In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Toch maar de moeite gedaan om mijn ontbijttafel op het terras te dekken.
Het was daar zalig.
Nu niet meer. Dus middagmaal binnen waar het nog heerlijk koel is.
Zolang het noord-oostenwind is blijft het hier fris.
Bij zuid-west is er geen circulatie genoeg.
Toch maar een poging ondernemen om die strijkstoel leeg te krijgen.
Zodat ik in mijn zomerresidentie kan gaan slapen.
Naast de strijkplank liggen is geen probleem, maar minder gezellig.
Het is hier vreemd stil.
Heel weinig verkeer.
In tegenstelling tot vannacht!
Het was net of het dag was.
Iedereen terug thuis zullen we maar zeggen.
Of alleman alweer op trot.
Geen wolkje aan de lucht.
De spreien zullen goed drogen.
De laatste sporen van Poes.
Ik leg op de grote zetel een grote doek als ze komt.
En in het poezenzeteltje ook.
Nog nieuwe tafellakentjes leggen.
Er staat een mooi boeket te pronken op het salontafeltje.
Uit dankbaarheid, van de geredde buurvrouw.
Nu ben ik wel verplicht van nog heel lang te leven, zei ze.
Tja, het is dat we dat niet in de hand hebben.
Zo we gaan verder van onze zondag proberen te genieten.
Weer zo een mottige dag vandaag...
Mijn zomers zullen toch nooit meer echt zomers zijn.
Nog een mooie zondag gewenst aan allen.
Het was daar zalig.
Nu niet meer. Dus middagmaal binnen waar het nog heerlijk koel is.
Zolang het noord-oostenwind is blijft het hier fris.
Bij zuid-west is er geen circulatie genoeg.
Toch maar een poging ondernemen om die strijkstoel leeg te krijgen.
Zodat ik in mijn zomerresidentie kan gaan slapen.
Naast de strijkplank liggen is geen probleem, maar minder gezellig.
Het is hier vreemd stil.
Heel weinig verkeer.
In tegenstelling tot vannacht!
Het was net of het dag was.
Iedereen terug thuis zullen we maar zeggen.
Of alleman alweer op trot.
Geen wolkje aan de lucht.
De spreien zullen goed drogen.
De laatste sporen van Poes.
Ik leg op de grote zetel een grote doek als ze komt.
En in het poezenzeteltje ook.
Nog nieuwe tafellakentjes leggen.
Er staat een mooi boeket te pronken op het salontafeltje.
Uit dankbaarheid, van de geredde buurvrouw.
Nu ben ik wel verplicht van nog heel lang te leven, zei ze.
Tja, het is dat we dat niet in de hand hebben.
Zo we gaan verder van onze zondag proberen te genieten.
Weer zo een mottige dag vandaag...
Mijn zomers zullen toch nooit meer echt zomers zijn.
Nog een mooie zondag gewenst aan allen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Deze namiddag op bezoek geweest bij jongste telg van de familie. Een flinke wolk van een baby. We hebben die eigenlijk niet gehoord, alleen maar eten en slapen. Zelfs voor te eten , moet je ze soms wakker maken.
Grote broer vroeg of hij ook geen cadeautje kreeg? Ja, ik had nu niks mee voor hem, maar heb hem beloofd dat hij ook iets krijgt. Dus morgen ga ik naar een speelgoedwinkel en ga het brengen. Ja, ik had daar moeten aan denken.
Hier in de buurt is er een klein natuurgebied waar we soms gaan wandelen. Vroeger als we daar gingen wandelen, stapten we in een plaatselijk cafeetje binnen om iets te drinken. Spaanse woef werd daar altijd verwend met een hondenkoekje. Maar sinds de corona is dat cafeetje dicht . Dus ja, na de wandeling gaan we naar huis, maar Spaanse woef die wil dan naar dat cafeetje. Dan blijft hij staan , en kijkt hij in de richting van dat cafeetje. Dat is nu elke keer zo, deze morgend ook. Ja, die vergeet dat niet.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Als ik de meteo mag geloven krijgen we vandaag een zonnige dag. Zou natuurlijk fijn zijn. Kunnen we buiten eten en dat hoeft geen bbq te zijn. ventje zei gisteren: we gaan nog genoeg moeten binnen zitten. ja, hij heeft gelijk. Lilly is boven gebleven. eerst lag ze weer in haar hangmandje. dan komt ze zeker niet naar boven in de eerste uren. toen wij buiten zaten te wachten op de schotel, had ze honger. we hebben het bord zo gezet dat ik Gimly bij zijn nekvel kon grijpen als die aanstalten maakte om uit haar bord te gaan eten. als ik haar roep, dan staat hij meestal al aan haar bord. ik vraag hem dan altijd wie hij wel denkt dat hij is. dat komt omdat de laatste letters dezelfde zijn. Lie. daarom roep ik dan Lillebol: vleesje want hij heeft zijn eigen plaats om te eten maar het smaakt beter als hij het kan afpakken van zijn zus. Natuurlijk, stel je eens voor dat zij een andere smaak vlees gekregen heeft? Dat kan niet en dat mag niet. jaja en vloeken mag je ook niet. Morgen moet ventje voor zijn asblonde lokken te knippen. en in de namiddag moet ik mijn tenen laten verzorgen. ga aan ventje vragen hoeveel Stefanie zou vragen voor een wasbeurt en brushen en plat strijken. kan ik zien of mijn haar al weer gegroeid is. en ja, hoeveel cm dan. ik kan er al een elastiekje in doen dus is het zeker gegroeid. Ik moet nog een bulldogclip gaan zoeken om de inhoud achteraan mijn agenda vast te houden want elastiekjes gaan maar zo lang mee. voor de dagpgina heb ik een attache. deze morgen de rekeningen juist zetten en kijken van welke rekening de pedicure kan betaald worden. daarom heb ik het zo lang uitgesteld. morgen komt de diepvries ook. gelukkig kan de deurbel ook mee naar buiten, allez de geluidsbox. de deurbel hangt met ductape aan het houten plankje. het rubbertje is versleten. Toen buurvrouw om een pakje kwam zei ze dat tegen ventje en werd meteen bloedrood. die schoot natuurlijk in de lach. eigenlijk moeten we een nieuwe hangen maar het is altijd de vraag wanneer gaan we daar naartoe. we moeten ook eens een woensdagmorgen naar het containerpark met alle huishoudelijke apparaten die stuk zijn. misschien dan eerst naar de grote brico gaan en door rijden of omgekeerd. Gimly heeft weer zijn gevoeg voor de bak gedaan. Lilly heeft geprobeerd met het zand van over de bak dat te bedekken. proper vrouwtje. nu zat er in twee borden weer gras, want de juffrouw wil haar eten buiten. maar deze die we dicht bij ons gezet hebben was netjes op 4 brokjes na leeggevreten en binnengeslokt. ze had dan er echt honger. er moet vandaag niets geprogrameerd worden. gisteren voormiddag bij de aperitief Tango & Cash bekeken. Sylvester stalones karakter krijgt te horen of hij soms denkt dat hij Rambo is, waarop hij antwoord: Rambo is een poessie. die 2 maken zogezegd een 'soft deal' voor 18 maand cel in een minimum gevangenis maar ontdekken snel dat 'minimum' wel maximum is. en ze besluiten te ontsnappen. wij hebben die wel op dvd. gisteren was ventje begonnen met de witlof te kuisen. ach neen, helemaal verkeerd. ja, maar ik heb het zo geleerd. wel, ik andersom. de kookpot in en we zullen wel zien. heb wel op mijn barkruk moeten zitten om de kaassaus te maken. dan heeft ventje de kleine Tens gelegd. die is nu helemaal opgeladen. en voila daar gaat het plakband tegen de stenen.
onder de pc ligt het ook boordevol. en ik moet van mezelf vandaag die eettafel leegmaken. het komt er anders niet van. en dan ben ik 's anderdaagsmorgen weer kwaad op mezelf.
ventje gaat opstaan, teken dat ook Lilly wakker is. kopje koffie zetten en het nieuws hier lezen en dan mijn reclames. kijken of er reacties zijn op fb. Zijn er geen dan doe ik verder aan mijn verhaal. met mijn playlist via U-tube.
Anjelier: en dan zeggen ze dat honden geen geheugen hebben.
Fijne dag verder seizoentjes!
Als ik de meteo mag geloven krijgen we vandaag een zonnige dag. Zou natuurlijk fijn zijn. Kunnen we buiten eten en dat hoeft geen bbq te zijn. ventje zei gisteren: we gaan nog genoeg moeten binnen zitten. ja, hij heeft gelijk. Lilly is boven gebleven. eerst lag ze weer in haar hangmandje. dan komt ze zeker niet naar boven in de eerste uren. toen wij buiten zaten te wachten op de schotel, had ze honger. we hebben het bord zo gezet dat ik Gimly bij zijn nekvel kon grijpen als die aanstalten maakte om uit haar bord te gaan eten. als ik haar roep, dan staat hij meestal al aan haar bord. ik vraag hem dan altijd wie hij wel denkt dat hij is. dat komt omdat de laatste letters dezelfde zijn. Lie. daarom roep ik dan Lillebol: vleesje want hij heeft zijn eigen plaats om te eten maar het smaakt beter als hij het kan afpakken van zijn zus. Natuurlijk, stel je eens voor dat zij een andere smaak vlees gekregen heeft? Dat kan niet en dat mag niet. jaja en vloeken mag je ook niet. Morgen moet ventje voor zijn asblonde lokken te knippen. en in de namiddag moet ik mijn tenen laten verzorgen. ga aan ventje vragen hoeveel Stefanie zou vragen voor een wasbeurt en brushen en plat strijken. kan ik zien of mijn haar al weer gegroeid is. en ja, hoeveel cm dan. ik kan er al een elastiekje in doen dus is het zeker gegroeid. Ik moet nog een bulldogclip gaan zoeken om de inhoud achteraan mijn agenda vast te houden want elastiekjes gaan maar zo lang mee. voor de dagpgina heb ik een attache. deze morgen de rekeningen juist zetten en kijken van welke rekening de pedicure kan betaald worden. daarom heb ik het zo lang uitgesteld. morgen komt de diepvries ook. gelukkig kan de deurbel ook mee naar buiten, allez de geluidsbox. de deurbel hangt met ductape aan het houten plankje. het rubbertje is versleten. Toen buurvrouw om een pakje kwam zei ze dat tegen ventje en werd meteen bloedrood. die schoot natuurlijk in de lach. eigenlijk moeten we een nieuwe hangen maar het is altijd de vraag wanneer gaan we daar naartoe. we moeten ook eens een woensdagmorgen naar het containerpark met alle huishoudelijke apparaten die stuk zijn. misschien dan eerst naar de grote brico gaan en door rijden of omgekeerd. Gimly heeft weer zijn gevoeg voor de bak gedaan. Lilly heeft geprobeerd met het zand van over de bak dat te bedekken. proper vrouwtje. nu zat er in twee borden weer gras, want de juffrouw wil haar eten buiten. maar deze die we dicht bij ons gezet hebben was netjes op 4 brokjes na leeggevreten en binnengeslokt. ze had dan er echt honger. er moet vandaag niets geprogrameerd worden. gisteren voormiddag bij de aperitief Tango & Cash bekeken. Sylvester stalones karakter krijgt te horen of hij soms denkt dat hij Rambo is, waarop hij antwoord: Rambo is een poessie. die 2 maken zogezegd een 'soft deal' voor 18 maand cel in een minimum gevangenis maar ontdekken snel dat 'minimum' wel maximum is. en ze besluiten te ontsnappen. wij hebben die wel op dvd. gisteren was ventje begonnen met de witlof te kuisen. ach neen, helemaal verkeerd. ja, maar ik heb het zo geleerd. wel, ik andersom. de kookpot in en we zullen wel zien. heb wel op mijn barkruk moeten zitten om de kaassaus te maken. dan heeft ventje de kleine Tens gelegd. die is nu helemaal opgeladen. en voila daar gaat het plakband tegen de stenen.
ventje gaat opstaan, teken dat ook Lilly wakker is. kopje koffie zetten en het nieuws hier lezen en dan mijn reclames. kijken of er reacties zijn op fb. Zijn er geen dan doe ik verder aan mijn verhaal. met mijn playlist via U-tube.
Anjelier: en dan zeggen ze dat honden geen geheugen hebben.
Fijne dag verder seizoentjes!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, veel geluk met het bloed prikken.
Anjelier, wat moest ik lachen om Spaanse Woef. Een echte caféhanger
Maar ik heb wel altijd hondensnoepjes bij en dan geef ik die mensen zo eentje. En dan zijn zij tevreden en Matice ook
Ga beginnen aan het gewone huishouden en als dat gedaan is, ga ik verder doen aan de extra taak boven.
Ik wens iedereen een mooie, zonnige maandag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede maandagmiddag allen,
ben net terug van het labo en ook daar
geen aders te vinden,
er is nu bloed genomen
op mijn hand dat is pijnlijker maar als ze
bloed willen moet het ergens vandaan komen
en het is nu gelukt, de onderzoeken kunnen doorgaan,
Allen een fijne dag geniet van de warmte en de zon
ben net terug van het labo en ook daar
geen aders te vinden,
op mijn hand dat is pijnlijker maar als ze
bloed willen moet het ergens vandaan komen
en het is nu gelukt, de onderzoeken kunnen doorgaan,
Allen een fijne dag geniet van de warmte en de zon
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dat is niet fijn bloed prikken op de hand.
Ik hoop dat ze minstens een vleugelnaaldje gebruiken bij jou.
Hoeveel tijd is er tussen elke bloedname, oma-C?
Hier is poets gepasseerd en alles is weer netjes.
De was heeft ze ook al opgehangen zonder dat ik het wist.
Ik moet die goed in ere houden.
Ik kreeg een dikke knuffel als ze binnenkwam.
Ze zag er uitgerust en ontspannen uit.
Het verlof heeft haar deugd gedaan.
Die hondjes toch!
Ze weten het maar wat rap waar er iets te halen valt.
Voorlopig is het hier nog aangenaam fris van temperatuur
Seffens gaan we beginnen aan de toer gordijnen open en toe.
Het was gisteren weer statines dag.
Vannacht en vandaag alweer veel spierpijn en krampen.
Maar de levertesten waren in orde, dus het geeft resultaat.
En de nierfunctie was ook oké
De huisarts tekent voor die nierfunctie op mijn leeftijd zegt ze.
Waarom maken ze je dan toch altijd ongerust met die labo's.
Op naar morgen, ander en beter.
Geniet van het zonnetje allemaal!
Ik hoop dat ze minstens een vleugelnaaldje gebruiken bij jou.
Hoeveel tijd is er tussen elke bloedname, oma-C?
Hier is poets gepasseerd en alles is weer netjes.
De was heeft ze ook al opgehangen zonder dat ik het wist.
Ik moet die goed in ere houden.
Ik kreeg een dikke knuffel als ze binnenkwam.
Ze zag er uitgerust en ontspannen uit.
Het verlof heeft haar deugd gedaan.
Die hondjes toch!
Ze weten het maar wat rap waar er iets te halen valt.
Voorlopig is het hier nog aangenaam fris van temperatuur
Seffens gaan we beginnen aan de toer gordijnen open en toe.
Het was gisteren weer statines dag.
Vannacht en vandaag alweer veel spierpijn en krampen.
Maar de levertesten waren in orde, dus het geeft resultaat.
En de nierfunctie was ook oké
De huisarts tekent voor die nierfunctie op mijn leeftijd zegt ze.
Waarom maken ze je dan toch altijd ongerust met die labo's.
Op naar morgen, ander en beter.
Geniet van het zonnetje allemaal!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Oma-C: fijn dat het bloed prikken nu gelukt is.
MM: ze weten het maar al te goed.
Missie geslaagd deze voormiddag. Was naar speelgoedwinkel gereden en daar iets gevonden dat ik leuk vond. En dan natuurlijk maar hopen dat ze dat nog niet hebben. Maar ik had geluk, hij had het nog niet. Deze namiddag ging hij het krijgen want hij was op het speelplein. Ja, als je dat beloofd heb, moet je dat doen, vind ik
In de namiddag een korte fietstocht gedaan. Komen we langs een nieuw geopend ijssalon. Daar kon je buiten in de tuin zitten. Dus ja, daar kan manlief niet passeren zonder een ijsje te eten. Dus ijsje gegeten. We hadden elk 2 bollen ijs, maar dat waren wel reuzebollen, amai. Een kennis van ons kwam daar ook toe en die had maar 1 bol genomen. Die had dat gezien dat het zulke grote waren .De volgende keer ga ik ook maar 1 bol nemen.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond allemaal, warm vandaag amaai!
ik was naar de apotheek gewandeld voor de
medicatie die vrijdag voorgeschreven was
en natuurlijk was niet alles er, kan een
van de dagen nog eens terug
gelukkig heb ik nog voorraad voor een paar dagen
Helena, ja er wordt een vleugelnaaldje gebruikt en ik
moet om de 3 maanden controle krijgen door de diabetes
nu is het ook voor de nieren die niet goed werken zei
de dokter.... zo is het altijd iets
Morgennamiddag met zoon naar de oogartse
ogen nazicht ... want ik heb 'nevelig' zicht de laatste tijd
Slaapwel allemaal, morgen nog een warme dag....
laat alles maar goed afkoelen vannacht
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond iedereen,
Ja, omaC, als het eens begint, islet het 1 na het ander, zo ook hier......
Morgen bij ons alle 2 bloedafname, bij manlief is het ook altijd een belevenis om een ader te vinden. Als manlief aanwijzingen geeft waar ze wel kunnen prikken, doen ze toch vaak een andere plaats (altijd zijn er die het beter weten), met alle gevolgen vandien.......
Het is bij een groepspraktijk dat we gaan, en sommigen kunnen niet deftig prikken.
Op 1 september moet manlief naar het ziekenhuis voor controle voor hart en pacemaker en het volgende uur bij de neuroloog...... en dan moeten ze zijn uitslag hebben.
Hopelijk gaat alles op tijd, we zullen daar al lang genoeg zitten......
En nu naar beddegem, morgen is het vroeg dag.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
....
...
Ja, omaC, als het eens begint, islet het 1 na het ander, zo ook hier......
Morgen bij ons alle 2 bloedafname, bij manlief is het ook altijd een belevenis om een ader te vinden. Als manlief aanwijzingen geeft waar ze wel kunnen prikken, doen ze toch vaak een andere plaats (altijd zijn er die het beter weten), met alle gevolgen vandien.......
Het is bij een groepspraktijk dat we gaan, en sommigen kunnen niet deftig prikken.
Op 1 september moet manlief naar het ziekenhuis voor controle voor hart en pacemaker en het volgende uur bij de neuroloog...... en dan moeten ze zijn uitslag hebben.
Hopelijk gaat alles op tijd, we zullen daar al lang genoeg zitten......
En nu naar beddegem, morgen is het vroeg dag.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
....
...
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, ondanks het labo toch geen ader gevonden en hebben ze in je hand moeten prikken, niet leuk.
Ik hoop dat alles goed gaat met jouw ogen als je naar de oogarts bent geweest, dat je er maar druppels erin moet doen of zo. Ik bedoel eigenlijk dat ik niet wil dat het ernstiger is. En nu weer op de sukkel met jouw nieren. En jij hebt diabetes terwijl jij wel zo punctueel jouw dieet volgt. Ik wens jou nu al beterschap en veel moed.
Anjelier, gelukkig heb iets leuk gevonden voor grote broer. Ik doe dat ook altijd, een klein cadeautje voor grote broer of zus.
HVT, een droompoetsvrouw dan
MJ, jij was nog laat op gisterennacht
Gisteren een spin tegengekomen in de living. Ik ben daar dus vreselijk bang van, maar manlief was niet thuis, dus met een bang hartje een stuk keukenrol genomen om ze te vangen. Ik had ze bijna meer ze liep weg en ik vond haar niet meer. Voelde me nimmer op mijn gemak. En ik wist dat ze ergens zat, maar wist niet waar. En deze ochtend staan manlief en ik op en het eertse wat ik zie is die spin . Manlief heeft ze met tissues kunnen vangen, Ikke content. Wij wonen hier sinds 2000 en dit was de tweede spin in de living. Boven heb ik er zelfs nog nooit één gehad ( hout vasthouden). En ja, ik ken het fabeltje ook dat een huis met een spin(nen) zogezegd een gezond huis is. Maar dat is voor mij niet weggelegd.
Zo, ik ga me onder douche placeren en me verzorgen en dan de bad- en slaapkamer al doen. En dan is het tijd om naar de kapper te gaan. Haartjes zijn heel lichtblond, manlief vond dat vorige keer mooi, dus ga ik het nu hetzelfde laten doen. Doe dat eigenlijk niet graag, naar de kapper gaan. En donderdag moet ik naar de manicure,dat vind ik leuker. Zij heeft zich vorige keer vergist in prijs en in haar nadeel. Vorige keer was buiten de manicure er ook een pedicure en het waxen van kin en bovenlip bij. En ik moest maar een bepaald bedrag betalen. Ik was niet aan het nadenken en betaalde haar gewoon. Manlief denkt dat ze de pedicure heeft vergeten te tellen. Betaal die dan donderdag wel bij.
Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren megueze gegeten op de bbq. vandaag spieringen met fruit. Morgen eitjes met friet want ventje moet naar zijn moeder. Vandaag moeten we alle 2 ergens zijn. ventje om zijn asblonde lokken te knippen en ik voor een pedicure. Woensdag heb ik vrij en kan ik doen wat ik wil. Donderdag komt dan de diepvries en de kaas maar van die laatste weet ik niet hoe laat. Vrijdag plan van grondig te stofzuigen. ventje is toch vroeg op door de vuilnis die moet komen. en dan naar de markt. de rekeningen zijn gemaakt en ik weet nu van welke kaart en bank ik ze mag afhalen. door de hoge prijzen is een van mijn zichtrekeningen ook ferm geslonken. badkamerrenovatie belde maar ik zou niet weten van waar ik het geld zou halen. en ze zijn geen 1 dag bezig maar 3 en dat heb ik er niet voor over. Traprenovatie schrappen we ook. heb goed doorgewerkt in mijn verhaal. samen met wat songs op U-tube. en we mogen nu zeggen dat Lilly een ochtendhumeurtje heeft. Jij mag haar niet wakker maken, maar omgekeerd mag dat wel. het is waar: het liedje van elke kat is: bedien mij. Gimly is ook weer naar boven getrokken.
Ik heb pas volgende maand bloedafname. voor mijn suiker en mijne lever. ik moet nog aan ventje vragen hoeveel zakgeld ik verdaan heb deze maand. pas volgende maand pakt hij dat bedrag terug. mijn vogelnesthoedje en kattenbroche zijn in het land en in handen van B-post. zijn daar de 19 de toegekomen. we zijn vandaag de 22 ste. gisteren de laatste aflevering van 'my life is murder.' met Lucy Lawless als speurder van dienst. en een seconds from disaster. nu die Raffinaderij in Texas. ventje zei dat ze er vast en zeker de kantjes van hadden afgelopen en ongetraind personeel. hij had gelijk. Raffinaderij was van BP. en daar moeten we geen tekeningkje bij maken. de kosten van een torenbrander was 6 miljoen dollar maar dat was te veel. stond die er wel ipv die overflow dan hadden die mensen nog geleefd.
Clive: ik heb vooral in het najaar spinnen in huis. Lilly probeert ze dan te vangen. ze zat met haar kop bijna in een stofnet toen ze aan het rondsnuffelen was onder het afdak. ze ging proper geweest zijn. en probeer ze dan maar eens te pakken om haar koppie schoon te maken. ze is weer viesgezind nu en ik ben haar lieve mama niet meer. je zal het zien. Ventje moet vandaag een brood gaan halen. Gisteren het overgebleven brood geroosterd en er krabsalade op gesmeerd. er zou ook nog smeerpastei zijn. toen ventje bezig was met het klaar zetten van de bbq heb ik verder gelezen in 'the count' en ik las dat ze een kind aan het roosteren waren maar dat was wel een jong geitje. ventje kent sommige franse woorden niet. maar als ik dan verder lees komt het uit wat het is. ik ben een kwart ver in het boek. ventje hoopt dat mijn leeslust weer gaat aanscherpen als de winter eraan komt. en ik moet nog in mijn stephen King collectie kijken waar Umney's last case zit. als ik 's middags ga rusten dan lees ik een beetje. want van slapen komt er toch niets. ik ga toch de nieuwe King pre-orderen. moet dan naar de site van de standaard. en de laatste kiekeboe ga ik ook aanschaffen. Ik moet nog al mijn Goed Gevoels wegdoen want dat lees ik niet meer. kan dat kistje waar Gimly zijn nagels aan scherpt ook op een andere plaats. kan ik dan niet met mijn grote teen ertegen lopen als ik in het donker de gordijnen wil openen. En de pedicure is nodig want vannacht ook weer last gehad van mijn grote teen. vanmiddag een lang voetbadje nemen. met perzikschuim. En daar gaat de fanclub van de baron.
vandaag heb ik gemerkt dat de opengekomen freesia's aan het verslensen zijn. de witte miniroosjes laten in de keuken ook hun kop hangen. ik kan toch niet elke dag Morticia spelen? ze hebben allebei 14 er gestaan. vrijdag gaan kijken of hij nu anjers op de kop heeft kunnen tikken. Lilly is daar dol op. Uitgebloeide haalt ze uit de vaas en legt ze dan voor mijn voeten. ventje snapt niet waarom die kat zo gefixeerd is op bloemen. we gaan vandaag echt die sensorlampjes moeten hangen. ze kunnen aan de muur geplakt worden dus kan ik ze zelf gaan plakken boven. batterijtjes erin en het werkt. moeten ook nieuwe in de slinger onder de schouw. ventjes verjaardagskaartjes hangen nog aan de draad. die gaan wel weg moeten als de stoof gaat aangaan. schoonzus zei maandag dat ik graag een draakje als beeldje wou hebben. dat vraag ik al een jaar maar nu met moeder heeft ze daar geen tijd meer voor. ze heeft wel al een foto. dat is al iets. Suus ging er ook een maken in klei maar die wordt niet gebakken. die van schoonzus wel. en van waar zou die het geld halen om klei te kopen? 5 katers in huis rondlopen en 2 kattinen. en ze kan nauwelijks voor haarzelf zorgen. en zal ze in september een baan hebben? ze zit voorlopig op een uitkering van haar Fybro maar is goed genoeg bevonden om te gaan werken. soms moet ze geld aan haar moeder vragen voor haar huishuur. het is hier voor de moment zwaar bewolkt. zolang het maar niet regent om 5 u 30 als de spieringen moet braden. met een sorbetje van citroen als dessert. ik heb noom erafgezwierd werkte te veel op mijn zenuwen. was toch al uitgeschreven. ik las de motivatie brieven van de coach niet langer. en alle dagen je maaltijd inloggen was te veel. Morgen verder doen aan 'Perfect plates'. zou wel eens Clockmaster willen proberen das ook een 3 op een rij spelletje. waarschijnlijk ligt daar de oorzaak van mijn leeslustverlies.
ik ga een kopje koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes
Gisteren megueze gegeten op de bbq. vandaag spieringen met fruit. Morgen eitjes met friet want ventje moet naar zijn moeder. Vandaag moeten we alle 2 ergens zijn. ventje om zijn asblonde lokken te knippen en ik voor een pedicure. Woensdag heb ik vrij en kan ik doen wat ik wil. Donderdag komt dan de diepvries en de kaas maar van die laatste weet ik niet hoe laat. Vrijdag plan van grondig te stofzuigen. ventje is toch vroeg op door de vuilnis die moet komen. en dan naar de markt. de rekeningen zijn gemaakt en ik weet nu van welke kaart en bank ik ze mag afhalen. door de hoge prijzen is een van mijn zichtrekeningen ook ferm geslonken. badkamerrenovatie belde maar ik zou niet weten van waar ik het geld zou halen. en ze zijn geen 1 dag bezig maar 3 en dat heb ik er niet voor over. Traprenovatie schrappen we ook. heb goed doorgewerkt in mijn verhaal. samen met wat songs op U-tube. en we mogen nu zeggen dat Lilly een ochtendhumeurtje heeft. Jij mag haar niet wakker maken, maar omgekeerd mag dat wel. het is waar: het liedje van elke kat is: bedien mij. Gimly is ook weer naar boven getrokken.
Ik heb pas volgende maand bloedafname. voor mijn suiker en mijne lever. ik moet nog aan ventje vragen hoeveel zakgeld ik verdaan heb deze maand. pas volgende maand pakt hij dat bedrag terug. mijn vogelnesthoedje en kattenbroche zijn in het land en in handen van B-post. zijn daar de 19 de toegekomen. we zijn vandaag de 22 ste. gisteren de laatste aflevering van 'my life is murder.' met Lucy Lawless als speurder van dienst. en een seconds from disaster. nu die Raffinaderij in Texas. ventje zei dat ze er vast en zeker de kantjes van hadden afgelopen en ongetraind personeel. hij had gelijk. Raffinaderij was van BP. en daar moeten we geen tekeningkje bij maken. de kosten van een torenbrander was 6 miljoen dollar maar dat was te veel. stond die er wel ipv die overflow dan hadden die mensen nog geleefd.
Clive: ik heb vooral in het najaar spinnen in huis. Lilly probeert ze dan te vangen. ze zat met haar kop bijna in een stofnet toen ze aan het rondsnuffelen was onder het afdak. ze ging proper geweest zijn. en probeer ze dan maar eens te pakken om haar koppie schoon te maken. ze is weer viesgezind nu en ik ben haar lieve mama niet meer. je zal het zien. Ventje moet vandaag een brood gaan halen. Gisteren het overgebleven brood geroosterd en er krabsalade op gesmeerd. er zou ook nog smeerpastei zijn. toen ventje bezig was met het klaar zetten van de bbq heb ik verder gelezen in 'the count' en ik las dat ze een kind aan het roosteren waren maar dat was wel een jong geitje. ventje kent sommige franse woorden niet. maar als ik dan verder lees komt het uit wat het is. ik ben een kwart ver in het boek. ventje hoopt dat mijn leeslust weer gaat aanscherpen als de winter eraan komt. en ik moet nog in mijn stephen King collectie kijken waar Umney's last case zit. als ik 's middags ga rusten dan lees ik een beetje. want van slapen komt er toch niets. ik ga toch de nieuwe King pre-orderen. moet dan naar de site van de standaard. en de laatste kiekeboe ga ik ook aanschaffen. Ik moet nog al mijn Goed Gevoels wegdoen want dat lees ik niet meer. kan dat kistje waar Gimly zijn nagels aan scherpt ook op een andere plaats. kan ik dan niet met mijn grote teen ertegen lopen als ik in het donker de gordijnen wil openen. En de pedicure is nodig want vannacht ook weer last gehad van mijn grote teen. vanmiddag een lang voetbadje nemen. met perzikschuim. En daar gaat de fanclub van de baron.
ik ga een kopje koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!