In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

18 aug 2023, 09:52

Goede morgen seizoentjes,

Heb even slecht nieuws te melden in verband met schoonzus. die heeft nu stadia 2 van borstkanker. (schoonbroer is kwaad op de generaal met zijn moeien)
en gisteren wilde mijn eten niet teren. dus terug thuis mijn maag leeggemaakt op de vloer. zonde van die cheeseburgers en die milkshake.
maar ja. ventje had het laatst zitten met zijn vettige hap. heel de nacht ongemakkelijk. dus was het nu aan mij.
ons moeder heeft de helft van een peperonipizza meegegeven. ze at nog die peperoni. verder zat er in de bus een kaartje in een briefomslag. een gratis pizza buffet voor 1 persoon. dat zijn die deeppanpizza's. ( ook wel chicagostyle genoemd) vind ik niet lekker. maar zei ventje een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.
Gimly is ziek. 't heeft lang geduurd. hij moet vandaag geen eten hebben. en Lilly moest het hare buiten hebben. en 't is geen schoon weer vandaag en koud. gisteren was het te laf. plakkerig weer met een niet terende maag en een enthousisate retriever die wilde spelen. en je aflebberen. neen Noel, ik ben al gewassen. chateaux had haar sleutel vergeten. zegt schoonbroer: we gaan weer in onze sessie gestoord worden. hij moest vooral mijn rug doen. maar heeft een deeltje van mijn nek ook meegedaan. het gedeelte naast de ruggengraat stond gespannen. de volgende keer terug op 9/11. ik weet nog waar ik was die dag dat de twintowers aangevallen werden. aan het wachten op diagnosis murder. maar ik kreeg die beelden. Ventje kijkt net naar een extract van een opname van Helmutt goes classic. 'run to the hills.' niet slecht. hij zal wel veel hebben moeten oefenen , denk ik. maar ja als je classic ook al kan, dan moet metal niet zo heel moeilijk zijn. ventje gaat er alleszins naartoe. buurman V ook maar die wist nog niet welke dag. hij zal zich moet haasten qua tickets. de zaterdag is al uitverkocht. ventje heeft al zijn ticket van Stefaan zijn metalgroepje gekregen, allez betaald. zij reserveren via hun groep en betalen dan de som en elkeen stort het geld terug. Stefaan is die metalmaat waar ventje mee naar antwerpen is geweest. hij toonde zijn zuster nadat ze geventileerd had, de beelden. amai. zei ze. en tegen mij: luister gij daar ook naar? ja, ik ben hem qua muziek nooit niets opgelegd in tegenstelling tot zijn beste jeugdvriend Eric, die van zijn toemalig lief al zijn metalplaten en cd's en t-shirts weg moeten doen. dat was pas een feeks. wij zijn nog eens een avondje ermee gaan stappen toen ik na veel zagen bij de bazin tickets kreeg voor Jurrasic Park. daarna zijn ze gaan poolen en zij wilde al naar huis. ik ben hier koffie aan het proeven van koffie van de act. lekkere koffie. niet ver rijden en stukken goedkoper. buren gaan vandaag hun plat dak proper maken en iets herstellen dus ik moet niet schrikken als ik iets hoor boven de badkamer. 't zijn geen muizen. ventje is een podcast van een politieke partij aan het beluisteren. :roll: is het geen metal dan podcasts. ach ja.
Helena: welk kleur van tapijt ben je dan wel gekozen dat er geen schoenen boven mogen?
Clive: ja, hoor we weten al wat we willen maar we komen 1 cm te kort aan de zijkant! wij hebben 59 cm vrije ruimte en de vaatwasser die we op het oog hebben is 60. ook inbouwmodellen zijn 60 cm breed.
MJ: ik zou ook eens 2 postzakken vol kaartjes willen.
ventje heeft donderdag omdat er -2 euro op was een fles eiristof red meegebracht. daar doe ik eerst een beetje casis in dan 2 maten wodka en dan aanlengen met veenbessensap. is dan ook -2 euro minder dan P&T. Daarna is P&T de goedkoopste. die bestelling is voor binnen 2 weken. tenzij de carref. tijdelijk nog -2 euro blijft geven. die wodka wordt gedistileerd in Georgie en ginder noemen ze zich het land van de wolf. vandaar de huilende wolf op de schroefdop. Dat is mijn rustdrankje. die casis is wel een beetje te zoet maar de veenbessen zijn zuur. en ik durf die verder aanlengen met bruiswater. moet mijn potje bramen nog uithalen. want ik ga naar de markt. ventje moet maar om witlof gaan. ik kan daar zolang niet rechtstaan want er is altijd veel volk. het kippenkraam heeft alsmaar minder klanten. ter vergelijking met vorig jaar toen ze de eerst dag volledig waren uitverkocht. dan brachten ze een groter kraam mee. en nu weer hun normaal klein kiekenkraam. staan maar 4 kramen die er elke week staan. verleden jaar was dat toch een stuk anders. maar ja: 't nieuwe is eraf. geen ambachtelijke kazen meer, ambachtelijke choco, geen noten en gedroogd fruit kraam en geen koffiekotje meer. als ge koffie wil moet je maar naar die nieuwe bistro. dat niet gaat aanslaan zegt ventje. inktvisjes gevuld met pikant gehakt en overal bakbananen? hier? met die chichi moet je aan de overkant zijn. en wat gaat de prijs zijn? Wij eten vandaag rolmops met krieltjes. hopelijk zit er veel ui in de rolmop. hoef ik vanmiddag juist maar de krieltjes te koken vlak voor we gaan eten. morgen geen idee en zondag ook niet. zullen zien hoe het met het weer zit.
Ik ga me gaan klaarmaken als ventje terug beneden is.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

18 aug 2023, 12:36

Goeie middag allemaal,
terug van de dokter, bloedafname is
weer niet gelukt, geen ader te vinden
en ik ben weer vol gaatjes geprikt :roll: :oops:
maandagmorgen opnieuw in het labo
laten bloed afnemen...hopelijk lukt het dan :oops:

Smakelijk eten allemaal, ik heb net mijn
ontbijt en de eerste reeks pillen binnen
want ik moest nuchter blijven dus ja....
Een fijne dag allemaal en tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

18 aug 2023, 12:42

Ai ai ai die bloedname toch!
Hopelijk beter in het labo.
Zou toch moeten, want die doen niet anders.
Alhoewel als die kindjes moesten prikken durfden ze wel eens iemand van ons vragen.

Het belooft zwoel te worden.
Ofwel is lui zweet rap gereed.
Ik ben ons door den huis gegaan met de stofzuiger.
Bijna al de sporen van de logeerpartij van Poes zijn gewist.
Maandag komt poets terug uit verlof.
De vloeren zijn voor haar.

Namiddag op bezoek om iemand zijn nieuwe stekje te gaan bewonderen.

De zon probeert hier door het dikke wolkendek te geraken.
Zal voor ik weg ga maar weer eens alles hermetisch sluiten tegen de hitte.

Een prettige dag gewenst aan iedereen!

Oma-C

18 aug 2023, 20:58

Nog gezellige avond allemaal en een rustige nacht straks
tot morgen en slaapwel straks :)

Muddy Maddy

19 aug 2023, 08:14

Aha, nu weten we waarom Lilly zo graag helemaal achteraan de koer zit! buurvrouw geeft haar snoepjes! je had ze moeten zien zitten toen buurvrouw op haar balkon stond. gelijk een afrikaans stokstaartje! :D ze waren bovenop het plat dak bezig. hadden me daar 's morgens al voor verwittigd dat als ik lawaai boven mijn hoofd hoorde in de badkamer dat zij dat waren. ze heeft mijn dakgoot ook eens uitgekuist zei ze want het was nodig. buurman komt als die eens tijd heeft kijken naar die missende cm voor de vaatwasser. En Lilly heeft iets tegen die vlinderboom. hij was zo goed aan het hergroeien. ze is er met een sprong ingewipt op jacht naar een vlieg en alle takken 'krak'. we hebben gisteren de taken verdeeld. ventje naar het groenten en fruit kraam en ik naar Pascal voor mijn anjers. ze doen de vroegmarkt van antwerpen. ik ging 20 euro moeten betalen voor een bosje. vond hij niet kunnen. er was zeker een trouw waarbij ze anjers nodig hadden,? vroeg hij. hij ging volgende week kijken. ook de freesia's waren uitverkocht en dus heb ik een bosje rozen gekocht in de 2 kleuren in de knop, rood & wit. hij heeft ze zo gesneden dat ze in mijn kleinste vaas konden. 'manten & kalle' die ex- vrienden stonden daar ook. zij had indertijd gezegd dat ze geen paars graag zag en kopen ze dan toch wel geen paarse plantjes en en al klaar gemaakt boeket met paars? :roll: en hij betaalde met 20 euro. groot pensioen blijkbaar. ze wilden ook van die kleine bloementjes voor tussen boeketten in lichtblauw en lichtroos. babybreath noemt dat in het engels. maar er waren er geen. bij mij zitten er nu witte in. ik geloof dat Anjelier er staan heeft in haar tuin maar er zaten beestjes in toen ze eenmaal binnen stonden. heeft een latijnse naam.
enfin, ventje en ik hebben buiten een kopje koffie gedronken na ons gesprek met de buren. ook buiten gegeten want binnen werd het laf. Lilly heeft om te proeven een stukje mops gegeten. dan na een poosje naar binnen. ik heb dan de afwas gedaan. ik moet nog 1 schaaltje, 2 eierdopjes en een mini-lepeltje afwassen. was vergeten mijn eischalen van donderdag weg te smijten. had dat klaar gezet voor de vuilniszak maar ventje heeft er over gekeken. om 5 uur vanmorgen moet ik naar de wc en Lilly werd wakker. ging dan effe knuffelen. en als ik terug goed lag, hops weer op mijn voeten. en daar ligt ze nog. Princessheerlijk. ik moet weer daktacord in mijn liezen smeren. liggen weer open. ook onder mijn hangborsten. nu zitten daar tissues die geplooid zijn onder de bh en de huid. tussen de liezen lukt dat niet want ik moet een nauw aansluitende slip aanhebben. Gisteren een playlist samengesteld op U-tube. staan er nu 41 liedjes in. moeten er nog in. 'Requim for 2 towers' onder andere. dat gebruik ik dan als ventje naar een serie kijkt en ik zit te typen. gaat dan ramdomplay doen van zodra ik op die opgeslagen nummers zit. ventje heeft een playlist van meer dan 100. er zit wel reclame tussen anders kost je dat 3.99 per maand.
Er is weer een nieuwe Stephen King in pre-order. "Holly". bijna 25 euro. dan mag het een serieus dik boek zijn eer ik het geld er voor neertel.
moet nog een stukje lezen. met een kopje koffie. want ik ben eigenlijk nog niet goed wakker. Op, ja maar wakker? morgen witlof & prei ( ventje bracht jonge prei mee) in hamrolletjes. voor vandaag ging ventje kijken want het is geen bbq-weer. en ik zou willen na de kranten verder doen aan de eettafel. eerst die pc foto's eindelijk op usb zetten. het is de week van de luie katjes op de kattensofa. ik kan daar toch moeilijk Lilly zetten in een 'open und bloos' positie. ondanks dat de rozen op de eettafel staan is Lilly er niet naar gaan kijken. gisteren de Boedha bijgeverfd met een spuitbus grijs. spijtig dat die bussen zoveel kosten anders deed ik er mijn gele stenen muur mee. die is gedeeltelijk gedaan want vroeger stond daar een golfplaten kot. een doorn in het oog van poets Arlette. zagen dat die gedaan heeft eer die koer in orde was. en pas daarna was ze content. buurvrouw heeft ook zo'n jungle als koer. maar de hunne is groter. de vroegere living van het huis ernaast ( boven is er een flat en woont Joyce) is een garage voor zijn bestelwagen. Daar staat ook de reserve vriezer. een ex-vriendje van de dochter had zijn pedaal te dicht bij die draad gezet en haperde eraan eer hij wegreed. 1000 euro aan vlees en vis naar de kl. hij zei dat het zijn schuld niet was. Joyce en Nadine( ex-vrouw van Joyce toen die nog man was) hadden geklaagd over de stank.
Gimly is ziekjes en wilde naar buiten. ook hij krijgt vleesje van buurman. stukjes spek. dat hij maar buiten braakt. want het ligt hier weer vol opslorpdoekjes. :roll: hij zit dan meestal op de kop van de zetel om een beetje TLC te krijgen en dan hoor je hem snorren. ventje vind dat Lilly vermagerd is. zodra het mooi weer is volgens haar wil ze buiten. ik heb donderdag moeder beloofd om te bellen. ze dacht dat we haar gingen komen halen om ergens naartoe te gaan. dat komt nog wel zei ik. ja, misschien als we die bon moeten inleveren van de hut. ventje moet dan maar buffet eten en ik eet wel een peperoni want moeder heeft liever pizza Hawai. Toen we donderdag wegreden langs de Jacob Besage straat zagen we den cesar van de pizzeria staan smoren in het deurgat. mens, wat een pens heeft die gekregen. wij mogen daar nooit meer binnen. Jullie weten de reden.
Koffie is op, nu kijken of Suus Bohemian catsodie gekregen heeft.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive

19 aug 2023, 09:05

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Was gisteren vroeg gaan slapen en was dus deze ochtend ook al vroeg op. Reeds om 05:45H. Ben dan na een tasje koffie maar meteen begonnen aan de strijk. Dat was behoorlijk veel, ook al omdat ik met de kleerkast uit te ruimen, redelijk veel in de was had gedaan. Maar zie, om 08:15H was ik volledig klaar met alle strijk. Manlief was me nog een kopje koffie komen brengen. 2 wasmanden zijn al boven, ik moet nog een kleintje mee naar boven nemen. Die mogen allemaal een nachtje luchten, zodat ik alle strijk morgen kan wegleggen.

Oma-C, ik hoop van ganser harte dat ze maandag meteen in de juiste ader zitten om bloed af te nemen. Vind dat altijd zo erg voor jou.

Matice is nog een powernapje aan het doen.

Manlief moest gisteren naar de dermatoloog. Hij had een vlek die de huisdokter niet oké vond. Op zijn verwijsbrief stond " kwaadaardig met een ? erachter" Had dan onmiddellijk de dermatoloog gebeld en hij mocht dan gisteren al komen. Gelukkig, er is niets kwaadaardig te bespeuren, het zijn ouderdomsvlekjes. Tja, we zijn geen 20 meer natuurlijk. Was toch opgelucht dat het dat maar was.
HIj heeft ook een uitdrogende zalf gekregen voor een aantal baardhaartjes die naar binnen zijn gegroeid en die zalf zou daarmee helpen.

Zo, ben dan wel aan het zeggen dat ik de volledige strijk heb gedaan, maar zit hier dan wel nog in pyjama. Gisteren een lauw badje genomen net voor het slapen gaan en terwijl de airco in de slaapkamer al aangedaan, het was heerlijk koel toen ik ging slapen.

Ik wens iedereen een mooie zaterdag, heel veel liefs voor jullie allen en een dikke knuffel voor diegenen die hem kunnen gebruiken.

Bekske

19 aug 2023, 09:16

Afbeelding

Oma-C

19 aug 2023, 09:36

Fijne zaterdagmorgen allemaal, :)
hier ook nog geen zon, als we wachten
komt ze misschien nog wel te voorschijn :roll:
Een aangenaam weekend iedereen :wink:
en sterkte aan Bekske :roll:

anjelierken

19 aug 2023, 14:16

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: die bloemen in de vaas waren sneeuwballen. De latijnse naam is Viburnum.

Clive: we gaan die boom laten staan. Denk niet dat manlief nog veel zin heeft, om nog eens aan zo'n boom te beginnen. Maar ga die toch in de gaten houden. Waarmee ik niet wil zeggen dat die " slecht" staat.
Daarstraks zei manlief ineens: ik denk dat ik weet waardoor die gevallen is . Toen die indertijd aan geplant is ( 30 jaar geleden!) is die nadien omver gevallen en heeft manlief die terug recht gezet met ondersteuning. Volgens hem komt het daarvan, aangezien hij enkel zijwortels had en geen grondwortels ( + het feit dat die stam ook rot was).Ja, ik weet het niet.

Daarstraks iets raar gezien. We maken hier in de buurt een korte wandeling . Passeren in het veld een weide met koeien of stieren ( dat weet ik niet) en 1 ervan graaft een put, ( die al redelijk diep is). Denk als ze in de put staat, kan hij of zij er niet meer uit. Dat heb ik nog nooit gezien een koe of stier die zo'n grote put graaft. Het zand vloog tot op de weg en over de andere koeien of stieren.
Heb dat hier opgezocht op internet wat dat betekent. Als het een stier is , is het territorium afbakenen of bronstig zijn. Ja, vreemd.

Morgen op bezoek bij nieuwste familielid. Volgens nichtje gaat alles goed. Heel rustig en goed eten en slapen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

19 aug 2023, 18:14

Gezellige dag nog verder,
slaapwel straks en tot morgen :)

Helena van Troje

19 aug 2023, 22:04

Kom ook nog slaap wel zeggen.
Het was een drukke dag vandaag.
Hopelijk met een rustige nacht.

Muddy Maddy

20 aug 2023, 09:07

Ik ben al een uur op, maar heb eerst 'perfect plates' gespeeld. Ik heb er een eerste plaats mee gewonnen vandaag met de wedstrijd van vrijdag. gisteren vergeten te gaan kijken wat mijn score was. Hebben buiten speklappen op de bbq gedaan. Van die dunne. de dikke krijg ik niet binnen. ze waren al gemarineerd maar ventje heeft van mij nog cajun baconkruiden er moeten opstrooien en Lilly was een happy poessie omdat wij ook buiten waren. er voor elk een kopje koffie gedronken en ik heb 'the count ' verder gelezen. als dat een vast ritueel wordt, in de middag buiten als het kan koffie te drinken dan vind ik dat plezant. ventje heeft zijn dvd-spelers weer aan de praat gekregen en buiten dvd gekeken. in bed mag hij dat niet van Lilly. die was in haar mandje blijven liggen en dan komt ze er niet uit. Tenzij ze wil knuffelen. dat was vanmorgen rond 5 uur. rond 7 uur moest ik naar de wc en wie ging er juist gaan neerliggen om te slapen? juist. dan schoot de naam van een al overleden artist in mijn hoofd voor mijn playlist. Warren Zevon. maar het juiste liedje vind ik niet. zal eens de cd moeten zoeken. ze speelden dat af in wat ooit : the free record store was. we vonden dat beiden goeie muziek. dus cd gekocht. pas later vernam ik dat Warren Zevon op redelijk jonge leeftijd overleden is aan hartproblemen.
Gisteren kreeg ik een mailtje van Nick met -5 euro af op kazen. ik heb hem een mail gestuurd omdat ik mijn 3 soorten kazen nog niet gekregen had. hij belde en begon zich te escuseren. hij had het opgeschreven en dan hadden ze de atelier gekuist en mijn bestelbon was verdwenen. die Manchego kaas die ik met die -5 euro wilde aanschaffen krijg ik dus gratis. en ook nog enkele proevertjes van aangepaste bieren en wijnen voor bij kaas. Hij komt donderdag leveren en dat komt juist goed uit. Dinsdag moet ventje naar de kapster en ik naar de pedicure. Woensdag is ventje dan weer weg en ventje moet dan donderdagmorgen een stokbrood om af te bakken meebrengen. Nick moet het blijkbaar hebben van mond op mond reclame want zo'n service krijg je nergens meer. en te zeggen dat ik hem eenmalig ontdekte via Fb. ik zocht al heel lang naar 'ami de chambertain'. Tallegio heb ik leren eten in Italië. bij het restaurant in het hotel. die stond op de ontbijttafel.
heb dan aan de bazin gevraagd welke kaas dat was. ze zat een de tafel naast ons rap italiaans te spreken met 2 vertegenwoordigers die in het hotel logeerden. dat ging zodanig super rap dat ik niet kon volgen want ik had al een mini-cursus Italiaans gevolgd via de reisgids. die bleek goud waart te zijn. veel tips eruit gehaald. en die bleken te kloppen. Jill haar vriendin Pat, die in Rome woonde heeft ons verborgen plekjes laten zien en van haar foert gemaakt tegen de carabeneiri omdat ze ergens niet door mocht. er was een militaire parade aan circus maximus. toen zijn we gaan eten bij dell Pietro. een echte pizzeria waar Pat goed gekend was. de rijstballetjes met mozzarella moesten we niet nemen zei de ober want die waren niet zo heel vers meer en dat was voor de toeristen. ze hebben dan snel nog een verse batch gemaakt. ook onlangs gelezen dat je pasta en rijst niet langer dan 2 dagen mag bewaren in de koelkast. anders komt er een organisme in. kan nefast zijn voor kleine kinderen. Maandag doen we verder met die sensorlampjes te hangen. ten minste dat heeft ventje belooft. en je moet daar met twee voor zijn. er hangt al een nachtlampje aan de badkamer maar eenmaal eruit sta je in het donker. ik heb wel van die gevaarstrepen op de trap. die reflecteren een beetje. Gisteren de kleine Tens laten leggen. en er was gisteren wel veel wind. na het eten hebben we gekeken naar 'the sixt day'. het karakter van Arnold was per ongeluk gecloned. en dat was verboden. Robert Duval doet ook mee als Dr Weir. in 'Deep inpact' doet hij ook mee en die is voor vandaag. we gaan als het kan buiten onze hamrolletjes eten. met nog de al gekookte krieltjes onderin de schotel pletten. met de petattenstamper. het is zeker jonge prei want ze is dun. de rest gaat in een soepje. dus dat koken van prei en witlof moet ik vandaag nog doen. ventje stelt de tijd in. ik hoop dat ik nog groentenbouillonblokjes heb. anders is het via de burenchat vragen. er zal wel iemand thuis zijn hoop ik. anders neem ik zo'n pastabouillonblokje. zal ook wel gaan zeker? de rolletjes zijn voor vanavond. ik ga wel een beetje roquefort in de melk laten smelten voor een pittige toets in de kaassaus. als aperitiefhapje een pikante gedroogde worst en volgende week ansjovisjes in de look. en dan heb ik nog een stuk belegen sambalkaas. moeten we niet kijken voor een aperitiefhapje voor 3 zondagen na elkaar. Maandag vliegen de herbruikbare zakken in de wasmachine. ze zijn te vuil geworden. er liggen er waarschijnlijk ook nog in die kast waar de inbouwvaatwasser moet komen. ventje ging die maandag uitkuisen. en al zijn autoshampoo op een plank in het kot. dat zal hij dinsdag moeten gaan vragen want de maandag is de zagerij dicht. hij moet de dinsdag toch in de buurt zijn van de noord ede straat. op de hoek was het ter ziele gegane baguetje. de broodjeszaak. nu moeten we zelf belegde broodjes halen in de carref. dan kan je het even goed zelf doen. maak je de Martino zo pikant als je maar wil. nu nog augurken opschrijven en zoetjes voor de koffie. dat is dan ook gedaan.
ga beginnen met een beetje nieuws te lezen hier.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Bekske

20 aug 2023, 09:23

Afbeelding

Oma-C

20 aug 2023, 09:25

Een zonnige zondag gewenst aan allen :wink:
geniet van de mooie dag, en maak er het beste van :)
nu is het tijd om alles te lezen
Groetjes allen en tot later :)

clive

20 aug 2023, 11:15

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Vandaag geen alarm gezet en geslapen tot 08:30H :oops: .Manlief en Matice waren al opgestaan en Matice heeft het gepresteerd met natte poten door de keuken/living te lopen. Ik ga nadat ik dit gepost heb meteen daar alles steamen met mijn steamer. Dat is op zich vlug gedaan . Ga wel enkel de stoelen wegzetten om ook onder de tafel te kunnen. Laten drogen en stoelen terugzetten en dan is het daar weer proper en netjes.

Gisterenavond onverwachts gaan eten. Manlief zei dat het al lang geleden was dat we in dat Italiaans restaurant waren geweest. Gereserveerd en we hadden net de 2 laatste plaatsjes. Het was lekker, maar voor mij weer teveel. Vind manlief niet erg, want nadat hij het zijne heeft opgegeten, eet hij met plezier de rest van het mijne op. Lang geleden zei iemand tegen mij dat dat onbeleefd was, je bord aan de partner geven. Ik zei tegen haar dat ik aan haar figuur zag, dat zij dat nooit deed. ( mevrouw was nogal volslank) wat meteen het einde van het geprek was :D .

Manliefwas gisteren nog voor hem solden gaan kopen en hij heeft heel mooie dingen gekozen. Zelf zag ik nog een fleurig lang kleedje voor me hangen, heb het gepast en mee genomen, was 70% solden op. Ga ik straks aandoen en manlief kwam dan nog voor mij af met een ivoorkleurige ietswat dikkere golf, ook
met 70% korting. HIj zelf had 5 stuks en alles was goed gekozen, hij heeft eens wat gedurfdere kleurtjes genomen en die staan hem echt wel goed.

Anjelier, dan is het raadsel van de omgevallen boom opgelost
.

Oma-C, ik denk aan jou voor morgen en hoop dat je maar 1 prik moet hebben.

Zo, ik ga de steamer vullen en dan steamen. Pas daarna ga ik badje in. En ruim dan daar ook meteen alles op nadat ik het bed heb opgemaakt.
In de late namiddag beginnen met de BBQ.

Liefs aan jullie allemaal en maak er een mooie dag van. Knuffel.

Bekske, weer een mooi plaatje.

Zo, ik ga de steamer klaarmaken en de keuken / living steamen.