieuwe inlog/aanmelding/registeren?
Cats Rule!
-

Allen een gezellige avond verder
en voor straks slaapwel
tot morgen... weer een zonnige dag
Hopelijk kan clive dan weer binnen bij sennet
Hier is vandaag een auto in de muur van Colr*** gereden
de 87jarige bestuurder is ter plaatse overleden...
krijg het maar thuis als familie
-

Hallo iedereen,
Fietstochtje gedaan vandaag. Maar het was toch verder dan gedacht. We hadden onze auto bij zoonlief gezet en van daaruit naar de dicht bij zijnde stad gereden langs het water. Heel mooie fietstocht. Ginder dan iets gegeten, maar dat kon toch ook beter. Het was niet slecht, maar heel goed toch ook niet. Zeg tegen manlief , de volgende keer gaan we koffiekoeken of een belegd broodje kopen. Veel goedkoper en daar kunnen ze niet veel mee misdoen.
We hadden toch 45 km in de benen.
Terug thuis gekomen is manlief begonnen aan het hout, alles is nu verhakselt. Enkel de dikke stam ligt er nog, maar daar moeten we een andere zaag voor hebben.
Manlief is naar de sport aan het kijken, het is bijna elke avond sport.
-
Goede morgen seizoentjes,
Mijn nieuwe steelstofzuiger (oplaadbaar) is toegekomen in het postpunt. Ventje kan er na de boodschappen om. Zijn moeder was gisteren in redelijke doen. ze is wel beginnen roepen toen zij 2 naar de cafetaria waren en ze dacht dat ze weg waren. ze heeft weer veel gegeten. Via neef, die op reis is, kwam ik te weten dat ze kine gaan starten. ik zie daar echt geen heil in. Sorry. het is een tijdsverlies voor die mensen en frustratie voor schoonmoeder zelf.
gisteren terwijl ventje weg was, het salontafeltje van rommel ontdaan en afgewassen ( stonden Lilly-zandpootjes op het tafeltje) en daarna een nieuw kleedje gelegd. ventje kwam binnen en zei tegen mij dat ik er werk van gemaakt had. ja en Lilly had het leeg tafeltje besnuffeld. en toen alles terug op tafel stond, is ze terug gekomen om te keuren. ik ben natuurlijk opgestaan met rugpijn maar ik had dat verwacht. na het opstaan me ingewreven met flexium. nu nog werk maken van de eettafel. daarvoor moet je met 2 zijn. want die moet ook nadat alles weg is gevoed worden met boenwas. het is een antieke tafel van 1 meter 60. er kunnen maar 4 mensen deftig aan zitten maar er zijn wel 6 stoelen.
we gaan vandaag de vis eten. dan kan alles in de zak en de zak is morgen buiten. heb er gisteren ook sodakristallen in gesmeten voor de geur en die was weg. vandaag de platen van de dampkap in een emmer warm water steken de afwasbak is te klein voor die platen. die afghaanse heeft ze in water met soda en afwasmiddel laten weken maar te lang. ik heb nu 2 zwarte strepen op beide platen.
en als je nieuwe moet kopen, moet je een goedgevulde portemonee hebben. gisteren gezocht naar een kaasje. via de kaascoinneseur kan ik er aan geraken. noemt ami de chambertin en hij gaat dat bestellen en volgende week met de rest van mijn bestelling verzenden. toch nog service op de wereld. ik heb namelijk zin eens een kaasavond te doen. misschien de buren vragen omdat buurvrouw mijn voorland gedaan heeft. ik heb gisteren op het net natuurlijke tips gezocht en jong onkruid bestrijd je met azijn. van zodra je iets groens ziet dus. ik zou er wc bleekmiddel op gedaan hebben en een flinke handvol zout. ventje zei toen overbuurvrouw uit het raam hing dat we nog zelf cement gaan moeten kopen om de voegen dicht te doen. en aan mijn voordeur is er een stuk van de stoep afgebrokkeld. dus dat is een groot gat waar natuurlijk onkruidzaad in kan. straat moet dringend herlegd worden maar er is geen geld voor de opex zoals ik al eerder schreef. ze hebben het in een folder laten weten dat we niet langer moeten reclameren want dat er toch geen geld is. dat stroomt allemaal naar de oosteroever. wij gaan hier nog allemaal een minderwaardigheidscomplex krijgen door die toeren van het stadsbestuur.
we hopen dat er eens een nieuwe wind gaat waaien in dat stadsbestuur. bij voorkeur een die voor onze mensen eerst is. en de tweede verblijvers op de oosteroever eens 8 maand leegstand boete geven. de stadskas zal snel gevuld zijn. ze komen toch maar voor 2 maanden naar hier.en sporadisch een paar weekends als het verlengde zijn en goed weer. we gaan moeten verplicht zijn een comitee "Red de Opex" op te richten. het zal niet anders kunnen want de mensen die hier al jaren wonen zijn boos. ( ik ook) of een reportage laten maken door een van de meest bekeken actua programma's. ach, er zal wel geen reactie zijn daarvoor. ook daarvoor zijn we te min.
Oma C: dat moet verschrikkelijk zijn voor de familie. en dan moet de winkel nog de schade herstellen.
Vanmorgen rond 6 uur zijn Gimly en Lilly als zotten achter elkaar gaan crossen. ze is maar laat op mijn voeten komen liggen want ze lag eerst in haar hangmandje te slapen. de reden? een stinkiepoo van Gimly. Lilly wilde hem weer een opvoedingsles geven en hij luisterde dus weer niet. ook gisteren zette ventje een romatische song op en ik zei, want ze zaten dicht bij elkaar: geef elkaar eens een kusje. ze hebben het bijna gedaan ook! het doosje waarin mijn pikant pakket zat dat was zeer intresant want daar zat vlees in. dus dat moest zeer goed besnuffeld worden door alle 2. en we gaan op zoek moeten naar een andere grote doos want die van Gimly met al dat speelgoed valt bijna uit elkaar. Lilly zit er in en bijt in dat karton. zoals ze de schoendoos van ventjes nieuwe sneakers kapot beet.
ik ga afsluiten, ik moet nog wat glazen afwassen.
Fijne dag seizoentjes
Mijn nieuwe steelstofzuiger (oplaadbaar) is toegekomen in het postpunt. Ventje kan er na de boodschappen om. Zijn moeder was gisteren in redelijke doen. ze is wel beginnen roepen toen zij 2 naar de cafetaria waren en ze dacht dat ze weg waren. ze heeft weer veel gegeten. Via neef, die op reis is, kwam ik te weten dat ze kine gaan starten. ik zie daar echt geen heil in. Sorry. het is een tijdsverlies voor die mensen en frustratie voor schoonmoeder zelf.
gisteren terwijl ventje weg was, het salontafeltje van rommel ontdaan en afgewassen ( stonden Lilly-zandpootjes op het tafeltje) en daarna een nieuw kleedje gelegd. ventje kwam binnen en zei tegen mij dat ik er werk van gemaakt had. ja en Lilly had het leeg tafeltje besnuffeld. en toen alles terug op tafel stond, is ze terug gekomen om te keuren. ik ben natuurlijk opgestaan met rugpijn maar ik had dat verwacht. na het opstaan me ingewreven met flexium. nu nog werk maken van de eettafel. daarvoor moet je met 2 zijn. want die moet ook nadat alles weg is gevoed worden met boenwas. het is een antieke tafel van 1 meter 60. er kunnen maar 4 mensen deftig aan zitten maar er zijn wel 6 stoelen.
we gaan vandaag de vis eten. dan kan alles in de zak en de zak is morgen buiten. heb er gisteren ook sodakristallen in gesmeten voor de geur en die was weg. vandaag de platen van de dampkap in een emmer warm water steken de afwasbak is te klein voor die platen. die afghaanse heeft ze in water met soda en afwasmiddel laten weken maar te lang. ik heb nu 2 zwarte strepen op beide platen.
Oma C: dat moet verschrikkelijk zijn voor de familie. en dan moet de winkel nog de schade herstellen.
Vanmorgen rond 6 uur zijn Gimly en Lilly als zotten achter elkaar gaan crossen. ze is maar laat op mijn voeten komen liggen want ze lag eerst in haar hangmandje te slapen. de reden? een stinkiepoo van Gimly. Lilly wilde hem weer een opvoedingsles geven en hij luisterde dus weer niet. ook gisteren zette ventje een romatische song op en ik zei, want ze zaten dicht bij elkaar: geef elkaar eens een kusje. ze hebben het bijna gedaan ook! het doosje waarin mijn pikant pakket zat dat was zeer intresant want daar zat vlees in. dus dat moest zeer goed besnuffeld worden door alle 2. en we gaan op zoek moeten naar een andere grote doos want die van Gimly met al dat speelgoed valt bijna uit elkaar. Lilly zit er in en bijt in dat karton. zoals ze de schoendoos van ventjes nieuwe sneakers kapot beet.
ik ga afsluiten, ik moet nog wat glazen afwassen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!