In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

10 aug 2023, 08:31

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Eindelijk, ben terug binnen geraakt. Niets hielp. Tenslotte heeft manlief zich erachter gezet en ook hij na veel mislukte pogingen, geraakt er dan toch terug op. Was opgelucht. Wat er fout gelopen is, weet ik niet, maar kreeg steeds de foutmelding 403 Forbidden. En daar geraakte ik niet uit, wat ik ook deed.

MM, nog een late fijne huwelijksverjaardag. Hoop dat mijn kaartje al aangekomen is.

Ik heb 3 dagen gewerkt aan de kleerkast die in de strijkkamer staat. Ze lag overvol. Heb er 6 vuilzakken uitgehaald van kleding die ofwel te klein was voor manlief en kleding die wij in geen jaren gedragen hadden. Daar was ook kleding van mij bij. Manlief gaat dit al naar de kringloopwinkel brengen. En volgende week ga ik de 3 eerste dagen van de week, mij amuseren met de dressing leeg te maken. Ook daar zijn spulletjes bij die ik of manlief jaren niet gedragen hebben. Dus ook die mogen weg. Heb in de kleerkast gewerkt met zakken die je vacuüm kon trekken. Bijvoorbeeld, al mijn warme winterpyjama's heb ik in zo'n zak gedaan. Is ferm handig. Maar vandaag ga ik het gewoon HH doen. De 2 benedenverdiepingen volledig met nat afvegen zodat ik die morgen enkel moet dweilen.

Ik ga vandaag als ik alles gedaan heb alles bijlezen. Liefs aan iedereen en een sterkteknuffel voor wie hem kan gebruiken.

clive

10 aug 2023, 08:52

Afbeelding
@ Oma-C, zie het berichtje nu pas.
Van harte bedankt hiervoor.

Liefs

Oma-C

10 aug 2023, 09:39

Afbeelding

Zonnige morgen vandaag, fijn is dat :wink:
Allen een aangename dag vandaag
ik ga straks wat boodschappen doen
want voor morgen beloven ze 27° en dat
is teveel voor mij, maar we zijn blij met
de (misschien korte) zonnige dagen
Groetjes allen en tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

10 aug 2023, 13:57

Goede middag!
De wedren met de zon gewonnen: alle ramen boven in de schaduw gepoetst.
De rest van de boven is voor na de rust.
Nog stofzuigen en de vloeren van de kinderkamers met nat en speciaal product voor vinyl.
Alles is al afgestoft of met vochtige doek afgeveegd.
Dan is dat toch uit de voeten.
Ik hoop dat het nog lukt want de onderdanen zijn al aan het protesteren.
Het zal moeten.
Morgen beneden minstens de vloeren dweilen.
Ik kan moeilijk wachten tot de 21ste als poets terugkomt.
Met Poes in huis wordt het toch vlugger vuil.

Zaterdag dan de jaarlijkse bbq met de schoonfamilie.
Ben benieuwd.

Geniet van de zon en het mooie weer.

Oma-C

10 aug 2023, 21:07

Afbeelding

Een gezellige avond nog en voor straks slaapwel :wink:

clive

11 aug 2023, 07:57

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

@ Bobijntje, een heel gelukkige verjaardag gewenst. Maak er een mooie dag van en geniet er tenvolle van.

Vandaag geen extra taak, maar het gewone HH op vrijdag. Gisteren de 2 benedenverdiepingen afgeveegd en nu moet ik deze dweilen, met veel water en een goede Dettol erin. Dat doe ik er 1 maal per week in.
Ik las dat er nog seizoentes zijn die na het strijken hun was een nachtje laten luchten :D . Ik heb dat altijd al gedaan. Wil geen muffe dressing of kleerkast. Aan die 2 dingen ga ik volgende week doorwerken. En plak er eventueel nog een derde halve week aan vast als ik niet klaar geraak.

HVT, jij bent jezelf weer aan het voorbijlopen. Ik weet dat deze periode heel zwaar voor jou is, maar je kunt ook afleiding zoeken in rustiger dingen, zoals een mooie wandeling of zo. Sorry voor het bemoeien :oops: .

Zo , ik ga onder de douche, dan doe ik daarna boven al alles en dan alles in de keuken / living wegzetten en hier al dweilen.
Ik ga niet alle namen noemen , maar ik wens iedereen een mooie dag. Liefs aan jullie allen en een dikke sterkteknuffel voor wie hem kan gebruiken.

Muddy Maddy

11 aug 2023, 08:46

Goede morgen seizoentjes,

De juffrouw is van heel de nacht niet op mijn voeten komen liggen. pas toen de wekker voor het buitenzetten van de meeuwenton afliep, lag ze net er 5 min. op.
nieuwe stofzuiger in gebruik genomen. is een lichtgewicht en omvormbaar tot mini-stofzuiger met allerlei assesoires zoals het stof van de plinten en de trap. ik moet er vandaag nog de gang mee zuigen en hij heeft ook licht zodat je op donkere dagen de vloer kan zien. toen die aan het opladen was, heeft ventje eindelijk naar de filter van de andere gekeken. :o die is nu uitgewassen. zou je nou niet de krollen van de trap krabben? maanden lang beleeft vragen of hij ernaar wil kijken en nu er een nieuwe is.... enfin, dan gaat de ene naar boven voor gebruik in de badkamer. daar heb je ook stof door die droogkast.( en het gecros van Lilly achter Gimly) de gewone stofzuiger is dan voor zwaarder werk. ook heb ik gisteren naar de pizzazaak geschreven over mijn ervaring dinsdag. ik heb al antwoord gekregen. en ik heb weergeschreven dat ik akkoord ga met wat ze me aanbieden als compensatie. ik heb ook eens een slechte ervaring met die take-away dienst die hier rondrijdt gehad het was van zij zeiden, ik zeg en na 4 mailtjes toch compensatie gekregen. ook deze maand heb ik nog een tegoed bon van 6 euro.tot het einde van de maand. de meeste mensen laten dat over zich heen gaan maar ik niet. ik heb vroeger te lang voor iedereen moeten zwijgen.
Gisteren met de tens pleisters van dr H. gewerkt. eerst geleidingsgel gesmeert en dan de pads ingespoten en in gang gezet voor 40 min. Toen die sessie ten einde was, moest ik hem afzetten maar draaide het wieltje naar de andere kant en ik kreeg daarineens een "jolt". ventje zei ik dat 5 cm omhoog wipte. ik heb dan de connectie verbroken door de aansluiting uit te trekken en ventje heeft dan alles netjes terug in de doos gestoken. ik kan die pads zelf niet leggen. die Tens is een redelijk potent toestel. vandaag nog een lichte stijfheid. Buren V waren thuis maar toch belde de postbode aan. nu laat hij ze komen in het postpunt aan de benzinepomp omdat hij daar passeert voor zijn werk. allez, zei hij tegen ventje: we waren allebei thuis. wij gaan het ook moeten veranderen want voeding Peter bestaat niet meer. Wij hebben gisteren dus de vis gegeten. ze was nauwelijks binnen of buurman V belde aan. hij had weer bezoek. Dochter van buurvrouw heeft nu een hondje. een Teckel. raad eens wie er 's avonds mee gaat wandelen? juist, buurvrouw. die is gek op honden en allergisch aan katten. Jammer, want nu moeten we er niet aan denken een tweedaagse naar Dordrecht te plannen; als we dat nodig vinden. overbuurvrouw steekt de kat en de overgebleven hond in een pension in oudenburg. kost je maar 10 euro per dag zei ze. ja, zonder eten waarschijnlijk. Gimly zal daar ultrazenuwachtig zijn en Lilly nieuwgierig. vandaag om nieuwe bloemen want de freesia's zijn allemaal open en de bladeren verdord. de mini-roosjes in de keuken gaan nog even mee.
volgende week donderdag verwacht ik een levering van de kaasconiseur. een heel vriendelijke mail keer op keer. ik had gedacht dat ik nooit meer aan die speciale kaas kon geraken. en de prijs valt mee. ben wel iets minder tevreden over de deli want normaal zitten er 3 pikante worsten in het pakket en 1 stuk sambalkaas. nu kreeg ik er maar 2. en alles werd direct besnuffeld door Lilly en later Gimly. Vandaag na de markt een tandje bijsteken want ik wil ook de eettafel rommelvrij maken en daarna boenwas erop doen. ventje zal moeten helpen. dat kan ik niet alleen. eerst de foto's op usb steken en dan een paar dingen naar de rommelkamer. en vers tafellaken en placemats. vandaag eten we kippenpylons, die wel eerst in de oven gaan voor dat we buiten gaan eten. er zitten er 5 in het pakje. waarom het zo'n oneven getal is mij een raadsel. op de bbq gaan ze te rap zegt ventje. en rauwe kip is niet gezond en aangebrandde kip ook niet. Buren hadden hun sfeerverlichting aangestoken en ik had geen licht in de badkamer nodig. het zijn open peertjes die warm-wit licht geven. ik heb liever koud wit licht. hoe dat komt weet ik niet. of gekleurd licht.
Anjelier: manlief ook naar het voetbal gekeken? ventje heeft die eerst op streaming gevolgd omdat ik nog een film moest uitkijken en een serie van national geografic. de uitslag was te verwachten zei ventje.
Clive: je kaartje is jammer genoeg nog niet toegekomen. 't zal voor vandaag zijn of anders maandag. dus jij hebt een gewone kleerkast en een dressing? 3 zakken, dat is redelijk veel. ik moet nog verder doen aan mijn kleren. :oops:
Fijne dag seizoentjes, geniet van het weer dat we nu hebben want het kan volgende week weer gedaan zijn.
Cats Rule!

Oma-C

11 aug 2023, 09:47

Afbeelding

Goede morgen allemaal, :wink: de zon is er al
en we hopen op een mooi weekend
maar dat is afwachten zeker.?
Groetjes allen en maak er het beste van! :)

Helena van Troje

11 aug 2023, 12:02

Ondanks een goede nacht maar stilaan op dreef aan het geraken.
"Den Buro" belde om te vragen of ik vervanging wou.
Eerst dacht ik neen te zeggen.
Ik heb dan toch maar in dank de twee uurtjes aanvaard voor volgende maandag.
Maakt dat ik vandaag een beetje gemakkelijker zit.
Boodschappen verzet naar maandag.
Strijk kan dan ook deels blijven liggen.
Hoef ik alleen maar de zithoek te doen vandaag.
Nog even wachten tot de zon daar weg is voor de ramen.
Als ik alles goed plan kan er maandag op twee uurtjes veel werk verzet worden.
Benieuwd naar weer een nieuw gezicht.

Gelukkige verjaardag, bobijntje.

Voorlopig is het hier haalbaar wat warmte betreft.

Fijne dag aan allen.

Oma-C

11 aug 2023, 14:45

@ bobijntje, een fijne verjaardag en blijf gezond :)

Afbeelding

anjelierken

11 aug 2023, 16:16

Afbeelding
Proficiat aan Bobijntje.

Hallo iedereen,

MM: manlief heeft geen voetbal gekeken, hij volgt nu de koers .

Het is hier bewolkt maar wel aangenaam warm.
Manlief heeft de herstelling aan het dak van prieeltje en houthok al gedaan. Was maar een lichte schade. Het gerief daarvoor hadden we liggen.

Gisteren de eerste keer boontjes gegeten uit moestuin. Heb er nog van over, maar te weinig voor ons 2, dus ga ik ook worteltjes klaarmaken. Ik heb cordon bleu in de frigo liggen, dus dat zal wel smaken. Ik doe die worteltjes eerst in de microgolfoven en daarna opstoven met sjalot. Dan verder laten garen op het vuur. Op die manier is de bereidingstijd korter.

Morgen terug weekend, die weken vliegen nogal. Het zal terug vlug school zijn. De school begint op een vrijdag, meestal is het dan een halve dag.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

11 aug 2023, 17:36

Voor Bobijntje : een fijne verjaardag !
Afbeelding

wilde eend 2

11 aug 2023, 17:37

Clive : fijn dat je hier terug binnen geraakt bent :-)
Groetjes aan alle seizoentjes en een fijn weekend in de mate van het mogelijke .

mariajohanna

11 aug 2023, 19:58

Gelukkige late wensen voor de huwelijksverjaardag van MM, hopelijk is het kaartje wel tijdig toegekomen.
Ook verjaardagswensen voor Bobijntje. Ik zal nog wat moeten bijlezen om te zien dat ik niemand vergeten ben.......

Voor alle seizoentjes een fijne avond gewenst, zonder pijn of ongemakken.

Ook een fijn weekend voor iedereen, al is er weer wat regen op komst........
We zien wel wat het brengt.........

Heb al verschillende mooie kaartjes mogen ontvangen, waarvoor dank. Ik ga mijn lint morgen herschikken zodat de kaartjes er allemaal aan kunnen hangen.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

11 aug 2023, 20:14

Afbeelding

Gezellige avond nog en voor straks een rustige nacht :)